Page 132 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 22/01/2013 23:27
by 437.001
Renfe445 wrote:
LOOOOOOL!!! Què xules que estan! Vaig veure un missatge que deia que una o unes estacions estarien a paret viva... espero que les recobreixin per parets decents
És cert, i serà així.
Les estacions de Mercabarna i Parc Logístic són a paret viva. I no sé si part d´Europa-Fira també. Intencionadament.
No em desagrada la idea. Semblen els quarters generals de la Cinta Vermella.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 23/01/2013 8:52
by gatvell
Estic amb Guigui. La paret natural no té per que ser lletja, l'hem de tornar a veure-li el valor que té i no sempre ens hem d'estar d'amagar de tot el terreny que ens envolta.
Fora bo tindre una estació a l'estil del mettro de 'Estocolm.
Us deixo un parell d'enllaços:
http://es.wikipedia.org/wiki/Metro_de_Estocolmo
http://www.google.es/search?q=metro+de+ ... d=0CCoQsAQ
Au, espero que us agradi.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/01/2013 11:35
by 122-042-132
Un molt interessant bloc sobre geotècnia, que a part de donar a conneixer curiositats sobre el nostre subsòl, entre d'altres ens aclara temes sobre les tuneladores de la línia 9; gaudiu-lo!. Salut!
http://geoventayol.blogspot.com.es/2012 ... to_15.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/01/2013 12:38
by metring
Moltes gràcies per les teves interessantíssimes aportacions
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/01/2013 16:32
by 122-042-132
No és mereixen Metring, tanmateix merci. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/01/2013 20:54
by metring
Hem creat un fil nou per parlar de la conveniència o no d'haver fet servir els 9000's a d'altres línies, degut a que no estava feta la L9 a
http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... 78#p214978
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 26/01/2013 20:56
by albe6
Per no complicar-se la vida en moviments de material, materials consumibles i tal, en quan facin la correcció pressupostària d'aquesta obra número mil mil·lions (l'any el deixo per a vosaltres) s'hi afegiran uns quants 9000 extra, i no se'n tocarà cap de les línies 2 i 4.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 10/02/2013 18:17
by jaezcurra
http://www.naciodigital.cat/noticia/516 ... witterfeed
Set estacions de la L9 es reactiven
Les concessionàries van aturar el juny passat els treballs de condicionament intern pel retard en l'arribada de vies, catenàries i ascensors
Albert Balanzà | Actualitzat el 10/02/2013 a les 13:00h
L'estació de Foc Cisell, al passeig de la Zona Franca, tapiada Foto: A.B.
Mentre la tuneladora que ha de cobrir els 800 metres que falten entre Gornal i el pou de Bifurcació de la Línia 9 ja avança des del passat 12 de novembre, els treballs de condicionament de set estacions de la zona, que estaven aturats des del juny de 2012, han tornat a arrencar des de principis de gener i aquest dilluns passat s'hi ha incorporat l'última remesa de treballadors que ja hi havien estat abans. Les estacions són Torrassa, Collblanc, Gornal i quatre parades més de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca, a la punta de la L9, on aquest ramal ja s'anomena L10 i creua l'antiga llera del riu Llobregat, on aniran les noves cotxeres.
L'aturada d'aquesta part de les obres es va ordenar de manera indefinida pocs dies abans de Sant Joan com a resultat del decalatge existent entre l'acabament del condicionament interior –molt avançat– i la compra i instal·lació de vies, catenàries i ascensors. El departament de Territori, en aquella ocasió, va argumentar que l'ordre provenia de les concessionàries i que la frenada no afectaria els terminis de posada en servei del ramal de l'aeroport el 2014.
Fonts dels treballadors han explicat a Nació Digital que a Torrassa s'estan instal·lant les escales mecàniques de la part de l'estació que correspon a la L9 i que al Gornal s'està treballant en el sistema de detecció d'incendis. Les mateixes fonts han apuntat que els treballs en aquestes estacions encara no han arribat a la fase de col·locació de vies, catenàries i ascensors. Aquesta última inversió correspon als pressupostos directes del Govern i GISA ja va comunicar a principis de 2012 que alguns d'aquests elements no s'adquiriran fins al 2014.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 10/02/2013 20:22
by raulitinbcn
L'altre dia, a l'estació d'El Prat de Llobregat de l'L9. Hi havia la porta principal oberta i el cartell destapat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 8:34
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 16-2315385
Santi Vila: "Acabarem la L-9 dos anys més tard, el 2016"
El conseller de Territori i Sostenibilitat explica en una entrevista els seus plans per treballar amb un pressupost delmat per les retallades
Dilluns, 11 de febrer del 2013 - 08:28h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
El conseller Santi Vila, al seu despatx. DANNY CAMINAL
Santi Vila fa set setmanes que està al capdavant de Territori i Sostenibilitat. Ha aterrat en una conselleria amb el pressupost delmat per les retallades, però aspira a suplir amb creativitat i entusiasme aquestes dificultats. Arriba amb ganes d'entendre's amb el Ministeri de Foment i de moment sembla haver-ho aconseguit. La seva joventut (compleix 40 anys d'aquí un mes) le dóna una desimboltura que no està renyit amb el rigor.
--¿Hi ha novetats sobre la L-9?
--He donat instruccions per reprogramar tota l'obra. No treballem en un escenari a dos anys vista, sinó a quatre anys. Crec que previsiblement aquest metro, en la seva primera fase, entre Collblanc i l'aeroport, podria estar culminat el 2016 i no el 2014, com estava previst. Repartirem en aquests quatre anys una inversió de 250 milions d'euros.
--¿Hi ha més canvis?
--Hem acordat amb l'Ajuntament de Barcelona que és prioritari tancar aquest tram i la L-10 fins a la Fira. S'havia parlat d'arribar a Zona Universitària, però, d'acord amb el consistori, hem convingut que no.
--¿Què ha passat?
--Les decisions que es van prendre sobre la L-9 són francament millorables. Es van cometre errors de concepte greus. No pot ser que entre Collblanc i l'aeroport hi hagi 21 estacions. Això ens obligarà a veure com optimizamos el servei perquè hem fet un metro per al Prat quan l'objectiu era connectar la capital amb l'aeroport. Són 21 estacions enfront de les quatre o cinc que hi ha entre Barajas i Nuevos Ministerios. Ens ha de fer pensar que alguna cosa es va fer molt malament.
Al metro el que és del metro
Posted: Monday 11/02/2013 9:07
by Guigui
No pot ser que entre Collblanc i l'aeroport hi hagi 21 estacions. Això ens obligarà a veure com optimizamos el servei perquè hem fet un metro per al Prat quan l'objectiu era connectar la capital amb l'aeroport. Són 21 estacions enfront de les quatre o cinc que hi ha entre Barajas i Nuevos Ministerios. Ens ha de fer pensar que alguna cosa es va fer molt malament.
Senyors de la política en cotxe oficial: per això, hi ha rodalia. I que el servei actual sigui una caqueta amb rodes (tren cada mitja hora, servei poc fiable) no suposa un impediment insalvable.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 9:09
by victorcasta
Visca! Resulta que ens queixem que les obres de rodalia fins la T1 no comencen i nosaltres, que les tenim quasi enllestides no les posem en servei. Per no parlar dels diners que es deuen perdre pagant retards a les concessionàries o garanties en ascensors o escales mecàniques que fa temps que van corrent... Patètic.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 9:46
by faristol
Bravo!! ara s'en adonen que el metro "Ruta del BAkalao" (L9/10) es ineficaç per enllaçar Barcelona i l'aeroprt...
Clar que es va pensar malament!!
Es va voler fer d'una "tacada" tot el que no s'habia fet abans en anys i encabir-ho tot dins d'una sola "serpentejant" linia i venent-ho com el metro mes gran D'Europa i vejenades aixi.
No es llogic que desde la ZOna Franca s'hagi d'anar fins Torrassa o Collblanc per arribar al centre de bArcelona despres d'una gimcama d'estacions.
21 Estacions fins l'aereoport??
LA estacio CAmp Nou excepte pels veins es força inutil, si al Camp nou hi caben 100.000 persones crec, calculem la capacitat d'una estacio i andanes i en els calculs es veura les hores que caldria i la cua que hi hauria que fer per desallotjar el Camp Nou...
I aixi moltes coses mes.
L'aturada per la crisis ara fa veure el que molts ja deiem en temps de vaques magres i llavors s'ens mirava com a "irreverents" minim.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 10:37
by Miquel
Totalment patètic que a hores d'ara trobessin 21 estacions i el tour pel Prat (que al meu parer, hauria d'haver fet la L1 abans d'enfilar a Sant Boi) per anar a l'Aeroport, de veritat, vols entendre-ho i no pots
En fi, ara si volen un servei de metro pràctic per anar a l'Aeroport cal pensar amb la L2, però reformulant el projecte, ja que amb l'actual, igual d'inútil es que la L9. Potser una L2 directe entre Montjuïc i l'Aeroport en un traçat recte i sense parar en més de dues estacions (les suficients per enllaçar amb L9 i L10) i prou, però esclar, pensant per l'any 2070.
En definitiva, aviam si els hi dona per desdoblar el ramal de rodalies, que és de lluny el que haurien d'haver fet des de fa molt temps i sense gastar-se la milionada de la broma del Prat amb la L9.
A tot això, el titular diu que finalitzaran la L9 el 2016, però a la notícia sembla dir que al 2016 només s'obrirà la pot sud, i es deixarà com està el tram central. I el no obrir ni la L10 i quedar-se a Collblanc deu ser per falta de material, així que no veurem tampoc noves comandes de trens en moooolt de temps.
El circ continuarà molts més anys...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 12:50
by albe6
Avui ve l'entrevista sencera al Periódico en paper i en el tema L9, també anomena la L10 a la Fira.
No serà que obriran només l'L10 entre Collblanc i Europa-Fira comercialment?
Recordo que en Recoder ja deia que tota la "pota sud" de la L10 no (Collblanc - Polígon Pratenc) per retard en la subestació elèctrica de la zona; però resulta difícil d'entendre, ja que en el ramal L10 està la cotxera i taller dels trens.
També te nassos que aquest ara es posi a criticar el traçat que van crear altres persones del seu mateix partit politic. Una mostra més de la incompetència dels politiquets, siguin del color que siguin.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 16:30
by 437.001
albe6 wrote:Avui ve l'entrevista sencera al Periódico en paper i en el tema L9, també anomena la L10 a la Fira.
No serà que obriran només l'L10 entre Collblanc i Europa-Fira comercialment?
Recordo que en Recoder ja deia que tota la "pota sud" de la L10 no (Collblanc - Polígon Pratenc) per retard en la subestació elèctrica de la zona; però resulta difícil d'entendre, ja que en el ramal L10 està la cotxera i taller dels trens.
També te nassos que aquest ara es posi a criticar el traçat que van crear altres persones del seu mateix partit politic. Una mostra més de la incompetència dels politiquets, siguin del color que siguin.
La L10 no passa per Europa-Fira, sinó per Ildefons Cerdà.
Aquesta entrevista és una de les més repugnants que he llegit mai.
El 2014 no hi ha eleccions, el 2016 sí.
Volen inaugurar les 21 estacions de cop.
I no cal.
No cal, perquè mentrestant tindran una infrastructura acabada, amb les estacions acabades i els llums encesos (passeu per l´estació d´Europa-Fira i ho veureu, sortint de les vies de FGC cap a l´esquerra hi ha l´estació de metro la L9, està llesta i plena de pols i els llums encesos).
I mentrestant, l´aeroport sense una connexió de metro decent durant dos anys més (de la qual sempre es podra culpar a "Madrid"), quan es podria perfectament posar en servei pel 2014.
Però clar, el 2014 no hi ha eleccions, i el 2016 sí.
Se´ns pixen a sobre i diuen que plou.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 22:10
by Adolescent barceloní
437.001 wrote:
El 2014 no hi ha eleccions, el 2016 sí.
Volen inaugurar les 21 estacions de cop.
I no cal.
[...]
Se´ns pixen a sobre i diuen que plou.
+1
És a dir, que potser es podria obrir algun tram d'aquí a poc però s'esperen a les eleccions per inaugurar-ho tot de cop i aconseguir més vots? Aquests polítics només tenen una paraula: pocavergonyes! I, sincerament, hi hagi qui hi hagi tots ho fan igual...
Si volen aconseguir "més votants" (
), coi, què els hi fa ara o després? Els aconseguiran igual (o no)... És la mateixa història de sempre, quan s'apropen les eleccions fan coses, i després es graten la panxa.
Miquel wrote:Totalment patètic que a hores d'ara trobessin 21 estacions i el tour pel Prat (que al meu parer, hauria d'haver fet la L1 abans d'enfilar a Sant Boi) per anar a l'Aeroport, de veritat, vols entendre-ho i no pots
Totalment d'acord. Les giragonses, amb les mateixes estacions (per què no?), les hauria de fer la L1 i no pas la L9.
Però en fi... el que està fet està fet i no hi ha marxa enrere... però que per la pròxima obra faraònica que facin, que pensin amb la neurona que els volti pel cap... si en tenen alguna...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 22:14
by gatvell
Només caldria enllestir el tunel de connexió de l'aeroport amb les estacions de Europa-Fira (L9 - ramal aeroport) i Ildefons Cerdà (L10 - ramal port) per tal de que ja es pugui anar de Barcelona a l'aeroport, primerament directament car el prioritari es que funcioni ja i més endavanat que es vagin afegint estacions.
I més endavant que vaig avançant el tunel de la L9-10 ja anirant enllaçant amb altres línies de metro.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 11/02/2013 22:31
by jaezcurra
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... cn-2315897
Crítiques pel nou retard de la L-9 a l'aeroport
Empresaris i l'Ajuntament de L'Hospitalet lamenten els perjudicis que comportarà
Dilluns, 11 de febrer del 2013 - 19:13h.
El nou retard de la L-9 del metro, del 2014 al 2016, avançat aquest dilluns en una entrevista al conseller Santi Vila a EL PERIÓDICO, ha provocat crítiques tant empresarials com polítiques. L'Associació Empresarial de l'Hospitalet i el Baix Llobregat (Aeball) va assegurar que aquesta nova aturada comportarà greus perjudicis per a infraestructures clau com la Fira, l'aeroport i el port.
L'entitat empresarial va assegurar que la decisió del titular de Territori es traduirà en un greu obstacle per a la sortida de la crisi i frenarà les inversions a l'àrea metropolitana. En la mateixa línia, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, va dir que se sentia "indignada" i va reclamar una entrevista amb el conseller.
Per la seva part, Alberto Fernández Díaz, líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, va subratllar que la L-9 no és una "prioritat" per al Govern d'Artur Mas, que sí que ha "trobat" 407 milions per invertir en el tram dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell i Terrassa.
El més bocamoll
Posted: Monday 11/02/2013 22:46
by Guigui
Per la seva part, Alberto Fernández Díaz, líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, va subratllar que la L-9 no és una "prioritat" per al Govern d'Artur Mas, que sí que ha "trobat" 407 milions per invertir en el tram dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell i Terrassa.
Mireu que els polítics es prodiguen prou per dir bajanades ben grosses, però aquest s'ha endut la palma en molts mesos. Pel partit que representa, que s'ha significat especialment en abocar morterades en projectes morts de naixement, i perquè branda ridículament el fantasma territorial que ell i el seu partit sempre demonitzen.
Callat i de cara a la paret!