Page 146 of 221

Back to topic!

Posted: Friday 06/06/2014 16:07
by Guigui
Si us plau, cenyiu-vos al tema. Per als accessos ferroviaris a l'aeroport, hi ha un altre fil obert.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 16:10
by davroca5
Vox wrote:Per l'Aeroport era suficient amb el proposat per portar rodalies a la T1 (T1-T2 soterrat i cap el Prat). Gran capacitat i en res al centre. La part que s'hagués estalviat la Generalitat en la part sud de la L9 la podria haver destinat a ampliar la L1 i L2 per la zona. I que la L9 es quedes com la línea que tallaria les demés per la part alta de la ciutat.

Si aquesta desgracia de la L9 fos cosa de Mordor, dic, Madrid, al TN en farien estudis cada dia. Es sorprenent com no se'n parla quasibé. La factura de la L9 es una vergonya.

Vox
Si l'Estat espanyol no inverteix un duro en Rodalies BCN hem de buscar alternatives.
Que aquesta alternativa hagi estat mal planificada i s'hagin fet estacions en mig del desert no t'ho nego, i de fet sóc el primer què s'oposa a aquest malbaratament inútil i ridícul.
Però el què no podem fer es esperar com rucs després de anys i anys de bonança econòmica a que el papá estado vingui i faci el túnel què arribi a la T2 i a la T1 mitjançat Rodalies.

I per cert, al TN Vespre del 4 de juny (fa dos dies) van fer un reportatge i van parlar sobre els 300 milions què hem de pagar a les concessionàries a l'any per les estacions i de la factura final amb interessos inclosos de 16.000 milions d'€.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 17:21
by metring
:topic

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 18:06
by metring
http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/06/ ... ou-de-ll9/

Es posposa sense data l’obertura de l’estació de Camp Nou de l’L9

Actualitzat el 06.06.2014 a les 15:31

En el traçat del tram de l'L9 que s'ha de posar en marxa el 2016, segons s'ha anunciat aquesta mateixa setmana, ha desaparegut el nom d'una estació: Camp Nou. El motiu que dóna el Departament de Territori i Sostenibilitat és que l'estació funciona com una via d'extracció de material de runa del ramal de la Zona Franca i que fins el 2018 no es preveu que entri en funcionament.

L’estació de Camp Nou no és l’única que haurà d’esperar a obrir. De moment tampoc no entrarà en servei la parada de la Ribera, projectada entre Les Moreres i el Prat Estació. Aquesta parada es troba enmig d’una zona no urbanitzada i es va preveure perquè en aquell punt es volien edificar habitatges. L’altra parada que no obrirà el 2016 és la de la Terminal de Càrrega de l’aeroport. En aquest cas el motiu que dóna el departament de Territori i Sostenibilitat és que és una instal·lació que encara no s’ha desenvolupat i es considera que no té sentit fer-hi una parada.

Els veïns de Les Corts asseguren que no han rebut cap notificació oficial d’aquest nou retard. Anna Ramon, presidenta de l’Associació de Veïns Camp Nou, lamenta aquest fet “perquè els dies de partit seria molt útil i dissuadiria els socis d’arribar en cotxe fins al camp”. Ramon també reivindica que la zona “té moltes mancances pel que fa a transport públic” i que aquesta parada ajudaria també a connectar amb Sant Joan de Déu.

Ah, caram...

Posted: Friday 06/06/2014 18:38
by Guigui
Ramon també reivindica que la zona “té moltes mancances pel que fa a transport públic” i que aquesta parada ajudaria també a connectar amb Sant Joan de Déu.
Ostres tu, al final, la L9 farà encara més voltes. Per Sant Joan de Déu... però després de passar pels estudis de TV3, suposo.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 20:31
by trensmat
Se que no es el tema pero estaría bien que los trenes procedente de Tortosa, Lleida y Reus podrían parar en la estación del Prat para hacer transbordo con los trenes del Aeropuerto sin tener que ir a sants.

Luego creo que la línea 9 y 10 sur tendrían que acabar en Sarria porque así se podría hacer transbordo con FGC para conectar con Pl Cataluña.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 20:38
by Renfe445
I llavors quan estarà acabada la línia, a l'any 12069?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 20:40
by 437.001
victorcasta wrote:
metring wrote:A TV3 han dit que les estacions seran d'obra vista, res a veure amb les altres estacions que ja funcionen.
Només ho seran Europa-Fira, Parc Logístic i Mercabarna, perquè l'arquitecte les ha dissenyat així.
Europa-Fira no. Només Parc Logístic i Mercabarna.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 06/06/2014 20:47
by 437.001
wefer wrote:
ortegote wrote:I es la primera vegada que veig el mapa amb les corbes al Prat
És el que passa quan s'imposen els criteris polítics per sobre dels tècnics i, de fet, per sobre del sentit comú: un espaghetti indigest.
Els temps de trajecte poden fer canviar d´opinió a alguns que ara troben que fa massa voltes.
Es parla de 30 minuts entre Zona Universitària i Aeroport T1.
No m´ho crec (més que res perquè el trajecte Zona Universitària-Aeroport T1 no serà directe, hi haurà transbordament a Collblanc degut a la busisolution de Camp Nou), però no estarà massa allunyat d´això: Collblanc-Aeroport T2 en 30 minuts estarà molt bé...

Compareu amb el trajecte Collblanc-Aeroport T2 actual de L5 + Rodalies i no hi ha massa diferència.

També s´ha de tenir en compte que hi ha una part importantíssima del pla d´extensió del metro que està absent (i el que li queda): el perllongament de la L2 entre Sant Antoni i Aeroport T1, amb reutilització de les vies de la L9 entre Parc Logístic i Aeroport T1...

Tornant al tema de que si la L9 fa moltes voltes pel Prat: sobre el mapa és cert, en fa. Ara bé, no cal confondre això amb una baixa velocitat de la L9 ni amb que les corbes siguin de radi reduït, no és el cas, la L9 és la més ràpida de tot el metro, i el tram de l´aeroport en particular, on les interestacions són més llargues.

Tampoc es pot oblidar que en una línia així de llarga i que travessa la Zona Franca i altres polígons industrials, ha de tenir quants més passatgers millor, així s´entén el revolt per El Prat Estació, ja que serà un intercanviador potent amb Rodalies.

Ja hi haurà connexió amb el centre

Posted: Friday 06/06/2014 22:59
by Guigui
trensmat wrote:Luego creo que la línea 9 y 10 sur tendrían que acabar en Sarria porque así se podría hacer transbordo con FGC para conectar con Pl Cataluña.
A la primera fase, es podrà connectar amb el centre al Prat Estació (R2) i la Torrassa (L1).

Re: Ja hi haurà connexió amb el centre

Posted: Saturday 07/06/2014 8:04
by trensmat
Guigui wrote:
trensmat wrote:Luego creo que la línea 9 y 10 sur tendrían que acabar en Sarria porque así se podría hacer transbordo con FGC para conectar con Pl Cataluña.
A la primera fase, es podrà connectar amb el centre al Prat Estació (R2) i la Torrassa (L1).
Yo por mi humilde opinión creo que deberían de haber alargado un poco mas el tramo sur pero en fin las decisiones de la Generalitat son bastante raras.

Fins a Sarrià no és possible

Posted: Saturday 07/06/2014 12:39
by Renfe451
trensmat wrote:Yo por mi humilde opinión creo que deberían de haber alargado un poco mas el tramo sur pero en fin las decisiones de la Generalitat son bastante raras.
El tramo hasta Sarrià es imposible que se abra, porque las obras están completamente paradas ya que pertenece al tramo central uno de los que queda paralizados sine die.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 07/06/2014 20:52
by Ecomobisostrans
genissimon wrote:La renfe no arriba a la T1. I el viacrucis que s'ha de fer per anar del baixador de la renfe a la T1 o viceversa et fa perdre moooooolta estona.
victorcasta wrote:M'encanta com en temps de crisi diem que el metro a l'aeroport no cal, que amb rodalia ja està bé.
Guigui wrote:És que estaria bé amb una rodalia com cal, amb freqüències decents (mínim 15 minuts), un servei fiable i cobrint les dues terminals. I sí, potser molts de nosaltres hem canviat d'opinió, però la crisi ens ha posat a tots al seu lloc i ens ha mostrat que no es poden satisfer tots els capricis amb diners procedents de les arques públiques. I massa que ja se n'han satisfet.
Responc aqui per no seguir l'off-topic: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=280

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 10/06/2014 22:33
by davroca5
Image

Mas Blau. Extreta del Google Street View,

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 15:36
by uriol108
Però el tunnel està perforat fins passat la zona Universitaria, per tant seria interessant que poguessin fer allargar el tram fins a la Zona Universitaria, per poder enllaçar la Linia amb la L3...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 17:29
by wefer
davroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 17:34
by alf_
wefer wrote:
davroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti
:plas :plas :plas

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 17:44
by oriolp13
wefer wrote:
davroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti
T'equivoques aquí, Marçal. La parada està ubicada al polígon Mas Blau II, a 100m direcció d'autovia hi ha el Mas Blau I, on hi ha multitu d'empreses amb multitut de treballadors. El meu pare és un dels que treballa allà, i com d'altres treballadors, estàn esperant que hi arribi el metro, per no haver d'agafar el cotxe, ja que des del centre de Barcelona on viu fins allà en plena hora punta no fa més que agafar embussos, apart del cost més elevat d'anar-hi amb transport privat (donat l'elevat consum de combustible que es genera al circular per ciutat).

Criticant sempre de manera general tot el que es fa no és bo, i un polígon industrial és sempre un punt d'aportació de viatgers, ja que recordem que no tots els treballadors són alts càrrecs d'empreses, i que molta gent n'està farta de fer caravana dia sí, dia també.

Ah, i la foto està feta en direcció al solar d'extracció de terres que es va utilitzar, el qual estava ple de maquinària d'obres durant la construcció del metro, per el qual és bastant normal que ara per ara estigui buit.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 17:57
by epuig29
A més just al solar que es veu és on en teoria es construirà la nova central d'Amazon. A la llarga tindrà forces usuaris, jo crec que està ben planificada.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 11/06/2014 18:29
by alf_
oriolp13 wrote:
wefer wrote:
davroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti
T'equivoques aquí, Marçal. La parada està ubicada al polígon Mas Blau II, a 100m direcció d'autovia hi ha el Mas Blau I, on hi ha multitu d'empreses amb multitut de treballadors. El meu pare és un dels que treballa allà, i com d'altres treballadors, estàn esperant que hi arribi el metro, per no haver d'agafar el cotxe, ja que des del centre de Barcelona on viu fins allà en plena hora punta no fa més que agafar embussos, apart del cost més elevat d'anar-hi amb transport privat (donat l'elevat consum de combustible que es genera al circular per ciutat).

Criticant sempre de manera general tot el que es fa no és bo, i un polígon industrial és sempre un punt d'aportació de viatgers, ja que recordem que no tots els treballadors són alts càrrecs d'empreses, i que molta gent n'està farta de fer caravana dia sí, dia també.

Ah, i la foto està feta en direcció al solar d'extracció de terres que es va utilitzar, el qual estava ple de maquinària d'obres durant la construcció del metro, per el qual és bastant normal que ara per ara estigui buit.
El problema es que la única solución para un buen transporte se vea en el Metro. Esto me parece un conservadurismo de lo más rancio. ¿Cual es el problema de poner un bus que vaya hasta la estación de tren, coordinado con los trenes? Considerando la velocidad del tren, sería igual si es que no más rápido que el Metro. Si dices que va tanta gente como para un Metro, un bus tendría que ir más que a rebosar, como el H6. Hoy en día hay carriles segregados y sistemas de prioridad semafórica que pueden hacer que un bus tenga una velocidad comercial muy decente, y esto sigue costando una fracción de lo que cuesta el Metro. O sino se puede hacer un tranvía, que tiene casi la mitad de la capacidad de un Metro, y un 75% de la velocidad comercial. Y digo, si al menos un lado de la parada de Metro esta vacío, difícilmente irá el Metro más de medio lleno.

Nadie quiera negar al polígono un buen transporte, pero el Metro es como que lo más de lo más, la artillería pesada. ¿Te parece normal que se opte inmediatamente por la brocha más gorda? ¿No crees que primero habría que ir descartando otras opciones más económicas y que puedan dar un resultado igual de satisfactorio?