Page 128 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 18/09/2012 20:15
by 437.001
Una pregunta: a algú se li acut una idea per acabar d´aclarir a la gent que fins que no s´acabi el túnel de la L10 entre Ildefons Cerdà i el pou de Gornal, no hi ha manera humana raonable d´obrir la L9 entre Torrassa (com a mínim) i l´Aeroport?

És que em sembla que hi ha molta gent, foraires inclosos, que no ho veuen clar, no sé si convindria que la Generalitat fes una campanya pèr donar-ho a entendre.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 10/10/2012 1:37
by bitxofo
^^Tinc una idea:
Que facin unes cotxeres a l'Aeroport de BCN!
Això es fa ràpid, i problema resolt!
;)

"Tan fàcil"

Posted: Wednesday 10/10/2012 8:54
by Guigui
Cotxeres a l'aeroport? On? Com? En quin termini? I amb quins diners?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 10/10/2012 10:15
by mikado
bitxofo wrote:^^Tinc una idea:
Que facin unes cotxeres a l'Aeroport de BCN!
Això es fa ràpid, i problema resolt!
;)

Totalment descartat, ni es fa ràpid (un cop ja està la infrastructura finalitzada) , ni és viable económicament ni tècnicament. El tram Pg Zona Franca - Viaducte aglutina cotxeres, però també tallers i tot el que comporta i subestació d'alimentació.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 14/10/2012 15:09
by vilafranca
Tot aturat no? L'estacio per la que mes passo es la de Torrassa i fa molts i molts mesos que no veig a ningu alla... Està fotut el tema no?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 14/10/2012 16:08
by faristol
La linía 9 es la futura Linia 2, la gaudirem una o dues generacions despres de esser començada.

Es genial com amb aquesta linia la gent de Santa Coloma i Badalona tenen un mini metro per que vagin entre els seus barris (cosa que no em sambla malament) i en canvi encara hi han llocs dins del terme municipal de Barcelona (Zona Franca, La Marina etc..) que NO TENEN METRO i quan s'acabi aquesta linia tindran que anar fins collblanc o Torrassa per fer el primer enllaç i arribar al centre > GENIAL (es ironic) i llavors previsiblament treuran servei a les linies de Bus que van a la Plaça ESpanya.


La linia 9 No esta ni se l'espera en forces anys.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 14/10/2012 16:31
by trensmat
Lo que estaria bien es acabar el tramo del aeropuerto porque estaria bien tener otra conexión con el aeropuerto y Barcelona.

Rellegir el fil no és perjudicial per a la salut

Posted: Sunday 14/10/2012 17:20
by Guigui
Com ja s'ha dit mantes vegades, obrir el ramal de l'aeroport sense tenir en funcionament el de la Zona Franca no serveix per res, a causa de les cotxeres. Ni tampoc és tan fàcil improvisar-ne unes a cuita-corrents a qualsevol lloc.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 14/10/2012 22:30
by dvdhrd
Hola a tots, he trobat unes quantes fotos d'algunes estacions del Tram 1 de la L9 navegant per la xarxa.


Parc Logístic
Image

Image

Image


Mercabarna
Image

Image

Image


Collblanc / Torrassa / Gornal
Image

Image

Image

Image

Image


Europa | Fira
Image

Image

Image

Image

Image

Image


Aeroport | Terminal de Càrrega
Image

Image

Image


El Prat Estació (Intermodal)
Image

Image

Image

Image

Image



Salutacions!!!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 0:49
by komatek
Quina barbaritat d'estacions! En realitat, quan s'obri la línia d'aquí molt serà realment necessari tot aquest espai considerant la gent que passarà? Per altra banda, crec que ara estan més maques que quan les obrin, ja que estaran ben graffitejades

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 5:34
by 437.001
komatek wrote:Quina barbaritat d'estacions! En realitat, quan s'obri la línia d'aquí molt serà realment necessari tot aquest espai considerant la gent que passarà?


Home, depèn. :|

Algunes de les estacions realment acabaran tenint moltíssims passatgers, pensa que s´han fet pensant en quan la línia estigui completa.

Apart, algunes de les estacions de les fotos i de la resta del tram, és a dir Torrassa, Collblanc, Europa-Fira, Aeroport T1, Aeroport T2, El Prat Estació, i Fira-Pedrosa (o com s´acabi anomenant), o bé tindran molts passatgers ja des del primer moment (Aeroport T1, Aeroport T2... i probablement Torrassa), o bé n´acabaran tenint (Collblanc), o bé tindran pics de demanda importantíssims (Camp Nou o Fira-Pedrosa, per exemple), o un molt important moviment de persones a les hores punta (El Prat Estació i Europa-Fira).

I després queda l´estació de Zona Universitària, que cau un mica dins de totes les categories alhora (molta demanda des del primer moment + encara més a la llarga + pics de demanda importants + molt important moviment de persones en hores punta...).
Si hi ha una estació a tota la línia on acceptaria més que es passéssin de rosca amb dissenys enormes, serien Zona Universitària, Sarrià, i La Sagrera (la definitiva, que la que fa servir ara la L9/L10 és la futura de la L4...).
Tot i que em sembla que, com la de Camp Nou, Zona Universitària L9/L10 no s´obrirà en un primer moment, sinó el 2016 amb el perllongament de la L10 fins a Zona Franca, digui el què digui la Generalitat.

De tota manera, no és cap secret que l´estació de Llefià de la L10 (per esmentar l´exemple més clar del dispendi) sembla treta d´una de les pelis de La Guerra de les Galàxies... :avall :nose :martell2 :boig

No hagués passat gran cosa si haguéssin dissenyat les estacions de manera més modesta, i fins i tot així es podrien haver preparat per a grans fluxos de persones sense tanta cagarel.la.
Per altra banda, crec que ara estan més maques que quan les obrin, ja que estaran ben graffitejades
Les estacions de metro en servei no estan grafitejades per dintre (o almenys, molt poc comparant amb el carrer).
Jo, a les de les fotos, les veig plenes de pols...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 16:17
by komatek
També tens raó, el problema és que estic massa acostumat a viatjar amb Renfe que el tema de neteja queda a vegades en segon pla.

El que sí m'agradaria esmentar és que, com bé dius, en vàries situacions a la L9 s'han pasat de disseny. En el meu parer crec que una estació ha de ser funcional, neta i simple de moviments, ja que al final és una estructura dissenyada per a passar ràpid, a no ser que es dissenyi com en d'altres ciutats del món (vaig estar fa res a Singapore i és molt curiós), on les estacions estan embedded als centres comercials, tenint llavors un gran fluxe de clients que passen per davant.

Vídeo sobre les estacions de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 20:26
by viscaelcat
L'associació Arquitectes per l'arquitectura va realitzar una visita a les estacions de la Línia 9. Aquest vídeo n'és el resum.
http://vimeo.com/51428201

Re: Vídeo sobre les estacions de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 21:11
by marciruelos
No m'havia fixat que a l'estació de Bon Pastor canviessin el color de la llum segons l'hora del dia :P

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 22:50
by sirhall
Estic d'acord amb en komatec. S'han gastat una de diners en fer estacions immenses i de disseny que espanta. Quan la L9 estigui acabada la xarxa de metro de Barcelona tindrà estacions totalment exagerades per a pocs passatgers i estacions totalment insuficients i obsoletes per a molts passatgers (Pl. Catalunya, Pg. de Gràcia, Sants, etc).

Per altra banda, a lo hecho pecho, però, ¿calien realment els trams de la Zona Franca i de l'Aeroport? No crec que el primer tingui gaires usuaris i que el metro millori el que podria fer un bon servei d'autobusos; i pel que fa al segon, l'ideal és sempre connectar l'aeroport amb el centre de la ciutat a través d'un shuttle que vagi a tota llet sense fer parades. Però descartant aquesta idea, amb que el servei de Rodalies millorés una mica i arribés a la T1 ja n'hi hauria prou.

El trajecte fins l'aeroport es farà massa llarg, i sumat al fet de què la L9 no passa per cap lloc cèntric i la majoria de gent que vulgui agafar l'avió haurà de fer transbord amb la mandra que suposa fer combinacions carregat de maletes no crec que tingui gaire èxit.

Si no fos perquè la L1 va plena com un ou i només faltaria afegir-hi masses de turistes, hagués estat millor allargar-la fins l'aeroport i no portar-hi expressament la L9.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 16/10/2012 23:09
by victorcasta
A l'aeroport hi ha d'arribar l'L9, l'L2 i rodalia. No només hi van turistes a l'aeroport i sempre s'ha criticat el centralisme, i res millor que fins a tres mitjans que venen des de llocs diferents per poder arribar a l'aeroport.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 17/10/2012 0:18
by 437.001
komatek wrote:També tens raó, el problema és que estic massa acostumat a viatjar amb Renfe que el tema de neteja queda a vegades en segon pla.

El que sí m'agradaria esmentar és que, com bé dius, en vàries situacions a la L9 s'han pasat de disseny. En el meu parer crec que una estació ha de ser funcional, neta i simple de moviments, ja que al final és una estructura dissenyada per a passar ràpid, a no ser que es dissenyi com en d'altres ciutats del món (vaig estar fa res a Singapore i és molt curiós), on les estacions estan embedded als centres comercials, tenint llavors un gran fluxe de clients que passen per davant.
Singapore? embedded? No t´he entès. :nose

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 17/10/2012 0:30
by 437.001
sirhall wrote:El trajecte fins l'aeroport es farà massa llarg, i sumat al fet de què la L9 no passa per cap lloc cèntric i la majoria de gent que vulgui agafar l'avió haurà de fer transbord amb la mandra que suposa fer combinacions carregat de maletes no crec que tingui gaire èxit.
No, no cal que passi per cap lloc cèntric per saber que la L9/L10 anirà a petar.

Passa per:

-Aeroport T1 i Aeroport T2 (res més a dir, amb això ja n´hi ha prou)
-El Prat Estació (estudiants provinents de la UPC o de Vilanova, passatgers des del Garraf cap a L´Hospitalet, turistes que des de l´aeroport vagin cap a Sitges)
-Fira 2-Pedrosa (la fira)
-Europa-Fira (FGC, estudiants provinents de la UPC, passatgers provinents de la riba dreta del Llobregat cap a la part alta de BCN)
-Torrassa (L1, res més a dir)
-Collblanc (L5, res més a dir)
-Camp Nou (T1, T2, T3, Zona Universitària bis, el Camp Nou)
-Zona Universitària (L3, res més a dir)
-Campus Nord (Zona Universitària bis)
-Sarrià (FGC, estudiants cap a la UAB, passatgers des del Vallès cap a l´aeroport o Zona Universitària)
-El Putxet (FGC)
-Lesseps (L3, estudiants cap al campus Mundet, hospital Vall d´Hebron, passatgers des de Sarrià cap a Horta o el Carmel)
-Muntanya (el parc Güell)
-Guinardó (L4, hospital de Sant Pau)
-Sagrera-Meridiana (L1, L4, L5, rodalies, res més a dir)
-la resta de la línia més enllà de Sagrera ja funciona... excepte Sagrera Estació (que no seran dos passatgers precisament...).

Si amb això la línia no anés a petar, és que simplement els barcelonins hauran d´anar al psiquiatra, tret que la Gene no perdi el seny i implanti unes tarifes inassumibles pels viatgers.

Per cert, cal recordar que la L9/L10 no té corbes tant tancades com les altres línies del metro, tot i que sembli una serpentina sobre el plànol.
Per tant, permetrà majors velocitats.
Si no fos perquè la L1 va plena com un ou i només faltaria afegir-hi masses de turistes, hagués estat millor allargar-la fins l'aeroport i no portar-hi expressament la L9.
La L1 va plena com un ou, tu ho has dit. Altra cosa seria que féssin el què diuen que volen fer amb la L2. Però no ho fan.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 17/10/2012 0:33
by faristol
sirhall wrote:Estic d'acord amb en komatec. S'han gastat una de diners en fer estacions immenses i de disseny que espanta. Quan la L9 estigui acabada la xarxa de metro de Barcelona tindrà estacions totalment exagerades per a pocs passatgers i estacions totalment insuficients i obsoletes per a molts passatgers (Pl. Catalunya, Pg. de Gràcia, Sants, etc).

Per altra banda, a lo hecho pecho, però, ¿calien realment els trams de la Zona Franca i de l'Aeroport? No crec que el primer tingui gaires usuaris i que el metro millori el que podria fer un bon servei d'autobusos; i pel que fa al segon, l'ideal és sempre connectar l'aeroport amb el centre de la ciutat a través d'un shuttle que vagi a tota llet sense fer parades. Però descartant aquesta idea, amb que el servei de Rodalies millorés una mica i arribés a la T1 ja n'hi hauria prou.

El trajecte fins l'aeroport es farà massa llarg, i sumat al fet de què la L9 no passa per cap lloc cèntric i la majoria de gent que vulgui agafar l'avió haurà de fer transbord amb la mandra que suposa fer combinacions carregat de maletes no crec que tingui gaire èxit.

Si no fos perquè la L1 va plena com un ou i només faltaria afegir-hi masses de turistes, hagués estat millor allargar-la fins l'aeroport i no portar-hi expressament la L9.
Home!!! si despres de tants anys de reclamacions pensem que la gent de la Zona Franca (zona molt densament poblada, encara que no ho sembli) tenen menys drets que la gent de Santa Coloma o Badalona doncs anem apanyats!!!

El que es tindria que haber fet es la linia 2 travessant Montjuich, amb la linia 9 s'han volgut matar massa ocells d'un mateix cop i al final ha vingut el Voltor (crisi) i s'ho jalat tot, ara tot son peros, etc.. etc...

Re: Rellegir el fil no és perjudicial per a la salut

Posted: Wednesday 17/10/2012 22:30
by França451
Guigui wrote:Com ja s'ha dit mantes vegades, obrir el ramal de l'aeroport sense tenir en funcionament el de la Zona Franca no serveix per res, a causa de les cotxeres. Ni tampoc és tan fàcil improvisar-ne unes a cuita-corrents a qualsevol lloc.
Si es que es facilísimo:
Sant Antoni, Poble Sec, Montjuic, La Foixardà, Foc Cisell, Pedrosa i Fira L2, Parc Logístic y al Aeroport. Damos uso al tramo de la L9, pero por Passeig de Gràcia, Universitat, Tetuàn, Sagrada Famìlia y El Clot. No se necesita ni tener a punto la L10, se cierra la L2 construyendo un cacho túnel prioritario y se conecta el Prat y el aeroport directo con el centro de Barcelona. Tenemos una megalínea 2 hecha desde Badalona al Prat, damos servicio a las estaciones ya hechas de la L9 y nos dejamos de tanto esperar a la L10, la Torrassa, collblanc y su p****..... Eso ya llegará, mientras tanto, conectamos la L9 por el tramo de la L2 y a correr.

Si es que no era tan difícil, sapos!!!!
Ah!!! Y yo mantendría de momento el ramal Sant Antoni-Paral-lel. Un tren de la L2 de Badalona al Paral-lel y otro al Prat y el Aeroport. Y cuando se abra la L10 ya dejaremos de usar el ramal del Paral-lel, pero mientras tanto, los dos en servicio.