Page 126 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 18/05/2012 16:44
by vilafranca
Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 18/05/2012 18:03
by mikado
De moment TORRASSA serà L1-L9 i si m'apures Enllaç amb bus L12 / L16.
De l'estació de rodalies no se'n sap res, no s'ha mogut res i al pas que anem trigaran en moure res. I no, l'estació de L'HOSPITALET no es suprimirà ni de bon troç, és capçalera de 3 línies de Rodalies i una de Regionals.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 18/05/2012 18:09
by RogerHernan95
vilafranca wrote:Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?
En teoria havien de fer l'intercanviador L1/L9 amb Rodalies a la Torrassa i soterrament de les estacions de Bellvitge i l'Hospitalet. Però aquest projecte data d'abans de la crísi, així que amb totes les retallades que s'estan fent lo més probable és que ho hagin aparcat fins que la situació econòmica millori. Jo només donaria prioritat a la L9; els soterraments poden esperar (o perfectament no fer-se).
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 22/05/2012 19:03
by sergi
Hablando de dar prioridad a la L-9...
¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 22/05/2012 19:15
by mikado
sergi wrote:Hablando de dar prioridad a la L-9...
¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
Cap ni una. Y se rumorea que los bancos que financian las Concesionarias huyen "cames ajudeu-me"
Las plantillas de obra están al mínimo y sólo se hace el mantenimiento de la máquina
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 23/05/2012 0:04
by dvdhrd
El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.
El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...
Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...
Salutacions!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 24/05/2012 21:41
by Adolescent barceloní
dvdhrd wrote:El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.
El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...
Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...
Salutacions!
Quina estació serà, aquesta? Perquè a la Zona Franca n'hi haurà unes quantes...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 24/05/2012 22:21
by Miquel
Cal aquest sostre?
No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 25/05/2012 0:47
by Lluita1714
Miquel wrote:Cal aquest sostre?
No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
Sumant les mampares de vidre... no, mai tindrem això, serà d'allò més semblant a Mercat Nou.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 25/05/2012 0:51
by dvdhrd
Aquesta estació es la última de totes del viaducte, la que està al costat de les cotxeres.
Nom oficial no el se, però l'últim que vaig llegir es que es diria "Zona Franca Ports d'Europa"
Salutacions!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 31/05/2012 10:52
by dvdhrd
Bon dia companys,
us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".
Salutacions!
L9 per dos costats
Posted: Saturday 09/06/2012 10:02
by Adolescent barceloní
dvdhrd wrote:Bon dia companys,
us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".
Salutacions!
Carai, si la tenen quasi acabada! D'aquí a ben poc podríem veure metro per aquests indrets!
Com diria un nen petit: "quina il·lu!"
Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Re: L9 per dos costats
Posted: Saturday 09/06/2012 11:53
by mikado
Adolescent barceloní wrote:
Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.
En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.
Saludos
Re: L9 per dos costats
Posted: Saturday 09/06/2012 12:57
by Adolescent barceloní
mikado wrote:Adolescent barceloní wrote:
Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.
En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.
Saludos
¿Entonces el Ramal Aeroport es con tuneladora? ¡Ah, claro, la tuneladora de 9m de diámetro! Vale, pensaba que como en este tramo irán al mismo nivel las dos vías igual era "a cel obert".
O sea, que está todo casi finalizado. Según dices, ¿qué falta, 800 metros con la tuneladora de 12m/diámetro?
Fotracaters i fotracateres, penseu que podríem veure la llum en els "ramals sud (ZF i Aeroport)" d'aquí a no res! Tinc entès que, si és veritat, el tram estarà operatiu el 2013 (quan? a saber...)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 13:42
by albe6
Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.
Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 14:00
by Adolescent barceloní
albe6 wrote:Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.
Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
Jo dic Gornal per dir "algu", que consti.
Això del ramal Zona Franca només per arribar a cotxeres... No sé, si està quasi acabat... només falta una mica per tunelar i ja, igual sí que entra en servei...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 15:24
by victorcasta
El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 16:17
by Adolescent barceloní
victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades...
Potser és qüestió de material mòbil o...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 16:37
by victorcasta
Adolescent barceloní wrote:victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades...
Potser és qüestió de material mòbil o...
Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 09/06/2012 17:00
by Adolescent barceloní
victorcasta wrote:Adolescent barceloní wrote:victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades...
Potser és qüestió de material mòbil o...
Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.
Perdó, lapsus meu, que se m'ha anat l'olla i no he comptat les subterrànies...