Page 106 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 17/12/2010 13:23
by Ismael_BCN
Aixi doncs que la tuneladora encara es sota del carrer de Cartagena, i a sobre parada pero que #### estan esperant per possarla en marxa, apa ara vacances que es Nadal i no hi ganes de fotre brot. Aixo si, la plaça Maragall porta 10 anys amb el forat i també no foten brot i jo crec que el final de la linea 9 ara mateix deuria de ser ahi, perque la estacio es pot fer si ja ha passat la tuneladora, i si es cau la universitat per les vibracions no passa res, ja la faran nova i deu ser per aixo que volen fer una al Besós.
Salut, ismael
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 17/12/2010 14:22
by victorcasta
Criticar per criticar...
Sobretot, enteniment
Posted: Friday 17/12/2010 14:25
by Guigui
Ismael_BCN wrote:Aixi doncs que la tuneladora encara es sota del carrer de Cartagena,
Més o menys, va al ritme previst.
Ismael_BCN wrote: i a sobre parada pero que cony estan esperant per possarla en marxa,
Revisar el capçal, com solen fer sempre, a no ser que vulguis que es casqui i triguin uns quants mesos més. Vegeu incident a Foc Cisell.
Ismael_BCN wrote:apa ara vacances que es Nadal i no hi ganes de fotre brot.
Això, això: que treballin mentre els altres es halen pilota, marisc i torrons, tot ben regat amb cava. Total, són quatre desgraciats que ni tan sols cotitzen a la Seguretat Social...
Ismael_BCN wrote:Aixo si, la plaça Maragall porta 10 anys amb el forat i també no foten brot
Fa 10 amb prou feines estava decidit el primer traçat, així que no serà tant.
Ismael_BCN wrote:i jo crec que el final de la linea 9 ara mateix deuria de ser ahi, perque la estacio es pot fer si ja ha passat la tuneladora,
I hi ha canvi de via entre els dos túnels? Potser no...
Ismael_BCN wrote:i si es cau la universitat per les vibracions no passa res, ja la faran nova i deu ser per aixo que volen fer una al Besós.
Això: llençar i fer de nou, que no costa res. Total, hem anat de nou-rics durant vint anys, ja no vindrà d'aquí.
"Perdoneu, però algú ho havia de dir!"
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 17/12/2010 19:29
by 122-042-132
Ismael_BCN wrote:Aixo si, la plaça Maragall porta 10 anys amb el forat.
Salut, ismael
Les obres de la plaça Maragall i de l'estació de Guinardó van començar l'abril i maig del 2005. Tanmateix ja en son prous d'anys!, i pel cap baix en queden quatre més. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 20/12/2010 16:53
by uriol108
Potser que amb el nou govern s'acceleri l'entrada en servei d'algun sector de la línia ? o canviin l'ordre de les inauguracions...
per exemple, al 2012 potser podrien inaugurar el tram de La Sagrera fins a Plaça Lesseps, en comptes del 2014 com està previst.
O potser consideren que no es una obra prioritaria i atorgen menys presupost a les obres i ho retrasen, esperem que no... 'pero aquests en són capaços de tot...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 20/12/2010 17:15
by victorcasta
Aviam, no es pot obrir de Sagrera a Sanllehy ni a Lesseps per raons diverses:
- No està prevista l'extracció de terres des de cap altre punt que l'actual, a Bifurcació Sagrera. I fer-ho des d'un altre punt seria perdre molt temps i una molèstia als veïns.
- L'estació de La Sagrera i la de Muntanya tot just acaben de començar a construir-se.
- La llosa intermitja no s'ha iniciat.
- No s'han adjudicat ni el disseny de les estacions ni el muntatge de via ni de catenària.
Que no, que fins 2014, com a molt aviat, res de tram III.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 20/12/2010 19:30
by sergi
¿ Muntanya ha empezado a construirse ?
No me había enterado.Habrá sido hace muy poco,porque en el último plano del estado de las obras que se colgó en este hilo figuraba sin comenzar.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 20/12/2010 19:32
by victorcasta
El cas de Muntanya no n'estic segur del tot. No sé si la licitació de l'obra civil va adjudicar-se ja o no.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 21/12/2010 18:49
by 437.001
Que jo sàpiga, les úniques dues estacions en les que no s´havia mogut ni una sola pedra eren Muntanya/Travessera de Dalt, i Manuel Girona.
A totes les altres hi ha treballs d´alguna mena.
¿Es confirma doncs que a Muntanya han començat a fer-hi alguna cosa?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 21/12/2010 18:52
by 437.001
victorcasta wrote:Aviam, no es pot obrir de Sagrera a Sanllehy ni a Lesseps per raons diverses:
- No està prevista l'extracció de terres des de cap altre punt que l'actual, a Bifurcació Sagrera. I fer-ho des d'un altre punt seria perdre molt temps i una molèstia als veïns.
Vaja... i l´altra tuneladora, des d´on treu la terra a fora?
Des de Sagrera segur que no...
Està clar que el tram més prioritari és Sagrera-Lesseps...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 21/12/2010 20:36
by BCN2008
437.001 wrote:Vaja... i l´altra tuneladora, des d´on treu la terra a fora?
Des de Campus Nord, se suposa.
437.001 wrote:Està clar que el tram més prioritari és Sagrera-Lesseps...
El tram més prioritari és el de l'aeroport. Després, tot el tram III sencer. No s'inaugurarà només el tram Sagrera-Lesseps a no ser que hi hagi una gran catàstrofe a les obres del tram Campus Nord-Mandri, perquè les dues tuneladores arribaràn a Mandri més o menys al mateix temps i les obres aniràn més o menys a la mateixa velocitat a totes dues meitats del tram.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 07/01/2011 12:55
by U-bahn de BCN
Saludo a tothom ja que sóc nou al Forum!
Respecte a la tuneladora que va sortir de Guinardó, hi ha nova informació de si treballa o no?
Al lloc on hi ha el pou de Guinardó en aquest dies sembla que s'està desmantellant les instalacions de superficie, en concret piconadores van trencan les bases de formigó on s'assentaben les potents grues que vàren treballar per canviar el capçal. Esperem que a no tardar massa es restableixi en superficie els vials. De tota manera, segons el projecte inicial ho havia previst un pou de ventilació i d'això no he vist (o no he sabut veure) cap actuació.
Més amunt, quasi a la confluència de la Ronda del Guinardó i Cartagena si que es vàren muntar com unes perforadores, pot ser per injectar ciment i reforçar el terreny però això és una suposició. En tot cas m'ha semblat un avanç escàs. Com a poc imaginaba la màquina sota la plaça de la Font Castellana.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 09/01/2011 18:43
by 437.001
BCN2008 wrote:
Des de Campus Nord, se suposa.
No era de Zona Universitària? Que jo sàpiga, no hi ha cap pou d´extracció a Campus Nord...
437.001 wrote:
El tram més prioritari és el de l'aeroport.
No hi estic d´acord. A l´aeroport s´hi arribarà, però el recorregut que fa la línia 9 penalitza al passatger que no vagi a Sarrià...
I a l´aeroport ja hi ha rodalies...
De tota manera serà el tram que s´inaugurarà més aviat, o sigui que...
La major aglomeració al metro es dóna a la L1 entre Pl.Catalunya i Sagrera, per tant convindria donar al passatger una alternativa per desembussar la L1.
Molta gent canvia de línia a Pl.Catalunya i pren la L3 direcció Trinitat Nova (entre d´altres coses perquè el transbord L3-L5 de Diagonal és molt més llarg que el de Pl.Catalunya).
Que gent que ara fa aquest recorregut (o també per la L5 amb transbord a Diagonal) pugui tenir una alternativa més curta serà positiu per desembussar la L1 i la L5.
Tinguem en compte l´efecte que tindrà l´obertura en poc temps de l´estació de rodalies de Sagrera-Meridiana.
Després, tot el tram III sencer. No s'inaugurarà només el tram Sagrera-Lesseps a no ser que hi hagi una gran catàstrofe a les obres del tram Campus Nord-Mandri, perquè les dues tuneladores arribaràn a Mandri més o menys al mateix temps i les obres aniràn més o menys a la mateixa velocitat a totes dues meitats del tram.
Tenint en compte que tunelen dues màquines diferents els dos trams de túnel, no és necessari que s´inauguri Sagrera-Mandri complet.
Es pot fer fins a Lesseps. Sempre i quan la tuneladora arribi a Mandri i hi sigui extreta, clar...
Per cert, no és cert que les obres vagin al mateix ritme, tenint en compte l´estat d´avançament de l´execució de les estacions, que és elevat entre Sagrera i Lesseps, i quasi inexistent entre Lesseps i Zona Universitària.
Un cop la tuneladora que ara és entre Guinardó i Sanllehy arribi a Mandri, es podrà avançar notablement en l´execució de les estacions, amb l´excepció de Sagrera (que va molt endarrerida) i Muntanya (realment s´hi ha començat a fer res?).
En canvi el grau d´execució de les estacions entre Zona Universitària i Lesseps (ambdues excloses) és molt baix, o sigui que sí que es pot afirmar que aquest tram és el més endarrerit...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 10/01/2011 19:26
by BCN2008
437.001 wrote:BCN2008 wrote:
Des de Campus Nord, se suposa.
No era de Zona Universitària? Que jo sàpiga, no hi ha cap pou d´extracció a Campus Nord...
Com bé surt a
AQUEST document, el pou d'extracció de terres serà a Campus Nord.
437.001 wrote:BCN2008 wrote:
El tram més prioritari és el de l'aeroport.
I a l´aeroport ja hi ha rodalies...
Un tren cada mitga hora, que et deixa a una bona estona en autobús de la terminal que més s'utilitza creus que és suficient? Es necessita un transport amb més freqüències, i sobretot, que arribi a la T1.
437.001 wrote:(entre d´altres coses perquè el transbord L3-L5 de Diagonal és molt més llarg que el de Pl.Catalunya).
Que jo sàpiga, de La Sagrera fins a Lesseps es va molt més ràpid agafant la L5 fins a Diagonal, i allà la L3. El transbordament de Diagonal és bastant ràpid (que no curt en distància) desde que es van instalar els tapissos rodants, i entre La Sagrera i Diagonal hi ha menys temps de trajecte i millors freqüències que entre La Sagrera i Catalunya.
437.001 wrote:Per cert, no és cert que les obres vagin al mateix ritme, tenint en compte l´estat d´avançament de l´execució de les estacions, que és elevat entre Sagrera i Lesseps, i quasi inexistent entre Lesseps i Zona Universitària.
El promig de l'execució entre Zona Universitaria i Mandri (aquesta exclosa) és del 22%
El promig de l'execució entre La Sagrera i Mandri (aquesta exclosa) és del 36%
Això basat en dades de l'agost de 2010. Tampoc hi ha tanta diferència...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 10/01/2011 23:04
by U-bahn de BCN
Dos actualitzacions:
No s'ha començat encara a fer res de res a l'estació Muntanya. L'Independent de Gràcia del dia 7 de gener (publicació setmanal del barri) en feia constància i efectivament des el carrer no s'hi veu cap treball. El dia que entrin a la propietat d'unes monges i arrassin el jardí, ni que sigui per una temporada, ja sentirem soroll!
Per altre banda, a la Ronda del Guinardó, a l'alçada de Cartagena hi ha 4 caixes allargades amb les mostres de les perforacions fetes. A cada caixa s'indica la fondaria de les mostres extretes i queda apuntat que vàren arribar als 65 m. Sento no haver fet foto ja que conduia.
Tal com van les coses pressupostàries no crec que hi hagi una pressa excessiva en fer virgueries i obrir abans d'hora cap dels trams entre Zona Universitària i Sagrera. Ara be també em sorpren que les terres que treu la tuneladora quan sigui passat Lesseps vagin a parar a la Sagrera, a quilòmetres d'allà.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 14/01/2011 13:18
by metring
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... el-putxet/
Restriccions al carrer de Balmes per obres de construcció de l’estació de l’L9/L10 del Putxet
Les obres de construcció de l’intercanviador del Putxet, que permetrà la futura correspondència entre l’L9/L10 i FGC, obligaran a eliminar un carril en sentit muntanya al carrer de Balmes a l’altura de la plaça Joaquim Folguera a partir de diumenge 16 de gener. Això permetrà disposar de l’espai necessari per a executar el recinte de l’estació de l’L9/L10 en aquest punt, de manera que les restriccions es mantindran fins a la finalització de l’estructura de l’estació. Amb motiu d’aquests treballs, a mitjans de desembre ja es va posar en servei un nou accés provisional a l’estació d’FGC del Putxet a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons.
Amb motiu de les obres de construcció de l’estació de l’L9/L10 del Putxet, que tindrà correspondència amb FGC, quedarà eliminat al trànsit de vehicles un carril al carrer de Balmes en sentit muntanya dels dos existents en un petit tram a l’altura de la plaça Joaquim Folguera.
Això permetrà disposar de l’espai necessari per executar les obres de construcció de l’estructura de la nova estació de l’L9/L10 en aquest punt. D’aquesta manera, les restriccions de trànsit es mantindran fins a la finalització d’aquests treballs, que inclouen l’execució dels murs pantalla que delimitaran el pou de la nova estació, la construcció del recinte pròpiament i l’extracció de terres.
Fins ara, s’han executat obres principalment de desviaments dels serveis afectats, com ara el trasllat d’un centre de distribució elèctrica, de la rampa d’accés a l’aparcament soterrat existent i dels col·lectors, entre d’altres.
Accés provisional a FGC
Així mateix, a conseqüència d’aquestes obres, a mitjans de desembre va entrar en funcionament un nou accés provisional a l’estació d’FGC del Putxet, a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons, amb un edicle rectangular a nivell de superfície.
D’aquesta manera, l’accés original d’FGC a la plaça Joaquim Folguera va quedar fora de servei, per tal de dur a terme les obres d’infraestructura necessàries per a executar la nova configuració prevista amb la construcció de l’intercanviador amb l’L9/L10. Un cop es construeixi la futura estació de l’L9/L10 del Putxet, en el punt on s’ha construït l’accés provisional s’ubicarà la sortida d’emergència de l’intercanviador.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 38c856.pdf
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 15/01/2011 11:45
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 5729.shtml
La tisorada i les prioritats de Mas amenacen la faraònica L-9
El tripartit va passar el 44% dels 6.500 milions al sector privat amb la concessió de les estacions
CiU, que va iniciar l'obra, veu ara excessiu un cost que «desequilibra» la inversió en favor de BCN
Dissabte, 15 de gener del 2011
RAMON COMORERA
BARCELONA
El tripartit d'esquerres la va mantenir contra vent, marea i subsòl, però el bipartit de centre dreta, i pare de la criatura, ha tornat al Govern amb molts dubtes, alguns fins i tot existencials. La mastodòntica, faraònica o colossal, qualsevol adjectiu superlatiu és adequat per als 50 quilòmetres i 6.500 milions de la L-9/L-10 del metro, és una pesada càrrega en temps d'inimaginables, fins ahir mateix, retallades pressupostàries. El nou conseller del ram, ara Territori i Sostenibilitat, Lluís Recorder, ha concretat molt poca cosa del futur que vindrà, però sí que ha ensenyat la poteta del llop ferotge. La línia s'emporta la meitat del pressupost, cosa conceptualment no desitjable, i a més impedeix abordar polítiques de «reequilibri» territorial.
CiU va iniciar el 2002 les obres d'una línia, que travessa cinc municipis, amb Artur Mas de conseller en cap i Felip Puig de titular del ram, tots dos novament al capdavant de l'Executiu del retorn. Ara Recoder apunta a una confrontació clàssica de la llarguíssima era pujolista que va acabar poc després d'aquell començament dels treballs: la macrocefàlia metropolitana (amb una esquerra fins ara hegemònica en les institucions locals) contra el rerepaís (la Catalunya real, graner de vots i poder de la federació amb l'encara vigent llei electoral espanyola a la mà).
Altres veus emergents de CDC han abundat els últims dies en aquesta idea. És el cas de l'alcalde de la Seu d'Urgell (Alt Urgell), Albert Batalla, flamant diputat com a cap de llista per Lleida, que considera trencat «l'equilibri de meitat i meitat» de Pujol amb la inversió en els anys del tripartit de «dos terços a Barcelona i només un a la resta».
NOUS PRESSUPOSTOS / El titular de Territori va qualificar el projecte d'«indispensable», però a continuació va dir que provoca «un problema de país». Intentarà, per tant, reequilibrar per tot el territori un pressupost amb 500 milions anuals en l'epígraf L-9. També va afirmar que ha de tenir prioritat la construcció d'infraestructures on es puguin instal·lar indústries o augmentar la productivitat. La densa redacció de plans del tripartit dels últims anys ha anat molt més enllà d'aquests conceptes. En les pròximes setmanes els comptes del 2011 revelaran les prioritats.
La construcció dels túnels i de les estacions d'una infraestructura que ha de vertebrar tota la xarxa metropolitana de transport públic anava finalment a velocitat de creuer després d'anys de dificultats en les obres (síndrome del Carmel), d'ampliació del projecte inicial i de la seva revisió tècnica a fons. El tripartit ja va haver d'aplicar l'any passat una reducció del 10% del que s'havia pressupostat per contenir el dèficit. Es mantenia, en canvi, la previsió d'acabar la línia el 2014.
Per superar la creixent hipoteca financera que la magnitud de la L-9/L-10 representava per al Govern, fins i tot en època de creixement, la conselleria de Joaquim Nadal va començar el 2008 el procés, inèdit en obres ferroviàries, per cedir al capital privat la construcció i explotació durant 30 anys de les estacions. Per lots, queda l'últim d'11 parades del tram central. Aquesta part de la línia es va traspassar a grups de constructores. Així, el 44% del cost no grava directament els comptes públics, encara que al final s'acabi pagant bastant més.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 15/01/2011 13:44
by sergi
Aúnque dé mala espina que desde hace unos cuantos días diversos medios de comunicación como "El Periódico",ya nos estén "avisando" de que sobre la L-9 pende no la espada de Damocles,sino el "tijeretazo" de Mas no sé que pensar...
No sé si todo esto tiene mucho fundamento,desde el departament correspondiente nada se ha dicho oficialmente y las obras prosiguen con aparente normalidad:las tres tuneladoras tunelando,acaban de empezar las obras del intercambiador del Putxtet..
¿ Qué pensaís vosotros?,¿Creeís que "El Periódico" se está poniendo la venda antes de la herida,o es que hay realmente "algo" ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 15/01/2011 14:05
by Lluita1714
Ben vist, Sergi. Res d'això ha aparegut a l'Avui, ni a la Vanguardia (els típicament convergents), però tampoc als més neutrals com l'Ara o Vilaweb. Comença doncs la campanya de desprestigi, han aprofitat unes observacions del conseller per fer hipòtesis massa ràpid. Però bé, si abans teniem campanyetes d'aquestes als mitjans del grup Godó, ara ho tindrem al grup Zeta.
Pitjor parar-ho que acabar-ho
Posted: Saturday 15/01/2011 15:53
by Guigui
Sobretot, es pot pensar el que hom vulgui de l'L9, però parar-ne la construcció i deixar les coses com estan ara, amb el túnel perforat en la immensa majoria, un extrem en funcionament i els dos de l'altre quasi a punt, tindria encara menys sentit.
Si cal, i a males, que dediquin d'ara endavant tot a la resta de Catalunya, si és que l'L9 realment engoleix la meitat del pressupost del DTS.