Page 107 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 16/01/2011 0:36
by U-bahn de BCN
La línia 9 / 10 va ser obra pensada per CiU abans dels tripartits i tenia que sea acabada el 2004 i potser ni el 2014 estarà llesta si la frenan... Si s'hagués fet d'una forma més convencional hagués costat menys? Jo crec que si. Va ser CiU amb en Mas al capdavant que la va volguer fer faraònica i podriem dir-ne poc sostenible, doncs la energia que cal per fer funcionar els munts d'escales automàtiques i ascensors és brutal (només cal veure la Sagrera mateix).

No cal dir que va retardada ja que es va fer un projecte de pa sucat amb oli. Ja hi hagut dos incidents sonats amb les tuneladores un per forçar la velocitat (a Badalona) i una altre per no haver detectat uns terrenys massa durs (Zona Franca) per falta d'un projecte ben fet, amb les cates necessàries del terreny. Suposo que ara es va més amb peus de plom i d'aqui la velocitat lenta de perforació de la tuneladora que va sortir del Guinardó l'octubre si no tinc mal entés. Algú sap a quin ritme perfora aquesta màquina? En bons terrenys sembla que fan un 10 m dia.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 16/01/2011 0:47
by Lluita1714
U-bahn de BCN wrote: Va ser CiU amb en Mas al capdavant que la va volguer fer faraònica i podriem dir-ne poc sostenible
Mmmmm... el president era Pujol, el conseller de Política Territorial i Obres Publiques era Pere Macias i després Felip Puig. Mas va fer Economia i finances fins passats dos anys de legislatura, i després conseller en cap a la legislatura 99-03. En canvi va ser conseller del PTOP del 96 a mitjans del 97. Encara no s'havia engendrat, crec, l'L9.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 16/01/2011 21:31
by U-bahn de BCN
No vull entrar en temes polítics ja que no ha de ser l'objectiu d'aquest forum. Ara be, deixem-ho com història sense més discusió. La cúpula de CiU són sempre els mateixos encara que un o altra centri el protagonisme. La meva referència a l'actual president és que es va fer valdre notablement quan es va posar en marxa la primera tuneladora a can Zam. En efecte era conseller en cap i pretenent (llavors) a la presidència de la Generalitat. Ara allò que es engegar amb 2500 M eur i que tenia de ser una obra genial feta en un pim pam pum (acababa, deien el 2004! je!) ara que val 6500 (que és el que val realment) és un nyap i no ho poden aguantar. No per obra del tripartit (i no en vull ser defensor) es que es va disparar el pressopost sino que els comptes no es vàren fer be i no es vàren tenir en compte moltes posssibles incidències que han estat. El faraonisme de la obra tampoc n'ha estat alié. Un cop fet i pagat n'estarem cofois però a mitges. Com a ciutatdans que ens haurà costat? La mateixa obra feta d'uns manera menys pretenciosa no hagués donat per fer altres coses?
Mani qui mani, tothom es vol donar pisto. Total les obres mai no les paguen ells.

A pilota passada

Posted: Monday 17/01/2011 13:19
by Guigui
Ara ja és tard, però un enfocament diferent a l'L9 segurament hauria estalviat molts diners. D'entrada, aprofitant trams per a reconfigurar línies existents, per exemple, afegir el ramal de l'L9 a Santa Coloma a l'L5 des de la Sagrera i continuar el ramal de l'L10 des de Badalona a la resta de l'L5, però en lloc de trobar l'L3 a Vall d'Hebron, creuar-la a Vallcarca i seguir enllà cap a la Bonanova. Tampoc calia tot l'enrenou del Prat, sinó fent un traçat recte i que l'L1 anés a trobar l'L9 a Pl. Catalunya. O, en lloc de dos ramals al Llobregat, deixar el de l'aeroport únicament per a l'L2 i que l'L10 quedés en L9.

Entre una cosa i altra, això sol ja hauria estalviat alguns milionets.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 17/01/2011 13:26
by Lluita1714
No hem d'oblidar tampoc que ningú s'hi va oposar al seu moment. Ningú va dir res. Ara ens queixem de moltes coses que en temps de bonança creiem que eren meravelles. No sóc, ni de bon troç, simpatitzant ni defensor de CiU, prefereixo dir que m'agrada repartir les misèries a qui corresponen. En aquest cas, trobo que corresponen a Pujol i Puig, però no Mas, que en aquells temps, era un xitxarel·lo a punt de ser disparat cap a la cúpula per Pujol (sembla, que a canvi de que posi el seu fill de successor, coses que es destapen aquests dies)

Alçar la veu

Posted: Monday 17/01/2011 13:52
by Guigui
Lluita1714 wrote:No hem d'oblidar tampoc que ningú s'hi va oposar al seu moment. Ningú va dir res.
Ningú que tingués una veu prou forta que es fes sentir. Perquè aleshores hi havia cohabitació a la Pl. Sant Jaume, i a banda i banda els anava bé per a tallar cintes.

Però a mi, en la meva modèstia (i suposo que a molts altres a títol individual), sempre m'ha semblat que l'L9 era més aviat una serpentina de festa major que no pas una línia de metro amb cara i ulls.

Re: Alçar la veu

Posted: Monday 17/01/2011 16:54
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:No hem d'oblidar tampoc que ningú s'hi va oposar al seu moment. Ningú va dir res.
Ningú que tingués una veu prou forta que es fes sentir. Perquè aleshores hi havia cohabitació a la Pl. Sant Jaume, i a banda i banda els anava bé per a tallar cintes.

Però a mi, en la meva modèstia (i suposo que a molts altres a títol individual), sempre m'ha semblat que l'L9 era més aviat una serpentina de festa major que no pas una línia de metro amb cara i ulls.

La oposició, encara que hi hagi una majoria absoluta, sol opinar. No va dir res. Aquells anys, parlaven de Banca Catalana, del Majèstic, del PP i de suposades transaccions brutes amb el futur tramvia, segons ells, excusa per justificar despeses de la generalitat ara que abandonaven el poder. A mi també m'ho ha semblat, que és una serpentina, però ni tu ni jo som parlamentaris, ni ho érem. Aquí hi han responsabilitats compartides: fins ara, el tripartit tampoc s'havia plantejat retallar despeses de l'L9, interessava més fer-la arribar a Santa Coloma per salvar aquest feu socialista. Bona culpa també és del conjunt de la ciutadania, per votar aquesta mena de polítics,ja siguin convergents, socialistes, republicans, populars, verds o ciutadanistes.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 17/01/2011 17:21
by victorcasta
És més, va ser el tripartit que va modificar el traçat i el va enrebessar més del que ja ho era: va modificar el pas per Pedralbes, pel Prat i l'accés a la T-1.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 17/01/2011 19:18
by sergi
La modificación de trazado por Pedralbes fué la única acertada.El proyecto original contemplaba enlazar con la L-3 en Maria Cristina,subir a Campus nord,y bajar para volver a enlazar con la L-3 en Zona Universitària !.Un auténtico disparate.

El nuevo trazado del Prat que ha acabado construyéndose si que es un desastre.Sin lugar a dudas era mejor el proyecto original en que la L-9 enlazaba con al L-1 en la plaza Catalunya del Prat y seguía recto hacia Mercabarna,mientras que era la L-1 la que enlazaba con la estaciónde RENFE y "el pryca".

También estoy de acuerdo que habría sido mejor construir el ramal del aeropuerto desde el principio como L-2,es la opción más recta para llegar al centro.Pero bueno,si se acaba prolongando la L-2 hasta Parc Logístic y desde allí comparte vías con la L-9 como está previsto quedará bien.La "virivuelta" en el casco urbano del Prat ya no tiene remedio,en cambio.

Volta per Sarrià

Posted: Monday 17/01/2011 19:31
by Guigui
sergi wrote:La modificación de trazado por Pedralbes fué la única acertada.El proyecto original contemplaba enlazar con la L-3 en Maria Cristina,subir a Campus nord,y bajar para volver a enlazar con la L-3 en Zona Universitària !.Un auténtico disparate.
Però hauria sigut millor anar recte de Campus Nord a Sarrià i no donar la volta per Prat de la Riba que, tot i no ser tan grossa com si passés per Maria Cristina, segueix sent sinuosa.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 18/01/2011 23:22
by U-bahn de BCN
Es té raó en la qüestió del traçat reblincat del Prat, que preten contentar a tots els llocs però fa que s'incrementi el cost. Però el cost també s'ha incrementat per haver revisat (haver fet nou pràcticament) el projecte de pa sucat amb oli de l'època de CiU sobretot arran del nyap del Carmel. Suposo que paralitzar les obres té un cost. També va tenir un cost la decisió de rebaixar la cota. Ara la línia 9, sobretot en el sector central irà més fonda. I qui sap quantes coses mes de finançament i altres que no sé. I per altre banda trobo a falta una estació entre Guinardó i Sanllehi, allà cap a la Font Castellana. Lesseps i Muntanya estaran molt més aprop.
A banda, el cost de manteniment serà força costós per el nombre d'aparells per que la gent hi accedeixi (ascensors, inacabables trams d'escales automàtiques doblades, superfície a netejar i volums a il·luminar i ventilar, etc. Els polítics somien glòries i grandeses, moltes cintes a tallar però mai paguen la factura.
Be, ara que l'han engegat, que acabin la L9 barra (molta barra) 10 i aviat.
I sempre m'he preguntat com a Madrid les línies les mig pagaba el FEDER i aqui ni un cèntim...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 18/01/2011 23:33
by uriol108
El 20 de Desembre de 2010 vaig aventurar el seguent :
O potser consideren que no es una obra prioritaria i atorgen menys presupost a les obres i ho retrasen, esperem que no... 'pero aquests en són capaços de tot... :evil:
Per desgracia... no em vaig equivocar... :evil:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 20/01/2011 17:30
by U-bahn de BCN
Malgrat tot les tuneladores funcionen? Algú sap on són ara que acaba una setmana mes? Hi ha manera de seguir-ho?
Si finalment es retarda una obra el foradament principal finalment es pot posar en marxa quan es pugui acabar l superestructura

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 20/01/2011 23:50
by victorcasta
Qui es passi per Gorg L10, La Salut i Llefià trobarà quelcom de nou i lluminós... :P

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 20/01/2011 23:53
by metring
victorcasta wrote:Qui es passi per Gorg L10, La Salut i Llefià trobarà quelcom de nou i lluminós... :P
¿? Vaaa, una pisteta!!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 20/01/2011 23:56
by victorcasta
Doncs és quelcom que s'havia dit que tindrien les andanes i que no hi era quan es va inaugurar... :D

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 21/01/2011 9:18
by fredebcnteatre
Ja, ja tindriem L9 si no s'hagues volgut fer tant tant faraonicament i més normaleta, pero clar, volien la millor linea de metro del món els de CIU, ara volen retallar la inversió en aquesta linea per a que s'estreni ves a saber quan, ... Lamentablament Mas prioritzara lo que li interessa a la gent de dretes, segurament prioritzará eixos transversals viaris de 3000 carrills abans que acabar la L9 o desdoblar VIC-Montcada o Arenys-Blanes. Cada partit té les seves prioritats, tot i que cal dir que el tripartit tampoc ha demostrat gaire interés real per a ampliar la xarxa de transport i millorarla. Caldrà esperar que algun mostri la importancia del transport public, un politic dels que tenen molts vots, ja que ja sabem quin partit defensa l'us i millora del transport public, però es qui menys vots sol tenir. Massa gent amb cotxe privat que vota lo que vota. Aviam si al 2050 s'estrena la L9/L10 sencera... amb els politics inutils que ens governen o governaven... mal anem. Uns interessats en fer ambaixades inutils i d'altres en retallar tot lo que es pogui.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 21/01/2011 11:33
by victorcasta
La connotació política del missatge sobra, més encara quan el nou govern encara no ha dit què es farà.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 21/01/2011 13:27
by Lluita1714
fredebcnteatre wrote: Massa gent amb cotxe privat que vota lo que vota.
Bé, si prefereixes alternatives a la democràcia...

Back to topic!

Posted: Friday 21/01/2011 13:46
by Guigui
Nois, tornem al tema.