Pel 2012 és factible un AEROPORT-FIRA ó AEROPORT-TORRASSA, el que no arribo a imaginar com s'explotarà si els tallers són al ramal que desde Pg Zona Franca s'endinsa a les cotxeres TMB (viaducte)437.001 wrote:Mare de Déu...
Encara no ha passat Ildefons Cerdà...
Així no hi haurà manera humana que la línia estigui pel 2012...
Veig més probable que facin Sagrera-Guinardó.
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per això no és factible, perquè el ramal de l'aeroport no estarà connectat amb tallers.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Com diu el victorcasta (i de fet, tu mateix), NO és factible, les cotxeres es troben al ramal de Zona Franca, que és el que va més en retard.mikado wrote:Pel 2012 és factible un AEROPORT-FIRA ó AEROPORT-TORRASSA, el que no arribo a imaginar com s'explotarà si els tallers són al ramal que desde Pg Zona Franca s'endinsa a les cotxeres TMB (viaducte)
De tota manera, el grau d´execució dels pous de les estacions és prou avançat, però s´hauran de donar moltíssima pressa.
Possible merder de passatgers a la vista a la R2, ramal Aeroport, si arriba el TGV (amb tots els passatgers francesos que vagin al Prat) i el metro no arriba encara a la T1.
El TGV, al pas que va, estarà en servei pel 2012, en canvi no veig acabada la L9 i encara menys la L10, pel 2012...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sempre poden ficar els vols "bons" a l'antiga terminal i fotre a la T1 els de baix cost i el pont aeri. Arribar a Sants, canviar d'andana i cap a l'aeroport.437.001 wrote:Possible merder de passatgers a la vista a la R2, ramal Aeroport, si arriba el TGV (amb tots els passatgers francesos que vagin al Prat) i el metro no arriba encara a la T1.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Senzillament, no els rota
El merder, igualment hi serà. On s'és vist, no voler connectar un dels aeroports més grans d'Europa a l'LAV, que hi passa a cinc quilòmetres? Si almenys tinguessin fet l'enllaç de rodalia, però ni això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ya hace unas cuantas semanas que desde la consellería anunciaron que el tramo Collblanc (o Torrassa,no está claro)-Aeroport-Zona Franca se posponía al 2013.
Ahora,que si la tuneladora de la Zona Franca está tanto tiempo parada cómo la última vez (empezaron hablando de " semanas "y al final más de un año se tiró),pues ni para el 2013 ni el 14 ni...
Ahora,que si la tuneladora de la Zona Franca está tanto tiempo parada cómo la última vez (empezaron hablando de " semanas "y al final más de un año se tiró),pues ni para el 2013 ni el 14 ni...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Avui els topógrafs ja eren ha tocar del carrer Larrard, i aquest darrers dies s'han estat fent sondetjos a la banda oposada de la Travessera de Dalt, just on creua la línia, de la banda muntanya (provinent de Sanllehí), a la banda mar (en direcció cap a Lesseps), o sigui que la tuneladora continua avançant. Salut!
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Seguiment de les obres de la L9
O sigui per algun lloc de la curva. Algú sap quan acabaran de posar-li les Duracell? Realment aquesta màquina ha estat un problema.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... -9-1006833
RETALLADES EN LA CONSTRUCCIÓ DE 48 QUILÒMETRES DE METRO
Els sindicats demanen informació a la Generalitat per comiats a la L-9
La paralització que ja s'ha ordenat fins al 2012 pot deixar sense feina 800 treballadors
CCOO i la UGT fan assemblees al tram central i temen que s'aturin més obres
Dilluns, 16 de maig del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Les estisores arriben amb sigil electoral però amb gran força a les obres de la faraònica L-9/L-10 del metro (48 quilòmetres). Les unions temporals d'empreses (UTE) del tram central Zona Universitària-la Sagrera, Estacions Línia 9 i Túnel Mandri, van rebre el 15 d'abril una ordre del gestor d'infraestructures de la Generalitat GISA: «Paralitzar els treballs contractats per sis mesos prorrogables tres més». La setmana passada es van consumar els acomiadaments del personal «fix d'obra». La UGT i CCOO han mantingut contactes amb els gerents i han fet almenys dues assemblees informatives amb afectats, que podrien ser fins a 800 (uns 400 en cada UTE, segons els sindicats), incloent-hi firmes subcontractades. Els dies vinents exigiran informació i mesures pal·liatives en una reunió amb la Conselleria d'Empresa i Ocupació i GISA.
A les UTE, fórmula utilitzada en les grans obres públiques on treballen les principals constructores, no hi ha representació legal dels treballadors mitjançant comitès d'empresa. La informació i les qüestions sindicals es canalitzen a través de l'anomenada comissió paritària provincial del conveni col·lectiu de la construcció. Per aquesta única via d'ofici, la UGT i CCOO han conegut la magnitud de l'aturada.
Representants consultats lamenten que ningú s'hagi posat en contacte amb ells i reclamen dades sobre un complex entramat de companyies per minimitzar l'impacte dels acomiadaments en un sector «gairebé sense alternatives», adverteixen. En una de les cartes d'extinció de contracte enviada amb efectes de dimecres passat, 11 de maig, la UTE Estacions Línia 9 addueix «paralització temporal per causa imprevisible per a l'empresari principal i aliena a la seva voluntat».
DESOCUPACIÓ I RECOL·LOCACIÓ / Com que és un cessament «no voluntari», es comunica al treballador que pot passar a l'atur durant els sis mesos de paralització més els tres de possible pròrroga, és a dir fins al febrer del 2012. L'empresa anuncia així mateix que en compliment del conveni provincial «contrau l'obligació d'oferir un nou lloc de treball quan les causes de la paralització hagin desaparegut».
Els sindicats afirmen que aquesta situació a penes coneguda formalment ara només afecta el tram central, el més endarrerit de la línia amb dues tuneladores actuant-hi des dels extrems i 11 estacions en un nivell baix d'execució. Tot i això, temen que aviat es produeixi «un efecte generalitzat i en cascada de paralització» dels altres trams molt més avançats, el del Prat i l'aeroport i el de la Zona Franca. En aquest últim, afirmen, la UTE Gorg «també ha rescindit contractes malgrat que amb prou feines li falten cinc mesos per acabar».
RETALLADES EN LA CONSTRUCCIÓ DE 48 QUILÒMETRES DE METRO
Els sindicats demanen informació a la Generalitat per comiats a la L-9
La paralització que ja s'ha ordenat fins al 2012 pot deixar sense feina 800 treballadors
CCOO i la UGT fan assemblees al tram central i temen que s'aturin més obres
Dilluns, 16 de maig del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Les estisores arriben amb sigil electoral però amb gran força a les obres de la faraònica L-9/L-10 del metro (48 quilòmetres). Les unions temporals d'empreses (UTE) del tram central Zona Universitària-la Sagrera, Estacions Línia 9 i Túnel Mandri, van rebre el 15 d'abril una ordre del gestor d'infraestructures de la Generalitat GISA: «Paralitzar els treballs contractats per sis mesos prorrogables tres més». La setmana passada es van consumar els acomiadaments del personal «fix d'obra». La UGT i CCOO han mantingut contactes amb els gerents i han fet almenys dues assemblees informatives amb afectats, que podrien ser fins a 800 (uns 400 en cada UTE, segons els sindicats), incloent-hi firmes subcontractades. Els dies vinents exigiran informació i mesures pal·liatives en una reunió amb la Conselleria d'Empresa i Ocupació i GISA.
A les UTE, fórmula utilitzada en les grans obres públiques on treballen les principals constructores, no hi ha representació legal dels treballadors mitjançant comitès d'empresa. La informació i les qüestions sindicals es canalitzen a través de l'anomenada comissió paritària provincial del conveni col·lectiu de la construcció. Per aquesta única via d'ofici, la UGT i CCOO han conegut la magnitud de l'aturada.
Representants consultats lamenten que ningú s'hagi posat en contacte amb ells i reclamen dades sobre un complex entramat de companyies per minimitzar l'impacte dels acomiadaments en un sector «gairebé sense alternatives», adverteixen. En una de les cartes d'extinció de contracte enviada amb efectes de dimecres passat, 11 de maig, la UTE Estacions Línia 9 addueix «paralització temporal per causa imprevisible per a l'empresari principal i aliena a la seva voluntat».
DESOCUPACIÓ I RECOL·LOCACIÓ / Com que és un cessament «no voluntari», es comunica al treballador que pot passar a l'atur durant els sis mesos de paralització més els tres de possible pròrroga, és a dir fins al febrer del 2012. L'empresa anuncia així mateix que en compliment del conveni provincial «contrau l'obligació d'oferir un nou lloc de treball quan les causes de la paralització hagin desaparegut».
Els sindicats afirmen que aquesta situació a penes coneguda formalment ara només afecta el tram central, el més endarrerit de la línia amb dues tuneladores actuant-hi des dels extrems i 11 estacions en un nivell baix d'execució. Tot i això, temen que aviat es produeixi «un efecte generalitzat i en cascada de paralització» dels altres trams molt més avançats, el del Prat i l'aeroport i el de la Zona Franca. En aquest últim, afirmen, la UTE Gorg «també ha rescindit contractes malgrat que amb prou feines li falten cinc mesos per acabar».
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Seguiment de les obres de la L9
Amb la darrera notícia, això és un desastre i com deia aquell "no hase falta desir nada más".
Les tres tuneladores quedaran aturades qui sap on (be una més o menys si ho sabem), i una obra colosal quedarà penjada pels seus usuaris que són precisament qui paga el gruix dels impostos, i que per cert seguim pagant i no sabem ben be on van.
Tornant al fil ferroviari i tenint en compte els mesos que es perderan d'us d'una inversió mastodòntica pot ser valdria la pena estudiar que tant costaria fer un servei "exprés" en un tram entre la T1, l'intercanviador del Prat, i tant de bo Europa-Fir i la Torrassa i pot ser alguna mes. Caldria arrenjar aquestes poques estacions, ficar (no se be per on) uns pocs trens, conduits a ma, muntar una senyalització senzilla, preveure una zona de manteniment senzilla i donar tensió per alguna banda. Al menys donaria la sensació que davant la paràlisi s'en treu un avantprofit a tants diners esmerçats i a tantes molèsties causades.
Les tres tuneladores quedaran aturades qui sap on (be una més o menys si ho sabem), i una obra colosal quedarà penjada pels seus usuaris que són precisament qui paga el gruix dels impostos, i que per cert seguim pagant i no sabem ben be on van.
Tornant al fil ferroviari i tenint en compte els mesos que es perderan d'us d'una inversió mastodòntica pot ser valdria la pena estudiar que tant costaria fer un servei "exprés" en un tram entre la T1, l'intercanviador del Prat, i tant de bo Europa-Fir i la Torrassa i pot ser alguna mes. Caldria arrenjar aquestes poques estacions, ficar (no se be per on) uns pocs trens, conduits a ma, muntar una senyalització senzilla, preveure una zona de manteniment senzilla i donar tensió per alguna banda. Al menys donaria la sensació que davant la paràlisi s'en treu un avantprofit a tants diners esmerçats i a tantes molèsties causades.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Passarà com a la L2 que van estar durant molts anys els túnnels foradats i abandonats ?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
La posada en servei dels trams I i II de l'L9 queda posposada fins al 2014.
Nota de Territori i Sostenibilitat
Nota de Territori i Sostenibilitat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Comentar que com a mínim hi ha dues tuneladores que no estan aturades, la que va sortir del Guinardó l'agost passat està arribant a Sant Josep de la Muntanya, on hi hauria d'haver algún dia l'estació Muntanya, o sigui només a setcents metres de Lesseps. La de la Zona Franca va fent i segons la nova reprogramació tindrem el Metro a ZF i Aeroport, pel 2014; el tram central................Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
" La de la Zona Franca va fent "
¿ No estaba parada justo antes de llegar a Gran Vía ?
¿ No estaba parada justo antes de llegar a Gran Vía ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
A aquest pas si. Esperem que no sigui aixiuriol108 wrote:Passarà com a la L2 que van estar durant molts anys els túnnels foradats i abandonats ?
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si no tinc mal entès, les tuneladores es paguen per temps d'utilització. Ara sembla que dues van molt a poc a poc i l'altre està aturada. Semblaria lògic que s'acabessin les foradades i fos l'acabat el que s'anés enllestint a mida que hi hagués diners. D'aquesta manera encara es podria anar obrint a trams fòra que tampoc hi hagués el trens, que suposo deuen estar compromesos. De les dues tuneladores en marxa la que venia de la Zona Franca i ara podria estar cap a Ildefons Cerdà és la que té més aprop el final. Qui determina tot això? Les UTE's o el Sr. Recoder?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
La línia 9 avança, potser a poc a poc, però avança:
06/06/2011 CSS. TM-00509.5E: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica de coordinació de seguretat i salut de les obres del projecte constructiu de la L9 del Metro de Barcelona. Tram 2n. Parc Logístic - Zona Universitària. Complements d'estructura interior, via i catenària del túnel 2. Tram Pou c/ motors -Zona Universitària. Clau: TM-00509.5E
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Salut!
06/06/2011 CSS. TM-00509.5E: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica de coordinació de seguretat i salut de les obres del projecte constructiu de la L9 del Metro de Barcelona. Tram 2n. Parc Logístic - Zona Universitària. Complements d'estructura interior, via i catenària del túnel 2. Tram Pou c/ motors -Zona Universitària. Clau: TM-00509.5E
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ro-1035556
El Govern paraliza el metro del norte de Barcelona hasta hallar dinero
Las 2 tuneladoras no excavan y 10 estaciones en obras se quedan sin trabajadores hasta el 2012.
Recoder rechaza culminar la L-9/L-10 en el tramo central con el sistema de concesión del tripartito.
El impacto de los recortes en las obras públicas metropolitanas del nuevo Govern de CiU es extenso y amenaza con ser duradero. Tanto como los 9,7 kilómetros de túnel y las 10 estaciones en obras del tramo central de la L-9/L-10 por el norte de la capital que se ha decidido paralizar. Al menos hasta el 2012 y sin fijar una fecha de finalización, la última era el 2015. Los pozos de esta faraónica infraestructura de medio centenar de kilómetros han cambiado el paisaje urbano desde hace unos años. Ahora, sin embargo, es la soledad de unas instalaciones sin trabajadores y con gran parte de las máquinas retiradas, lo que salpica el horizonte. De Maragall a Camp Nou pasando por Lesseps, Sarrià y Zona Universitària, imperaba ayer el silencio. Así seguirá hasta hallar una financiación distinta a la de la concesión por 30 años a las constructoras del último paquete de paradas. Esta fórmula ideada por el tripartito de izquierdas y motor, caro, del resto de la línea es ahora rechazada de plano.
Además, las dos tuneladores que abren la galería desde los extremos están igualmente paradas, una en Campus Nord y la otra en Sanllehy. A la primera le faltan 2,8 kilómetros hasta llegar al pozo de salida de Mandri y a la segunda, tres kilómetros, para alcanzar el mismo punto. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha dicho que «mientras se hacen trabajos de mantenimiento en las máquinas se aprovechará para buscar otro sistema de financiación». En condiciones normales estos trabajos suelen durar unas pocas semanas. En la situación actual encontrar otra fuente de fondos puede llevar bastante más tiempo.
PAGO DIFERIDO / Recoder, y por encima de él incluso el titular de Economia, Mas-Colell, que en esta etapa hasta controla la empresa inversora GISA, descartan incrementar la ya abultada cartera de proyectos con pago diferido que dejó el anterior Ejecutivo. En tal concepto se incluyen el método alemán (el constructor financia la obra durante su ejecución y al acabar, la cobra toda de golpe), el peaje en la sombra (cánon a largo plazo por la construcción, mantenimiento y nivel de uso de la infraestructura, también a largo plazo) y la concesión (similar a la anterior pero sin contar usuarios y utilizada en 40 estaciones de tres de los cuatro tramos de la L-9/L-10).
La programación establecida finalmente por el anterior Govern, tras años de dificultades incluso en plena bonanza económica, preveía culminar la costosa línea doble (6.927 millones), que unirá Badalona y Santa Coloma con L'Hospitalet, El Prat y el aeropuerto a través de Barcelona, con una concesión del último grupo de paradas. Pero Recoder ha sido taxativo. Se ha acabado el sistema de «perforar, hacer la estructura de las estaciones, cederlas por 30 años a las constructoras a cambio de un elevado cánon anual que condiciona los presupuestos, cobrar por la obra hecha y cedida y seguir excavando el túnel con ese dinero».
Según las cifras del conseller, este año los métodos diferidos de pago suponen el 40,3% del presupuesto del departamento, «una situación insostenible cuando la Unión Europea aconseja no pasar del 10%». Pero con el fin de esta fórmula de ingeniería financiera ha llegado también la paralización generalizada del tramo más atrasado. El objetivo, asegura el departamento, es centrar ahora la inversión en los ramales más adelantados que van desde Collblanc en L'Hospitalet hasta el aeropuerto y la Zona Franca para «abrirlos en el 2014».
El Govern paraliza el metro del norte de Barcelona hasta hallar dinero
Las 2 tuneladoras no excavan y 10 estaciones en obras se quedan sin trabajadores hasta el 2012.
Recoder rechaza culminar la L-9/L-10 en el tramo central con el sistema de concesión del tripartito.
El impacto de los recortes en las obras públicas metropolitanas del nuevo Govern de CiU es extenso y amenaza con ser duradero. Tanto como los 9,7 kilómetros de túnel y las 10 estaciones en obras del tramo central de la L-9/L-10 por el norte de la capital que se ha decidido paralizar. Al menos hasta el 2012 y sin fijar una fecha de finalización, la última era el 2015. Los pozos de esta faraónica infraestructura de medio centenar de kilómetros han cambiado el paisaje urbano desde hace unos años. Ahora, sin embargo, es la soledad de unas instalaciones sin trabajadores y con gran parte de las máquinas retiradas, lo que salpica el horizonte. De Maragall a Camp Nou pasando por Lesseps, Sarrià y Zona Universitària, imperaba ayer el silencio. Así seguirá hasta hallar una financiación distinta a la de la concesión por 30 años a las constructoras del último paquete de paradas. Esta fórmula ideada por el tripartito de izquierdas y motor, caro, del resto de la línea es ahora rechazada de plano.
Además, las dos tuneladores que abren la galería desde los extremos están igualmente paradas, una en Campus Nord y la otra en Sanllehy. A la primera le faltan 2,8 kilómetros hasta llegar al pozo de salida de Mandri y a la segunda, tres kilómetros, para alcanzar el mismo punto. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha dicho que «mientras se hacen trabajos de mantenimiento en las máquinas se aprovechará para buscar otro sistema de financiación». En condiciones normales estos trabajos suelen durar unas pocas semanas. En la situación actual encontrar otra fuente de fondos puede llevar bastante más tiempo.
PAGO DIFERIDO / Recoder, y por encima de él incluso el titular de Economia, Mas-Colell, que en esta etapa hasta controla la empresa inversora GISA, descartan incrementar la ya abultada cartera de proyectos con pago diferido que dejó el anterior Ejecutivo. En tal concepto se incluyen el método alemán (el constructor financia la obra durante su ejecución y al acabar, la cobra toda de golpe), el peaje en la sombra (cánon a largo plazo por la construcción, mantenimiento y nivel de uso de la infraestructura, también a largo plazo) y la concesión (similar a la anterior pero sin contar usuarios y utilizada en 40 estaciones de tres de los cuatro tramos de la L-9/L-10).
La programación establecida finalmente por el anterior Govern, tras años de dificultades incluso en plena bonanza económica, preveía culminar la costosa línea doble (6.927 millones), que unirá Badalona y Santa Coloma con L'Hospitalet, El Prat y el aeropuerto a través de Barcelona, con una concesión del último grupo de paradas. Pero Recoder ha sido taxativo. Se ha acabado el sistema de «perforar, hacer la estructura de las estaciones, cederlas por 30 años a las constructoras a cambio de un elevado cánon anual que condiciona los presupuestos, cobrar por la obra hecha y cedida y seguir excavando el túnel con ese dinero».
Según las cifras del conseller, este año los métodos diferidos de pago suponen el 40,3% del presupuesto del departamento, «una situación insostenible cuando la Unión Europea aconseja no pasar del 10%». Pero con el fin de esta fórmula de ingeniería financiera ha llegado también la paralización generalizada del tramo más atrasado. El objetivo, asegura el departamento, es centrar ahora la inversión en los ramales más adelantados que van desde Collblanc en L'Hospitalet hasta el aeropuerto y la Zona Franca para «abrirlos en el 2014».
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si es veritat que l'impost revolucionari de les estacions inaugurades de la L9 i L10 copen el 40% del pressupost del PTOP, els anteriors responsables amb el sr. Nadal al cap, hauríen de ser jutjats penal i públicament (amb escarni) per irresponsabilitat política.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hola !
¿ Alguien sabe como está la estación de Santa Rosa ?
Un comentarista del foro me indicó hace tiempo que la previsión era abrirla este mes de julio.
Un saludo a todos.
¿ Alguien sabe como está la estación de Santa Rosa ?
Un comentarista del foro me indicó hace tiempo que la previsión era abrirla este mes de julio.
Un saludo a todos.