Re: Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Posted: Wednesday 01/07/2009 11:36
http://www.fgc.es/downloads/notes_prems ... ILITAT.pdf
La línia Llobregat-Anoia d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda
- Aquest dimarts s’ha posat en funcionament a l’estació de Sant Josep l’últim
ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la línia
- El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i a les
42 unitats de tren de la sèrie 213 que hi circulen
- A l’altra línia principal d’FGC, la Barcelona-Vallès, l’adaptació és del 90%
amb 29 estacions adaptades d’un total de 33. Les 4 restants es troben ja en
fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular)
Barcelona, 30 de juny de 2009
En compliment de la Llei de promoció de l’accessibilitat i la supressió de barreres
arquitectòniques del Parlament de Catalunya, des d’aquest dilluns la línia Llobregat-Anoia
d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. Avui s’ha posat en
funcionament l’últim ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la
línia, concretament el que connecta el vestíbul de la recent remodelada estació de Sant
Josep amb l’andana sentit Barcelona.
El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i també a totes les
unitats de tren que hi circulen, concretament 42 unitats de la sèrie 213 completament
accessibles per a tothom. El passat mes de maig FGC va retirar de la circulació els
darrers 10 combois de la sèrie 211 que es mantenien en circulació des de l’any 87 i que
encara no estaven adaptats.
Més de 21 milions de viatgers anuals a la línia
L’accessibilitat universal de la línia Llobregat-Anoia d’FGC beneficia directament els 21
milions d’usuaris que la utilitzen anualment, segons dades de l’any 2008.
Entre les actuacions recents que s’han portat a terme a la línia Llobregat-Anoia en
matèria d’accessibilitat destaquen les següents:
-2009, 1 actuació: Sant Josep (3 ascensors i una escala mecànica).
-2008, 1 actuació: Manresa Viladordis (1 ascensor i 1 edicle exterior).
-2007, 12 actuacions: Ildefons Cerdà (3 ascensors), Vilanova del Camí (1 ascensor),
Gornal (3 ascensors), Martorell Vila (adaptació pas entre andanes, 2 ascensors, 1 rampa,
1 pas inferior), Can Parellada (3 rampes) , Pallejà (soterrament, 3 ascensors, 1 escala
mecànica), Europa Fira (nova estació, 4 ascensors, 8 escales mecàniques), Martorell
Central (nova estació, 2 ascensors, 1 escala mecànica), Capellades (2 rampes, 1 pas
elevat), La Pobla de Claramunt (adaptació pas entre andanes, pas elevat, rampes), Sant
Esteve Sesrovires (adaptació pas entre andanes, 2 rampes, 1 pas elevat) i Manresa Alta
(adaptació entre andanes, 2 ascensors, 1 pas inferior).
Pallejà Europa-Fira
El 90% de la línia Barcelona-Vallès també està adaptada
Si a la línia Llobregat-Anoia d’FGC ja s’ha completat el 100% d’adaptació de les
instal·lacions, a la línia Barcelona-Vallès ja s’han adaptat 29 d’un total de 33 estacions.
Les 4 restants ja estan en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de
Funicular). En xifres globals, FGC ha adaptat el 95% de les instal·lacions de les seves
dues xarxes principals: en concret, 72 de 76 estacions.
Altres adaptacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està aplicant, en totes les seves línies, altres
mesures d’adaptació com són els itineraris per a invidents, que permeten a aquestes
persones accedir a les andanes mitjançant un determinat tipus de paviment diferenciat.
En aquest mateix sentit, les màquines autoexpenedores de bitllets ofereixen la possibilitat
d’adquirir títols de transport a persones amb discapacitats visuals o auditives. També es
disposa d’un servei de megafonia (a les estacions i a l’interior del trens) que informa de
les parades i del recorregut a les persones amb discapacitat visual.
Pel que fa a les persones amb discapacitat auditiva, totes les instal·lacions d’FGC estan
adequadament senyalitzades i disposen de sistemes de comunicació visual (com són les
pantalles d’informació de les estacions i els panells lluminosos a l’interior dels trens). A
més, el passat mes de maig s’ha posat en marxa un sistema d’Atenció al Client per a
persones sordes mitjançant videoconferència a les estacions de Plaça Catalunya i Plaça
Espanya.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat
La línia Llobregat-Anoia d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda
- Aquest dimarts s’ha posat en funcionament a l’estació de Sant Josep l’últim
ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la línia
- El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i a les
42 unitats de tren de la sèrie 213 que hi circulen
- A l’altra línia principal d’FGC, la Barcelona-Vallès, l’adaptació és del 90%
amb 29 estacions adaptades d’un total de 33. Les 4 restants es troben ja en
fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de Funicular)
Barcelona, 30 de juny de 2009
En compliment de la Llei de promoció de l’accessibilitat i la supressió de barreres
arquitectòniques del Parlament de Catalunya, des d’aquest dilluns la línia Llobregat-Anoia
d’FGC ja està 100% adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. Avui s’ha posat en
funcionament l’últim ascensor que faltava per completar l’accessibilitat universal de la
línia, concretament el que connecta el vestíbul de la recent remodelada estació de Sant
Josep amb l’andana sentit Barcelona.
El 100% d’adaptació es refereix a les 43 estacions que integren la línia i també a totes les
unitats de tren que hi circulen, concretament 42 unitats de la sèrie 213 completament
accessibles per a tothom. El passat mes de maig FGC va retirar de la circulació els
darrers 10 combois de la sèrie 211 que es mantenien en circulació des de l’any 87 i que
encara no estaven adaptats.
Més de 21 milions de viatgers anuals a la línia
L’accessibilitat universal de la línia Llobregat-Anoia d’FGC beneficia directament els 21
milions d’usuaris que la utilitzen anualment, segons dades de l’any 2008.
Entre les actuacions recents que s’han portat a terme a la línia Llobregat-Anoia en
matèria d’accessibilitat destaquen les següents:
-2009, 1 actuació: Sant Josep (3 ascensors i una escala mecànica).
-2008, 1 actuació: Manresa Viladordis (1 ascensor i 1 edicle exterior).
-2007, 12 actuacions: Ildefons Cerdà (3 ascensors), Vilanova del Camí (1 ascensor),
Gornal (3 ascensors), Martorell Vila (adaptació pas entre andanes, 2 ascensors, 1 rampa,
1 pas inferior), Can Parellada (3 rampes) , Pallejà (soterrament, 3 ascensors, 1 escala
mecànica), Europa Fira (nova estació, 4 ascensors, 8 escales mecàniques), Martorell
Central (nova estació, 2 ascensors, 1 escala mecànica), Capellades (2 rampes, 1 pas
elevat), La Pobla de Claramunt (adaptació pas entre andanes, pas elevat, rampes), Sant
Esteve Sesrovires (adaptació pas entre andanes, 2 rampes, 1 pas elevat) i Manresa Alta
(adaptació entre andanes, 2 ascensors, 1 pas inferior).
Pallejà Europa-Fira
El 90% de la línia Barcelona-Vallès també està adaptada
Si a la línia Llobregat-Anoia d’FGC ja s’ha completat el 100% d’adaptació de les
instal·lacions, a la línia Barcelona-Vallès ja s’han adaptat 29 d’un total de 33 estacions.
Les 4 restants ja estan en fase de redacció de projecte (Gràcia, Sarrià, Putxet i Peu de
Funicular). En xifres globals, FGC ha adaptat el 95% de les instal·lacions de les seves
dues xarxes principals: en concret, 72 de 76 estacions.
Altres adaptacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està aplicant, en totes les seves línies, altres
mesures d’adaptació com són els itineraris per a invidents, que permeten a aquestes
persones accedir a les andanes mitjançant un determinat tipus de paviment diferenciat.
En aquest mateix sentit, les màquines autoexpenedores de bitllets ofereixen la possibilitat
d’adquirir títols de transport a persones amb discapacitats visuals o auditives. També es
disposa d’un servei de megafonia (a les estacions i a l’interior del trens) que informa de
les parades i del recorregut a les persones amb discapacitat visual.
Pel que fa a les persones amb discapacitat auditiva, totes les instal·lacions d’FGC estan
adequadament senyalitzades i disposen de sistemes de comunicació visual (com són les
pantalles d’informació de les estacions i els panells lluminosos a l’interior dels trens). A
més, el passat mes de maig s’ha posat en marxa un sistema d’Atenció al Client per a
persones sordes mitjançant videoconferència a les estacions de Plaça Catalunya i Plaça
Espanya.
Comunicació FGC http://www.fgc.cat