Page 11 of 14

Re: Semidirectes

Posted: Sunday 22/02/2009 22:34
by Mako448
593Dromedario wrote:Centrem-nos en la solució real (sense ni nous trens que poc més podran fer, ni noves vies que no faran): és tan senzill com que els R5 i R6 no parin a estacions com Magòria-La Campana, Europa i Fira, Sant Josep i Almeda (no sé la demanda actual, però abans no s'aturaven fins a Av.Carrilet i se saltaven moltes més parades).Montant bé els horaris (fer-los circular seguits de S8/L8 en un sentit i després d'ells en l'altre), ja es poden estalviar aquests 5 minuts, mantenint freqüències. D'altra banda, una millor coordinació a Martorell-Enllaç seria bo (encara que la freqüència cap amunt sigui de 30 minuts i no de 20).

Diferent serà quan la línia passi a creuar Barcelona. De moment, fins a Francesc Macià i Gràcia, cap canvi.

On no s'hauria d'aturar els R és a Quatre Camins,té menys demanda que Santa Coloma de Cervelló(aixó no ho dic jo,ho diu les estadístiques),i em sembla una presa aturar els R en aquesta estació veient que puja i baixa una o dues persones.Amb que s'aturin els S aqui ja hi hauria prou.

A Almeda nomès s'aturen per que hi ha ECI,que si no hi fos no s'aturarien, lo mateix a Ildefons Cerdà amb el GV2.A Europa-Fira hi ha la fira i l'IKEA i per aixó s'aturen,que sinó bestiessa total fer-los aturar.A Almeda s'ha de reconeixer que puja i baixa bastanta gent als R.A Gornal si no fos per la correspondència amb renfe,també no té sentit aturar-los.A Sant josep i potser Magòria no s'haurien d'aturar.Suprimint aquestes parades i Quatre Camins i potser El Palau també(i mira que cubreix gent,peró la gent del Palau agafa moltíssim el cotxe,no sé per qué),guanyarien 5 o mès minuts.I si s'han de fer avançaments es faràn,per qué quin sentit té les 4 vies de Quatre Camins?QUe li dónin ús que estàn allà les dues vies passants practicament mortes de fàstic.

Sembla que al maig hi haurà una nova modificació d'horaris,tant debó amb parades suprimides per part dels R,i també un augment de frequència entre Martorell i Olesa,per qué al desdoblament entre Abrera i Olesa no l'estàn donant l'ús que es tenia previst donar-ho.Els S8 han de passar S4,o una bona part d'ells.Tenir un tren cada 20-40 minuts a Abrera i Olesa en caps de setmana es una autèntica VERGONYA.

Posted: Monday 23/02/2009 11:53
by Ecomobisostrans
Una possible solucio seria que els "S" se saltin 2 parades, i llavors els "R" se'n poden saltar 5:

-Els "S" que se saltin Sta.COloma C. i COlonia Guell
_I els R que se saltin Can Ros, 4 camins, Pallejà, Palau i Martorell Vila

Aixo si, havent cada 10 minuts un S i cada 10 minuts un R, alternativement R5 i R6.

Pero la solucio millor seria utilitzar els avançaments de Av.Carrilet i 4 camins.

Re:

Posted: Monday 23/02/2009 12:12
by Lluita1714
Ecomobisostrans wrote:Una possible solucio seria que els "S" se saltin 2 parades, i llavors els "R" se'n poden saltar 5:

-Els "S" que se saltin Sta.COloma C. i COlonia Guell
_I els R que se saltin Can Ros, 4 camins, Pallejà, Palau i Martorell Vila

Aixo si, havent cada 10 minuts un S i cada 10 minuts un R, alternativement R5 i R6.

Pero la solucio millor seria utilitzar els avançaments de Av.Carrilet i 4 camins.
Els S8 i S4 trobo que on han de saltar-se parades és al tram en que coincideixen amb la L8, passant les parades amb menys demanda, i deixant L'Hospitalet - Avinguda Carrilet i Sant Boi.
Respecte als avançaments de L'H i 4C, també es pot a Martorell Central, Sant Boi, Martorell Enllaç, per les seves terceres vies, permeten avançaments (tot i que a Enllaç de vegades hi ha el tren històric estacionat). També es poden crear-ne de nous a estacions amb possibilitats.

Jo crec convenient un nou sistema de transport per a la LA. La gent va a l'andana, veu passar un R6 i pensa... "aquest no para on jo vull anar". Doncs trobo que si agafessin aquest R6, i aquest li passés per davant a un Suburbà, a l'estació anterior més propera al destí del passatger, aquest pot baixar del Regional per agafar el que sí que para on ell vol. Un nou sistema de transbordament entre trens de la mateixa línia faria guanyar molt de temps de viatge! El que passa és que la gent és molt còmode, amb allò de baixar a parades que no són la seva si no és per un canvi de línia.
No sé si m'he explicat gaire bé.

Re: Semidirectes, rodalies.

Posted: Monday 23/02/2009 17:17
by tren250
Els trens que hi ha ara i la seva freqüència estan més que bé. Però tindrien que separar-se, com sempre s'ha fet d'altra banda, en trens que parin a totes les estacions i d'altres que parin en les menys importants. Bons exemples d'estacions on no tindrien que parar són Castellbell-El Vilar, Martorell-Vila, Quatre Camins i d'altres estacions d'aquesta mena. I bo seria, sobretot, l'ampliació de la R5 cap a una zona tant deserta de transport públic com és Solsona.
I material més adeqüat a la demanda, no 213 amb 3 miserables vagons... :roll: .

Re: Semidirectes, rodalies.

Posted: Monday 23/02/2009 22:12
by Mako448
tren250 wrote:Els trens que hi ha ara i la seva freqüència estan més que bé. Però tindrien que separar-se, com sempre s'ha fet d'altra banda, en trens que parin a totes les estacions i d'altres que parin en les menys importants. Bons exemples d'estacions on no tindrien que parar són Castellbell-El Vilar, Martorell-Vila, Quatre Camins i d'altres estacions d'aquesta mena. I bo seria, sobretot, l'ampliació de la R5 cap a una zona tant deserta de transport públic com és Solsona.
I material més adeqüat a la demanda, no 213 amb 3 miserables vagons... :roll: .

La freqüència està la mar de bé?En caps de setmana tenim 5 trens hora/sentit a Sant Andreu de la Barca quan abans tenies 6 trens/hora, o sigui que han reduit la freqüència,i a sobre abans 4 parant a totes les estacions i 2 semidirectes.Ara els cinc parant a totes o quasi totes les estacions(ja ves tú saltar-se dues estacions).En laborables sols tenim un tren mès per hora/sentit.Aquests nous horaris m'estic donant en compte que són una estafa,al principi pensava que no.Solament s'ha millorat els horaris en el tram de la L8 i a l'hora punta,i també la freqüència als ramals,que podria ser millorable,amb 20 minuts peró reials,res de binomis 20-40.I no parlem d'Abrera i Olesa,juntes sumen uns 27.000 habitants sense coptar Esparreguera servida per l'aeri.N'hem a posar uns 32.000 habitants encara que són mès,doncs bé un misaable tren cada 20 minuts en laborables i cada 20-40 minuts en cap de setmana i festius(i un amb transbordamnt a Martorell!)De que se'n diu aixó?

I lo des dobles composicions ja és el colmo,un bon exemple és l'R5 que surt de Pl.Espanya a les 19.36,que m'atrevo a dir que és el tren mès ple de la tarda en direccio sortida.Amb els antics horaris sempre anava en doble i semidirecte.Ara en simple i parant a totes,i fins a Can Ros mínim es una llauna de sardines.Almenys de comprar noves 213 per substituir uns trens que funcionen la mar de bé,les podrien fer servir per doblar composicions?FGC és així.

I en caps de setmana de Molí Nou cap amunt es necesita una millora de freqüència o mès dobles composicions!.Els R5 i R6 primera hora de la tarda direcció barcelona i última hora de la tarda/vespre direcció Martorell van a petar i en simple per culpa de que han reduit freqüències almenys d'augmentar-la i que els trens van en simple(Tot i que alguns R5 van en doble peró baixen en doble cap allà les 18-19,per recollir la gent de Montserrat,igual cap a les 10.30-11.30 direcció Manresa per portar la gent a Montserrat,cosa necesària,que quan es van posar els nous horaris anaven en simple,desprès els van ficar en doble i menys mal)

El que està clar es que els nous horaris ha millorat en alguns aspectes,peró en altres aspectes ha empitjorat.I lo mès preocupant és el temps de trajecte.O que es facin avançaments,o que els R es deixin d'aturar a 4 Camins i Sant Josep sobretot peró alguna mès,ja que parar en aquestes estacions es una pèrdua de temps en un tren que porta gent que duu 1h i 20 minuts dins del tren.

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Tuesday 24/02/2009 19:04
by wertymetrotren
estaria ve aquesta proposta pero es una tonteria posalis s a les lines de fgc jo posaria per exemple la linia de terrasa rambla R8 I la de sabadell R9 i les altres linies S33 seria L8 fins can ros

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Tuesday 24/02/2009 19:10
by Lluita1714
wertymetrotren wrote:estaria ve aquesta proposta pero es una tonteria posalis s a les lines de fgc jo posaria per exemple la linia de terrasa rambla R8 I la de sabadell R9 i les altres linies S33 seria L8 fins can ros
No, la nomenclatura L, per norma, no pot sortir de la primera zona, i els S, (que això ja és cosa d'FGC no poden passar a la quarta zona.

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Tuesday 24/02/2009 19:16
by wertymetrotren
No, la nomenclatura L, per norma, no pot sortir de la primera zona, i els S, (que això ja és cosa d'FGC no poden passar a la quarta zona.[/quote]

ha la fgv les seves linies som mes llarges que a fgc i tenen la nomenclatura L , surten de la primera zona aqui sera diferent pero en sembla una bestiesa posar-lis la S de nomenclatura

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Tuesday 24/02/2009 20:03
by Lluita1714
wertymetrotren wrote: ha la fgv les seves linies som mes llarges que a fgc i tenen la nomenclatura L , surten de la primera zona aqui sera diferent pero en sembla una bestiesa posar-lis la S de nomenclatura
A València no regeix L' Autoritat de Transport Metropolità de Barcelona, Com és lògic, que és aquesta la que posa certs "cànons" sobre les línies... Si cada companyia posés com vulgues hi hauria massa desgavell de línies, més del que tenim ara.

Zones R i serveis S

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:00
by Guigui
Lluita1714 wrote:No, la nomenclatura L, per norma, no pot sortir de la primera zona, i els S, (que això ja és cosa d'FGC no poden passar a la quarta zona.
La R7 tampoc passa de la tercera zona, i l'extinta R10 ni tan sols sortia de la primera.

Dit això, els serveis S tenen una certa raó de ser, atès que no són metro per la zona que cobreixen, però tampoc són rodalia per la seva freqüència. Ara bé, trobo que no sobraria simplificar la nomenclatura, passant els S a R. En aquest sentit, resulta curiós que, durant l'existència de la R10, no estiguessin adjudicats els "slots" per a la R8 i R9. Quina coincidència, no trobeu?

Re: Zones R i serveis S

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:05
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:No, la nomenclatura L, per norma, no pot sortir de la primera zona, i els S, (que això ja és cosa d'FGC no poden passar a la quarta zona.
La R7 tampoc passa de la tercera zona, i l'extinta R10 ni tan sols sortia de la primera.

Dit això, els serveis S tenen una certa raó de ser, atès que no són metro per la zona que cobreixen, però tampoc són rodalia per la seva freqüència. Ara bé, trobo que no sobraria simplificar la nomenclatura, passant els S a R. En aquest sentit, resulta curiós que, durant l'existència de la R10, no estiguessin adjudicats els "slots" per a la R8 i R9. Quina coincidència, no trobeu?
Destaco;
i els S, (que això ja és cosa d'FGC no poden passar a la quarta zona.
Ja sé que a Renfe tenen R's més curts, però a FGC, per quelcom intern que tenen no fan passar S de la quarta zona.
I tantmateix, com que para a tantes parades, i com que L5 i L6 ja existeixen, podriam dir, que per temps de viatge i parades, R5 i R6 poden ser U...
Però s'ha de solucionar, si cal, tercera via!

Re: Zones R i serveis S

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:06
by victorcasta
Guigui wrote:En aquest sentit, resulta curiós que, durant l'existència de la R10, no estiguessin adjudicats els "slots" per a la R8 i R9. Quina coincidència, no trobeu?
Sí... quelcom que no s'explica... a no ser que la R10 fos sublínia de R1...

R10

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:09
by Guigui
victorcasta wrote:Sí... quelcom que no s'explica... a no ser que la R10 fos sublínia de R1...
En dubto molt, perquè aleshores el seu traçat tenia ben poc a veure amb la R1. Si de cas, coincidia més amb la R2 (Pg. de Gràcia-El Prat), però seguint aquesta regla, hauria hagut de dir-se R20...

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:19
by josep_serre
En el seu moment l'explicació que es va donar és que R8 i R9 quedava reservat pels serveis Martorell-Manresa i Martorell-Igualada.

Els serveis S* de FGC no tenen res a veure amb el nombre de zones que atravessen, simplement és la denominació que va donar FGC a aquests serveis per mimetisme amb els serveis de S-Bahn alemanys, i quan es van crear no existia el sistema zonal del STI i els R5 i R6 es van concebre d'una forma diferent a aquests per tractar-se de serveis de rodalia, tot i que d'una forma força diferent a com els concep Renfe.

S: falta el pas lògic

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:58
by Guigui
josep_serre wrote:Els serveis S* de FGC no tenen res a veure amb el nombre de zones que atravessen, simplement és la denominació que va donar FGC a aquests serveis per mimetisme amb els serveis de S-Bahn alemanys, i quan es van crear no existia el sistema zonal del STI i els R5 i R6 es van concebre d'una forma diferent a aquests per tractar-se de serveis de rodalia, tot i que d'una forma força diferent a com els concep Renfe.
Però resulta curiós que una S-Bahn alemanya és el més semblant a la nostra rodalia. I, tal com FGC va reanomenar els serveis U en L, també haurien pogut fer el mateix amb els S.

Re: S: falta el pas lògic

Posted: Wednesday 25/02/2009 0:08
by josep_serre
Els S-Bahn no els trobo precisament semblants als serveis de rodalia, de fet el que més s'assemblen és als serveis S* de FGC, el canvi de U a L va ser una pamplinada política poc abans de les eleccions de 2003 en què la Generalitat aleshores governada per CiU amb la connivència de l'oposició i la celebració de la PTP va canviaraquestes denominacions que també van suposar el canvi de S a L en el cas de S3 cap a L8, en el seu moment ens ho van intentar vendre com una fita quasi més important que la inauguració de la L9, recordo com me'n reia de la reinvindicació peregrina de la PTP perquè aquest canvi es fes el més ràpidament possible com si fos més important que la millora real dels serveis ferroviaris, per sort sembla que aquests mateixos se'n van adonant una mica més del quina és la seva autèntica missió.
Guigui wrote:
josep_serre wrote:Els serveis S* de FGC no tenen res a veure amb el nombre de zones que atravessen, simplement és la denominació que va donar FGC a aquests serveis per mimetisme amb els serveis de S-Bahn alemanys, i quan es van crear no existia el sistema zonal del STI i els R5 i R6 es van concebre d'una forma diferent a aquests per tractar-se de serveis de rodalia, tot i que d'una forma força diferent a com els concep Renfe.
Però resulta curiós que una S-Bahn alemanya és el més semblant a la nostra rodalia. I, tal com FGC va reanomenar els serveis U en L, també haurien pogut fer el mateix amb els S.

S-Bahn i rodalia

Posted: Wednesday 25/02/2009 0:34
by Guigui
josep_serre wrote:Els S-Bahn no els trobo precisament semblants als serveis de rodalia, de fet el que més s'assemblen és als serveis S* de FGC
Un trajecte Hanau-Mainz (nucli Frankfurt) o un Wiener Neustadt-Stockerau (nucli Viena), per exemple, em recorda més un Molins de Rei-Blanes que no pas un Pl. Catalunya-Terrassa Rambla.

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Thursday 26/02/2009 0:09
by UT596001
wertymetrotren wrote:ha la fgv les seves linies som mes llarges que a fgc i tenen la nomenclatura L , surten de la primera zona aqui sera diferent pero en sembla una bestiesa posar-lis la S de nomenclatura
FGV va numerar les seves línies tan sols es va obrir el túnel passant de València l'any 1988, les va numerar 1, 2, 3 i 4 en aquell moment, la llavors línia 4 és l'actual tramvia... simplement les va numerar independentment si fos "metro" o no, sense L, ja que si llavors ja s'en deia metro al tram subterrani, simplement va fer un criteri ben simple per numerar les seves línies: números i avall.

Una altra cosa és que FGV hagi decidit canviar el criteri de numerar les línies i ara apliqui la màxima de: números parells tramvia, imparells tren (d'aquí que l'antiga línia 2 ara sigui un ramal de la 1), però a part d'això...

Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia

Posted: Monday 30/03/2009 15:26
by metring
http://www.llobregatmedia.com/llm_societat/2354.html

Pallejà celebra el soterrament de les vies dels FGC


30 March, 2009 12:33:00 Marc Pidelaserra

El Conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, i l'Alcalde de Pallejà, José Antonio Rubio, van visitar aquest diumenge la nova zona urbanitzada a l'entorn de la nova estació soterrada dels Ferrocarrils de la Generalitat. S'han soterrat 1,4 quilòmetres de vies i s'ha construit una gran plaça de 5.200 metres quadrats, que uneix les dues parts del poble que abans separava les vies.

Dia de celebració pels habitants de Pallejà. Per fi el poble quedava unit definitivament, després que anys enrere es va adequar la Nacional II i ara shan soterrat les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat. Cenenars de persones van desafiar la puja i van sortir al carrer per passejar-se per la nova zona urbanitzada, juntament amb l'Alcalde José Antonio Rubio i el Conseller de Política Territorial Joaquim Nadal. Precisament Nadal es va adreçar als veïns dient que: "Pallejà estava partit per les vies, i ara està unit per una plaça; feu-la vostra, perquè és tota per vosaltres".

El soterrament del tram de vies i de l'estació dels FGC ha comportat la recuperació d'una àrea de gairebé 60.000 metres quadrats i la seva transformació en espais públics destinats al lleure i l'esbarjo, amb una inversió de 7,1 Milions d'euros. Així, s'ha construit una gran plaça entre el carrer Torras i Bages, l'Església de Santa Eulàlia i el Mercat Municipal, i un passeig per vianants i cotxes d'1,4 quilòmetres. S'ha instal·lat mobiliari urbà i zones d'esbarjo per a infants, i s'ha construit un carril bici al llarg de tot el passeig, així com diverses àrees verdes i zones ajardinades.

L'Alcalde de la vila, José Antonio Rubio, es va mostrar molt satisfet per aquesta obra, i va expressar que Pallejà "ha guanyat molt en qualitat de vida", i que "aquesta plaça demostra que la unió de tots fa que podem aconseguir grans coses".

"Grans coses"

Posted: Monday 30/03/2009 22:41
by Guigui
L'Alcalde de la vila, José Antonio Rubio, es va mostrar molt satisfet per aquesta obra, i va expressar que Pallejà "ha guanyat molt en qualitat de vida", i que "aquesta plaça demostra que la unió de tots fa que podem aconseguir grans coses".
... com una xarxa de transport públic coherent i pensada en la seva totalitat, i no a pedaços. Doncs au, senyors polítics, a posar-hi mans a l'obra!