Khirareg wrote:Em refereixo a la part que s'esta desdoblant aproximadament de Salou a Hospitalet del Infant.
No s'està desdoblant des de Salou a L'Hospitalet.
S'està fent una nova línia des de Camp de Tarragona a Vandellòs (la central nuclear), amb un ramal per accedir des de València/Tortosa a l'estació de Vila-seca (i la línia Tarragona-Barcelona tant per Vilafranca -mercaderies- com per Vilanova -passatgers-).
Que no passarà per Salou ni de refiló.
Això comporta una nova estació a Cambrils, a prop del peatge de l'AP-7, i una presumpta nova estació (PAET en tot cas) a L'Hospitalet de l'Infant (a prop del peatge de l'AP-7, també). Com a mínim, tot això és per mercaderies i trens de Llarga Distància (Euromed, Talgo, Alvia). És a dir, que si no es manté la línia actual, aquestes dues estacions deixaran de ser accesibles a peu des dels respectius centres urbans (i des de la platja en ambdós casos).
I també comporta un PAET (que no és desitjable que sigui mai estació, ja que es troba en zona rural) més o menys per Mont-roig.
És un fet ja irreversible que Salou es quedi sense trens de Llarga Distància (i sense trens de mercaderies).
Del què es tracta ara, és de que com a mínim, pugui mantenir els trens regionals directes cap a Barcelona, Tortosa, Vinaròs, Castelló i València (els Catalunya Exprés R16, vaja).
I els rodalies RT2.
No queda clar l'ús del tram actual Tres Camins-Port Aventura-Salou-Cambrils-Mont-roig-L'Hospitalet de l'Infant-Vandellòs un cop obri la nova línia, ja que si per una banda un servei tramviari permetria un servei més esponjat a les diferents urbanitzacions de la zona, la mateixa no té prou habitants permanents com per necessitar tantes parades tot l'any.
En canvi sí que és molt important el nombre de passatgers cap a Tarragona i les altres estacions fins a (sobretot) Barcelona, i també cap a Tortosa (i en menor mesura però no poc significatius, les altres estacions fins a Castelló i València).
Si s'obliga a transbordaments, aquests passatgers en bona part desapareixeran, igual que si el tramvia es fa només fins a Cambrils, deixant Miami i L'Hospitalet de banda, ja que a L'Hospitalet l'estació està al centre del poble, s'hi accedeix a peu.
Els casos de Miami i Vilafortuny són encara més forts, ja que si el tren regional/rodalies deixa de pasar per allà, es passarà a no haver pogut tenir mai tren directe a Barcelona, cosa que és responsabilitat tant dels ajuntaments, com de la Generalitat, com de Foment, per no haver-hi pensat abans (en el cas dels ajuntaments i Foment, per no fer-ho durant dècades). Tant Miami com Vilafortuny generarien més passatgers que Altafulla, perquè les dues tenen més habitants permanents que Altafulla, i són més turístiques que Altafulla.
Per acabar-ho d'adobar, s'està fent el nou parc temàtic Ferrari Land, a Salou, just al costat del parc temàtic Port Aventura (i encara més a prop de l'estació de Port Aventura que Port Aventura mateix!)... és a dir, es generaran encara més passatgers per la línia actual de la costa... i la volen treure, la línia, o com a mínim reduïr-li freqüències, o transformar-la en tramvia???
Tot això, quan es reclama constantment una solució a la saturació i els accidents de la N-340, tant de La Móra cap al nord, com de la central de Vandellòs cap al sud.