^^ Voilà:
L’Ajuntament de Lleida incorpora 2 nous autobusos urbans, amb els quals gairebé el 100% de la flota serà accessible i adaptada
• Els usuaris dels autobusos de Lleida s’incrementen en 17.444 durant aquest primer trimestre de l’any
La primera tinent d’alcalde d’Urbanisme, Marta Camps, i la regidora de Mobilitat i Via Pública, Sara Mestres, han presentat aquest dilluns dos nous vehicles que s’incorporen a la flota habitual d’autobusos de transport urbà de la ciutat, amb els quals gairebé el 100% de la flota serà accessible i adaptada.
En total, amb els dos nous vehicles, la flota és de 44 autobusos. La resta de vehicles que encara no estan adaptats, sis, es reserven només per a casos de reforç i canvis de cotxes en cas d’avaries.
Els vehicles nous són 2 autobusos urbans, que tenen 12 metres de llargada, amb 25 seients més 2 places per a persones amb mobilitat reduïda i amb capacitat per 60 viatgers de peu. Aquests autobusos nous tenen plataforma baixa contínua de principi a fi. El gran avantatge d’aquests vehicles és la seva accessibilitat, ja que disposa d’un sistema que permet reduir l’altura de la vorera al pis del vehicle, amb la qual cosa queda assegurat un accés còmode, així com una gran mobilitat interior. A més, destaca el muntatge d’una doble rampa per a l’accés de les persones amb cadira de rodes o cotxets d’infants, ja que disposa d’un sistema de doble rampa: una rampa elèctrica que es desplega automàticament i, a més, una rampa manual addicional que garanteix l’accessibilitat completa. Els dos nous autobusos incorporen motor que contaminen menys perquè minimitzen el nivell d’emissions mitjançant el sistema de Reducció Catalítica Selectiva (SCR).
Els usuaris dels autobusos incrementen un 1%
Camps i Mestres han fet públiques les dades dels usuaris que han utilitzat els autobusos urbans durant el primer trimestre d’aquest any 2010. Així, cal destacar que els viatgers s’incrementen en 17.444, que significa un 1%, durant aquest període i en comparació al primer trimestre del 2009.
En concret, durant el primer trimestre del 2010 hi ha hagut un total d’1.911.425 usuaris, mentre que al primer trimestre del 2009 hi va haver 1.893.981. Si es traslladen aquestes dades per mesos, trobem que:
2009 2010
Gener 605.281 599.404
Febrer 614.083 623.200
Març 674.617 688.821
TOTAL 1.893.981 1.911.425
Entre les línies que més augmenten hi ha la L-1 Interior (amb un increment d’un 6,3%), la L-12 Centre Històric-Universitat (amb un increment de l’11,5%), la L-17 Bordeta-Ciutat Jardí (amb un increment de l’11,6%), la L-9 Hospitals (amb un increment del 5,08%) i el gran augment de la línia Llívia-Caparrella-Butsènit que ha passat de tenir 6.427 usuaris al primer trimestre del 2009 a 26.110 usuaris al primer trimestre d’enguany, per tant, ha tingut un creixement del 306%. També cal destacar els 34.837 viatgers que ha tingut durant aquest primer trimestre la línia de nova creació L-18 Palau de Congressos-Rambla de la Mercè.
Cal destacar que la línia L7 amb el canvi de recorregut, amb l’obertura del pont de Prat de la Riba i el nou traçat recte s’aconsegueix un percentatge més alt de puntualitat en la freqüència. Amb aquest nou recorregut també s’ha aconseguit disposar d’una línia que realitzi per primer cop la primera corona de la ciutat en sentit invers de la resta de línies, que significa que s’agilitzen els desplaçaments, la qual cosa beneficia sobretot als veïns de Pardinyes, Balàfia i Centre Ciutat.
La línia que més creix és la L17 (Bordeta-Ciutat Jardí) amb 9.273 viatgers més en el que portem d’any en relació a l’any passat, i Hospitals, amb un increment de 8.380 viatgers. A més, per millorar el servei d’aquestes dues línies, la Paeria instal•larà plataformes en algunes d’aquestes parades que permetrà un millor accés i sortida de viatgers, a més d’un estalvi de temps de viatge.
Durant l’últim any l’Ajuntament de Lleida ha millorat algunes parades amb la instal•lació de noves marquesines a les parades de Palau de Congressos, Hisenda 1 i Auditori 1 (Salmerón), així com la col•locació de bancs a diverses parades del barri de la Bordeta i Cappont. També s’està provant el funcionament de les noves pantalles amb placa solar, que són més fàcils de col•locar i mantenir, i sense despesa elèctrica.
Les plataformes que s’han instal·lat durant l’últim any són a Riu Ebre, Germanies 2, Mercolleida (avinguda Tortosa), Palau de Congressos i Ton Sirera 1, a més de la instal•lació de noves plataformes prefabricades a les parades de Rambla Ferran i Correus. També s’ha modificat la ubicació d’algunes parades per agilitzar el servei, millorar la cobertura i facilitar el transbord, com Ton Sirera, Josep Pla 1 i 2, CAP Balàfia 1 i 2, entre altres.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... p&Pagina=1
(com de costum l'Ajuntament creu que és més interessant l'aspecte físic dels nostres polítics i no allò que visiten/presenten
).