Page 140 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/10/2013 3:37
by 437.001
Barreres tarifàries instalades a Europa-Fira L9.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/10/2013 11:16
by metring
Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/10/2013 22:51
by 437.001
metring wrote:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/10/2013 22:55
by metring
437.001 wrote:metring wrote:Ahir vaig ser a El Prat per motius de feina, i vaig veure les estacions d'El Prat-Estació i la de Plaça Catalunya, tapades amb tanques, amb els ascensors... Una pena veure tantes estacions d'aquesta manera.
Han aparegut noves fotos.
De les quals, unes mostren un avenç important a les obres de la transició túnel-viaducte de la L10 entre Zona Franca-Litoral i Motors: ja hi estan instal.lant rails.
Bona senyal!
Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/10/2013 23:00
by 437.001
metring wrote:Bona senyal!
O no. Mentre no hi hagi una data que digui
"el dia tal, a l´hora tal, entre les estacions X i Y", res de res.
El cas és que des de l´arribada de CIU, a l´obra de la L9/L10 (i als perllongaments de FGC de Terrassa i de Sabadell) hi ha un secretisme que trobo indecent.
Ningú sap res del què hi passa. Perquè hi ha foraires que són pitjors que la Stasi, que si no...
Ho entendria si fós per retallada pressupostària en comunicació, però al cap i a la fi, és una cosa que paguem amb els nostres impostos, i que no és gens barata.
Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Ves a saber... De moment, la cartelleria posa "L9 El Prat Estació". No sembla que en tinguin massa intenció...
Proposta
Posted: Thursday 17/10/2013 17:20
by Renfe445
I per què no li anomenem de la L9, L19 i de la L10, L20? O L9 sud / L10 sud?
Intriga
Posted: Thursday 17/10/2013 17:43
by Renfe445
metring wrote:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.
----- END OFF-TOPIC -----
Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.
Re: Intriga
Posted: Thursday 17/10/2013 18:40
by oriolp13
Renfe445 wrote:metring wrote:Ara m'estava preguntant si, en cas que posin en funcionament L9-L10 a l'atre extrem, les anomenarien L9B i L10B, tal i com va passar amb la L3 en el seu moment.
Més ben dit seria la línia II del 1959 i la línia V del 1969. En el cas de la L3 i la L3B era que tenien dos preses de corrent diferent, i s'havia de canviar de tren; només això.
----- END OFF-TOPIC -----
Cada dia tinc més ganes de què s'inauguri aquesta línia, però quin dia serà que la línia es completi del tot? Això és com la línia 2 actual, que un tram es va "quedar latent". També una boníssima notícia és que les obres del tram central despertin de la llarga letargia sota terra.
Ja ens en podem anar oblidant del tram central per un bon temps. Si treuen la tuneladora i arreglen la plaça Lesseps, és que això va per moooolt llaarg!!!!!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 17/10/2013 20:57
by alf_
Es curioso que por cuarta vez se repite la historia de los tuneles de Metro a medio hacer, e inaugurados años más tarde. Tuvimos el tunel de Via Layetana, que se inauguró unos diez años despues de construirse. Luego fue la línea de Balmes de los Ferrocarriles Catalanes, que se construyó con la misma calle Balmes en el '29, y se inauguró nada menos que un cuarto de siglo más tarde, en 1954. Luego tuvimos la actual L2 entre Sagrada Familia y Paral·lel, que se foradó a principios de los años 70 y se inauguró en el '95, unos veinte años más tarde.
Ahora, repitiendo el esquema por cuarta vez, hemos dejado los tuneles de la L9 a medio hacer. ¿Hacemos una porra de cuantos años habrá sido entre que se empezaron a hacer los túneles y que se inaugure?
Obres de l'L9 a Pou Bifurcació
Posted: Saturday 19/10/2013 16:08
by raulitinbcn
Obres de l'L9 a Pou Bifurcació
No es treballarà durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius
La Generalitat ha decidit implantar una sèrie de mesures per minimitzar les molèsties ocasiones als veïns per les obres de l'L9 del metro a l'alçada de Pou Bifurcació, en el tram Parc Logístic - Zona Universitària. Aquesta mesura s'ha pres d'acord amb Infraestructures.cat, promotora de les obres, després d'analitzar l'impacte acústic dels treballs d'urbanització.
Aquestes mesures consisteixen bàsicament en la reordenació del sistema de desenvolupament de l'obra, que permetrà que no es treballi durant els caps de setmana per no provocar molèsties per soroll durant els dies festius.
Al gener de 2013 la tuneladora d'aquest tram de l'L9 va arribar al Pou Bifurcació i es va desmuntar i extreure per poder construir la llosa intermèdia i els forjats interiors del pou. Actualment s'han de fer els treballs d'urbanització, que passen per demolir els elements de formigó armat existents.
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... rcacio.jsp
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 20/10/2013 20:50
by metring
Del Twitter de TMB:
TMBinfo @TMBinfo 2h
El Punt TMB La Sagrera, tancat per obres a l'estació. També t’atenem a
http://ow.ly/pWTzH i a
http://ow.ly/pWTzI
Fa molt poc que el van tancar per obres, i ara tornen. Algun tema relacionat amb obres a l'estació de L9-L10? Cert que no hi ha molta transparència, no...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 0:23
by wefer
A veure, amb el tema de la L9/L10, fem una mica de recopilació de l'estat actual de les coses perquè jo ja m'he perdut diverses vegades:
- Can Zam / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
- Gorg / Sagrera|Meridiana: en funcionament.
- Sagrera|Meridiana / Collblanc: obres paralitzades sense calendari de reactivació.
- Collblanc / Aeroport T1: en obres. Inauguració prevista l'any 2016.
- Collblanc / Zona Franca|ZAL: en obres. Sense calendari d'inauguració.
És així o cal modificar alguna cosa?
Aquí teniu les dades posades sobre una imatge perquè us en feu una idea:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 0:42
by gatvell
Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 7:10
by 437.001
gatvell wrote:Si el ramal de la Zona Franca és imprescindible per al funcionament del ramal de l'aeroport, previsiblement s'hauria d'inaugurar per les mateixes dates, oi? És en aquest ramal on hi ha les cotxeres i l'estació transformadora.
No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 10:16
by wefer
437.001 wrote:No crec que s´inauguri, simplement es posarà en servei com a ramal tècnic i prou.
I realment hi ha gaire diferència entre posar-lo en servei real o posar-lo només com a ramal tècnic? Em refereixo al fet que fer passar un tren cada 10 minuts (més que suficient) amb totes les estacions automatitzades no crec que costi gaire més que mantenir-lo en servei només per a qüestions tècniques.
Si, a més, sumem el fet que es podria estalviar reduint la quantitat d'autobusos que serveixen la zona, crec que és mala idea no inaugurar-lo ja que ho tenim pràcticament enllestit.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 18:56
by adri
Doncs hi ha bastanta diferència entre que sigui servei real o tècnic. Els costos d'explotació són molt elevats i no es poden assumir, de moment, no se on ho vaig llegir (crec que ho va comentar un professor meu de la universitat que treballa a l'ajuntament) però són uns quants millions d'euros de més.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 20:28
by uriol108
Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 20:30
by raulitinbcn
uriol108 wrote:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/10/2013 21:05
by oriolp13
raulitinbcn wrote:uriol108 wrote:Les estacions elevades del tram en Viaducte com estan ? estan construides ja ?
Jo pèl que he vist, la via i càtenaria esta feta. Que la subscentral i les coxeres es un altre món ...
Les cotxeres estàn construides (almenys l'edifici, i pel que sé per dins també)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 28/10/2013 22:19
by raulitinbcn
http://www.elconfidencial.com/espana/ca ... ona_44722/
La Generalitat resucita la faraónica L-9 del metro de Barcelona
Los Presupuestos de la Generalitat para 2014 serán duros para Cataluña, pero tendrán una perita en dulce: la reactivación de las obras de la L-9 del metro en uno de sus tramos.