Page 11 of 14

Aaah, alerta!!!

Posted: Sunday 08/02/2009 23:13
by Guigui
A veure, diuen que entren menys cotxes a Barcelona i que és per la velocitat variable? Què passa, que és com al Filiprim, però amb discs amb límits de velocitat en lloc de premis en metàl·lic, multes en lloc del cotxe, i el forat negre que s'empassa els vehicles?

Que siguin tan eixelebrats com vulguin, però no ens prenguin per idiotes acabats!

:boig

Re: L'Ajuntament de Barcelona, diu que és un èxit

Posted: Monday 09/02/2009 15:15
by wefer
UT440_132M wrote: Escarp destaca que el transport públic estigui aguantant l'estirada, tot i que reconeix que pot acabar notant la crisi. Per evitar-ho, el consistori barceloní està fent una revisió estratègica del transport públic de superfície per adequar-lo quan comencin a funcionar les noves estacions de metro, la línia 9 i la connexió amb tramvia per la Diagonal.
Traduït de llenguatge polític a llenguatge de persona normal: reducció de línies i freqüències de bus.

Taxistes qualifiquen la zona 80, de recaptatòria

Posted: Sunday 15/02/2009 17:38
by UT440_132M
http://www.3cat24.cat/noticia/360790/ca ... -el-consum

Barcelona

Els taxistes qualifiquen la "zona 80" de recaptatòria i diuen que els ha fet augmentar un 4% el consum
Actualitzat a les 16:40 h 15/02/2009

Els taxistes denuncien que gasten més anant a 80 km/h. La Federació Catalana del Taxi diu que un any després de la posada en marxa de l'anomenada "zona 80" per reduir la contaminació a l'àrea de Barcelona, l'efecte ha estat tot el contrari. Segons les dades de l'associació, els taxistes han consumit un 3,9% més de combustible en aquest últim any. Per això es posicionen clarament en contra de la mesura i fins i tot la qualifiquen de recaptatòria. Els taxistes demanen que la mesura no s'apliqui al transport públic.

La limitació de la velocitat als accessos de la capital catalana no ha agradat als taxistes. Ara, més d'un any després que es posés en marxa la mesura, la Federació Catalana del Taxi fa públiques unes dades que fonamenten amb xifres la seva oposició a l'anomenada "zona 80". Segons l'associació, els taxistes que operen a la zona del Barcelonès Nord, el Vallès i el Baix Llobregat han vist com el seu consum de combustible ha crescut un 3,9% en l'últim any.

El president de la Federació, Josep Maria Goñi, ha explicat a Catalunya Ràdio que la reducció de la velocitat afecta directament la marxa amb què es condueix, i per tant les revolucions a què funciona el motor. A més revolucions el consum augmenta. Per això, els taxistes proposen que s'anul·li la limitació de velocitat variable a la baixa i que es flexibilitzi a l'alça la prohibició d'anar a més de 80. En tot cas, volen que no s'apliquin al transport públic, inclòs el taxi.

Davant les dades del Departament d'Interior sobre una reducció de la contaminació per la limitació a 80 de la velocitat, Goñi ho atribueix a un descens de la mobilitat com a conseqüència de la crisi. De fet, els taxistes es mostren molt contraris a les mesures aplicades per la conselleria. Asseguren que es van prendre de manera unilateral, que no tenen fonament i que només tenen una motivació recaptatòria.

Les queixes de la Federació Catalana del Taxi arriben quan fa un mes que va entrar en funcionament la regulació de la velocitat variable, per sota dels 80 per hora, en alguns accessos de Barcelona. Tot i que l'administració no ha donat dades, l'Ajuntament de Barcelona qualifica de "magnífics" els primers resultats de la mesura.

Posted: Sunday 15/02/2009 22:48
by 593Dromedario
Aleshores, quan es llegeixin aquest article degudament (cosa que no sabem si mai passarà), es trobaran amb una bona patacada; i si això del consum en augment dels taxis és veritat, serà a més a més fonamentada. Que es corregeixin, ja és una altra història :evil: .

No em convenç

Posted: Monday 16/02/2009 10:45
by Guigui
El mimetisme d'"a més revolucions, més consum" és incorrecte. A més, tampoc veig que circulin tants taxis per la nova zona 80, a excepció de la sortida de la Gran Via fins a l'aeroport. L'augment del consum potser és degut al trànsit per dins de Barcelona?

Ho sento, però perquè em convencin, hauré d'escoltar els arguments d'algun altre col·lectiu amb menys fama de reclamar per reclamar. I ja em perdonarà el nostre estimat co-foraire "taxista xungo".

Desemmascarats

Posted: Monday 23/02/2009 23:16
by Guigui
http://www.avui.cat/article/opinio/5444 ... o/kmh.html

Toni Cruanyes
Director en funcions


La contaminació dels 80 km/h

Avui el conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, donarà a conèixer els resultats del Balanç de Qualitat de l’Aire a Catalunya de 2008. El document –al qual ha tingut accés l’AVUI– mostra com s’han reduït a la meitat els municipis que l’any anterior havien superat el límit de contaminació. És, per tant, una bona notícia. Tant si ho valorem per la quantitat de poblacions que han millorat, com per la superació dels límits en els dos barems estudiats (les partícules en suspensió i el diòxid de nitrogen). Ara bé, seria un error fer servir aquesta millora provada i quantificada científicament com a pretext per justificar les limitacions de velocitat a 80 quilòmetres per hora a l’entorn de Barcelona. Entre altres raons, perquè aquesta és tan sols una de les 73 mesures del pla del govern per descontaminar la capital. Igualment, tant Barcelona com El Prat de Llobregat segueixen liderant el rànquing de mala qualitat atmosfèrica. I precisament aquestes comarques són les que s’haurien d’haver beneficiat de la limitació de velocitat.

Segons els experts, les explicacions que semblen més plausibles per entendre les millores de l’any passat són: que es van acabar les obres de l’AVE (que havien incrementat les partícules en suspensió tant al Barcelonès com al Baix Llobregat) i que va ploure molt durant el segon semestre de l’any (i això lògicament redueix les partícules en suspensió). Cap de les dues raons tenen res a veure amb mesures governamentals. Val la pena tenir-ho en compte perquè, una vegada més, topem amb la impossibilitat de mesurar els efectes de la limitació dels 80 km/h. Hem de recordar que la raó inicial d’aquesta impopular mesura va ser lluitar contra la contaminació, i fins més tard no s’hi va afegir l’argument de reduir les morts a la carretera. Siguem-ne conscients: la qualitat de l’aire ha millorat perquè ha plogut més, no perquè conduïm més a poc a poc.

Re: Desemmascarats

Posted: Tuesday 24/02/2009 12:40
by wefer
Guigui wrote: topem amb la impossibilitat de mesurar els efectes de la limitació dels 80 km/h. Hem de recordar que la raó inicial d’aquesta impopular mesura va ser lluitar contra la contaminació, i fins més tard no s’hi va afegir l’argument de reduir les morts a la carretera.
Efectivament, la idea era imposar la mesura, i després ja es van buscar alguna manera de justificar-la. Que no funciona en la contaminació? Doncs diem que hi ha menys morts. Sort d'això, perquè si tampoc s'haguessin reduït el nombre de morts, suposo que la següent excusa per imposar els 80 Km/h era que així el paisatge es veu millor...

Més bajanades

Posted: Saturday 28/02/2009 13:59
by UT440_132M
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... esura.html

Trànsit

Trànsit creu que la reducció en un 11% de la contaminació en la zona 80 valida la mesura

El director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, acusa els crítics de qüestiona la iniciativa sense arguments alternatius

EUROPA PRESS Barcelona Ult. Act. 28.02.2009 - 12:12 hs
El director del Servei Català del Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, considera que la reducció en un 11% de les emissions d'òxid de nitrogen i partícules en suspensió en les vies on s'aplica el límit de velocitat màxima de 80 quilòmetres per hora, així com el descens de la sinistralitat, "validen" la mesura.

Pérez Moya ha qualificat "d'irresponsables" aquells que qüestionen els resultats perquè, a més de baixar la contaminació, s'han reduït un 36,8% els morts en accident
Pérez Moya opina que la "mesura té bons resultats" i ha destacat el que diuen els experts en mobilitat, que si es baixa la velocitat de 100 a 80, "es redueix la contaminació i el consum", a més de reforçar la seguretat vial.

"S'està en la línia d'aconseguir el que marca la Unió Europea", ha apuntat, cosa que vol dir que la "mesura era vàlida i els resultats positius". A més, ha qualificat "d'irresponsables" aquells que qüestionen els resultats perquè, a més de baixar la contaminació, s'han reduït un 36,8% els morts en accident, i al voltant del 30% els ferits.

"Es qüestiona la mesura per principi, sense cap tipus de rigor i sense una argumentació alternativa, una mesura que és positiva", ha afegit.

El director de Trànsit ha explicat que la limitació de 80 km/h ha permès registrar fins a 144 accidents menys durant el primer any d'implantació de la mesura, el 2008.

Un 30% menys de cues
Pérez Moya ha assegurat que en algunes vies limitades a 80 hi ha menys retencions, fins a un 30% menys de cues. "L'autopista C-32 ha tingut una millora que supera de llarg el 20%, encara que en d'altres vies la millora ha sigut d'un 10% o un 8%", ha remarcat.

Arguments

Posted: Saturday 28/02/2009 16:13
by Guigui
I aquest senyor ja s'ha aturat a pensar, ni que sigui per a ell mateix (no fos cas que quedés massa en evidència) que hi ha menys cotxes circulant, menys grans obres (grans causants de partícules en suspensió) i més precipitació enguany?

No serà que qui s'està quedant sense arguments és ell mateix?

Una cosa és prendre la decisió política d'imposar el límit a 80 km/h (cosa discutible però legítima), i una altra, totalment diferent, és sacralitzar la mesura anteposant arguments que no s'aguanten per enlloc a tota crítica justificada.

Re: Més bajanades

Posted: Sunday 01/03/2009 0:59
by wefer
UT440_132M wrote:Pérez Moya ha qualificat "d'irresponsables" aquells que qüestionen els resultats
El que seria irresponsable és que ningú qüestionés aquesta (o qualsevol altra) mesura. Les mesures s'apliquen, s'evaluen i es qüestionen... amb més o menys raó. El que és realment irresponsable és intentar que ens empassem aquesta mesura "perquè sí", com un acte de fe.
Segurament, el problema és que, tal com diu en Guigui, aquest senyor es deu estar quedant sense arguments.
Realment, és una mesura que no vaig veure gens clara des del principi, tant pel que fa als possibles resultats com per les raons reals de l'aplicació d'aquesta mesura. En aquests moments, segueixo en el mateix punt que al principi: ni sí, ni no... simplement, crec que és allò de "mucho ruido y pocas nueces".

Multes en velocitat variable després de Setmana Santa

Posted: Friday 13/03/2009 22:45
by Guigui
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... santa.html

Trànsit no multarà en velocitat variable fins després de Setmana Santa

Segons han informat fonts de Trànsit, la decisió de posposar l'inici del període sancionador obeeix al fet que en els dos mesos de prova d'aquest model de gestió s'ha evidenciat un "compliment generalitzat" per part dels conductors

EFE
Castelldefels
Ult. Act. 13.03.2009 - 13:29 hs


El Servei Català de Trànsit (SCT) ha decidit no començar a multar els conductors que infringeixin els límits de la velocitat variable als accessos a Barcelona fins després de Setmana Santa, en lloc del proper 15 de març, com estava previst inicialment.

Segons han informat fonts de Trànsit, la decisió de posposar l'inici del període sancionador obeeix al fet que en els dos mesos de prova d'aquest model de gestió, que s'aplica a l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32), s'ha evidenciat un "compliment generalitzat" per part dels conductors.

Aquesta decisió també permetrà acabar d'ajustar el mecanisme tècnic que fa funcionar la velocitat variable, per afinar-lo al màxim abans de començar a sancionar, segons les mateixes fonts.

La velocitat variable, un model per combatre la congestió i la contaminació pioner a l'Estat espanyol, s'aplica en 19,4 quilòmetres de la C-31 i en 14,3 de la C-32, on des del 15 de gener passat es limita en període de proves la velocitat entre els 80 i els 40 quilòmetres per hora d'acord amb les congestions, els accidents, la contaminació i el clima.

Segons les mateixes fonts, com a mínim fins després de Setmana Santa no es decidirà quan es començarà a multar els conductors que infringeixin la velocitat variable. Això no obstant, sí que se seguirà multant els que superin el límit dels 80 per hora, vigent des del 2008.

Seriositat de la mesura

Posted: Tuesday 31/03/2009 17:00
by Guigui
Un exemple de la "seriositat" de la velocitat variable:

Ahir a la tarda anava circulant per la C-31 sud a l'entrada de Barcelona (Gran Via). Els panells m'indicaven 80, quan en ve un que em diu de reduir a 60. El trànsit continuava sent el mateix (fluid), però vaig fer-ho perquè tocava. Doncs bé, el següent panell tornava a indicar 80. L'afluència de cotxes, invariable.

Senyors, a què juguem?

La velocitat variable, redueix a la meitat les víctimes

Posted: Thursday 09/04/2009 15:38
by UT440_132M
http://www.3cat24.cat/noticia/376242/ca ... -i-la-C-32

Barcelona

La velocitat variable ha reduït a la meitat els accidents amb víctimes a la C-31 i la C-32
Actualitzat a les 14:08 h 09/04/2009

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, ha avançat en una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio" que des que s'aplica la velocitat variable als accessos de Barcelona per la C-31 i la C-32 s'han reduït a la meitat els accidents amb víctimes. Per primera vegada i coincidint amb l'inici de l'"operació sortida" de Setmana Santa, Trànsit ha valorat aquesta controvertida mesura.


Quan està a punt de complir-se el tercer mes de la velocitat variable als accessos a Barcelona per l'autopista del Garraf i l'autovia de Castelldefels, el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, ha avançat a "El matí de Catalunya Ràdio" les primeres dades que avalen els beneficis del sistema.

"S'han minimitzat molt les aturades i arrencades pròpies de la congestió", ha assegurat Pérez Moya, "i els accidents, les incidències, poden haver-se reduït perfectament un 50%".

Sancions, abans de l'estiu

La velocitat variable, un model per combatre la congestió i la contaminació pioner a Espanya, s'aplica en 19,4 quilòmetres de la C-31 i en 14,3 de la C-32, on des del 15 de gener ha començat un període de proves per limitar la velocitat entre els 80 i els 40 quilòmetres per hora d'acord amb les congestions, els accidents, la contaminació o la situació meteorològica.

Al llarg de les pròximes setmanes es decidirà quan es començaran a sancionar els conductors que infringeixen els límits de la velocitat variable. La sincronització dels radars està a punt i amb tota seguretat abans de l'estiu es multaran els conductors.

L'esmena contra els 80, un error

Pérez Moya també ha qualificat d'error l'esmena de CiU aprovada al Congrés perquè l'excés de velocitat a les zones de 80 quilòmetres per hora no resti punts del carnet de conduir

Semàntica reveladora

Posted: Thursday 09/04/2009 23:21
by Guigui
"S'han minimitzat molt les aturades i arrencades pròpies de la congestió", ha assegurat Pérez Moya, "i els accidents, les incidències, poden haver-se reduït perfectament un 50%".
A base d'usar verbs auxiliars indicatius de probabilitat i de manca de fonament, aquest senyor no para de perdre adeptes a la seva causa. Perquè, el que a priori semblava una mesura sensata, acaba donant la impressió de ser una neura d'algú entestat en imposar determinades coses amb calçador i perquè sí.

Multes a partir de l'1 de juny

Posted: Wednesday 20/05/2009 14:12
by Guigui
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=264694

A partir de l'1 de juny, sobrepassar el límit de velocitat variable tindrà multa

Aquest dia acaba el període de proves

EFE / LAMALLA.CAT

El Servei Català de Trànsit ha informat que, a partir de l'1 de juny, començarà a multar els conductors que sobrepassin els límits de velocitat variable. Fins ara, aquest sistema que s'aplica a l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf estava en període de proves.

Trànsit ha dit que, finalment, serà l'1 de juny el dia fixat per aplicar les sancions. La data s'havia anant prorrogant per la necessitat de fer alguns ajustos en el sistema.

La velocitat variable s'aplica des del 15 de gener a 19,4 quilòmetres de l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32), amb l'objectiu de reduir les congestions, la contaminació i la sinistralitat. La velocitat màxima varia dels 80 als 40 km/h.

Publicat 20/05/2009 11:59h

Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN

Posted: Wednesday 10/06/2009 20:02
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... s-130.html

Superar los 80km en los acceso a Barcelona no conllevará pérdida de puntos si no se exceden los 130

Otra enmienda de CiU aprobada en Comisión imlpica que para retirar un coche con la grúa debe constatarse que éste obstaculiza la movilidad | Sin seguro no se pasará la ITV

10/06/2009 | Actualizada a las 19:02h | Ciudadanos
Barcelona. (Redacción).- El Grupo Parlamentario Catalán (CiU) ha logrado incluir en el Proyecto de Ley de Seguridad Vial, cuyo dictamen se ha aprobado en Comisión para su remisión al Pleno del Congreso, un conjunto de enmiendas entre las que destaca una por la que los conductores que superen los 80km/h en las autopistas de acceso a las ciudades como Barcelona, y siempre que no supere los 130Km/h, no conllevará pérdida de puntos como hasta ahora.

El portavoz de Seguridad Vial de CiU, Jordi Jané, ha explicado que, en la actualidad, en las autopistas o autovías de acceso a la ciudad de Barcelona el límite de velocidad está fijado por debajo de los 100km/h. Hasta ahora superar el límite de velocidad impuesto (80 o en ocasiones incluso menos de 70 ó 60) conllevaba una multa y pérdida de puntos en el carné. En virtud de la enmienda introducida por CiU al proyecto de Ley solo perderán puntos aquellos conductores que superen le límite máximo de velocidad general de 100km/h, que se traducirá en pérdida de 2 puntos si se circula a más de 130 km/h.

En virtud de otras de las enmiendas de CiU (Nº185), se limitan los supuestos en los que un vehículo estacionado es retirado por la grúa, ya que para ello debe constatarse que obstaculizan la adecuada movilidad. Así, en aquellos casos en los que un vehículo esté estacionado en zona azul sin disponer de autorización pertinente podrá ser multado pero no conllevará la retirada de éste por parte de la grúa. No será así en los casos en el que vehículo esté aparcado en un estacionamiento reservado para las personas que presenten alguna discapacidad, ya que en este caso obstruye o dificulta la movilidad del afectado.

Otro conjunto de enmiendas de CiU aprobadas hoy reducen los casos en los que el conductor ve reducido los puntos del carné. Mediante una enmienda de CiU, el titular del permiso no perderá 4 puntos como hasta ahora en los casos de "conducción de forma negligente", este supuesto se elimina por ser ambiguo y puede llevar a confusión por el conductor, además de no responder al objetivo de priorizar aquellas circunstancias más objetivas que pueden poner en grave riesgo la seguridad vial. Además este supuesto ya queda sancionado en la Ley de Tráfico, por lo que esta conducta no queda impune.

Los conductores tampoco perderán dos puntos del carné, como sucedía ahora, por estacionar en curvas, cambios de rasante, túneles, pasos inferiores o intersecciones. En estos casos el conductor podrá ser multado pero no verá reducidos sus puntos.

Otra de las enmiendas de CiU (Nº181) limita las sanciones que se vienen aplicando sobre aquellos conductores que quieren evitar los radares que detectan el exceso de velocidad. En función de la propuesta del Grupo Catalán se sancionará a aquellos conductores que incorporen mecanismos que traten de inhibir los medios de control, como puede ser ocultar la matrícula para no ser detectado. Por el contrario, quedará liberado de sanción aquellos conductores que hagan uso de algún mecanismo que les avise de la existencia de un rádar, ya que en este último caso tiene una finalidad preventiva que no debe ser sancionada.

En el transcurso de la tramitación de este Proyecto de Ley en Ponencia, CiU logró introducir también un conjunto de enmiendas. Entre ellas destaca una para que los recursos recaudados mediante sanciones o multas se dirijan en su totalidad a mejorar la seguridad vial.

Además, se obliga al titular de la licencia a estar al corriente de sus pagos con el seguro de circulación como requisito previo para superar la revisión de ITV. En función de una enmienda transaccional de CiU con el PSOE y PP las estaciones de ITV requerirán la acreditación del seguro obligatorio en cada inspección ordinaria u extraordinaria del vehículo en la que se deberá acreditar los citados pagos. Esta enmienda modifica el texto que salió de Ponencia exigía que los vehículos dispusiesen de un adhesivo que mostrase a simple vista que se estaba al corriente de los seguros, pero al no contar con el apoyo de los socialistas y en aras de alcanzar el consenso, CiU ha optado por no renunciar a este punto, pero condicionando la obtención de la ITV cuando se acredite el seguro pertinente.

Entre poc i massa

Posted: Friday 19/06/2009 17:50
by metring
:x :x :x :x Però els ràdars ja detecten 1 Km/hora. de més??????

http://www.3cat24.cat/noticia/391358/so ... -velocitat

Madrid
Aprovada la llei de trànsit, que permetrà posar multes per excedir 1 km/h el límit de velocitat

Actualitzat a les 14:07 h 19/06/2009
El Congrés dels Diputats ha aprovat la llei de trànsit, que preveu, entre altres coses, eliminar els marges per a l'excés de velocitat, és a dir, que es multarà encara que s'excedeixi el límit d'un sol quilòmetre per hora. La norma, que també estableix que es descomptarà la meitat de la quantia de les multes de trànsit si l'infractor les paga abans de 15 dies i que elimina la pèrdua de punts del carnet per excés de velocitat a les zones 80 d'entrada a Barcelona sempre que no se superin els 130 quilòmetres per hora, ha rebut el suport de tots els grups excepte el del PP, que s'ha abstingut. Ara ha de passar pel Senat i podria entrar en vigor a principis de l'any que ve.

Afan recaptatòri

Posted: Friday 19/06/2009 18:05
by UT440_132M
Si això no és afan recaptatòri, :mort Tot aparell té marge d'error, la perfecció no existeix. I no crec que tots els diners de les multes siguin destinades a millorar el TP, si no a millorar els cotxes oficials :disparos

Donde dije...

Posted: Monday 20/07/2009 23:23
by metring
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_6/Tes

Subirá el límite de velocidad si se reduce la contaminación, dice Saura

EFE - BARCELONA - 20/07/2009


El consejero de Interior y líder de ICV, Joan Saura, está dispuesto a subir el límite de velocidad permitido en la corona metropolitana de Barcelona si a partir de 2010 disminuye la contaminación y se sitúa por debajo de los parámetros fijados por la Unión Europea. Saura valoró ayer la aplicación de la "zona 80" en el área de Barcelona, vigente desde el año 2008, y de la velocidad variable, que desde este año limita en algunos accesos a la capital la velocidad entre los 40 y los 80 kilómetros por hora, según la contaminación y la congestión.

No obstante, recordó que esta limitación de la velocidad no es una iniciativa de su departamento -del que depende el Servicio Catalán del Tráfico-, sino del de Medio Ambiente. Saura advirtió de que aún se está por encima de los límites de polución.

El líder de ICV y número tres del Gobierno catalán afirmó también que el acuerdo sobre financiación "blinda totalmente" este capítulo del Estatuto de la sentencia que tiene pendiente dictar el Tribunal Constitucional. Saura recordó que el pacto sobre el nuevo modelo "facilita" a ICV negociar con el PSOE los presupuestos.

La Cambra de Comerç demana augment de la velocitat variable

Posted: Monday 27/07/2009 17:01
by Guigui
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=281426

La Cambra demana un any de pròrroga per estendre la velocitat variable

Considera que el sistema s'ha de perfeccionar i augmentar els límits al 90 i 50 quilòmetres per hora

EFE

La Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat que el Servei Català de Trànsit (SCT) doni un any de pròrroga abans de començar a estendre a tots els accessos a Barcelona la velocitat variable, per "perfeccionar el sistema". Per arribar a aquestes conclusions, la Cambra ha encarregat un informe al Grup d'Investigació en Enginyeria de Carreteres de la Universitat Politècnica de València, dirigit per Alfredo García, que defensa que s'haurien d'augmentar els límits de velocitat entre els 90 i els 50 per hora, ja que s'aconseguirien els mateixos beneficis i a més es penalitzaria menys els conductors que amb els actuals límits d'entre 80 i 40.

En una trobada amb periodistes, el vicepresident de la Cambra, Josep Manuel Basáñez, ha assegurat que aquesta entitat aplaudeix els intents de Trànsit per intentar reduir la congestió i la contaminació, però creu que abans de començar a aplicar la velocitat variable més enllà de la C-31 i C-32 -on regeix des d'aquest any-, s'hauria de donar un any de pròrroga per "perfeccionar el sistema".

Segons Basáñez, la limitació de la velocitat en la primera corona a un màxim de 80 quilòmetres per hora "no és un dogma", per la qual cosa s'hauria de poder retocar a l'alça i arribar fins als 90 si es comprova que els beneficis ambientals són els mateixos i que també es combat la congestió. La Cambra també proposa que en alguns trams de carretera es pugui reduir l'amplitud dels carrils per crear un carril addicional i reduir així les congestions.

Segons Basáñez, amb les seves propostes no pretenen crear polèmica amb Trànsit, sinó aportar un element de "reflexió" que ajudi a millorar aquest model, que s'ha implantat en dues fases: el 2008 es va limitar la velocitat en la primera corona a un màxim de 80 per hora i des d'aquest any s'ha començat a aplicar la velocitat variable, entre 40 i 80, a la C-31 i la C-32, les vies d'accés a Barcelona pel Garraf i Castelldefels.

En els casos de bloqueig de trànsit, la Cambra proposa que s'apagui el sistema de gestió variable al tram afectat, per mobilitzar ràpidament la circulació i que els vehicles surtin amb major rapidesa del coll d'ampolla. L'objectiu és, segons la Cambra, que no hi hagi canvis freqüents de la velocitat ni oscil·lacions, ja que, a més que les accelerades provoquen un augment de les emissions, els constants canvis de ritme imposats pels panells poden generar en els conductors una necessitat d'autocontrol "excessiu".

Altres de recomanacions de la Cambra són instal·lar un únic senyal lluminós a cada panell -en comptes d'un per a cada carril-, millorar la informació als accessos, donar més informació al conductor sobre per què li redueixen el ritme i, en alguns casos, si la velocitat va a la baixa i hi ha congestió, augmentar el nombre de carrils reduint la seva amplitud.

En qualsevol cas, la Cambra considera que l'administració hauria de concedir una pròrroga d'un any per dur a terme una profunda anàlisi dels beneficis mediambientals, en la lluita contra la sinistralitat i les congestions, abans de decidir ampliar el model a la resta d'accessos a Barcelona."Cal anar pas a pas, sense cremar etapes i sense buscar l'èxit immediat, perquè a vegades les presses poden desvirtuar el model", ha advertit Basáñez.

Publicat 27/07/2009 13:46h