Page 134 of 221
Re: Provisionalitat permanent
Posted: Wednesday 17/04/2013 20:48
by victorcasta
Guigui wrote:metring wrote:(La foto no la veig sencera, no sé vosaltres)
Jo també només la veig a mitges. Això, se suposa que és a la T1 o a la T2?
I sí, realment, fer veure una cosa que no és, és confondre el personal. Però prou sabem que les administracions irresponsables prefereixen l'autobombo per damunt de la informació de debò.
En aquest cas, més que autobombo, crec que l'empresa en qüestió va fer la seva feina i "ja s'apanyaran si tarden 3 anys més en obrir-ho"...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 18/04/2013 10:00
by 122-042-132
Pel vostre coneixement. Salut!
Butlletí informatiu
Servei ofert per Infraestructures de la Generalitat de Catalunya.
Ja té a la seva disposició tota la informació sobre les últimes licitacions d'obres presentades a concurs públic.
17/04/2013 OP. TM-00509.42
Execució de les obres del projecte constructiu de control d'accessos dels tallers i catenària de les cotxeres de la línia 9 de Metro de Barcelona. Clau: TM-00509.42
Pressupost base: 1.500.000,00 € (sense IVA)
Amb aquest correu electrònic, només pretenem que estigui al dia de les últimes novetats d'Infraestructures.cat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 19/04/2013 12:23
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/04/ ... nllehy-l9/
Generalitat i Ajuntament es plantegen urbanitzar provisionalment la plaça de Sanllehy
Actualitzat el 18.04.2013 a les 18:48
La Generalitat podria concretar durant la darrera setmana d'abril la urbanització parcial de la plaça de Sanllehy, afectada per l'aturada a les obres de la línia 9 de metro. Els veïns fa temps que reclamen que es cobreixi el pou central de la plaça, que s'ha omplert d'aigua a causa de les pluges d'aquest hivern.
En una compareixença a la Comissió d’Habitat Urbà sobre l’L9, el tercer tinent d’alcalde, Antoni Vives, ha considerat que hi ha “una necessitat flagrant” de restituir parcialment la plaça. Vives ha dit que l’impacte del pou central “és total i absolut” i que en realitat la plaça de Sanllehy es redueix actualment a un mur de formigó i un pou central.
L’anunci arriba dies després que el Departament de Territori i Sostenibilitat anunciés que no es plantejava cobrir el pou central per l’elevat cost que això suposaria, uns 1,7 milions d’euros. Les queixes dels veïns de la plaça han anat guanyant intensitat en els darrers mesos. A primers de març van denunciar la situació que patien i des d’aleshores es manifesten cada dissabte per exigir la urbanització parcial de la plaça.
Altres actuacions a Lesseps i el Guinardó
La paralització del tram central de les obres a l’L9 ha fet que Generalitat i Ajuntament es plantegin una solució provisional per a altres espais de la ciutat. Un dels casos seria el de la plaça de Lesseps, on els comerciants de la zona van denunciar que les obres aturades mantenien la fractura entre la part nord i sud de la plaça. Un altre espai que es plantegen adequar és l’afectat per les obres de l’L9 al Guinardó. Vives ha dit que les obres pròximes a l’estació de Sarrià, al carrer de Pau Alcover, s’acabaran el proper mes de maig.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 19/04/2013 20:22
by 437.001
Era de lògica que s´acabés fent una cosa així.
La L9, un llastre
Posted: Monday 29/04/2013 13:09
by metring
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... metro.html
Vila: "El peor problema del conseller de Territori se llama L9 de Metro"
El conseller de Territori apuesta por revisar el modelo de colaboración público-privada para no repetir errores "ruborizantes" como el de la línea
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 10/05/2013 13:23
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 10-2386836
El vell talp s'acomiada
La tuneladora que va iniciar la L-9 a Badalona el 2003 jeu amortitzada en una plaça de l'Hospitalet
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 10/05/2013 13:36
by alf_
¿Ésto significa que el tunel del tramo central esta terminado?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 10/05/2013 14:49
by jaezcurra
alf_ wrote:¿Ésto significa que el tunel del tramo central esta terminado?
El tramo central está parado sin fecha de reanudación de los trabajos y con 2 tuneladoras, 1 en cada uno de sus extremos, esperando "sine die".
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 14/05/2013 13:03
by metring
http://elspassosperduts.wordpress.com/2 ... t-al-2016/
Santi Vila ja no assegura que la línia 9 arribarà a l’aeroport al 2016
Posted on 14 maig 2013 by thervasf
El conseller de Territori, Santi Vila, allunya de l’any 2016 la posada en servei del tram de la línia 9 comprès entre Collblanc i l’aeroport ” per la manca de les disponibilitats pressupostàries que permetin la finalització de les obres necessàries per a la seva posada en servei”. Així ho assegura en una resposta parlamentària on avisa que “el calendari de posada en servei de les diferents estacions del tram s’ajustarà” d’acord amb el pressupost del que disposi.
Les obres de construcció de la línia 9 entre Collblanc i l’aeroport es troben molt avançades amb el túnel i estacions acabats, de forma que actualment tan sols manca finalitzar els treballs en curs de superestructura de via, electrificació i instal·lacions.
A tota la línia 9 s’han construït 44,3 km dels 50 km de línia previstos, la qual cosa suposa el 89% del total. El percentatge de les estacions en construcció o acabades és d’un 94 %, tenint en compte les 12 que ja estan totalment en funcionament. La resta d’estacions acabades són les 13 del tram I, de l’aeroport a Europa/Fira, i 7 de les 15 del tram II, del carrer A de la Zona Franca a la Zona Universitària.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 14/05/2013 13:38
by gatvell
Fora bo que per la banda de Badalona, la línia 9 pogués avançar el tram en ús i anar enllestint les estacions, potser primer les d'alta demanda i més endavant les que no en tenen tanta, per tal de anar augmentant els passatgers i d'aquesta manera augmentar els ingressos.
Tram central
Posted: Tuesday 14/05/2013 13:56
by Guigui
Si vols dir el tram central Zona Universitària-La Sagrera, ves-te'n oblidant. Ja fa temps que es diu per activa i per passiva que serà l'últim a entrar en servei.
Re: Tram central
Posted: Tuesday 14/05/2013 14:33
by alf_
Guigui wrote:Si vols dir el tram central Zona Universitària-La Sagrera, ves-te'n oblidant. Ja fa temps que es diu per activa i per passiva que serà l'últim a entrar en servei.
La historia (de la L2) se repite....
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 14/05/2013 16:17
by gatvell
No Guigui, em refereixo al tros de la banda de la Sagrera que ja està foradat i que les estacions estan acabades o mig acabades. Crec que la tuneladora es a l'alçada de Lesseps per tant una o dues parades anteriors no es podrien obrir pel tema de la longitut de la tuneladora i els accessos als serveis de la mateixa. Però si es poden obrir dues, cins o deu estacions, millor que millor, no?
ZU-Sagrera, no ho veurem en moltíssim temps
Posted: Tuesday 14/05/2013 16:39
by Guigui
Doncs torno a remetre al meu missatge anterior.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 14/05/2013 17:03
by victorcasta
gatvell wrote:No Guigui, em refereixo al tros de la banda de la Sagrera que ja està foradat i que les estacions estan acabades o mig acabades. Crec que la tuneladora es a l'alçada de Lesseps per tant una o dues parades anteriors no es podrien obrir pel tema de la longitut de la tuneladora i els accessos als serveis de la mateixa. Però si es poden obrir dues, cins o deu estacions, millor que millor, no?
A les estacions de Maragall, Hospital de Sant Pau, Sanllehy i Lesseps només està fet el forat, a dins no hi ha res de res. El túnel no té la llosa feta, i a més, la extracció de terres es fa a la bifurcació Sagrera, a baix del Passeig Onze de Setembre. És impossible.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 14/05/2013 18:04
by gatvell
Val, d'acord. Així res de res.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 15/05/2013 14:19
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/05/ ... e-lesseps/
Actualitzat el 15.05.2013 a les 13:28 Aitana Molina / Miquel Rodríguez
Recollida de signatures per retirar les tanques de la plaça de Lesseps
L'Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça de Lesseps ha recollit gairebé 1.500 signatures en un mes per a la retirada de la tanca de les obres de la Línia 9. Han engegat aquesta campanya per reclamar la urbanització de l'espai amb actuacions coordinades i no a pedaços. Des del districte de Gràcia, es preveu tirar endavant un paquet de mesures per millorar la qualitat de l'espai. De moment, s'ha començat amb la replantació de la gespa de la plaça.
MIREIA BARGALLÓ, presidenta Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça de Lesseps
"Moltes de les demandes van lligades a poder recuperar l'espai que ocupen les tanques."
Les obres de la Línia 9 del metro ocupen amb un tancat, des de fa quatre anys, bona part de la superfície de la plaça de Lesseps. A més, dificulten la comunicació nord-sud de la zona. Per aquests motius, l'Associació de Veïns i Comerciants ha iniciat una recollida de signatures per demanar la retirada de la tanca. De moment, ja n'han aconseguit gairebé 1.500 en un mes.
MIREIA BARGALLÓ, presidenta Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça de Lesseps
"Havíem de començar a fer una mica més de pressió per començar a parlar de terminis, realment es vol fer perquè som conscients que això no es pot quedar així per temps indefinit perquè si la plaça fa quatre anys que es va inaugurar això no pot estar així 10 anys més."
Algunes de les demandes de l'Associació s'han inclòs en el paquet de mesures que el districte de Gràcia té previst aplicar. Per exemple, hi ha la replantació de la zona verda que ja ha començat, l'eliminació dels graons a la sortida del metro i la substitució de les llambordes que creuen la plaça en diagonal. També, s'estudiarà crear-hi una zona per als nens.
MAITE FANDOS, regidora de Gràcia
"També estem valorant, si vostès hi estan d'acord evidentment, la possible instal·lació d'uns jocs infantils nous a la part inferior, perquè és evident que hem de dinamitzar aquesta part inferior de la plaça."
Des del consistori també es preveu demanar a Territori que s'enretiri el màxim possible la tanca que cobreix l'obra. El veïns, satisfets amb les mesures, reclamen actuacions coordinades i definitives i no solucions a pedaços, com asseguren que ha passat fins ara. L'Associació segueix treballant i demà celebra l'assemblea anual a la Biblioteca Jaume Fuster.
Retiren la grua de la Pl. Sanllehy
Posted: Wednesday 15/05/2013 16:53
by Guigui
http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/ ... me=HomeBCN
Adéu a la grua de Sanllehy
publicat el 14/05/2013 a les 15:29 h. Jorge Cebrián
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat han acordat recentment una sèrie d'actuacions per urbanitzar la plaça de Sanllehy, afectada per la interrupció de les obres de la línia 9 del metro. La primera s'ha dut a terme aquest dimarts, amb l'inici de la retirada de la grua de 100 tones que estava instal·lada des del 2010.
Vídeo 'Retirada de la grua de Sanllehy'
Els treballs consisteixen en el desmuntatge de l'estructura per deixar l'espai alliberat per a les properes actuacions.
El pas següent serà cobrir el pou per començar la urbanització parcial de la zona. Segons ha explicat un dels responsables dels treballs, Jordi Jubany, "a finals d'aquesta setmana ja estarà la grua desmuntada", i ha anunciat que posteriorment es cobrirà parcialment la plaça.
En aquest sentit, ha avançat que el projecte constructiu es redactarà abans d'acabar l'any i les obres començaran el 2014. En total es preveu fer una inversió de 2,5 milions d'euros i la idea és que a finals de l'estiu del proper any "els veïns ja puguin gaudir de la plaça", ha explicat Jubany.
Paral·lelament s'ampliarà el carrer de Ramiro de Maeztu, que passarà a tenir dos carrils de 6,5 metres d'amplada i voreres més amples. L'objectiu del consistori és recuperar al màxim possible aquest espai públic i millorar la mobilitat de vianants i vehicles.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 23/05/2013 11:24
by uriol108
La Generalitat pagará 235 millones por las estaciones de la L9
Más de la mitad de las instalaciones que deben abonarse no se usarán hasta 2016
El tramo central de la línea de metro sigue sin fecha
Lo reconocía el consejero de Territorio y Sostenibilidad, Santi Vila, hace unas semanas: la construcción de la línea 9 de metro es su “peor problema”. Y probablemente sea cierto, como demuestra el hecho de que la infraestructura más emblemática de la Generalitat se ha convertido también en un saco de preguntas sin responder. Los dos principales: no se sabe cuándo estarán completados sus 50,5 kilómetros ni cuánto se desviará su coste (6.829 millones de euros en el último presupuesto aprobado, en 2008) por esos atrasos que no se pueden achacar a las constructoras.
Sí existe una certeza: solo una docena de estaciones de las líneas 9 y 10 del metro están actualmente en funcionamiento y, pese a ello, la Generalitat tendrá que abonar este año en torno a 235 millones de euros por las 32 paradas de la línea cuyas obras han finalizado. No cuenta que una veintena de ellas no estén en servicio ni que no lo vayan a estar, como mínimo, hasta dentro de cuatro años. Las compañías encargadas de la construcción y mantenimiento —por un periodo medio de unos 32 años— se aseguraron el pago de esa tarifa técnica con un beneficio de entre el 8% y el 9%. Ello pese a que por las instalaciones no pudiera pasar un usuario o un tren, como certifica el último informe sobre Ifercat que ha elaborado la Sindicatura de Comptes.
Esas obligaciones son uno de los factores que han convertido la L9 en la peor pesadilla del consejero de Territorio, Santi Vila, quien evita cifrar las consecuencias económicas de prolongar los plazos de la obra. Lo que sí admiten en su departamento es que tras 12 años de obras se ha invertido más del 75% del coste total de la obra y, en cambio, solo funciona un tramo equivalente al 25% de la inversión.
La Generalitat no aclara el coste del frenazo de las obras de la L9
El motivo de esa diferencia entre esfuerzos y resultados no es otro que el diseño de la ejecución de la línea: dividida en cuatro tramos, se han iniciado cada uno de ellos y, en cambio, solo uno está casi concluido: el que une Barcelona, Santa Coloma de Gramenet y Badalona. En el resto se han invertido recursos pero no habrá réditos políticos ni sociales a corto plazo. El calendario hace imposible que el presidente Artur Mas, por poner un ejemplo, pueda cortar ninguna cinta durante esta legislatura.
La inauguración del segundo tramo de la línea que se tenía que poner en funcionamiento, entre Collblanc y la estación de la Terminal 1 del aeropuerto del Prat, debía celebrarse el próximo año y se ha dilatado hasta 2016 porque la Generalitat no puede asumir los 248 millones que requiere su finalización, pese a estar el túnel y todas las estaciones listas. El tramo de la L-10 que llevará el tren hasta el polígono de la Zona Franca (comprendido entre las estaciones de Pou Bifurcació y Polígon Pratenc) requiere de otros 280 millones de euros. Las previsiones no apuntan a inauguraciones hasta 2018, según un documento que maneja el departamento de Santi Vila.
Y el tramo más importante en cuanto a demanda, el central (entre Zona Universitaria y La Sagrera), no tiene ninguna estimación de entrada en funcionamiento: la construcción del túnel está totalmente detenida pese a que solo faltan cinco kilómetros por horadar, hay una tuneladora detenida en el subsuelo y las obras de las estaciones están lejos de alcanzar su ecuador. Es el único de los cuatro tramos que prevé la L-9 en la que no se han concesionado sus estaciones: no hay plazos para poder completar los 836 millones que falta por invertir.
Responsables del Departamento de Territorio en tiempos del tripartito aseguran que el cierre de pozos —por los que se introducía material para la obra— y la retirada de maquinaria señala que los trabajos del tramo central no tienen fecha para volverse a poner en marcha. La tuneladora está parada. Este parón mantiene indignadas muchas asociaciones de vecinos, que ven como las obras en sus barrios se eternizan.
Una tuneladora está parada en el subsuelo por falta de presupuesto
¿Por qué no se construyó primero un tramo y luego otro? Un alto cargo del tripartito asegura que el diseño de la obra se realizó teniendo en cuenta que la obra se llevaría en cuenta en su conjunto. “Si hubiéramos sabido que se tenía que parar la obra, la hubiéramos parado antes nosotros”, señala.
En conjunto, faltan por invertir 1.394 millones de euros de los 5.942 millones de euros previstos (sin tener en cuenta el pago del IVA) inicialmente, que superan los 16.600 millones de euros si se incluyen los gastos financieros de la operación. Los retrasos acumulados desde que empezó la obra —Artur Mas puso la primera piedra en junio de 2002 cuando era primer consejero y delfín de Jordi Pujol— han echado por los suelos todos los índices que vinculaban coste y beneficio social de la obra. Ésta nació con una optimista previsión que cifraba los usuarios en 130 millones en 2020, con toda la obra finalizada y ya consolidada.
Miembros del Departamento de Política Territorial cuando gobernaba el Tripartito aseguran no entender por qué se han frenado las obras, ya que estaba garantizada la ejecución de los diferentes trabajos con un sistema que aseguraba diferir el gasto en el tiempo. Asimismo, acusan al último Ejecutivo de Jordi Pujol de haber adjudicado la obra sin tener un proyecto, que tuvo que realizar el primer Gobierno de Pasqual Maragall, que se vio obligado a incrementar el coste inicial (2.464 millones) hasta la previsión actual.
Además de intentar frenar la inversión en obra pública, la Generalitat consigue otro objetivo. El freno de las obras permite también ahorrarse los recursos que costaría poner en marcha el servicio y que, solo en el caso, del tramo del aeropuerto, asciende a 20 millones de euros. Pero la gran pregunta de ese parón es el coste y si se han pactado indemnizaciones con los responsables de la obra. “Tener la tuneladora parada supone muy poco coste”, asegura un portavoz del departamento de Territorio.
Dani Cordero Barcelona 20 MAY 2013 - 00:16 CET2
Font: el Pais :
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/05/19/ ... 54485.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 23/05/2013 11:52
by alf_
Clásico periodismo español, apuntar dedos y echar culpas, pero no propone ninguna solución. Eso es lo que quisieramos saber los ciudadanos, que rayos se puede hacer con esa L9 a medio hacer. ¡Que es un desastre financiero ya lo sabemos desde hace tiempo, Capitán Obvio!