Page 121 of 221

Re: Símptomes de temps passats i presents

Posted: Sunday 11/12/2011 18:09
by bitxofo
Guigui wrote:Que llunyans (menys en el temps que en l'estat d'ànim) aquells temps en què el poder gallejava fraudulentament amb la "línia de metro més llarga d'Europa"!
La qual cosa no era certa perquè ja hi han línies de metro a Europa amb 70 i 80 km.
:roll:
El tram central de la L9/L10 no es farà en molts anys, jo ho tinc clar fa temps, serà com la història de la línia 2, que va estar 30 anys en construcció y durant 20 anys no existia a la xarxa...
:(
Tampoc no tinc clar que el metro arribi a l'aeroport de BCN al 2014, espero equivocar-me...
:cari

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 11/12/2011 20:43
by davida
El que trobo absurd que si ja s'han fet quasi 33 estaciones, no es fagi com a minim el tunel de les 6 restants. Que jo sapiga les tuneladores ja havien pasat de Zona Universitaria i Lesseps.
En tot cas acabar el tunel i quan hi hagi presupost les estacions, vies, electrificacions, deficit d'explotacio, etc...
La linia L2 va estar 30 anys amb els tunels acabats, pero sense vies.

Una maquina que esta 2 anys parades i a mes a mes de dificil acces, sera dificil de tornar a engegar. Segur que sortira carisim, perque tindran que fer un forat on estigui la tuneladora per arreglarla.
Aquest anys estalvieriam 100M€, pero la broma la parada costarà el doble.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 13/12/2011 2:55
by 437.001
davida wrote:El que trobo absurd que si ja s'han fet quasi 33 estaciones, no es fagi com a minim el tunel de les 6 restants. Que jo sapiga les tuneladores ja havien pasat de Zona Universitaria i Lesseps.
En tot cas acabar el tunel i quan hi hagi presupost les estacions, vies, electrificacions, deficit d'explotacio, etc...
La linia L2 va estar 30 anys amb els tunels acabats, pero sense vies.

Una maquina que esta 2 anys parades i a mes a mes de dificil acces, sera dificil de tornar a engegar. Segur que sortira carisim, perque tindran que fer un forat on estigui la tuneladora per arreglarla.
Aquest anys estalvieriam 100M€, pero la broma la parada costarà el doble.

Les tuneladores són, una entre Campus Nord i Manuel Girona, una altra entre Muntanya i Lesseps, i la de la L10 en algun punt que no se sap entre Ildefons Cerdà i el pou de Gornal.
Si algú té més informació que em corregeixi si us plau.
Gràcies.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 13/12/2011 15:22
by 122-042-132
437.001 wrote: Les tuneladores són, una entre Campus Nord i Manuel Girona, una altra entre Munbtanya i Lesseps, i la de la L10 en algun punt que no se sap entre Ildefons Cerdà i el pou de Gornal.
Si algú té més informació que em corregeixi si us plau.
Gràcies.
De la que tinc informació és de la de Lesseps, està aturada a Lesseps, a la mateixa "estació", per dir-ho d'alguna manera. Salut!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 13/12/2011 16:07
by bitxofo
La GENE. s'està pensant no paralitzar el tram central de la línia 9 perquè surt més car aturar-lo i pagar a les concessionàries que continuar fent-lo!
Dintre d'un mes sabrem la resposta, que segurament serà que no l'aturen.
Jo prego i reso mentrestant...
:nose

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 13/12/2011 18:38
by vilafranca
Avui 13 de desembre de 2011, fa just 2 anys que va entrar en servei la L9 :)

I mireu, en 2 anys el que hem avançat!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 15/12/2011 19:50
by bitxofo
19:00-19:30 He estat de nou a l'estació de Metro de la T1 i han tret o tapat gairebé tots els pòsters i cartells, plànols i termòmetres inclosos. No sé a què juga CiU...
He penjat foto al meu Facebook.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 15/12/2011 20:06
by Rodalies1i3
I no sería més facíl i barat allargar els Rodalies fins a la T-1? Si hi ha crisis doncs que optin per lo més economic...

Rodalia

Posted: Thursday 15/12/2011 20:10
by Guigui
I com vols que ho allarguin, si la via actual està mal orientada i no s'ha fet absolutament res de l'enllaç promès fa anys?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 16/12/2011 0:28
by Ferry1ac1
bitxofo wrote:19:00-19:30 He estat de nou a l'estació de Metro de la T1 i han tret o tapat gairebé tots els pòsters i cartells, plànols i termòmetres inclosos. No sé a què juga CiU...
He penjat foto al meu Facebook.
Posa l'enllaç a les fotos!!! Que si no et tenim al facebook.... Si pots, esclar! :reve

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 16/12/2011 8:47
by mikado
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-1272583


Trias acepta la paralización de la L-9 y pacta tapar las obras

La prórroga de seis meses, ampliable otros tres, que se autoconcedió la Generalitat a través de GISA al ordenar a las constructoras en abril parar todas las obras del tramo central de la kilométrica L-9 mientras buscaba fondos, finaliza en enero. Faltan pocas semanas y esa financiación en los términos que desea el Govern, sin más concesiones privadas de estaciones a pagar con fuertes intereses a 30 años, no aparece. Esta realidad ha dado al traste con las peticiones del nuevo alcalde Xavier Trias, convergente como el Ejecutivo catalán, de no aparcar sine die esa parte de un proyecto que debe cubrir amplias zonas sin metro. El ayuntamiento no lo ha dicho, pero ha aceptado ya de facto este futuro incierto, y ayer el teniente de alcalde Antoni Vives reconoció que se ultima una reurbanización provisional de todas las zonas de obras de las estaciones del norte de Barcelona para «como mínimo restituir allí la ciudad».

La primera actuación a precario, como informó el sábado este diario, se hará en la plaza de Joaquim Folguera, en Sant Gervasi, abierta en canal por la parada de El Putxet. Vives reveló ayer en la comisión de Hábitat Urbano, a petición del PP, que «se busca una solución en horas o en días». No concretó, pero sí dijo que en los espacios donde irán tanto la estación de El Putxet como la de Maragall se hará «una reordenación provisional», en el de Sanllehy, «se restituirán aceras», y en los de Mandri y Sarrià «también se actuará».

En el tramo de la L-9 aparcado que va de Camp Nou a Maragall, hay 13 estaciones. Nueve tienen pozos y obras a cielo abierto, con recintos vallados que afectan a vecinos, comerciantes, peatones y vehículos. Además de las cinco citadas por Vives están las de Camp Nou, Zona Universitària, Lesseps y Guinardó. En las otras cuatro, los trabajos hechos hasta hoy son solo preliminares e imperceptibles en la superficie.

Cuando la pasada primavera este diario informó del parón de la L-9 y trascendió el despido de 800 trabajadores de firmas subcontratadas, según los sindicatos, los partidos de la oposición también exigieron continuar la línea. Ayer, todos asumieron, sin más, el futuro incierto del conjunto de la faraónica obra de 50 kilómetros. El socialista Jordi Martí reclamó urbanizar con rapidez «todos los espacios porque son peligrosos» y el ecosocialista Ricard Gomà pidió «hacer compatible el futuro de la L-9 con el acondicionamiento mientras tanto de las obras».

MARINA DE LUJO POLÉMICA / La comisión de Hábitat Urbano también debatió, con argumentos políticos de fondo, el proyecto privado de convertir la Marina Port Vell en un puerto de grandes yates de lujo así como el cambio urbanístico de la fachada litoral hasta el Morrot que planea CiU. El PSC e ICV-EUiA se manifestaron en contra de ambas actuaciones, que aún tienen un largo camino por recorrer, mientras el PP y UpB estuvieron a favor.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 16/12/2011 15:47
by bitxofo
Ferry1ac1 wrote:
bitxofo wrote:19:00-19:30 He estat de nou a l'estació de Metro de la T1 i han tret o tapat gairebé tots els pòsters i cartells, plànols i termòmetres inclosos. No sé a què juga CiU...
He penjat foto al meu Facebook.
Posa l'enllaç a les fotos!!! Que si no et tenim al facebook.... Si pots, esclar! :reve
Només n'he penjat una foto, però el meu CaraLlibre és:

http://www.facebook.com/Bitxofo

;)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 20/12/2011 14:43
by 122-042-132
Segons noticies que m'han arribat de fons ben documentada, sembla que a partir de gener la tuneladora que en aquest moments està aturada a l'alçada del Campus Nord rependrà el seu recorregut fins al pou de Mandri, és preveu un mes d'obres d'acondicionament i posada en marxa (manteniment), i per l'estiu arribarà a Mandri, on serà desmuntada. Aniré informant a mida que en conegui més detalls. Optimisme i Salut!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 20/12/2011 16:58
by bitxofo
^^I la de la Zona Franca que està aturada (L10)??

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 21/12/2011 8:04
by jaezcurra
http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 38769.html
INFRAESTRUCTURES
L'obra més cara de la història de la Generalitat acabarà costant 16.619 milions
La L9 multiplica per set el seu cost inicial
El cost global de la línia 9 del metro s'ha multiplicat per set en menys d'una dècada: dels 2.464 milions de pressupost inicial als 16.619 milions de cost final. El Govern en repensa ara el finançament.

IGNASI PUJOL BARCELONA. | Actualitzada el 21/12/2011 00:00
La línia 9 del metro de Barcelona és la infraestructura més important impulsada mai per la Generalitat. Amb una longitud de 50 quilòmetres -que la converteix en la línia suburbana més llarga d'Europa- la L9 ha disparat el seu cost des dels 2.464 milions d'euros previstos el 2002 fins als 6.927 milions del pressupost actual del projecte. No obstant, a aquesta quantitat s'hi han de sumar els 9.692 milions d'euros corresponents al pagament del cànon del Govern a les concessionàries de les estacions entre el 2009 i el 2044. D'aquesta manera, el pressupost global de la L9 es dispara fins a 16.619 milions d'euros, un 574% més que el cost inicial. O el que és el mateix: és set vegades més cara. Com s'ha arribat a aquest punt?

El model de finançament
Del mètode alemany al pagament per certificació


L'últim govern de Jordi Pujol va preveure pagar la L9 a través de l'anomenat mètode alemany, fórmula segons la qual l'obra no es paga fins a la seva entrega. Això suposa alliberar els pressupostos públics durant uns anys però, en canvi, s'acaba pagant l'obra en un període curt de temps i amb un fort sobrecost, en concepte d'interessos. Aquest sobrecost és el que va portar el primer tripartit a replantejar el finançament de la infraestructura. Així, l'executiu de Pasqual Maragall va decidir el 2004 tornar al sistema de pagament per certificació, és a dir, les constructores adjudicatàries van cobrant a mesura que avança l'obra. D'aquesta manera el Govern s'estalviava 39 milions en despeses financeres.

Pressió de la UE
L'empresa pública Ifercat subroga tots els contractes


La pressió de la Unió Europea va irrompre en la història de la L9 a través de la norma Sec-95, el sistema europeu de comptes que limita l'endeutament de les administracions públiques. L'empresa pública Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat) va subrogar el 2003 tots els contractes de la L9 i va passar a ser la titular de l'obra.

El pagament dels trens
Capital mixt a Arrendadora Ferroviària


La nova enginyeria financera de la L9 va separar el finançament dels cinquanta trens que havien de circular per la línia. La Generalitat va crear la societat Arrendadora Ferroviària, empresa de capital mixt participada per l'ICF Holding, La Caixa, Caja Madrid i Société Générale. Aquesta firma és l'encarregada de comprar els combois al fabricant francès Alstom i llogar-los a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

La influència del Carmel
La revisió de la seguretat encareix l'obra


L'esfondrament a les obres del metro del Carmel, el 2005, va incidir definitivament en el desenvolupament de la línia de metro, ja que va obligar a revisar en profunditat el projecte de la L9. Es van multiplicar les mesures de seguretat i es van desplaçar el túnel i les estacions verticalment fins als 80 metres de profunditat en molts casos. Això va encarir enormement l'obra.

Arriba el capital privat
El tripartit hi involucra el sector privat per desencallar l'obra


El pressupost del projecte ja superava els 5.000 milions d'euros i l'aleshores conseller Joaquim Nadal va decidir involucrar el capital privat a l'obra per tal d'arribar a bon port. És per això que es va dissenyar un sistema de finançament inèdit, tot i que inspirat en l'ampliació de la línia 8 del metro de Madrid fins Barajas. El nou model consistia a treure a concurs la construcció, l'explotació i el manteniment del mig centenar d'estacions de la L9 durant 30 anys. Segons aquesta fórmula, el concessionari assumeix la inversió necessària per fer l'obra i rep del Govern un cànon anual. Amb aquest sistema el Govern pretenia obtenir fins a 3.000 milions per desencallar el macroprojecte ferroviari.

Primers consorcis
La Generalitat obté ingressos dels concessionaris


El tripartit va adjudicar a dos consorcis liderats per les constructores FCC i ACS els trams I (aeroport del Prat - l'Hospitalet de Llobregat) i IV (Sagrera - Santa Coloma - Badalona) de la línia per un total de 1.708 milions d'euros. L'any passant el Govern va adjudicar el tram II (el Prat - Zona Universitària) al consorci d'ACS per 1.435 milions. El tram central de la L9, que ha d'unir la Sagrera i la Zona Universitària, havia de licitar-se per la mateixa fórmula aquest any, però el nou govern de CiU ho ha aturat.

L'època de les retallades
El nou Govern repensa el finançament del tram central


L'actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va trobar-se amb una obra faraònica dissenyada inicialment per CiU però que ja no s'assemblava gens a la idea original. Les restriccions pressupostàries derivades de la crisi econòmica i el recurs dels anteriors governs a mètodes de pagament diferit com el peatge a l'ombra -el 40,3% del pressupost de la conselleria per a aquest any està compromès en pagaments d'aquests projectes- van portar l'executiu a repensar el finançament del tram central, que encara no sap com pagarà. Només aquest any el Govern ha de pagar 76 milions d'euros de cànon als concessionaris de les estacions.

Una factura estratosfèrica
Queden per pagar 1.911 milions d'obra ja executada


El cost total de l'obra és de 6.927 milions. De moment s'han executat treballs per valor de 4.547 milions, tot i que només se n'han pagat 2.636 milions. Queda pendent fer obra per valor de 2.380 milions.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 21/12/2011 9:14
by sergi
122-042-132 dijo:

"Segons noticies que m'han arribat de fons ben documentada, sembla que a partir de gener la tuneladora que en aquest moments està aturada a l'alçada del Campus Nord rependrà el seu recorregut fins al pou de Mandri, és preveu un mes d'obres d'acondicionament i posada en marxa (manteniment), i per l'estiu arribarà a Mandri, on serà desmuntada"

En la edición de "El Periódico" de hoy no dice nada de esto:

"El parón definitivo del tramo central de la L-9 mantendrá inactivas y enterradas algunos años las dos tuneladoras que abrían la galería desde los extremos y que algún día deben confluir en Mandri. La última en quedar muda fue la que empezó en La Sagrera y avanzó hasta la estructura ya acabada de la estación de Lesseps. Aquí se ha quedado, una zona segura y de acceso fácil que reduce, según los técnicos, el coste del mantenimiento. Su pareja se puso en marcha en la bifurcación de L’Hospitalet, pasó junto al Camp Nou, cruzó la Diagonal y se detuvo finalmente, tras dejar también atrás el palacio de Pedralbes, en Marqués de Mulhacén-Manuel Girona. Los técnicos la pararon antes de acabar una zona de granito muy estable, lo que abaratará un mantenimiento que será largo. "

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 12-1281489

http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... c8fa478790

Ni es documenten, ni n'aprenen

Posted: Wednesday 21/12/2011 11:47
by Guigui
Amb una longitud de 50 quilòmetres -que la converteix en la línia suburbana més llarga d'Europa-
N'hi ha que insisteixen tossudament amb la martingala més llarga d'Europa. Ah, i hi afegeixo una pífia lingüística, tan grossa com repetida: pensar-se que el prefix sub- de "suburbà" es refereix a la cota sota terra.

Re: Ni es documenten, ni n'aprenen

Posted: Wednesday 21/12/2011 13:04
by Lluita1714
Guigui wrote:N'hi ha que insisteixen tossudament amb la martingala més llarga d'Europa. Ah, i hi afegeixo una pífia lingüística, tan grossa com repetida: pensar-se que el prefix sub- de "suburbà" es refereix a la cota sota terra.
Els suburbis són ciutats sota terra... és que no has vist Futurama? :x

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 21/12/2011 18:10
by bitxofo
sergi wrote:
"El parón definitivo del tramo central de la L-9 mantendrá inactivas y enterradas algunos años las dos tuneladoras que abrían la galería desde los extremos y que algún día deben confluir en Mandri."...

http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 12-1281489

http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... c8fa478790
Mare meva, tuneladores anys abandonades... Funcionaran bé després de 4 o 5 anys?
:(

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 21/12/2011 22:37
by Sagrerenc
sergi wrote:"El parón definitivo del tramo central de la L-9 mantendrá inactivas y enterradas algunos años las dos tuneladoras que abrían la galería desde los extremos y que algún día deben confluir en Mandri."
El que no es manté ni inactiu ni enterrat és el pagament del lloguer de les tuneladores.