Page 14 of 41

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 21/03/2010 9:30
by Sagrerenc
josep_serre wrote:Les línies de Segovia a Medina del Campo i el directe de Burgos són dues línies que no serveixen per res.
No es ben bé així. La línia Segòvia-Medina sí que serveix, donat que és l'única línia que permet anar des del centre de Segòvia cap al nord i nord-oest peninsular. Clar que perd el sentit des del moment en què algú va suposar que els segovians farien 8 km en cotxe per anar a l'estació de Guiomar a agafar l'AVE de Valladolid.

Per la seva banda, el directe de Burgos dóna servei a la ciutat d'Aranda de Duero, de dimensions comparables a Terol o Tortosa. D'Aranda surten 6 autobusos diaris a Madrid (distància equivalent a Tortosa-BCN) i 8 a Burgos (semblant a Tortosa-Tarragona). I la majoria dels arandins agafen el cotxe per anar a Madrid o a Burgos. Si s'explotés bé aquesta línia, es podrien posar 6 trens diaris per sentit entre Madrid i Burgos, fent parades a Aranda de Duero i Lerma (tampoc hi ha poblacions més importants pel camí).
Pe Jorba wrote:De quina manera es pot lligar l'"interès" d'alguns per un Eix Transversal ferroviari amb el desinterès per la línia l'Hospitalet/Barcelona/Manresa/Lleida? Una línia que, per poc decentment que funcionés (i amb uns enllaços adients) , faria innecessari un projecte d'Eix que molts no ens arribem a creure.
Això em recorda el tema de les apagades de Girona. Ara molts surten dient que la MAT és la solució a tots els problemes, quan en realitat tot ha vingut per un manteniment molt precari de les línies de MT i BT. Doncs substituïu Tren Convencional per MT i BT, i ETF per MAT, i ve a ser el mateix. Hi ha molts interessos...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 21/03/2010 9:50
by josep_serre
No es ben bé així. La línia Segòvia-Medina sí que serveix, donat que és l'única línia que permet anar des del centre de Segòvia cap al nord i nord-oest peninsular. Clar que perd el sentit des del moment en què algú va suposar que els segovians farien 8 km en cotxe per anar a l'estació de Guiomar a agafar l'AVE de Valladolid.
També ho poden fer en autobús, per cert no és superior a la distància que ha de fer algú de Santa Coloma per anar a Sants, i l'estació convencional de Segovia no és precisament cèntrica.
Per la seva banda, el directe de Burgos dóna servei a la ciutat d'Aranda de Duero, de dimensions comparables a Terol o Tortosa. D'Aranda surten 6 autobusos diaris a Madrid (distància equivalent a Tortosa-BCN) i 8 a Burgos (semblant a Tortosa-Tarragona). I la majoria dels arandins agafen el cotxe per anar a Madrid o a Burgos. Si s'explotés bé aquesta línia, es podrien posar 6 trens diaris per sentit entre Madrid i Burgos, fent parades a Aranda de Duero i Lerma (tampoc hi ha poblacions més importants pel camí).
Algun motiu hi haurà que mai s'ha fet.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 21/03/2010 9:52
by Oriol
Sagrerenc wrote:Per la seva banda, el directe de Burgos dóna servei a la ciutat d'Aranda de Duero, de dimensions comparables a Terol o Tortosa. D'Aranda surten 6 autobusos diaris a Madrid (distància equivalent a Tortosa-BCN) i 8 a Burgos (semblant a Tortosa-Tarragona). I la majoria dels arandins agafen el cotxe per anar a Madrid o a Burgos. Si s'explotés bé aquesta línia, es podrien posar 6 trens diaris per sentit entre Madrid i Burgos, fent parades a Aranda de Duero i Lerma (tampoc hi ha poblacions més importants pel camí).
La línia de Valladolid a Ariza vertebrava força aquella zona també i era de major importància que la del directe, diria que va arribar a dur més viatgers i tot.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 21/03/2010 10:16
by josep_serre
El Valladolid Ariza va tenir certa importància quant a tràfic de mercaderies, tot i que avui en dia serien tràfics que probablement no existirien, quant a viatgers havia tingut alguns serveis transversals com el TER Barcelona-Salamanca i e Shangai però com a trens de viatgers pròpis de la línia havia tingut només alguns serveis testimonials mal plantejats quant a horaris i per tant amb poca acceptació, malgrat tot és fàcil que tingués més viatgers que la línia del Directe.
Oriol wrote:
Sagrerenc wrote:Per la seva banda, el directe de Burgos dóna servei a la ciutat d'Aranda de Duero, de dimensions comparables a Terol o Tortosa. D'Aranda surten 6 autobusos diaris a Madrid (distància equivalent a Tortosa-BCN) i 8 a Burgos (semblant a Tortosa-Tarragona). I la majoria dels arandins agafen el cotxe per anar a Madrid o a Burgos. Si s'explotés bé aquesta línia, es podrien posar 6 trens diaris per sentit entre Madrid i Burgos, fent parades a Aranda de Duero i Lerma (tampoc hi ha poblacions més importants pel camí).
La línia de Valladolid a Ariza vertebrava força aquella zona també i era de major importància que la del directe, diria que va arribar a dur més viatgers i tot.

Ajuntaments soterradors

Posted: Sunday 21/03/2010 13:46
by Guigui
josep_serre wrote:No sé si a la Generalitat li serveix això per fer-se la víctima, més que res que no ha dit res, com tampoc ho han fet els municipis afectats.
A alguns d'aquests ajuntaments només els interessa soterrar la línia, així que ja els anirà bé que quedi en suspens.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 22/03/2010 8:53
by Trenscat
I si tenen tota la línia ja amb carrils no podrien fer servir un tren dièsel de Manresa a Calaf ni que fos com a mesura temporal? Clar que potser això endarreriria els terminis per muntar catenària. :roll:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 22/03/2010 10:55
by fubang
Bon dia.
Guigui wrote:
josep_serre wrote:No sé si a la Generalitat li serveix això per fer-se la víctima, més que res que no ha dit res, com tampoc ho han fet els municipis afectats.
A alguns d'aquests ajuntaments només els interessa soterrar la línia, així que ja els anirà bé que quedi en suspens.
Als ajuntaments els interessa que és facin obres, les que siguin, per cobrar taxes i impostos, i de passada alguns polítics poder cobrar les corresponents comissions.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Monday 22/03/2010 12:10
by Pe Jorba
Jo també pensava en el que suggereix Trenscat. Però no només per al tram de Manresa a Calaf, sinó per al conjunt del trajecte. Al capdavall, de Lleida a Calaf ja hi han circulat 592, com vaig poder comprovar fa unes poques setmanes. Crec que, si debò interessa aquesta línia, si no se li vol clavar una estocada molt greu, s'ha de reobrir en la seva totalitat d'una manera immediata. No es poden perpetuar situacions de provisionalitat que fa anys que duren. (Recordem que, abans d'aquest tram afectat, van estar inutilitzats força temps el tram de Lleida-Cervera, primer, i el de Cervera-Calaf després.) D'altra banda, i seguint el comentari de Trenscat, no crec que hagi de ser incompatible la circulació de trens (ben pocs trens...) amb la instal.lació de la catenària. No es podrien fer de nit aquests treballs (com en el cas de la instal.lació del tercer rail entre Girona i Figueres)?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 24/03/2010 17:17
by josep_serre
Que jo recordi per renovar de Cervera a Lleidda no es van fer talls d'aquestes característiques, sí que es va fer el primer tren del matí Barcelona-Lleida en autocar, però no talls d'aquestes característique si durada.
Pe Jorba wrote:Jo també pensava en el que suggereix Trenscat. Però no només per al tram de Manresa a Calaf, sinó per al conjunt del trajecte. Al capdavall, de Lleida a Calaf ja hi han circulat 592, com vaig poder comprovar fa unes poques setmanes. Crec que, si debò interessa aquesta línia, si no se li vol clavar una estocada molt greu, s'ha de reobrir en la seva totalitat d'una manera immediata. No es poden perpetuar situacions de provisionalitat que fa anys que duren. (Recordem que, abans d'aquest tram afectat, van estar inutilitzats força temps el tram de Lleida-Cervera, primer, i el de Cervera-Calaf després.) D'altra banda, i seguint el comentari de Trenscat, no crec que hagi de ser incompatible la circulació de trens (ben pocs trens...) amb la instal.lació de la catenària. No es podrien fer de nit aquests treballs (com en el cas de la instal.lació del tercer rail entre Girona i Figueres)?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 24/03/2010 18:51
by Miquel
Una pregunta molt tonta:

Si fan baixar del tren a Manresa, i agafar l'autobus fins Calaf, el tren que surti de Calaf, ho farà un cop hagi arribat l'autobus (inclós si va amb retard) oi?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 24/03/2010 19:08
by josep_serre
Sí s'espera.

En el cas de Manresa no s'espera excepte en el cas de l'últim tren, o almenys això és el que tinc comprovat, de tota manera sol sobrar temps doncs el tren té assignat una mic amenys de 60 minuts per aquest trajecte i l'autobús el fa en 30 o 35 minuts sobrant amb el temps del transbord normalment uns 15 minuts cosa que en horari de festiu permet a Manresa utilitzar el Rodalies anterior amb el tren que hi ha a mitja tarda i també amb el de mig matí, en la pràctica només en casos de problemes a l'Eix Transversal com pugui ser restriccions per obres o accidents pot haver-hi problemes d'aquest tipus, també eren aquests relativament freqüents quan el tall afectava al tram Cervera Manresa.
Miquel wrote:Una pregunta molt tonta:

Si fan baixar del tren a Manresa, i agafar l'autobus fins Calaf, el tren que surti de Calaf, ho farà un cop hagi arribat l'autobus (inclós si va amb retard) oi?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 25/03/2010 14:04
by Miquel
josep_serre wrote:Sí s'espera.

En el cas de Manresa no s'espera excepte en el cas de l'últim tren, o almenys això és el que tinc comprovat, de tota manera sol sobrar temps doncs el tren té assignat una mic amenys de 60 minuts per aquest trajecte i l'autobús el fa en 30 o 35 minuts sobrant amb el temps del transbord normalment uns 15 minuts cosa que en horari de festiu permet a Manresa utilitzar el Rodalies anterior amb el tren que hi ha a mitja tarda i també amb el de mig matí, en la pràctica només en casos de problemes a l'Eix Transversal com pugui ser restriccions per obres o accidents pot haver-hi problemes d'aquest tipus, també eren aquests relativament freqüents quan el tall afectava al tram Cervera Manresa.
Miquel wrote:Una pregunta molt tonta:

Si fan baixar del tren a Manresa, i agafar l'autobus fins Calaf, el tren que surti de Calaf, ho farà un cop hagi arribat l'autobus (inclós si va amb retard) oi?
Gràcies per la resposta ;)

I una última pregunta classificada com la més estúpida del fórum :P (perdoneu, peró he anat amb AVE/Avant i Rodalies, peró en cara no m'he estrenat amb un Regional).
Els bitllets, s'han de comprar a les MAE de l'estació, o per Internet?

Bitllets de regionals

Posted: Thursday 25/03/2010 15:11
by Guigui
Miquel wrote:Els bitllets, s'han de comprar a les MAE de l'estació, o per Internet?
A la MAE... si funciona. I perquè a Catalunya no hi ha obligatorietat de reserva.

Re: Bitllets de regionals

Posted: Thursday 25/03/2010 17:27
by Pere
Guigui wrote:
Miquel wrote:Els bitllets, s'han de comprar a les MAE de l'estació, o per Internet?
A la MAE... si funciona. I perquè a Catalunya no hi ha obligatorietat de reserva.
A Barcelona, els bitllets de regionals només es poden comprar a la taquilla excepte a l'Estació de França, que ho pots fer a la màquina autovenda i també a taquilla.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 25/03/2010 19:29
by Miquel
Gracies a tots dos per les respostes ;)

Espero que Dissabte no pateixi gaire amb el viatge Barcelona-Lleida per aquesta línia.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Wednesday 28/04/2010 18:00
by Sky
Els veïns de Sant Guim porten al Contenciós el cobriment de les vies

Sant Guim Unit no es creu que l’Ajuntament i Adif hagin pactat el cobriment de la via i exigeix veure el projecte i aturar les obres per construir un pas per a vehicles al bosc d’en Ferran, que van començar al març.

Consideren que si realment hi hagués intenció de soterrar les vies tal i com va manifestar el poble a la consulta de l’octubre, no es faria el pas.

Després que els veïns rebutgessin la proposta del consistori d’eliminar el pas central per a vehicles i habilitar dos passos elevats per a vianants, que no contemplava, per tant, el soterrament de la via, el consistori es va comprometre a renegociar el projecte amb Adif per aconseguir el que demanava la ciutadania. Des de llavors, l’associació Sant Guim Unit ha reclamat ser informada de les negociacions, tot i que denuncia que no ha estat així.

L’entitat afirma haver-se assabentat "per casualitat" d’un acord entre l’Ajuntament i l’Adif que, suposadament, contempla soterrar la via, tot i que també preveu "actuacions complementàries" com el pas per a vehicles al bosc d’en Ferran.

Sant Guim Unit creu que aquesta obra evidencia que no hi ha intenció de soterrar la via, per la qual cosa se sent "enganyada" i ha acudit al Contenciós i Administratiu per reclamar aturar l’obra i veure el projecte, que fa temps que demana al consistori i tem que "no existeix".

http://www.bondia.cat/component/content ... e-les-vies

Sembla que tenen blog i grup de Facebook: http://santguimunit.blogspot.com

Image

Image

http://www.facebook.com/group.php?gid=154332029278

Curiosament, fa poc dies van commemorar la fundació del poble d'aquesta manera:

Sant Guim commemora 150 anys

El passat diumenge, Sant Guim es va vestir de festa per celebrar els seus 150 anys. La festa es va poder portar a terme gràcies a la col.laboració de moltes veïns/es i de les associacions del poble que van recuperar records i tot tipus de material de l'època per poder transformar Sant Guim ara fa 150 anys.

En ple carrer es va fer sis escenes teatrals representant els moments més rellevants de la història de la localitat i també es va donar a conèixer l'arribada del primer cap d'estació i la de la primera locomotora al 1860, amb una rèplica a escala d'aquella màquina de vapor.

A la festa hi van participar gairebé un miler de visitants.

Image

http://www.santguim.cat/cat/actualitat/ ... a_150_anys

Això és el que els preocupa

Posted: Thursday 29/04/2010 14:09
by Guigui
És absolutament vergonyós el nivell d'irresponsabilitat que assola el país. Resulta que ens estem enfonsant econòmicament i financera, però hi ha gent que vol soterrar una via per on passa un grapadet de trens al dia, en un poble que existeix gràcies al tren.

Ni els acudits de Lepe tenien tanta inventiva...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 15:27
by TBF
Com que no és una primera necessitat, però ho desitgen tant, que ho soterrin i que divideixin el cost entre les 41 persones que hi ha a la manifestació,o entre els veïns( tal com si arreglessin un carrer) i ja veurieu com s'acabaria aquest febre estúpida.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 16:24
by Trenscat
Realment això de Sant Guim és esperpèntic :nono

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 16:36
by 437.001
Solució A: que el tren hi deixi de parar.
Solució B: que el soterrament se´l pagui INTEGRAMENT el poble. Ni un duro, NI UN, per part de l´Estat o de la Generalitat, o qualsevol altra administració.
Solució C: que es soterri el tren pagat INTEGRAMENT pel poble, i que a més el tren hi deixi de parar, i es demoleixi l´estació vella.
I Balaguer idem (i potser encara m´en deixo alguns altres, de soterraments, eh Sergio?... :twisted: ). Que es fotin i n´aprenguin.

A la Comunitat Valenciana, a FGV, qui vol trenet soterrat se´l paga INTEGRAMENT, ja sigui Alboraia, València, o Paterna. Burjassot no paga, Burjassot no soterra.
CLAR, SIMPLE, i BEN FET. La Generalitat valenciana no està per pagar capritxos de ningú, i a FGV, no serà per passos a nivell, eh?
La Generalitat catalana, per què sí que ho ha d´estar, a l´escolta de les collonades del primer grillat que obre la boca?? :evil: :nono

Ja hi ha prou rucs a Catalunya com per què fem cas aquí a un sac de gent amb una actitud que deixa a Lepe com un poble cosmopolita (el Lepe dels acudits, no el real, és clar).
I NO PARLO DE SANT GUIM EXCLUSIVAMENT, sinó també de llocs com Balaguer, Granollers, Sitges, Vilanova, Mollet, Sant Feliu de Llobregat, Reus o la meva pròpia Tarragona (tot i que en alguns d´aquests casos, no tots, hi hauria una certa justificació, si la situació econòmica fos favorable, que no és gens el cas).
Exigir un soterrament a Sant Guim de Freixenet és mentalment quasi-delictiu, ja que implica una molt gran dosi de menyspreu i NYMBYsme (i no cal ni dir-ho, d´analfabetisme funcional, si és que no és també analfabetisme a seques) cap a la resta d´Espanya, de Catalunya, de la província de Lleida (o de la que sigui), i de la Segarra (o de la comarca que toqui).
També demostra menyspreu cap a ells mateixos, ja que en comptes de perdre el temps en idees absolutament idiotes, podrien dedicar-lo a coses de profit, en lloc de posar-se en ridícul davant de la gent.
Un túnel sota la Diagonal és necessari, un túnel en una localitat de menys de 200.000 habitants no ho és tant, tot i que s´hagi de valorar cada circumstància.
Un soterrament, en un POBLE DE MENYS DE MIL HABITANTS, d´una línia per la qual passen SIS P.U.T.O.S TRENS al dia és una collonada com una catedral que hauria de ser moralment denunciable.

Ja posats, per què no soterrem Golmés, Juneda, Santa Linya o Vilanova de la Sal, o la via verda al seu pas per Benifallet??? :evil: :evil: :evil: :emprenyat