Page 11 of 41

Pas a Calaf

Posted: Sunday 18/10/2009 0:44
by Guigui
La veritat és que desconec com és l'estació de Calaf, però suposo que hi haurà més d'un parell de vies. De la mateixa manera, suposo que amb prou feines se n'hi utilitzaran més de dues al mateix temps. Per tant, no era possible escometre l'obertura del pas primer sota una via i després l'altra, permetent d'aquesta manera el manteniment del servei almenys en una part de l'estació?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 18/10/2009 20:15
by Jordi Freixas
Aplicant-hi la llògica, és com s'hauria d'haver fet, però si ho han fet de la mateixa manera que a la línia de Puigcerdà, quan la via renovada era només la Ripoll - Ribes, en aquesta última estació no es notava per enlloc que a molts pocs metres existia la via completament renovada.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 18:06
by Lluita1714
Volem metro i Rodalies pròpies a Sant Jaume de Frontanyà!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 18:12
by Jordi Freixas
Els fils de catenària que no estan damunt de la via per què són? Que ara també hi ha trens que van sense rodes, com els cotxes que sortien a Bola de Drac? :riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure

PD...
Volem metro i Rodalies pròpies a Sant Jaume de Frontanyà!
Sí senyor. I estació de l'AVE :) :)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 18:17
by javi82
Jordi Freixas wrote:Els fils de catenària que no estan damunt de la via per què són?
Eren de vies antigues q quan es va fer la tranformació de l'estació a baixador es van aixecar, i per estalviar els costos de canviar tb l'electrificació es va deixar tot això igual.

Animalada sobre animalada

Posted: Monday 19/10/2009 19:44
by Guigui
Volen soterrar? Molt bé! Que Renfomentadif encarregui un estudi, se'n realitzi la variant més exigent des del punt de vista tècnic, paisatgístic, estètic i ecològic, i que s'ho paguin íntegrament els del poble.

Vejam quan deixarem de fer d'aprenents de bruixot.

També, mira que voler suprimir un pas a nivell per no haver d'esperar que passi un tren cada tantes hores...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 19/10/2009 19:45
by metring
O que facin forat a pico y pala...

Re: Animalada sobre animalada

Posted: Monday 19/10/2009 22:55
by Oriol
Guigui wrote:Volen soterrar? Molt bé! Que Renfomentadif encarregui un estudi, se'n realitzi la variant més exigent des del punt de vista tècnic, paisatgístic, estètic i ecològic, i que s'ho paguin íntegrament els del poble.
I et diran que no ho poden assumir, però que volen en soterrament... Realment és per fer-s'ho mirar. a Sant Guim des de 1861 que hi passa el tren i tots els veïns savien que per allà hi passava el tren abans que ells estiguessin alla.

A Badia del Vallès es viu una situació semblant amb l'Aeroport de Sabadell, tot i que la pista no els hi encara a ells, encara a Barberà, però ells en demanen el trasllat. Que el paguin els veïns!

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 20/10/2009 1:15
by Jordi Freixas
Home... en el cas de Sabadell cal recordar que hi van tenir lloc alguns accidents aeris en molt poc temps de diferència. No crec que sigui comparable amb el pas de la via del tren per Sant Guim de Freixenet.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 20/10/2009 10:10
by Oriol
Jordi Freixas wrote:Home... en el cas de Sabadell cal recordar que hi van tenir lloc alguns accidents aeris en molt poc temps de diferència. No crec que sigui comparable amb el pas de la via del tren per Sant Guim de Freixenet.
Produïts per?

La gran majoria per negligències de constructores, companyies elèctriques... L'aeroport no suposaria cap perill si es fessin les coses bé.

Hipotètic cas paral·lel

Posted: Tuesday 20/10/2009 15:19
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Home... en el cas de Sabadell cal recordar que hi van tenir lloc alguns accidents aeris en molt poc temps de diferència. No crec que sigui comparable amb el pas de la via del tren per Sant Guim de Freixenet.
Per a entendre'ns, les barrabassades que han fet al voltant de l'aeroport de Sabadell equivalen a un hipotètic cas que els veïns de Sant Guim hagin decidit fer-se la piscina al bell mig de la via i s'estranyin que cada cert temps els hi passi un tren pel damunt.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 20/10/2009 22:07
by Jordi Freixas
Llavors és amb l'ajuntament amb qui s'ha de passar comptes per no haver planificat urbanisticament de manera correcta la zona; no pas amb els veïns.

Desinformació

Posted: Tuesday 20/10/2009 22:44
by Guigui
Però els veïns, que gairebé sempre ho veuen tot blanc o negre i sovint són atiats per l'ajuntament que defensa els seus propis interessos, molt sovint desconeixen el rerefons de tot plegat. I, en el cas dels municipis al voltant de l'aeroport de Sabadell, segur que cap dels seus ajuntaments els ha informat que viuen en un edifici que mai s'hi hauria hagut de fer.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 20/10/2009 23:06
by Jordi Freixas
Precisament per això mateix ho dic.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 21/10/2009 20:08
by Tony M. Nyphot
javi82 wrote:
Jordi Freixas wrote:Els fils de catenària que no estan damunt de la via per què són?
Eren de vies antigues q quan es va fer la tranformació de l'estació a baixador es van aixecar, i per estalviar els costos de canviar tb l'electrificació es va deixar tot això igual.
Al preu que va el coure sorprèn que la catenària encara hi sigui.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 21/10/2009 23:31
by josep_serre
Possiblement el fil estigui encara amb tensió.
Tony M. Nyphot wrote:
javi82 wrote:
Jordi Freixas wrote:Els fils de catenària que no estan damunt de la via per què són?
Eren de vies antigues q quan es va fer la tranformació de l'estació a baixador es van aixecar, i per estalviar els costos de canviar tb l'electrificació es va deixar tot això igual.
Al preu que va el coure sorprèn que la catenària encara hi sigui.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 22/10/2009 0:17
by Tony M. Nyphot
josep_serre wrote:Possiblement el fil estigui encara amb tensió.
S'han robat catenàries amb tensió a 25kV, a França n'estan ben tips. Però és que sorprèn que ni el propi Adif l'hagi recuperada ja sigui per fer-la servir com a recanvi o per vendre-la en brut.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Friday 23/10/2009 15:19
by metring
He derivat els missatges sobre passos a nivell a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... 87#p148487

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/10/2009 11:03
by josep_serre
Us informo que el tall entre Cervera i Calaf es prorrogarà fins el 15 de novembre i tot apunta a que entre Calaf i Manresa no estigui llest per la data prevista.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 03/11/2009 17:25
by Sky
^^

Renfe allarga el servei alternatiu per carretera en el trajecte Cervera-Manresa

• Els treballs de millora, que havien d'estar enllestits aquest dimarts, s'allargaran fins el 15 de novembre

Renfe amplia fins el 15 de novembre el servei alternatiu per carretera en el trajecte Cervera – Manresa, a causa de l’execució dels treballs de millora que el Ministeri de Foment està realitzant a Calaf i que, en una primera previsió, havien d'estar enllestits aquest dimarts. Un cop acabin els treballs de construcció del pas inferior peatonal a Calaf es mantindrà el servei alternatiu per carretera entre Calaf i Manresa fins a la finalització de les obres de millora que el Fomento està realitzant en aquest tram. En els trajectes Lleida-Cervera i Barcelona-Manresa es continua prestant el servei ferroviari habitual.

Les obres que executa Foment consisteixen, entre d’altres, en la renovació total de la via, la millores en les instal·lacions d’electrificació o les actuacions de reforç en ponts i plataformes.

http://www.segre.com/nc/noticies/detall ... nresa/199/