Clar, per a que coi no es fa la L9 normaleta i prou? Per què ha de ser superfashion i supernova i supertal? Que simplifiquin i no es gastin tant en arquitectes per fer dissenys macus, estic d'acord amb lo que diu el del periodico. Crec que no gastant tant en arquitectes per fer dissenys superd'aixonses s'ahorraria prou calers com per a acabar la L9 tant necessaria per interconectar punts que ara mateix no ho estan i cobrir un recorregut necessari, tot i que poder jo mai l'agafi o si, mai se sap, però es necesseria aquesta linea i calen més linees, no de metro potser pero si ferroviaries.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 11:46
by metring
Clar, i posar rajoles, i no fregalls ni tant d'alumini, que no cal!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 12:30
by Javi M
Estic en part d'acord amb vosaltres, però realment no sé si l'estalvi seria gaire significant. Realment no sé si encara seria més car recobrir el pou de rajoles que de xapes d'alumini.
Nadal ve precipitado el anuncio de Recoder de parar alguna de las tuneladoras de la L9
Recomienda al conseller estudiar "los proyectos que tiene sobre la mesa" y le insta a anunciar "sus intenciones" en el Parlament
Vida | 12/02/2011 - 02:35h
Girona. (ACN).- El presidente del grupo parlamentario del PSC, Joaquim Nadal, ve precipitado el anuncio del conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, de parar alguna de las tuneladoras de la línea 9 del metro de Barcelona y plantearse dejar estaciones temporalmente sin abrir.
Desde su punto de vista, Recoder debe estudiar "los proyectos que tiene sobre la mesa" para hacer frente al ajuste presupuestario que prepara el Gobierno de la Generalitat.
Además, Nadal cree que el conseller de Territorio y Sostenibilidad debe anunciar cuáles son "sus intenciones" en el Parlamento de Catalunya y no durante una conferencia en el Círculo de Infraestructuras.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 17:01
by victorcasta
Ai, que encara trobarem a faltar en Nadal de conseller del ram...
Hereu considera "absolutament innaceptable" que el Govern es plantegi retallar estacions de l'L9
En declaracions a lamalla.cat, l'alcalde rebutja de ple el plantejament llançat pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder
DÍDAC BOZA / IRENE SEGALÉS
"És absolutament innaceptable que un conseller pugui marcar a on sobren estacions. No acceptaré una línia 9 retallada". És la resposta de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, a la possible no construcció d'algunes de les estacions previstes en el traçat de la L9 del metro, apuntada públicament pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder. En declaracions a lamalla.cat i la Xarxa de Televisions Locals (XTVL), Hereu assegura que suprimir estacions resultaria inexplicable a cap dels barris que es podrien veure afectats per la retallada com podrien ser el Guinardó, la Salut, el Ferró, Sant Gervasi o Sarrià.
Notícies relacionades
* Suprimir estacions de la L-9, una de les opcions que estudia el Govern Mas[12/02/2011]
Hereu es pregunta si el Govern de la Generalitat pot considerar ara que no són necessaries estacions de la línia 9 de metro previstes com Mandri, Joaquim Folguera o totes les situades a l'entorn de la Ronda del Mig. "Això és conèixer poc la ciutat de Barcelona", afirma l'alcalde que s'ha mostrat disposat a denunciar la possible retallada davant els veïns. "Si el Govern de la Generalitat decideix parar, jo mateix em presentaré a les estacions que estiguin a mig fer per a denunciar-ho.
Segons l'alcalde no seria admissible ni aturar cap de les tuneladores i suprimir estacions. Jordi Hereu considera que "és el pitor missatge de cara a superar la crisi econòmica, perquè parar projectes és generar desconfiança". L'alcalde diu estaria disposat a acceptar una adeqüació del ritme de les obres a les dotacions pressupostàries però no una aturada.
Hereu fa extensiva les seves critiques a la política de retalls que anuncia el Govern de la Generalitat a altres equipaments socials i ha esmentat els casos d'instal·lacions per a gent gran i per a persones amb malaltia mental, "que l'Ajutnament ja ha finançat i que ara la Generalitat diu que els edificis quedaran buits i sense contingut".
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 18:17
by Lluita1714
Hereu wrote:. "Això és conèixer poc la ciutat de Barcelona", afirma l'alcalde que s'ha mostrat disposat a denunciar la possible retallada davant els veïns. "Si el Govern de la Generalitat decideix parar, jo mateix em presentaré a les estacions que estiguin a mig fer per a denunciar-ho.
Ehem... és que no estaran a mig fer, senzillament no estaran començades... això sí que és conèixer poc Barcelona, senyor Hereu, i tampoc seran les que esmenta, sinó Muntanya i Manuel Girona... ja veurem quina mena de "veïns" d'aquestes estacions el defensaran, a la primera encara podria ser, i difícilment, però ja es veurà quanta gent recolzarà la seva denúncia a la segona...
Generar desconfiança
Posted: Saturday 12/02/2011 18:59
by Guigui
metring wrote:Jordi Hereu considera que "és el pitor missatge de cara a superar la crisi econòmica, perquè parar projectes és generar desconfiança".
I estirar més el braç que la màniga, què és?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 19:06
by fredebcnteatre
Aviam, les obres es van licitar abans de la crisi aquesta, que acabin les obres i ja ta. Que el Mas i companyia no es gastin tant calers en cotxes oficials, edificis supersupercars i tota la pesca. En sous i jubilacions dels diputats i demés... llavors que retallin inversions quan acabin de fer neteja. Que facin neteja del funcionariat que no funciona en la majoria de casos.
O bé hem de admetre gent que fitxa a l'hora de entrar i sortir però que no està al seu lloc de treball que paguem tots els en aquest cas catalans? O hem de admetre que es passin 1h30 per esmorzar? O que el rendiment sigui més baix que el de un gorila fent la mateixa feina?
PRimer s'ha de revisar tot lo que depen directament de la generalitat en aquest cas i després que retallin lo que hagin de retallar, però que no comencin a retallar sense haber mirat tota la resta primer. I el Hereu que s'ho faci mirar una mica també, que aquest apart de convertir Barcelona en la gran superficie comercial del món, permetre la especulació i demés... no sé que ha fet de bó per aquesta ciutat, però al menys s'enfronta a la generalitat respecte a la tallada de inversió en transport public, tot iq ue crec que es més politiqueig que realment interés en xarxa publica de transport, ja que de moment no ha fet gaire al respecte del transport aquest polític en cuestió ni el seu partit. I no podrien treure les ambaixades inutils que ha fet el Carod abans que la L9 que es realment més necessaria que les ambaixades inutils?
Re: Generar desconfiança
Posted: Saturday 12/02/2011 21:20
by metring
Guigui wrote:
metring wrote:Jordi Hereu considera que "és el pitor missatge de cara a superar la crisi econòmica, perquè parar projectes és generar desconfiança".
I estirar més el braç que la màniga, què és?
I que ho digui ell, després de la consulta de la Diagonal??
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 22:17
by Lluita1714
fredebcnteatre wrote:Aviam, les obres es van licitar abans de la crisi aquesta, que acabin les obres i ja ta.
Estan licitades, però sense adjudicar, no hi ha encara un gast real, la despesa principal vindrà quan s'adjudiqui.
fredebcnteatre wrote: Que el Mas i companyia no es gastin tant calers en cotxes oficials,
Ja han retallat cotxes oficials, per exemple, els dels grups parlamentaris i personalitats, que estaran disponibles fins al 2012, quan acaba el contracte.
fredebcnteatre wrote: edificis supersupercars i tota la pesca.
Vendran una sèrie d'edificis públics sense ús.
fredebcnteatre wrote: llavors que retallin inversions quan acabin de fer neteja.
Ni així se sufragaria el dèficit
fredebcnteatre wrote: Que facin neteja del funcionariat que no funciona en la majoria de casos.
Ja han reduït les places per a funcionaris, per exemple, de professors, i els sindicats com la UTSEC li ho increpen.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 12/02/2011 22:30
by metring
I també, el President vola en classe turística per vols de menys de 3 hores, tot un exemple...
Acaben les obres de l'entorn de l'estació Singuerlín de la L9 a Santa Coloma de Gramenet
18:52 13.02.2011
BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)
Les obres de la nova plaça de la Sagrada Família, a l'entorn de la parada de metro de la L9 de Singuerlín, a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona), han acabat aquest diumenge i han retornat a la ciutat un espai que havia estat ocupat durant la construcció de l'estació.
Els treballs han permès millorar la plaça i l'adjacent passatge Salvatella, entre l'avinguda Catalunya, el carrer Aragó i l'avinguda del Puig Castellar, informa la Conselleria de Territori i Sostenibilitat en un comunicat.
La nova plaça --que ha comptat amb una inversió del Govern de 3,8 milions d'euros-- té una superfície de 6.000 metres quadrats, té paviment de pedra accessible que integra la nova biblioteca municipal i un desnivell amb jardí.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/02/2011 12:47
by bitxofo
És una mala notícia el que insinua el Conseller. A aquesta pas no tindrem L9/L10 acabada fins al 2020, encara passarà com la L2: quasi 30 anys en construcció...
Aturen voladures per esquerdes en edificis de la Bonanova
Aturen les voladures a l'L9 per esquerdes en edificis
Els tècnics reconeixen que l'ona expansiva d'una explosió controlada al pou de Mandri va ser molt més potent que el que s'esperava
La decisió es pren en una reunió amb els veïns afectats de Sarrià
18/02/11 02:00 - barcelona - Xavier Miró
“Va ser una explosió molt bèstia. Em pensava que em queia el sostre a sobre”, explica Miquel Anglill, un veí del carrer Muntaner a la cruïlla amb la plaça de la Bonanova. Explica que, en sentir-la, dimarts, a un quart i mig de cinc de la tarda, va sortir al balcó. Va pensar que potser havia estat una explosió de gas. Va veure que tot era normal al carrer. Es va trobar amb veïns de l'escala tots preocupats. Van especular si havia estat un terratrèmol. Va baixar al carrer i un veí li va dir que hi havia força policia al carrer Mandri. Després va saber que havia estat una voladura programada en la construcció del pou de l'L9 de metro d'aquell carrer, força lluny del seu domicili. Isabel Lacruz, veïna del número 66 del carrer, just davant del pou, també afirma que la voladura va ser com un terratrèmol i que els veïns de Mandri, Bigai, Maó, Homer i Passeig de la Bonanova estan molt espantats: “Tenim la por posada al cos, perquè sabíem de la voladura, però no la potència que va tenir”. En la instància que van enviar al Departament de Territori, a l'Ajuntament de Barcelona, a l'empresa GISA que fa l'obra i al jutjat de guàrdia, hi afirmen que diversos veïns van patir atacs de pànic, angoixa i taquicàrdies i que van caure alguns objectes i es van obrir finestres i portes tancades. Diversos veïns asseguren que l'explosió va produir esquerdes als immobles i els mateixos tècnics en van tapar unes quantes ahir a la tarda en l'edifici les Arcàdies situat al davant del pou. Des del Departament de Territori de la Generalitat es va explicar als veïns en una reunió d'urgència ahir a la nit a la seu del districte de Sarrià-Sant Gervasi, que la voladura va ser de 252 Kg de dinamita, però que es va tractar del nivell més baix d'explosió controlada permès. El més baix, el grau tres, correspon a voladures properes a edificis antics o d'interès arquitectònic; el segon, a voladures properes a edificis d'entre 30 i 40 anys, i el primer grau permet voladures potents en edificis moderns. Però tot i utilitzar la quantitat d'explosiu corresponent al grau més baix, els tècnics van reconèixer als veïns que l'ona expansiva va ser “molt més grossa” del que es preveia. Van explicar als veïns que la vibració del terreny es va mantenir dins dels paràmetres, segons van registrar els sismògrafs de dins del pou, però, en canvi, l'ona expansiva es va multiplicar respecte de la previsió. En aquest sentit, els responsables de l'obra van informar els veïns que, en la potència de l'ona expansiva, també incideixen factors com la força o direcció del vent o la pressió atmosfèrica, tenint en compte que la voladura es fa a 50 metres de profunditat i, com que està comprimida dins d'un pou, augmenta la seva potència en alçada per sortir a l'aire. El departament preveia a l'inici de la reunió rebaixar la potència de les càrregues explosives en les properes voladures, la primera de les quals havia de tenir lloc aquesta tarda. De fet, el pla era fer-ne una trentena a un ritme de tres cada mes per poder demolir la dura roca granítica que hi ha a la cota actual i que es preveu que es mantingui homogènia fins als 70m de profunditat on s'ha d'arribar. Però, en vista del temor i la indignació expressada pels veïns a la reunió i el fet que alguns d'ells hagin iniciat tràmits per reclamar danys a través dels tribunals, els tècnics i responsables de l'obra presents a la reunió van decidir suspendre la voladura prevista per avui. Generalitat i Ajuntament avaluaran la situació i s'han compromès a informar dilluns els veïns sobre quin pla d'actuació es farà a partir d'ara.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 19/02/2011 19:58
by 437.001
En un altre fòrum es diu que els veïns amb aquestes explosions han tingut un atac de nymbysme i ja no volen estació de metro.
Problema: a Mandri és per on surten les dues tuneladores.
Problema bis: si algun districte té capacitat monetària per fer parar les obres, és aquest.
Nimbys rics i amb CV
Posted: Saturday 19/02/2011 22:13
by Guigui
437.001 wrote:En un altre fòrum es diu que els veïns amb aquestes explosions han tingut un atac de nymbysme i ja no volen estació de metro.
N'han volgut mai una? A molts, el que els faria suportar qualsevol sacseig dels fonaments de casa seva és que els hi facin un accés subterrani directe per poder evacuar el seu Cayenne pels Túnels de Vallvidrera. La Ronda Osea, vaja...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/02/2011 19:28
by sergi
"A molts, el que els faria suportar qualsevol sacseig dels fonaments de casa seva és que els hi facin un accés subterrani directe per poder evacuar el seu Cayenne pels Túnels de Vallvidrera."
Je,je,....muy bueno !
Siguiendo con la L-9 pero en otro punto,¿ Alguien sabe como van las obras de Santa Rosa,la estación pendiente del ramal de Santa Coloma ?
¿Alguna previsión de entrada en funcionamiento ? (aproximada,claro está) .
Lo digo porque no-sé-donde leí hace tiempo Diciembre del 2011 y me pareció exagerado,¿tan atrasada está ?
Gracias de antemano a los que respondan.Un saludo a todos los foreros.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/02/2011 20:12
by Miquel
sergi wrote:"A molts, el que els faria suportar qualsevol sacseig dels fonaments de casa seva és que els hi facin un accés subterrani directe per poder evacuar el seu Cayenne pels Túnels de Vallvidrera."
Je,je,....muy bueno !
Siguiendo con la L-9 pero en otro punto,¿ Alguien sabe como van las obras de Santa Rosa,la estación pendiente del ramal de Santa Coloma ?
¿Alguna previsión de entrada en funcionamiento ? (aproximada,claro está) .
Lo digo porque no-sé-donde leí hace tiempo Diciembre del 2011 y me pareció exagerado,¿tan atrasada está ?
Gracias de antemano a los que respondan.Un saludo a todos los foreros.
Fa poc que vaig passar per Santa Rosa, i estaven acabant de posar les portes d'andana, però els vidres estaven tapats, així que no es podia veure l'interior.