Page 15 of 41

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 17:10
by Sky
El que sembla prou clar és que en aquest poble el tren els hi fa més nosa que cap altra cosa.

Em pregunto si també hauran reclamat algun cop una millora de la freqüència de pas dels trens, ni que sigui emprant l'1% de l'èmfasi posat amb el soterrament. :?

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 17:14
by 437.001
Sky wrote:El que sembla prou clar és que en aquest poble el tren els hi fa més nosa que cap altra cosa.

Em pregunto si també hauran reclamat algun cop una millora de la freqüència de pas dels trens, ni que sigui emprant l'1% de l'èmfasi posat amb el soterrament. :?
Per exemple... :evil:
La veritat és que fa vergonya aliena. :oops: :evil: :nono :emprenyat :llengua :boig :cop

Re: Això és el que els preocupa

Posted: Thursday 29/04/2010 17:16
by 437.001
Guigui wrote:És absolutament vergonyós el nivell d'irresponsabilitat que assola el país. Resulta que ens estem enfonsant econòmicament i financera, però hi ha gent que vol soterrar una via per on passa un grapadet de trens al dia, en un poble que existeix gràcies al tren.

Ni els acudits de Lepe tenien tanta inventiva...
Ho puc dir més alt i més detallat, pero no més clar que tu...

:cop :cop :cop :cop :cop :cop :boig :boig :nono :emprenyat

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 17:22
by josep_serre
Els diferents soterraments que s'han fet a les Espanyes i aquí Catalunya també, s'han finançat amb les plusvàlues dels terrenys alliberats amb el soterrament, de moment no ens passem de parada que cap administració s'ha compromès a pagar res d'aquesta reivindicació, el que he comentat ha passat amb tots els casos de soterraments per part del Ministeri de Foment, s'han fet els que eren immobiliàriament rentables, en el cas de les obres que depenen de la Generalitat Valenciana probablement acabi sent en veritat la mateixa història, en el cas d'aquí cal tenir en compte que la Generalitat té competències en urbanisme i per tant li correspon dir-hi la seva, que no penso jo que hagi d'optar pel soterrament, de tota manera no crec que la Generalitat estigui massa per la labor, per tant no parlem abans d'hora, de moment només és la petició d'un col·lectiu que no representa tot el poble.
437.001 wrote:Solució A: que el tren hi deixi de parar.
Solució B: que el soterrament se´l pagui INTEGRAMENT el poble. Ni un duro, NI UN, per part de l´Estat o de la Generalitat, o qualsevol altra administració.
Solució C: que es soterri el tren pagat INTEGRAMENT pel poble, i que a més el tren hi deixi de parar, i es demoleixi l´estació vella.
I Balaguer idem (i potser encara m´en deixo alguns altres, de soterraments, eh Sergio?... :twisted: ). Que es fotin i n´aprenguin.

A la Comunitat Valenciana, a FGV, qui vol trenet soterrat se´l paga INTEGRAMENT, ja sigui Alboraia, València, o Paterna. Burjassot no paga, Burjassot no soterra.
CLAR, SIMPLE, i BEN FET. La Generalitat valenciana no està per pagar capritxos de ningú, i a FGV, no serà per passos a nivell, eh?
La Generalitat catalana, per què sí que ho ha d´estar?? :evil: :nono

Ja hi ha prou rucs a Catalunya com per què fem cas aquí a un sac de gent amb una actitud que deixa a Lepe com un poble cosmopolita (el Lepe dels acudits, no el real, és clar).
I NO PARLO DE SANT GUIM EXCLUSIVAMENT, sinó també de llocs com Balaguer, Granollers, Sitges, Vilanova, Mollet, Sant Feliu de Llobregat, Reus o la meva pròpia Tarragona.
Exigir un soterrament a Sant Guim de Freixenet és mentalment quasi-delictiu, ja que implica una molt gran dosi de menyspreu i NYMBYsme (i no cal ni dir-ho, d´analfabetisme funcional, si és que no és també analfabetisme a seques) cap a la resta d´Espanya, de Catalunya, de la província de Lleida (o de la que sigui), i de la Segarra (o de la comarca que toqui).
També demostra menyspreu cap a ells mateixos, ja que en comptes de perdre el temps en idees idiotes, podrien dedicar-lo a coses de profit, en lloc de posar-se en ridícul davant de la gent.
Un túnel sota la Diagonal és necessari, un túnel en una localitat de menys de 200.000 habitants no ho és tant, tot i que s´hagi de valorar cada circumstància.

Ja posats, per què no soterrem Golmés, Juneda, Santa Linya o Vilanova de la Sal, o la via verda al seu pas per Benifallet??? :evil: :evil: :evil: :emprenyat

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Thursday 29/04/2010 17:27
by 437.001
Coi, és que només faltaria que els escoltéssin.
Es que només que féssin veure que els escolten ja seria absolutament reprovable.
No els haurien ni d´obrir la porta.

S'ho paguen ells?

Posted: Thursday 29/04/2010 17:29
by Guigui
Doncs a Balaguer estan per la feina, i ja em diràs quina plusvàlua trauran, ara que no hi ha ningú que vulgui comprar pisos. No cal dir-ho, costarà 80 milions, pagant nosaltres com uns talossos els capricis de quatre eixelebrats que ni saben què és el tren ni per a què serveix.

Re: S'ho paguen ells?

Posted: Thursday 29/04/2010 17:39
by josep_serre
Les obres de Balaguer no depenen del Ministeri de Foment.
Guigui wrote:Doncs a Balaguer estan per la feina, i ja em diràs quina plusvàlua trauran, ara que no hi ha ningú que vulgui comprar pisos. No cal dir-ho, costarà 80 milions, pagant nosaltres com uns talossos els capricis de quatre eixelebrats que ni saben què és el tren ni per a què serveix.

Re: S'ho paguen ells?

Posted: Thursday 29/04/2010 17:41
by 437.001
Guigui wrote:Doncs a Balaguer estan per la feina, i ja em diràs quina plusvàlua trauran, ara que no hi ha ningú que vulgui comprar pisos. No cal dir-ho, costarà 80 milions, pagant nosaltres com uns talossos els capricis de quatre eixelebrats que ni saben què és el tren ni per a què serveix.
De fet, lo de Balaguer em sembla encara més vergonyós i greu que lo de Sant Guim, a Sant Guim, mira, fa riure i ja està, no té més importància, l´administració dirà que "s´ho pensarà", i quan els de Sant Guim marxin, començaran a pixar-se i plorar alhora de riure amb "estos catalanes pueblerinos"...
Pero... a Balaguer, que la cosa vagi de debò, FA ******* MOLT!!!
O que a Tarragona dia sí i dia també ens venguin Generalitat, Ajuntament i premses vàries que en una capital de provincia de 140.000 habitants, vagin a fer un túnel urbà llarg com a Barcelona o Madrid, i amb no se sap quantes estacions intermitges, és per plorar de ràbia mentre llences ous contra la paret.

Sigui de qui sigui, és una vergonya

Posted: Thursday 29/04/2010 18:04
by Guigui
josep_serre wrote:Les obres de Balaguer no depenen del Ministeri de Foment.
Però és igualment un cas vergonyós de malbaratament de recursos públics. Com si no hi hagués res millor a fer amb la milionada que s'hi pensen gastar.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 02/05/2010 0:48
by erbuki
A Lleida tenim tot el tram urbà de víes "soterrat". Ho poso entre cometes perquè suposo que no té el mateix cost tapar les víes existents que fer-hi un forat amb una tuneladora i fer-les passar realment sota terra. Lleida és un tema curiós perquè el costat nord de les víes (Balàfia i Pardinyes) està al mateix nivell, mentre que el costat sud (Prat de la Riba, Segón Passeig de Ronda), està per sobre del nivell de les víes en gran part del recorregut (excepte Lleida-Pirineus). Lo únic que s'ha fet és tapar-les i posar escales cada "x" metres en el costat nord per accedir a la zona coberta. Ami personalment em sembla una bona desició, perquè la vía dividia la zona alta i centre de la ciutat amb els barris del nord (i les possibilitats de creuar les víes eren limitades [3 ponts i una passarel·la]).

Ara bé, com es deia per aqui dalt, cada ciutat i cada geografia tenen les seves peculiariats. Per exemple, estem d'acord en que és una animalada soterrar vies en poblacions petites (inclús es qüestiona en ciutats mitjanes). Penso que en una ciutat a partir de 100.000 habitants almenys se'ls hauria d'escoltar i estudiar, però per exemple en ciutats on les vies passen just per la costa no hi trobo sentit un soterrament (cas Tarragona). En canvi Reus... com a mínim ho estudiaria, però ho trobo complicat també.

Parlar dels temes on toca

Posted: Sunday 02/05/2010 1:12
by Guigui
Sobre els soterraments a Catalunya, una mica de tria i remena temàtic:

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=2953
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=5698

Quant al present fil, :topic

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Sunday 02/05/2010 14:10
by 437.001
Demano perdó per la meva part, si es poguéssin traslladar aqustes darrers missatges al fil de soterraments (el primer de Sant Guim també, ja que realement té a veure mé4s amb un soterrament que amb la línia en sí).

Tema correcte, discussió posterior vers un altre afer

Posted: Sunday 02/05/2010 17:58
by Guigui
Tranquil, la notícia també encaixa perfectament en la temàtica del fil (com també s'ha parlat del soterrament de Balaguer al fil de la línia de la Pobla), però les respostes que han passat a un pla més general del tema dels soterraments han fet que tot plegat acabés depassant l'àmbit d'aquest fil.

En resum: si algú té alguna cosa a dir sobre soterraments en general (no pas el de Sant Guim en particular o altres que es plantegin a la línia Lleida-Manresa), que ho faci en un dels dos fils que indico més amunt, si vol (o si cal), fent referència al present fil.

Posted: Monday 24/05/2010 20:09
by Ecomobisostrans
L'altre dia a la fira Expobages hi havia un stand de l'ajuntament de Sant Marti de Sesgueioles anunciant "vida de poble amb serveis de ciutat" i uns pisos i cases a preus irrissoris, comparats amb lo que es paga a Manresa o a Lleida. Suposo que els deu haver passat com a Calaf, que tenen tot un barri sencer construit i ple nomes al 10%, degut a la crisi.

Be, la qüestió es que els vaig preguntar si a part dels 3 trens al dia per sentit (això si, l'estacio al centre del poble) hi havia algo més, i em van dir que si, que hi ha un taxi que per 12 o 13 euros et porta a Calaf. Lo curios es que en el planol del poble consta una parada de bus, però a la web de Gencat no surt cap bus, es a dir que potser nomes es deu utilitzar per discrecionals, o escolars.

I jo em pregunto, tant costaria que els 3 trens que acaben a Cervera vagin fins a Manresa i des d'allà empalmin amb Rodalies? Bueno, a lo millor ho fan quan acabi les obres, que segons un revisor serà al novembre d'aquest any.

Al 2008 vaig haver de fer Manresa-Calaf. A l'anada vaig anar en bus: 4,25€ A la tornada en tren: 1,80€

Seran els següents?

Posted: Monday 24/05/2010 22:20
by Guigui
Un altre poble candidat a demanar un soerrament estúpid com Sant Guim de Freixenet?

Per cert, la política de fer habitatges a les quimbambes i refiar-se de les infraestructures comença a viure el seu crepuscle...

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Posted: Tuesday 25/05/2010 13:20
by Sky
Tres detinguts per haver robat coure de la línia de tren Lleida-Manresa

Els Mossos d'Esquadra i la policia local de Cervera van detenir dissabte a la matinada tres homes, nascuts a Portugal i veïns d'Esparreguera (Baix Llobregat), quan intentaven endur-se cable de coure –accessori i no de la catenària– de la línia de tren Lleida-Manresa-Barcelona, a Cervera. La policia va arribar al lloc després de rebre un avís i va trobar els tres presumptes lladres en una furgoneta en la qual hi havia més de 100 metres de cable tallat i pelat, eines per tallar i pelar el material a més de guants aïllants. Adif ha calculat en més de 30.000 euros els danys soferts en les instal·lacions. Els tres detinguts van quedar en llibertat amb càrrecs després de declarar davant del jutge ahir.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... nresa.html

Re:

Posted: Saturday 29/05/2010 21:34
by sag470
Ecomobisostrans wrote:
Be, la qüestió es que els vaig preguntar si a part dels 3 trens al dia per sentit (això si, l'estacio al centre del poble) hi havia algo més, i em van dir que si, que hi ha un taxi que per 12 o 13 euros et porta a Calaf. Lo curios es que en el planol del poble consta una parada de bus, però a la web de Gencat no surt cap bus, es a dir que potser nomes es deu utilitzar per discrecionals, o escolars.
Sant Guim té servei de bus. Hi ha varies linies de Cots Alsina fins nuclis pròxims i fins Cervera. Crec que son serveis escolars amb admisions per transport regular.

Posted: Monday 31/05/2010 14:42
by Ecomobisostrans
sag470 wrote:
Ecomobisostrans wrote:
Be, la qüestió es que els vaig preguntar si a part dels 3 trens al dia per sentit (això si, l'estacio al centre del poble) hi havia algo més, i em van dir que si, que hi ha un taxi que per 12 o 13 euros et porta a Calaf. Lo curios es que en el planol del poble consta una parada de bus, però a la web de Gencat no surt cap bus, es a dir que potser nomes es deu utilitzar per discrecionals, o escolars.
Sant Guim té servei de bus. Hi ha varies linies de Cots Alsina fins nuclis pròxims i fins Cervera. Crec que son serveis escolars amb admisions per transport regular.
Jo estava parlant de Sant Martí de Segueioles, que segons la web de gencat no en te cap.

Sant Guim té aquesta mè de servei:

Una linia que va nomes els dies lectius, i no et porta enlloc, sino es que vols passar la nit fora: http://ptop.gencat.cat/vullanar/horari.php?LINIA=3073

Una linia que nomes funciona 1 cop al mes d'octubre a juny, i et porta a Cervera, però per tornar t'has d'esperar un mes:
http://ptop.gencat.cat/vullanar/horari.php?LINIA=3078

I una linia que funciona els dimarts del mes d'agost, i et porta a Cervera però per tornar t'has d'esperar una setmana: http://ptop.gencat.cat/vullanar/horari.php?LINIA=3070

I la web de cots alsina només t'informa dels serveis discrecionals (lloguers d'autobusos, etc) : http://cotsalsina.com/ >:(

Edito: les penjo a "linies anuals": http://transport.cat/viewtopic.php?f=6& ... 86#p169686

Ja hi ha el tren

Posted: Monday 31/05/2010 17:35
by Guigui
Si Sant Guim ja té serveis ferroviaris (tot i que pocs), per a què calen línies d'autobusos als mateixos indrets?

Posted: Tuesday 01/06/2010 16:03
by Ecomobisostrans
Si tingues uns quants serveis ferroviaris més potser no faria falta, però tal com està la cosa no estaria mal que els Manresa-Calaf allarguessin fins Cervera, per St.Marti i St.Guim.