Page 152 of 221
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 12:46
by 121 POBLE SEC
Algu sap com van les obres de les linies L9 y L10 encara finalitzen a l'estació La Sagrera el tronc central de barcelona ya hauria de estar enllestit a veure si fan allargar aquest metro
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 12:49
by Renfe451
121 POBLE SEC wrote:Algu sap com van les obres de les linies L9 y L10 encara finalitzen a l'estació La Sagrera el tronc central de barcelona ya hauria de estar enllestit a veure si fan allargar aquest metro
S'ha dit milers de vegades (i no sé si ho has llegit) que el tram central no es farà fins que no hi hagi diners. Per tant si el vols veure enllestit, espera't sentat...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 13:38
by trensmat
Renfe451 wrote:trensmat wrote:Yo a la zona sur de la línea 9 le pondría L-12 hasta que acabaran las obras de la línea 9 central.
sobre el tramvia por la Ronda del Mig no esta nada mal la idea, pero el problema seria la plaza Lesseps ya que es una arteria vital para la ciudad de Barcelona y también que el trafico es demasiado denso por la zona de Lesseps hasta General Mitre.
A més també de que la Plaça Lesseps ha estat massa temps potes enlaire. Si tornéssin les obres els veïns es pujarien per les parets.
Exacto.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 15:02
by 122-042-132
Renfe451 wrote:trensmat wrote:Yo a la zona sur de la línea 9 le pondría L-12 hasta que acabaran las obras de la línea 9 central.
sobre el tramvia por la Ronda del Mig no esta nada mal la idea, pero el problema seria la plaza Lesseps ya que es una arteria vital para la ciudad de Barcelona y también que el trafico es demasiado denso por la zona de Lesseps hasta General Mitre.
A més també de que la Plaça Lesseps ha estat massa temps potes enlaire. Si tornéssin les obres els veïns es pujarien per les parets.
Inviable amb la darrera actuació d'urbanització de Gral. Mitre, carrils molts justets; obra acabada de fer o en curs d'urbanització, cas del tram de Muntaner. A més tenim més de la meitat del túnel del metro construït. No hi doneu més voltes al Tram, la Ronda del Mig tindrà el metro de la L9-L10.
Per cert, la denominació Nord i Sud les trobo molt correctes i definitòries geogràficament parlant.
Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 16:34
by gatvell
Jo ho trobo, també, bé que es diguin Nord i Sud. Senzill i totalment aclaridor.
Camp Nou vs Campus Sud
Posted: Monday 14/07/2014 17:46
by Javi M
Oriolix wrote:[...] l'estació de Camp Nou que tant et molesta resulta que està al mig de la zona universitària de la Diagonal, tocant a les facultats de Geografia, Història, Filosofia, etc. Evidentment també queda a prop del Camp Nou i li van posar aquest nom, com li podrien haver posat "Cementiri de Les Corts" que també està per allà.
Precisament, ni la Facultat de Geografia i Història ni la de Filosofia es troben allà.
Guigui wrote:Madrid: Santiago Bernabéu
Londres: Wembley Stadium
París: Stade de France (Saint-Denis / La Plaine)
Viena: Stadion
etc.
Però el problema és que a Barcelona es digui Camp Nou...
Desconec com és a la resta de ciutats, però aquí aquesta parada donarà servei també a la Zona Universitària. El fet que es prefereixi Camp Nou a Campus Sud és un vil reflex d'aquesta societat.
Personalment, haguera trobat una bona solució anomenar l'estació Campus Sud | Camp Nou. I l'estació de Palau Reial, que paradoxalment és usada per més universitaris que la parada mateixa de Zona Universitària, hauria de rebatejar-se com Zona Universitària | Palau Reial.
Re: Camp Nou vs Campus Sud
Posted: Monday 14/07/2014 19:44
by oriolp13
Javi M wrote:Oriolix wrote:[...] l'estació de Camp Nou que tant et molesta resulta que està al mig de la zona universitària de la Diagonal, tocant a les facultats de Geografia, Història, Filosofia, etc. Evidentment també queda a prop del Camp Nou i li van posar aquest nom, com li podrien haver posat "Cementiri de Les Corts" que també està per allà.
Precisament, ni la Facultat de Geografia i Història ni la de Filosofia es troben allà.
Guigui wrote:Madrid: Santiago Bernabéu
Londres: Wembley Stadium
París: Stade de France (Saint-Denis / La Plaine)
Viena: Stadion
etc.
Però el problema és que a Barcelona es digui Camp Nou...
Desconec com és a la resta de ciutats, però aquí aquesta parada donarà servei també a la Zona Universitària. El fet que es prefereixi Camp Nou a Campus Sud és un vil reflex d'aquesta societat.
Personalment, haguera trobat una bona solució anomenar l'estació Campus Sud | Camp Nou. I l'estació de Palau Reial, que paradoxalment és usada per més universitaris que la parada mateixa de Zona Universitària, hauria de rebatejar-se com Zona Universitària | Palau Reial.
Doncs jo sí que li veig un perquè a anomenar-la Camp Nou. Simplement és una zona que atrau molts turistes, i si poses una parada amb el seu nom tots tindràn una referencia molt més clara on anar.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 19:53
by sergi
"Només comentar que el traçat de la L9 no és responsabilitat el sr.Mas "
¿ Perdón ?
Las obras de la L-9 comenzaron en el 2002,último gobierno de Pujol con el señor Mas de conseller en cap.Todavía le recuerdo subido encima de una excavadora en Santa Coloma o Badalona haciéndose la foto de inauguración de obras de rigor.
Cierto que el trazado luego se empeoró todavía más en el aeropuerto y el Prat,pero el resto era igual (de hecho en los primeros proyectos aparecía el absurdo que la L-9 conectaba con la L-3 en Maria Cristina y volvía a subir para conectar de nuevo en Zona Universitària (!)).
"pero el tema es que aquí se demonizaba la L12 Metrosur diciendo que no se usa y que no sirve para nada, "
No se me ocurriría a mí decir tal cosa,pero el Metrosur tampoco ha sido el éxito del siglo...actualmente transporta poco más de la mitad del pasaje que se preveía cuando se proyectó.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 20:02
by Miquel
oriolp13 wrote:Doncs jo sí que li veig un perquè a anomenar-la Camp Nou. Simplement és una zona que atrau molts turistes, i si poses una parada amb el seu nom tots tindràn una referencia molt més clara on anar.
La majoria de turistes que van al Camp Nou ho fan des de el centre de la ciutat, o el que es el mateix, via L3 (Les Corts) o L5 (Collblanc). No crec que vagin fins a Zona Universitària o la mateixa Collblanc a canviar de línia quan les altres dues estacions són una mica més aprop.
Si l'estació s'anomena "Camp Nou" ha estat per culpa dels fanàtics de l'equip, doncs si certa ciutat te la seva "Santiago Bernabeu", aquí hauria d'haver la corresponent. Per tant trobo més adient "Campus Sud" o l'actual "Avinguda de Xile" ja que és on es troba l'estació.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 20:12
by alf_
Hay un fantástico tunel viario en Lesseps, que estamos desaprovechando para los coches, y que podría perfectamente ceder un carril por sentido para que pase un tranvía (¡o siquiera un carril bus!), además permitiría tener una parada justo en el centro de la plaza, y con un trasbordo muy rápido al Metro y buses. Durante las obras, para no molestar, lo que hacemos es cerrar por completo el tunel viario para usar el otro carril para las obras. Poblema resuerto.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 22:59
by davroca5
Bé, doncs avui m'han respost al email que els vaig enviar. La resposta suposo que tots sabreu quina es. Però bé, almenys han respost (tard, això si).
ATM wrote:Benvolgut Sr. Rodríguez,
En resposta a les seves rectificacions del proppassat dia 7, en qualitat de Secretari de la Comissió de Nomenclatura m’escau de respondre-li el procés pel qual s’escull el nom d’una estació, que és com segueix:
· Un expert en toponímia de la Universitat de Barcelona fa una primera proposta de noms per a les estacions en construcció.
· La Comissió de Nomenclatura analitza les propostes i les debat en profunditat, buscant-hi la idoneïtat i evitant les incoherències i les possibilitats de confusió amb d’altres estacions.
· Aquestes noves propostes s’envien a l’Ajuntament on s’ubica l’estació, el del Prat en el seu cas, el qual fa les contrapropostes que li semblen oportunes.
· Aquest diàleg continua fins arribar a un acord de proposta entre la Comissió i l’Ajuntament en qüestió.
· Un cop s’hi arriba, el nom proposat se sotmet a l’aprovació del Consell d’Administració de l’ATM, constituït per representants de les diverses Administracions consorciades i presidit per l’Hble. Conseller de Territori i Sostenibilitat.
Li prego de creure’m, Sr. Rodríguez, si li dic que totes les consideracions que vostè ens fa ja han estat en boca i objecte de discussió diverses vegades dels membres de la Comissió de Nomenclatura, fins que se n’ha arribat a l’aprovació.
Atentament,
O sigui, que després de passar per tota aquests llocs (que sembla una cadena de muntatge), han trobat oportú dir-li a una estació "El Prat" tenint sis estacions al seu terme municipal i dir-li "Cèntric" a una altra on més de la meitat de la gent quan la vegi no tindrà ni idea del seu orígen. Doncs no ho entenc.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 23:20
by alf_
Esto es un poco como si yo te pregunto de que color estas pintando tu casa y tu me dices "de uno muy bonito que escogí con mi mujer". Te han contestado justificando su metodología, que es correcta, pero no el criterio. Por ejemplo, si te ruegan que les creas cuando les dices tus sugerencias pues sería interesante que presenten las argumentaciones de cada órgano que estuvo involucrado en ese proceso, y las actas de todas las reuniones que hicieron, para poder ver como se justifican entonces unos nombres que evidentemente causaron desde el comienzo alguna duda.
Si fuera yo malpensado diría que esos nombres los han decidido según sus intereses... al alcalde de El Prat no le vendrá mal poder abrir paradas de Metro que tienen nombres como si un espacio cultural fuera una cosa tan importante como para merecer Metro, en esta megalopolis que es El Prat con su supermetro....
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 14/07/2014 23:24
by davroca5
alf_ wrote:Por ejemplo, si te ruegan que les creas cuando les dices tus sugerencias pues sería interesante que presenten las argumentaciones de cada órgano que estuvo involucrado en ese proceso, y las actas de todas las reuniones que hicieron, para poder ver como se justifican entonces unos nombres que evidentemente causaron desde el comienzo alguna duda.
Eso se llama transparencia, y en este país no se lleva.
alf_ wrote:Si fuera yo malpensado diría que esos nombres los han decidido según sus intereses... al alcalde de El Prat no le vendrá mal poder abrir paradas de Metro que tienen nombres como si un espacio cultural fuera una cosa tan importante como para merecer Metro, en esta megalopolis que es El Prat con su supermetro....
Yo creo que también. Creo que los nombres elegidos entre las fases 1 y 2 eran los nombres que proponemos aquí, pero son los que luego ha modificado el alcalde de El Prat en la fase 3 para adaptarlas a su gusto y que luego la ATM ha aprobado.
Seguiment de les obres del Metro del Prat
Posted: Monday 14/07/2014 23:30
by Guigui
Vist tot aquest batibull, el millor serà deixar-nos de L9 sud o altres històries, i anomenar la línia directament pel que és: el Metro del Prat. Que arribi a Barcelona o altres municipis, és un fet merament circumstancial, vist el cas que han fet a l'alcalde de torn perquè imposi els seus interessos particulars.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/07/2014 1:28
by 437.001
davroca5 wrote:alf_ wrote:122-042-132 wrote:Gent de poca fe, el 2026, en parlem. Segurament en parlarem molt abans! Salut!
¿Así que tendré que esperar 12 años para tener Metro? ¿Hola? ¿Pero que m***** de promesa es esa? ¿Durante 12 años vamos a tener que soportar el tráfico y la mala comunicación? Genial!!
Tu mismo has dicho antes que no te creías que en el 2026 tendríamos el tramo central, amigo mío
Yo soy de la opinión que entre 2020 y 2025 tendremos tramo central.
Entre 2015 y 2035 me parece una fecha más realista, pero sólo es una opinión.
Las tuneladoras les dan dinerete a los de Cotxeoficialunya.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 16/07/2014 2:23
by bitxofo
No tenen ni cap ni peus els noms de les estacions al Prat de Llobregat, això ha estat un gol de l'alcalde del Prat.
Quina caqueta de noms per despistar tota la gent que no sigui del Prat de Llobregat!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/07/2014 1:26
by davroca5
Les concessionàries s'estan fent d'or
Ah, es Europa | Fira
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/07/2014 7:31
by Ecomobisostrans
Estic veient que a totes aquestes estacions fantasma els han instalat màquines de bitllets, però voleu dir que valdran d'aqui a que les inaugurin? Es que se suposa que al 2015 implantaran la T-mobilitat, i no sé si aquestes màquines estan preparades per interactuar-hi.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/07/2014 13:52
by Mortadel·lo
alf_ wrote:Hay un fantástico tunel viario en Lesseps, que estamos desaprovechando para los coches, y que podría perfectamente ceder un carril por sentido para que pase un tranvía (¡o siquiera un carril bus!), además permitiría tener una parada justo en el centro de la plaza, y con un trasbordo muy rápido al Metro y buses. Durante las obras, para no molestar, lo que hacemos es cerrar por completo el tunel viario para usar el otro carril para las obras. Poblema resuerto.
al túnel sentit nord de la plaça Lesseps hi ha un carril bus
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Monday 21/07/2014 20:00
by victorcasta
I dubto que un tramvia pogués pujar les rampes d'aquell túnel...