Page 117 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/09/2011 14:26
by Sagrerenc
La Malla wrote:aquest dilluns el mateix Recoder és l'encarregat de posar en servei la nova estació de Santa Rosa de l'L9/L10 a Santa Coloma de Gramenet.
Des de quan l'L10 passa per Santa Rosa? :x

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/09/2011 15:28
by Miquel
Sagrerenc wrote:
La Malla wrote:aquest dilluns el mateix Recoder és l'encarregat de posar en servei la nova estació de Santa Rosa de l'L9/L10 a Santa Coloma de Gramenet.
Des de quan l'L10 passa per Santa Rosa? :x
Des de que els periodistes no contrasten la informació donada amb un plànol...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/09/2011 16:59
by sergi
Vincular la terminación de la L-9 a la consecución del concierto económico me parece una tomadura de pelo !

La L-9 la proyectó y empezó a construir CiU a prinicipios de la década,¿dijeron en algún momento que construirla en su integridad exigiría conseguir el concierto en los años sucesivos ?

¿ Y del resto de tramos de metro pendientes del PDI 2001-2010 qué ?.¿ Idem de idem ?,¿Si no hay concierto no se hacen ?

Pues estamos apañados,porque (ojalá me equivoque) yo eso de conseguir el concierto chungo lo veo...

Presa de pèl

Posted: Monday 19/09/2011 17:58
by Guigui
Més aviat, va ser una presa de pèl deixar que el cost de la línia es tripliqués i no pensar en la hipoteca que suposava finançar-la de la manera que es pretenia fer i ja s'ha fet en part.

A partir d'aquí, que cadascú pensi com vulgui sobre com s'estan gastant els diners públics, però la situació és la que és.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 19/09/2011 18:48
by m.h.t.
Entra en servei la nova estació de Santa Rosa de la línia 9 de metro

Ja s'ha obert al públic la nova estació de la línia 9/10 de metro de Santa Rosa, situada a mig camí entre les estacions de Can Peixauet i Fondo, a Santa Coloma de Gramenet. L'han inaugurat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, juntament amb l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i el president de TMB i primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn.

L’execució de la nova estació també ha comprès la transformació d’una àrea del barri de Santa Rosa, que abans acollia edificis, en un gran espai obert d’ús públic, la qual cosa ha dilatat la seva estrena respecte de la resta d’estacions del ramal de Santa Coloma de la línia 9.

Image

Connexió directa amb l'intercanviador de La Sagrera

A banda de facilitar l’accés a equipaments i centres sanitaris, educatius i comercials del barri, la nova estació també servirà per millorar la mobilitat dels veïns de la zona amb el centre de Barcelona, a través de l’intercanviador de La Sagrera, que permet la correspondència amb la línia 1, la línia 5 i Rodalies. Finalment, també millorarà la comunicació urbana dins de Santa Coloma de Gramenet, afavorint la connexió amb transport públic entre els barris.

L’estació de Santa Rosa és de tipus pou i s’ha construït a 44 metres de profunditat des de l’accés a nivell del carrer fins a l’andana inferior. Disposa d’un accés a peu pla a l’avinguda dels Banús, a la cantonada amb al carrer d’Irlanda. Per connectar els diferents nivells de l’estació, 6 ascensors de gran capacitat recorren els 36 metres que separen el vestíbul de la preandana. A més, 2 ascensors per a persones amb mobilitat reduïda enllacen el vestíbul amb les andanes de l’estació.

El vestíbul, d’uns 300 metres quadrats de superfície, disposa de 4 màquines de venda de bitllets i 7 validadores, una de les quals per a persones amb mobilitat reduïda. Des d'aquest nivell es baixa mitjançant escales fixes i mecàniques a un segon vestíbul, situat a un nivell inferior, a 6 metres de profunditat, on hi ha els ascensors de gran capacitat que comuniquen amb la preandana. Per la seva banda, les andanes s’han construït superposades. Pel nivell inferior circulen els trens en sentit Can Zam, i pel superior, en sentit La Sagrera.

L'estació, situada entre les de Can Peixauet i Fondo, s'afegeix a les 11 que ja funcionen al conjunt de les dues branques de la línia 9/10. La línia destaca pel fet de fer servir la tecnologia més avançada —és la primera que circula de manera automàtica sense conductor a l'Estat espanyol— i la seva vocació de columna vertebral de la mobilitat metropolitana: de les 12 estacions d'aquest sector Besòs de la línia, sis són en terme de Santa Coloma de Gramenet, tres a Badalona i tres més a Barcelona.


Recordem que TMB, com a operador de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, no sols és l’encarregat de prestar el servei de metro a la línia 9/10, sinó que també assumeix les activitats d’administració i conservació de les seves principals infraestructures, per encàrrec de l’ens propietari, Ifercat, així com la funció d’inspecció de les altres infraestructures adjudicades a concessionaris.

FONT: TMB

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 22/09/2011 18:32
by metring
Algú ha vist l'anunci de Santa Rosa al metro? No té desperdici :x :)

Penós i car

Posted: Friday 23/09/2011 0:34
by Guigui
Sembla fet per e-cristians. El que jo voldria saber és quant ha costat a TMB anunciar l'obertura d'una simple estació, ocupant tant d'espai a can JCDecaux. Es veu que hi ha coses que no canvien...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 23/09/2011 4:30
by Serralson 10300
Si em permeteu, fer un parentesi. Aquest fil va començar el 2005. El primer post vaticinava la obertura de la linea de la risa, cap el 2012........ :x

Que trist veure com aquella prediccio tant..... fantasiosa??? no s'acomplirara ni de conya. :nono :nono

I per cert. Rumor o no. Segons vaig poguer sentir en una conversa a dintre del 24, la estacio o l'intent de estacio de Sanllehy. Pot quedar en una simple boca de renovacio d'aire. Dit d'una altre manera..... pot ser que la estacio mai s'acabi fent.

Repeteixo la conversa la vaig sentir en el 24, entre dues veines de la zona.

Tanco parentesi.

Salut.

(PD. Off Topic... Com odio l'insomni.... :cop )

Previsions

Posted: Friday 23/09/2011 8:41
by Guigui
Serralson 10300 wrote:Si em permeteu, fer un parentesi. Aquest fil va començar el 2005. El primer post vaticinava la obertura de la linea de la risa, cap el 2012........ :x

Que trist veure com aquella prediccio tant..... fantasiosa??? no s'acomplirara ni de conya. :nono :nono
Si ho compares amb la previsió inicial, el 1999, quan es va presentar el primer projecte: deien que l'acabarien el 2004!
Serralson 10300 wrote:I per cert. Rumor o no. Segons vaig poguer sentir en una conversa a dintre del 24, la estacio o l'intent de estacio de Sanllehy. Pot quedar en una simple boca de renovacio d'aire. Dit d'una altre manera..... pot ser que la estacio mai s'acabi fent.
És que no és l'estació sola. És tot el tram entre La Sagrera i Zona Universitària que, de moment, queda en suspens.

Re: Previsions

Posted: Friday 23/09/2011 16:53
by Serralson 10300
Guigui wrote:Si ho compares amb la previsió inicial, el 1999, quan es va presentar el primer projecte: deien que l'acabarien el 2004!
En 5 anys pensaban acabar el projecte!!!???? Pero anem a veura: aquestes previsions qui las fa??? "Pepe Gotera i Otilio"??? xD
Guigui wrote:És que no és l'estació sola. És tot el tram entre La Sagrera i Zona Universitària que, de moment, queda en suspens.
Tot el trajecte dius???? Mare meva.
Jo tenia entes, o aixo em va semblar sentir per la radio. Que les estacions que no es farien, eran les compresas entre, precisament Sanllehy i Lesseps.... Pero aixo ja passa de tote mesure.....

Anem be donçs..... :nono

Salut...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 24/09/2011 1:07
by Toni
Ha quedat tot el tram central aturat per falta de finançament. De les dues potes restants, la nord més o menys funciona i la sud s´està mig acabant a base de concessions, és a dir, que els diners que costa els pagarem als propers anys entre tots multiplicats per un factor indeterminat... Això sí, seguim fent estacions d´autor on llueix per tot arreu l´acer inoxidable (senyors de GISA, es poden fer obres públiques sense tants luxes que no podem pagar....). Enfí, una pena... es triplica el cost previst, els terminis es dupliquen... i ningú dona explicacions... ah, clar, la culpa és de Madrid que no paga.... igual que té la culpa de que s´hagi fet l´aeroport de Lleida....

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 24/09/2011 16:23
by sergi
Las comparaciones son siempre odiosas,y en este caso ya no digamos:

-Metrosur de Madrid (longitud casi igual a la L-9 completa):Se construyó y se inauguró de una sola tacada en menos de una legislatura.

-L9/10 de Barcelona:A este paso no tendremos la línea entera funcionando hasta la década de los 20,y eso si no se renuncia a hacer el tramo central,cosa que cada vez veo más probable.

Dejando a parte,claro está,las diferencias entre el suelo de las dos ciudades y que la L-9 atraviesa zonas intensamente edificadas a lo largo de todo el recorrido (buena parte del metrosur transcurre bajo de campos) las diferencias son sangrantes.

Alguien o muchos "alguien" tiene que tener la culpa de esto. :cop

Preguntes obertes

Posted: Saturday 24/09/2011 16:29
by Guigui
Jo ja ni comparo amb altres ciutats, sinó que ja em satisfaria que algun "responsable" (per la responsabilitat de retre comptes, però no gaire demostrada en la manera d'actuar) contestés una sèrie de preguntes:
- Per què s'ha triplicat el cost?
- Per què s'ha anat allargant el termini d'execució, abans de parar parcialment les obres per falta de finançament?
- Per què s'ha optat per un traçat absurdament i inútilment sinuós?

Moltes gràcies per res.

Re: Preguntes obertes

Posted: Sunday 25/09/2011 23:03
by Toni
Guigui wrote:Jo ja ni comparo amb altres ciutats, sinó que ja em satisfaria que algun "responsable" (per la responsabilitat de retre comptes, però no gaire demostrada en la manera d'actuar) contestés una sèrie de preguntes:
- Per què s'ha triplicat el cost?
- Per què s'ha anat allargant el termini d'execució, abans de parar parcialment les obres per falta de finançament?
- Per què s'ha optat per un traçat absurdament i inútilment sinuós?

Moltes gràcies per res.
Jo m´animo a fer unes hipòtesis:
1- El termini s´ha eternitzat per incompetència. Aquesta és una obra molt complicada que no es pot teledirigir des de quatre despatxos de GISA. El sistema de funcionament de GISA és totalment absurd com es va demostrar amb el tema del Carmel, succés on ningú de GISA sabia res. Senyors, si fas obres complicades, s´han de controlar al milímetre (els Gerents de GISA haurien de passar mitja jornada laboral al túnel) i és impossible deixar-les en mans de quatre enginyeries que no poden decidir res.
2- El cost s´ha tripicat, en la línia del punt 1, per incompetència. Projectes lamantables i una gestió lamentable. Quan costa tenir parades les tuneladores durant mesos i mesos per una gestió lamentable? Quan costa tenir una legió d´enginyeries passant l´estona només per que s´emportin les culpes si alguna cosa va malament?. Ja no entrarem al 4% o el que sigui perquè son coses que no se saben...
3- El tema del traçat jo crec que és el més greu (i els altres dos son molt greus). No pot ser que qualsevol, i dic qualsevol (associació de comerciants del carrer X, associació de veïns X, senyor X...) pugui opinar del traçat d´una infraestructura. Dic malament, qualsevol pot opinar (i per això està el periode d´informació pública) pero el que no pot ser és que l´Administració els faci cas a tots. Aquest és un més dels desastres que ha propiciat l´Administració catalana, on tothom parla i a qui tothom escolta. Us sonaran casos com el AVE a Camp de Tarragona (perdent mitja hora de temps per anar a cap lloc), els mil soterraments ferroviaris inútils, el tren de la Pobla de Segur (que no serveix absolutament per res), l´estació de l´AVE al Prat del Llobregat (estació estúpida que no farà mai que el AVE vagi a l´aeroport), l´aeroport de Lleida... i tants i tants desastres. Mala gestió senyors, mala gestió. La culpa no és de ningú, és nostra.

Una reflexió final. A Madrid s´ha fet el túnel de l´AVE aixecant sencers carrers molt elegants (Serrano per exemple) i no hi havia ni una pancarta, no hi havien associacions de "AVE pel Manzanares", no es van queixar els comerciants, l´esglesia no va dir que s´enfonsaria res, no va venir l´UNESCO a veure què passava, no va ser necessària l´intervenció de l´Audiencia Nacional.... senyors, fer obres aquí és molt molt difícil i sovint els polítics no son prou forts per agafar la responsabilitat donant com a resultat en aquesta cas una línia 9 a gust dels veïns..... però que perd part de la seva utilitat.... mala gestió, mala gestió.

Re: Preguntes obertes

Posted: Monday 26/09/2011 23:53
by França451
Toni wrote:
Jo m´animo a fer unes hipòtesis:

els mil soterraments ferroviaris inútils, el tren de la Pobla de Segur (que no serveix absolutament per res), l´estació de l´AVE al Prat del Llobregat (estació estúpida que no farà mai que el AVE vagi a l´aeroport), l´aeroport de Lleida... i tants i tants desastres. Mala gestió senyors, mala gestió. La culpa no és de ningú, és nostra.
.
El Tren de la Pobla de segur, que no sirve absolutamente para nada?
No me extraña, con tanto avestruz depredador de las líneas convencionales que tiene estaciones cayéndose a cachos como la de Canfranc o el AVE de Cuenca, que seguramente transportará todos los viajeros que según usted le faltan al tren de la Pobla, verdad? Es decir el 99,9%, ah!!! más los de la línea Zaragoza-Canfranc y todos los arandinos y burgaleses que hace años iban en el talgo directo Madrid-Burgos. Verdad que todos esos cincuenta mil viajeros se van a meter en el AVE para bajarse en Cuenca??? Si es una línea sùper rentable.

EN PRIMER LUGAR RESPECTO A LA LINEA 9, que es el tema que nos ocupa, lo del tramo central es posible que no se haga, pero como prospere el tramo del Aeropuerto, al menos hasta la Fira 2, yo me sé de una línea que ya están tardando en conectar con ese tramo cerrando Paral.lel y subiendo por Poble sec. Ya que la 9 no se sabe si va a conectar ambas zonas, al menos si abren hasta Parc Logìstic, que hagan el enlace Poble-Sec- Parc Logìstic, mucho más corto y con sólo tres estaciones de por medio. Sería interesante que la L10 desde Zona Franca pudiera llegar a Foc Cisell, para hacer el enlace con la 2. Así la L9 y la L10 en su tramo Sur quedan sesgadas pero tienen enlace con la red de Metro si se hace la 2 completa, como sucede en la Sagrera: conectan con el resto de la red y aunque sea una chapuza chapucera, es una forma de poner en funcionamiento ambos tramos de línea sin dejarlos perdidos. Y la 2 con un corto tramo, más fácil de llevar a cabo vertebraría el eje de conexión con ambas líneas. Dejar la 2 en Paral.lel y conectar los tramos sur de L9 y L10 con la 8 sí me parece una chorrada puesto que la 8 te deja tirado en Plaza Espanya. Veo más lógico un enlace con la 2 que en pocas estaciones te conecte con la L3, L1 y L4. Si se puede llevar a Collblanc mejor, pero en caso de que no, que se conecte la 2 en Sant Antoni con Parc Logìstic y hace tramo común con la 9, que finalice en la Fira 2, volviendo a hacer correspondencia con la 2 pero en distinta vía. Esta estación serviría de cabecera a la L9, como Foc Cisell a la 10 y no estorbaría para la circulación de la 2.
Esto supondría un acceso más directo de viajeros procedentes de L9 y L10 al centro de Barcelona, mucho más sensato conectando con la lila que con la azul o la verde en Collblanc o Zona Universitària, puntos más alejados del centro. Conectando con línea 2 te acerca en pocos minutos a Universitat y Paseo de Gràcia.

En cuanto a lo del tren de la Pobla, la patada en los c***** aún me duele. Si no sirve para nada, que pongan más servicios o electrifiquen y dupliquen la línea como es debido. Con el dinero que valió el AVE de Toledo, el de Ciudad Real, el de Cuenca, el de Huesca, el de Barcelona, el de Valladolid y demás, se podría haber rehabilitado Canfranc, electificar y duplicar la línea de la Pobla, hacer lo mismo con el Directo Madrid-Burgos, hacer una red de Cercanías decente en Extremadura, arreglar las chapuzas decimonónicas de la red de Murcia-Alicante como tener una C1 de vía única servida por camellacos, terminar la L9 y L10 de Metro de Barcelona, llevar la L2 al Aeropuerto, Conectar la T1 y la T5 por la Diagonal y sobre todo, aparte de mantener las líneas convencionales existentes y aumentar frecuencias comprando más trenes, creando y alargando las redes de CERCANÍAS EXISTENTES, mantener redes como la tranviaria de Barcelona o el Tranvía de parla, que según parece cuestan una millonada y se van a ir al garete en pocos años porque las administraciones no pueden pagarlas porque el señor Pepe Leches y los gorrones de ADIF están tirando el dinero en gilipolleces de alta velocidad y todavía se dedican a tirar más el dinero cerrando líneas y estaciones, desmantelándolas, porque eso también cuesta dinero. O no????
Como tirar el dinero es hacer más carreteras, el día que se acabe el petróleo, o se soluciona el tema automovilístico de una vez por todas o... Oh sorpresa!!! Tenemos un parque móvil que no sirve absolutamente para nada y tenemos que tirar de los medios no petrolíferos, como el ferrocarril. Y entonces es cuando los políticos se llevarán las manos a la cabeza y se preguntarán por qué los estúpidos de sus antepasados de hace 20 años cerraron líneas de ferrocarril. Ahora habrá que gastar un dineral en hacer trenes a saco porque no se pueden fabricar cincuenta mil trillones de coches eléctricos de la noche a la mañana... Y los AVES como tienen una parada por provincia, no sirven para nada... Hay que hacer regionales y Cercanías y Metros para facilitar la movilidad de todos los españoles!!!!!! Que ya no hay coches, que se ha acabado el petróleo. Menudo problema!!!!

Si se hubiera pensado antes de decir que la Pobla no sirve para nada, que Canfranc no sirve para nada, que Burgos no sirve para nada... Ciudad Real, Toledo, Cuenca, Segovia, Almorox, el Tajuña, Etc, etc, etc.
Algún día vendrá Tío Paco con la Rebaja.

PD: Ya sólo me faltaba por oír que la L9 y la L10 no se van a finalizar por culpa de la rehabilitación de los andenes de la Estaciò de França.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 26/09/2011 23:56
by nicolas
Esto pasa por haber perdido la sana costumbre de quemarlos en las plazas ¨de tant en tant¨ por mala gestión...

Nadie pagará por esto, nunca. Sólo queda esperar que la crisis sea lo suficientemente fuerte (sí, leyeron bien) como para que todos, y no sólo los políticos, vuelvan a ser la ¨gente humilde, educada, inteligente y trabajadora¨ que tan buena fama se ganó en otros países.

Saludos!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 27/09/2011 0:02
by Toni
Estimado França451:

El los dos Pallars vive tan poquita gente que aunque subieran todos no se amortizaría la inversión. Por no tener no tiene ni rentabilidad social porque no conecta NADA entre Balaguer y Tremp y casi nada entre Tremp y La Pobla, todas ellas poblaciones en las que no vive casi nadie. Ni siquiera si se hiciera alguna de las estupideces que se han dicho alguna vez (La Pobla - Sort, La Pobla - La Seu d´Urgell) la línea continuaría siendo un total fracaso. En los trens van el maquinista, el interventor y 3 ó 4 más... una burla para el contribuyente. Con los 30 millones de Euros más o menos que se han gastado allí se puede comprar un coche a cada habitante de la comarca y por cierto llegarían mucho antes.... si, si, contaminarían... pero son tan poquitos que no se notaría. Ver "paradas" como Santa Linya es una auténtica pena. No señor, no, el ferrocarril de La Pobla se renovó por motivos políticos y es un auténtico despilfarro, uno más de nuestros gobernantes que ahora tendremos que pagar entre todos..... ahhhh, y otro día hablamos del Canfranc o la TCP....

Back to topic!

Posted: Tuesday 27/09/2011 0:09
by Guigui
Si us plau, discutiu cada tema al seu lloc, que hi ha fils oberts per a tots ells.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 13/10/2011 15:15
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2011/10/ ... -habitual/

La plaça Maragall recupera l’aspecte habitual

Actualitzat el 13.10.2011 a les 12:00 Àlex Jassé / Ricard Cosialls

La plaça de Maragall recuperarà la fesomia habitual mentre no es reprenguin les obres de l'estació de la Línia 9 del metro. A finals d'any començaran uns treballs que remodelaran temporalment l'espai amb l'objectiu que el barri recuperi un dels punts de trobada.

Transcripció del vídeo:

Aquesta grua, els forats, les tanques i la resta d'elements de les obres de l'estació de la Línia 9 del metro de la plaça de Maragall que han quedat aturades per les retallades, desapareixeran, si més no de forma temporal, ja que es reordenarà l'espai mentre no es reprengui l'obra.

Fa més de vuit anys que els veïns de la plaça de Maragall reben les conseqüències de les obres. Primer van ser les de l'aparcament que hi ha al subsòl d'una part de la plaça i després les de l'estació de Línia 9 del metro.

DOLORS, veïna
"Al voltant de la plaça s'ha perdut molta vida, s'han perdut moltes de les botigues, abans hi havia gent passejant ara no n'hi ha."

JAUME, veí
"L'activitat del barri, fins i tot la plaça, que era molt agradable, ara no ho és i tot això realment és, vaja, que no és agradable, no és el millor que podem tenir aquí en aquest moment."

BEGOÑA, veïna
"Donades les circumstàncies de com està l'economia entenem que tinguin dificultats per tirar endavant."

Des del districte d'Horta-Guinardó s'ha impulsat la remodelació de l'espai mentre no es reprenguin les obres de l'estació de metro. Segons explica la regidora, s'han reunit amb els veïns i han traslladat les seves demandes a la Generalitat, que ja treballa en l'elaboració d'un projecte.

FRANCINA VILA, regidora d'Horta-Guinardó
"Ha estat una demanda d'ells que ja venia de fa temps, nosaltres quan ens vam presentar a les eleccions també ho teníem com una prioritat, dinamitzar aquella plaça i ara que hem estat al govern, dins de les nostres possibilitats, hem intentat impulsar que es pogués urbanitzar perquè no estigués embarrancat i que estigués impedint d'alguna manera tothom que viu en aquell entorn o que hi té un comerç."

Les obres d' urbanització de la plaça començaran a principis de l'any vinent i han d'estar finalitzades al mes de maig. Les de l'estació de metro no es reprendran fins que no es trobi la manera d'abaratir els treballs i els recursos per poder finançar-los.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 13/10/2011 15:31
by BCN2008
Ui, ja amaguen les obres que de moment no acabaràn, això cada cop sembla més la Línea II dels anys 70... :(