Page 14 of 14
Fer el ridícul
Posted: Tuesday 08/02/2011 15:53
by Guigui
El codi de circulació adverteix clarament que cal cedir el pas als passos de vianants. Però qui recorda aquest article abans de seure al volant o pujar a la motocicleta i atropellar la gent?
Ara, el tram Badalona-Montgat
Posted: Tuesday 15/02/2011 10:19
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/cotxes-ja-B ... 57358.html
Implantació de la velocitat variable
Els cotxes ja poden anar a 120 km/h entre Badalona i Montgat
El tram urbà de la C-31 manté els 80 km/h per evitar la contaminació acústica que pateixen els veïns
AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 15/02/2011 08:51
Ja es pot tornar a circular a 120 km/h entre Badalona i Montgat, a l'autopista C-31, després que aquesta matinada s'hagin canviat els els senyals de limitació de velocitat en aquesta tram de dos quilòmetres. En sentit nord (Badalona - Montgat) el canvi serà directe, mentre que en sentit sud (Montgat - Badalona) el pas de 120 a 80 km/h serà progressiu, ja que hi ha un tram on la velocitat màxima és de 100 km/h. El tram de l'autopista del Maresme que travessa diferents barris de Badalona s'ha decidit deixar-lo a 80 km/h per evitar la contaminació acústia, que fa temps que és objecte de queixes per part dels veïns del voltant. En total, s'han substituït 11 senyals fixos.
Guany de temps escàs
Posted: Tuesday 22/02/2011 9:15
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... trams.html
L'eliminació de la zona 80 dóna menys d'un minut de benefici en 6 dels 9 trams
A la C-16 es poden guanyar, com a màxim, 16 segons, i a la C-31 nord, uns 27
Només a la C-31 sud i la C-32 cap al Garraf es poden reduir més de 3 minuts
22/02/11 02:00 - barcelona - J. Elcacho / A. Gala
Els conductors que circulin a partir d'ara pels trams d'autovies i autopistes de l'àrea metropolitana de Barcelona coneguts fins fa poc com a zona 80 hauran de parar molta atenció al rellotge si volen percebre la diferència en temps del canvi en els límits de velocitat. Les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit (SCT) ahir, un dia abans de l'entrada en vigor de tots els canvis, mostren que en molts dels trams afectats, la reducció en el temps de conducció –fins i tot en les condicions més favorables– són realment petites (vegeu el gràfic).
Per als conductors que entren a Barcelona procedents del Maresme –i tinguin la sort de no trobar cap retenció–, per exemple, l'estalvi serà de 27 segons si fan servir la C-31 nord i de 25 segons si fan servir la B-20.
En les entrades des de l'eix del Llobregat, la reducció del temps al volant serà d'1 minut i 51 segons si es fa servir l'A-2 o de 38 segons si la via utilitzada és la B-23. En el cas de la C-16, d'entrada pels túnels de Vallvidrera, la polèmica eliminació del límit dels 80 km/h suposa en realitat una reducció de només 16 segons.
Les reduccions més significatives en el temps de circulació es produeixen en les entrades procedents del Baix Llobregat (on existeix de fet velocitat variable). Fent servir la C-31 sud es pot reduir el temps de conducció en 3 minuts i 4 segons, mentre que a través de la C-32 es podria aconseguir un estalvi de 3 minuts i 1 segon. Cal destacar, però, que en tots els casos es tracta d'estalvis de temps teòrics, aplicables en el cas que el conductor pugui circular en tot moment a la velocitat màxima marcada pels senyals fixos.
D'altra banda, el Servei Català de Trànsit i el Ministeri de Foment van canviar ahir els tretze senyals de limitació a 80 de la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei. En aquest tram, de poc més de quatre quilòmetres, la nova velocitat màxima passarà a ser de 100 km/h.
Pocavergonyeria
Posted: Tuesday 22/02/2011 11:27
by metring
http://www.diaridegirona.cat/catalunya/ ... 67141.html
Surt a la llum un informe del tripartit que posava en dubte la ´zona 80´
El Ministeri de Foment obliga a rebaixar la velocitat per a la B-23 prevista per la Generalitat
BARCELONA | EFE/DDG
Nova polèmica al voltant de la desaparició de la "zona 80". El Departament d'Interior assegura haver trobat un informe del Centre d'Innovació del Transport, al qual els anteriors responsables de la conselleria no van donar publicitat, que desaconsella els 80 quilòmetres per hora perquè no serveixen per reduir la sinistralitat ni la contaminació.
Segons fonts de la conselleria, l'informe, al qual el conseller va fer referència en la seva compareixença de la setmana passada al Parlament,
va ser encarregat l'any 2009 pel Servei Català de Trànsit i des d'aleshores havia estat ocult a l'oposició.
L'estudi, realitzat pel Centre d'Innovació del Transports i que els actuals responsables del Departament d'Interior han trobat en la conselleria, conclou que
la limitació de velocitat a 80 quilòmetres per hora als accessos a Barcelona resulta molt cara i, a més, no contribueix a reduir la contaminació ni la sinistralitat, els dos arguments en què es va basar la seva implantació.
L'emissora de ràdio RAC1 va avançar que aquest estudi afegeix que el descens d'accidents, que en el primer any va ser de l'1%, no compensa els retards que provoca el fet de circular a 80 quilòmetres per hora i tampoc no serveix per reduir les retencions en els accessos a Barcelona.
Fonts del Departament van assenyalar que els partits de l'oposició mai van tenir accés a aquest informe, perquè només van ser informats d'un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) i d'un altre de la Cambra de Comerç de Barcelona que també qüestionen l'eficàcia dels 80 quilòmetres per hora.
Per eliminar aquesta limitació de velocitat, segons les mateixes fonts, el Departament d'Interior de la Generalitat ha tingut en compte els tres informes.
Més canvis
El Ministeri de Foment obliga la Conselleria d'Interior a rebaixar la velocitat prevista per a la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei, que a partir del canvi de ?senyalització d'ahir serà de 100 quilòmetres per hora en comptes dels 120 que pretenia la Generalitat.
Segons va informar el Servei Català de Trànsit (SCT), el canvi de senyalització forma part de la supressió de la zona 80 però, en aquest cas, la via és de titularitat del Ministeri, que és qui decideix a quina velocitat es pot arribar.
El tram afectat per l'augment de la velocitat màxima fins a 100 quilòmetres per hora és el comprès entre Sant Feliu de Llobregat i Molins de Rei, on es canviaran 13 senyals fixos.
Per reforçar la informació del canvi dels senyals, que el faran tècnics del SCT, del Ministeri de Foment, juntament amb agents dels Mossos d'Esquadra, els lluminosos mostraran un missatge que dirà: "Atenció, canvi de senyals".
La CE no ho té clar
Posted: Monday 07/03/2011 17:09
by Guigui
http://www.ara.cat/mon/europa/Brussel-l ... 56263.html
Brussel·les qüestiona la reducció de la velocitat als acessos a Barcelona
Segons la Comissió Europea, la mesura "pot tenir l'efecte contrari en àrees urbanes" si el que es vol és reduir la contaminació. El portaveu de Medi Ambient diu que cal tot un paquet de mesures per aconseguir l'objectiu i que l'Estat espanyol "no ha tingut èxit"
ACN
Brussel·les | Actualitzada el 07/03/2011 15:38
La Comissió Europea reconeix que no té "conclusions clares" sobre si reduir la velocitat a les autopistes ajuda a millorar el medi ambient i per això no es posiciona sobre la decisió del Govern d'augmentar el límit de velocitat als accessos de Barcelona. "Hi ha estudis que mostren que reduir la velocitat a les carreteres pot reduir la contaminació, però és ambigu perquè n'hi ha d'altres que mostren que, en àrees urbanes, obtens un efecte contrari", explica a l'ACN el portaveu comunitari de Medi Ambient, Joe Hennon. Hennon, però, alerta que la CE ja ha portat l'Estat davant del Tribunal de Justícia de la UE perquè ciutats com Barcelona incompleixen la normativa europea de qualitat de l'aire.
El portaveu explica que determinar com assolir els objectius que marca la directiva comunitària sobre qualitat de l'aire no és competència de la Comissió Europea sinó dels estats membres: "És el govern català qui ha de decidir quines mesures pren per combatre la contaminació a l'aire".
La pol·lució de l'aire, segons Hennon, prové sobretot de la indústria, el trànsit i la calefacció domèstica. Per això, per millorar-la cal aplicar un paquet de mesures que afecti diversos àmbits.
L'Estat no ha tingut gaire èxit fins ara
Els estats membres són els que decideixen quines mesures cal aplicar per lluitar contra la mala qualitat de l'aire i, de moment, l'Estat espanyol no ha trobat la solució. "Fins ara, Espanya no ha tingut gaire èxit en les mesures que ha aplicat per millorar la contaminació de l'aire i per això la Comissió Europea l'ha portat al Tribunal de Justícia de la Unió Europea", diu Hennon.
"Durant anys, ens hem intercanviat cartes formals amb el govern espanyol sobre la qualitat de l'aire i Espanya ens ha demanat exempcions un parell de cops però nosaltres les hem rebutjades perquè no vèiem que Espanya tingués un pla convincent que suggerís que assolirien els objectius marcats per la UE, encara que els donéssim aquestes exempcions", explica Hennon a l'ACN. Per això, insisteix, "encoratgem el govern espanyol a complir amb la directiva sobre qualitat de l'aire i no esperar a la decisió del Tribunal, pel medi ambient i pels mateixos ciutadans", diu el portaveu, que calcula que la decisió del Tribunal de Luxemburg pot trigar fins a dos anys a arribar.
L'Estat espanyol, però, no és l'únic que incompleix els límits establerts per Brussel·les. "A Espanya, les principals ciutats, com Barcelona, i diverses àrees urbanes incompleixen la normativa, però és un problema molt estès a tota la UE. Ja hi ha sis estats que són als tribunals i hem començat procediments legals amb 14 estats més, que també podrien acabar davant de la justícia", explica Hennon.
Barcelona emet més contaminació de la permesa per l'executiu comunitari, que el 2010 va fixar en 40 micrograms per metre cúbic el límit de diòxid de nitrogen. Un límit que la ciutat no compleix, en part, a causa del trànsit dels cotxes dièsel, que són la majoria dels que hi ha a la capital catalana i els més contaminants. De fet, Barcelona emet fins a 50 micrograms per metre cúbic d'aquest gas tòxic que irrita el sistema respiratori, deu punts per sobre dels que permet la norma europea.
Més multes, menys accidents
Posted: Thursday 26/05/2011 10:10
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... dents.html
Més multes i menys accidents
Des de la posada en funcionament de la velocitat variable el nombre de sancions ha crescut un 48%, sobretot per la reducció del marge dels radars
Tot i l'augment de velocitat mitjana, hi ha hagut menys sinistres amb morts i ferits
26/05/11 02:00 - barcelona - Adrià Gala
Entre els mesos de març i abril, quan es va posar en funcionament la mesura de la velocitat variable, el nombre de multes de trànsit (10.434) va augmentar gairebé un 48% respecte als dos primers mesos de l'any (7.079), quan encara funcionava la zona 80 impulsada per l'exconseller d'Interior Joan Saura.
La causa d'aquest increment del nombre de sancions és la fi de la “permissivitat” que, segons Joan Aregio, director del Servei Català de Trànsit (SCT), s'hauria aplicat en aquesta zona en els darrers tres anys, en què es va ordenar ampliar els marges dels radars a la zona 80, després que es detectés un gran augment del nombre de multes durant els primers mesos d'aplicació de la mesura. “Ara ja hem establert els mateixos criteris per a tots els radars de Catalunya”, va recordar ahir Aregio, que va fer una valoració “molt positiva” dels tres primers mesos de funcionament de la velocitat variable. Tot i l'augment de velocitat mitjana tant en hores punta (de 74 a 78 km/h) com en la resta del dia (de 93 a 95), la xifra de morts i ferits greus a l'antiga zona 80 es va reduir un 30% entre el març i l'abril –només dues víctimes i ferits greus–, un fet que demostra, segons Aregio, que els que vinculen un augment de la velocitat amb més accidents “no tenen raó”. Comparant el primer quadrimestre del 2010 (amb zona 80) i el del 2011 (ja amb dades de velocitat variable), s'observa que el nombre de víctimes s'ha reduït un 41% aquest any, seguint la mateixa tendència de reducció de sinistralitat que ja es produeix a la resta de vies catalanes.
Un altre factor que ha millorat amb la implantació del model de velocitat variable és la congestió, que s'ha reduït un 33%. En espera de l'avaluació ambiental, que es coneixerà d'aquí a uns mesos, el director del SCT va afirmar que “no” es rectificarà la velocitat variable, que els ciutadans han acceptat amb “normalitat”.
LA XIFRA
10 persones
han mort o han quedat ferides greument en accidents els últims quatre mesos a la zona de velocitat variable.
LA FRASE
Si hem de rectificar tindrem en compte els criteris ambientals, però també altres factors, com ara el viari
Joan Aregio
director del servei català de trànsit
L'ampliació del model a la B-23, a finals del 2011
Joan Aregio va confirmar que s'ha adjudicat l'obra per a la implantació de la velocitat variable a la B-23 (Diagonal-Molins), que estarà feta a finals d'any. També preveu presentar aviat al Parlament l'informe demanat pel consistori de Montgat sobre l'impacte acústic d'augmentar la velocitat a 110 km/h al tram de la C-31 que creua el municipi.
Contaminació i ampliació de la zona
Posted: Tuesday 04/10/2011 17:42
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/felip_puig- ... 43444.html
El Govern recupera els 80 km/h per evitar la contaminació, almenys fins divendres
El Servei Català de Trànsit activarà aquest dimecres el límit de velocitat només durant dos dies a l'espera del desplaçament de l'anticicló
ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 04/10/2011 12:09
Els 80 km/h tornaran momentàniament als accessos de Barcelona des d'aquest dimecres i almenys fins divendres. Així ho ha anunciat el director del Servei de Meteorologia de Catalunya, Oriol Puig. "Hi ha una persistència de l'anticicló des de fa vuit dies", ha apuntat. La situació meteorològica està fent pujar aquests dies els nivells de contaminació a la ciutat de Barcelona. El conseller d'Interior, Felip Puig, va insinuar la mesura aquest dilluns a La nit a RAC1 però va evitar confirmar-la a l'espera de la roda de premsa d'aquest dimarts al matí del Servei Català de Trànsit.
Quan es van aprovar els nous límits de velocitat que revocaven parcialment la polèmica mesura impulsada pel tripartit, Puig ja va advertir que els 80 podrien tornar quan els nivells de pol·lució fossin alts, els dies d'anticicló, com és el cas d'ara mateix. Divendres està previst que hi hagi una entrada d'aire fred pel nord i que la situació es torni a normalitzar.
El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha anunciat, per la seva banda, que fins al 2014 s'ampliarà la zona de velocitat variable a BCN-Molins de Rei, Santa Coloma-Tiana, Sant Adrià-Badalona i Cornellà-Sant Vicenç.
Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
Posted: Thursday 06/10/2011 10:34
by Santfeliuenc
Hola,
Si no hay cambio de la señalización vertical poniendo pegatinas y gastándose un dineral, podrán recomendar lo que quieran y sugerir cuanto gusten, pero no multar a quien vaya a 100 por un tramo señalizado para 100 ó tampoco multar a quien vaya a 120 en un tramo señalizado a tal efecto.
Recomendar, lo que quieran, obligar y multar no. Para esto último hay que cambiar toda la señalización vertical.
Saludos,
Sergio
Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
Posted: Thursday 06/10/2011 11:37
by victorcasta
Santfeliuenc wrote:Hola,
Si no hay cambio de la señalización vertical poniendo pegatinas y gastándose un dineral, podrán recomendar lo que quieran y sugerir cuanto gusten, pero no multar a quien vaya a 100 por un tramo señalizado para 100 ó tampoco multar a quien vaya a 120 en un tramo señalizado a tal efecto.
Recomendar, lo que quieran, obligar y multar no. Para esto último hay que cambiar toda la señalización vertical.
Saludos,
Sergio
Se irá a 80 en aquellas vías que tengan señalización variable cuyos paneles electrónicos prevalecen sobre los paneles de chapa de toda la vida.
De 80 a 90, per la contaminació
Posted: Saturday 28/04/2012 22:31
by Guigui
http://www.324.cat/noticia/1714873/cata ... ntaminacio
La Generalitat augmenta el límit de velocitat a 90km/h als accessos de Barcelona per reduir la contaminació
Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
Posted: Sunday 29/04/2012 12:37
by Adolescent barceloní
Tant queixar-se de que no hi ha diners... i cada dos per tres canviant enganxines... Ara 80, ara 120, ara 100, ara 90...
Que posin velocitat variable a totes les autopistes, que segur que surt més econòmic que canviar enganxines a les primeres de canvi!
Cal llegir una mica...
Posted: Sunday 29/04/2012 21:18
by victorcasta
Precisament, aquesta mesura només es farà en aquelles vies que ja tenen velocitat variable i, per tant, panells electrònics.
Re: De 80 a 90, per la contaminació
Posted: Tuesday 01/05/2012 21:52
by Sagrerenc
Totalment absurd, vull veure un estudi (seriós) que conclogui que a 90 km/h es contamina menys que a 80 km/h. Jo quan vaig a 60 km/h ja poso la cinquena i el cotxe marxa súper tranquil, a 1500 revolucions.
Re: De 80 a 90, per la contaminació
Posted: Tuesday 01/05/2012 22:04
by Marcel Estadella
Sagrerenc wrote:
Totalment absurd, vull veure un estudi (seriós) que conclogui que a 90 km/h es contamina menys que a 80 km/h. Jo quan vaig a 60 km/h ja poso la cinquena i el cotxe marxa súper tranquil, a 1500 revolucions.
Jo també ho feia d'anar baix de voltes, i el resultat va ser una monumental embussada de catalitzador i filtre de partícules: 3200 euros de no res. Així que ara, a seguir el que m'han dit a Opel: el vehicle no fa carbonilla a partir de 2800 rpm. Conclusió: a 80 en tercera (3200 rpm).I no hi ha més a on rascar.
Salutacions
Marcel
Re: De 80 a 90, per la contaminació
Posted: Tuesday 01/05/2012 22:09
by Sagrerenc
Marcel Estadella wrote:Sagrerenc wrote:Totalment absurd, vull veure un estudi (seriós) que conclogui que a 90 km/h es contamina menys que a 80 km/h. Jo quan vaig a 60 km/h ja poso la cinquena i el cotxe marxa súper tranquil, a 1500 revolucions.
Jo també ho feia d'anar baix de voltes, i el resultat va ser una monumental embussada de catalitzador i filtre de partícules: 3200 euros de no res. Així que ara, a seguir el que m'han dit a Opel: el vehicle no fa carbonilla a partir de 2800 rpm. Conclusió: a 80 en tercera (3200 rpm).I no hi ha més a on rascar.
Salutacions
Marcel
La setmana passada vaig anar al taller a fer el canvi rutinari de filtres, 2.000 km més tard del que em tocava (no hi vaig poder anar abans) i no em van dir res d'anormal. Suposo que dependrà del vehicle.
1500 rpm
Posted: Tuesday 01/05/2012 22:10
by Guigui
No és el mateix anar a 1500 rpm amb un motor dièsel que amb un de benzina. Personalment, amb un cotxe de benzina i 6 velocitats, a 80 vaig en 5a (podria anar en 6a, però seria justet 2000 rpm), i a 90 en 6a. Ara no ho sabria dir, però crec que a 80 gasto menys.
Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
Posted: Tuesday 01/05/2012 23:40
by Busman
A casa el cotxe el posem en cinquena a seixanta (i, de vegades, a menys) i mai cap problema. Anar a 80 en tercera em sembla fer una despesa brutal.
Una altra cosa es que a Opel li interessi que un ho faci. Ves a saber si entre els seus accionistes s'hi troben algunes petriolieres.
Re: Limitaran a 80 km/h totes les vies metropolitanes de BCN
Posted: Wednesday 02/05/2012 8:50
by victorcasta
Jo tinc un dièsel de fa 4 anys i sí que poso 5a entre els 80 i els 90, fent el canvi de marxa on et diuen a l'autoescola: a 2000 revolucions per a dièsel i 2500 per a benzina. Si canvio a 1500, se'm mor el cotxe.
Velocitat variable a la Pota Nord
Posted: Tuesday 29/01/2013 12:29
by Guigui
La velocitat variable entra en funcionament a la Pota Nord
Es tracta d'un tram de 6,3 quilòmetres amb limitacions de 100 km/h i 80 km/h
http://www.ara.cat/societat/velocitat_v ... 14489.html