Page 125 of 221
Estalvis
Posted: Monday 02/04/2012 13:38
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/metro-linia ... 32706.html
La línia 9 estalvia fins en el mínim detall
Les obres interiors de les estacions posen pintura en lloc de plaques metàl·liques, eliminen trams d'escales mecàniques i tanquen accessos per concentrar la inversió
ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 02/04/2012 01:43
El Govern va anunciar ara fa deu dies l'acord estratègic amb les constructores FCC i ACS, principals responsables del desplegament de la línia 9 de metro, per concentrar tota la inversió disponible i fer arribar en el termini màxim de dos anys la línia des de Zona Universitària a l'Aeroport del Prat. Les ordres de concentració de la inversió, però, han anat molt més enllà i han baixat als nivells més pràctics dels treballs que estan fent els operaris: per exemple, a Amadeu Torner s'han pintat parets on hi anava recobriment metàl·lic i a Gornal s'ha eliminat un dels quatre blocs d'escales a cadascuna de les cinc plantes.
Podeu trobar la informació completa a l'
ARA PREMIUM.
Fotos tram I
Posted: Saturday 07/04/2012 23:46
by victorcasta
Estació Mercabarna. Font:
Mercabarna.es
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat:
Premios Cerámica
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat:
Premios Cerámica
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat:
Premios Cerámica
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat:
Premios Cerámica
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 08/04/2012 11:31
by metring
Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 08/04/2012 17:25
by 437.001
metring wrote:Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?
Calgués o no, a mi la decoració m´agrada.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 08/04/2012 18:30
by jaezcurra
A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 08/04/2012 19:42
by mikado
jaezcurra wrote:A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.
Ja et dic jo que l'interiorisme de FIRA-PEDROSA ha estat prohibitiu , Parc Logísitic i Mercabarna ja van patir l'època de crisi en quant a interiorisme i són bastant austeres. Però l'anada d'olla de FIRA per adequar-la a l'entorn va ser de tamany descomunal.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 08/04/2012 22:36
by victorcasta
No només han estat caríssims els materials utilitzats per a fer-la sinó que la reposició de qualsevol d'aquestes rajoles també ho serà...
Uns sí, els altres no
Posted: Monday 09/04/2012 0:13
by Guigui
I és clar, no serà Fira de Barcelona qui assumeixi el cost d'aquesta animalada, quan han de fer-ho els organitzadors de determinats esdeveniments lúdics o esportius perquè TMB ni la Generalitat estan disposats a apoquinar 30.000 euros.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 09/04/2012 19:22
by gatvell
Hola a tothom.
Si fèssim una estació de metro (o de tren, es igual) per quatre duros tots ens queixariem, i si és maca, també, massa cara.
En alguns llocs del metro de Madrid, les parets sol folrades amb planxes de ferro fets amb motlles de sorra, procés molt car. Crec que molt més que els enrajolats d'aquesta estació.
Ara bé, jo trobo una estació preciosa i el que encareix els terres, son les rajoles bicolor. Res més.
No se si cal una estació d'aquestes mides, però com que no hi entenc gaire, callo.
Pintar les estacions, es una idea pobre, tot i que ara per ara potser siqui l'única opció. Però amb espais soterrats i humitats, les pintures cauen. També vull deixar clar, que tot i que l'enrajolat sigui preciós, aquest refreda i molt l'ambient. Si voleu comprobar-ho, toqueu la rajola de casa vostra amb una ma i amb l'altre, toqueu la pared. Tenint en compte que tot es a la mateixa temperatura, tindreu la sensació de fredor en la rajola y no en el guix o paper de paret. Com que en aquests espais cal ventilar i sempre sol ser un problema l'excés de temperatura, penso que no serà un inconvenient.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 09/04/2012 19:24
by metring
I el tema de les plaques metàl·liques a les parets, no és pitjor pel tema de l'electricitat estàtica?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 09/04/2012 21:01
by gatvell
Hola Metring.
Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 09/04/2012 21:36
by mikado
gatvell wrote:Hola Metring.
Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 09/04/2012 22:16
by metring
mikado wrote:gatvell wrote:Hola Metring.
Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles
Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 10/04/2012 0:25
by 437.001
metring wrote:Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.
És que la metring és bona conductora.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 10/04/2012 2:52
by Lluita1714
Això passa, perquè a vegades, especialment a l'estiu, la ventilació és dolenta: massa aire condicionat, i cap humidificador: quan l'humitat baixa del 50%, la gent es carrega més fàcilment. I pensar que, abans que hi hagués aire condicionat només calia una finestreta per on entrava tota la frescor dels vents del túnel.
També passa perquè som tan moderns i cosmopolites que les barres han de ser d'acer vist ben brillant, polit i maco.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 10/04/2012 21:00
by gatvell
Es senzill evitar enrrampar-se en baixar del tren (o metro). Només cal estar agafat a una part metàl·lica i no deixar-la fins se a terra; d'aquesta manera hom no s'enrrampa en baixar. Per pujar al tren, hauries de "descarregar" la càrrrega estàtica del teu cos abans, un exemple, seient en una cadira (que no sigui de fusta) i aixecar-te agafat-hi a ella amb una mà.
Com diu en "Lluita17114" si l'humitat es baixa afavoreix la càrrega estàtica del cossos i objectes, però també els jerseis i altres peces típiques d'hivern.
Espero haver-te ajudat, Metring
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/04/2012 14:32
by metring
Avui he sentit per megafonia que els caps de setmana del 21-22 i 28-29, hi haurien obres per a l'estació de Sagrera-AV, i que afectarien a les línies L-9 i L-10, encara que no sé com.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/04/2012 14:45
by Miquel
Al web diu això:
L9 i L10: actuacions en infraestructura per les obres del tren d'alta velocitat a la nova estació de La Sagrera els dies 21 i 22, i 28 i 29 d'abril. A la parada de metro Onze de Setembre la circulació de trens s’efectuarà per una única via, caldrà fer canvi de tren per continuar el trajecte.
Entenc que no es suprimeix el tram entre La Sagrara i Bon Pastor, però es fa canvi de tren a Onze de Setembre.
Suposo que per les obres una de les dues vies quedarà sense servei. I pel que sembla, el més divertit, es que cal canviar de tren, però no d'andana.
Si es així, aquest cap de setmana, ja tenim activitats per visitar, rampes amunt i avall, i a contravia
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/04/2012 15:05
by victorcasta
Exacte. Els tren arribaran per una via i caldrà esperar a la mateixa andana la llançadora fins a La Sagrera.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 20/04/2012 23:34
by Ecomobisostrans
I per fer això no seria millor que un de cada 2 trens segueixi a Sagrera i l'altre acabi a onze de setembre? P.ex. la L10 que vagi a Sagrera i la L9 ja que te l'enllaç de Fondo que sigui la que acabi a onze de setembre