Page 156 of 199
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Friday 12/04/2013 20:50
by Sky
La Paeria mobilitza una trentena de persones per l’entrada en funcionament de la nova xarxa d’autobús urbà
S’ha preparat un desplegament tècnic i humà durant tot el cap de setmana per canviar tota la informació de les parades ja que fins a l’últim moment conviuran les línies antigues amb les noves
L’Ajuntament de Lleida mobilitzarà un ampli dispositiu tècnic i humà durant tot el cap de setmana per l’entrada en funcionament de la nova xarxa d’autobús urbà per tal de canviar tota la informació de les parades, ja que fins a l’últim moment conviuran les línies antigues amb les noves. En total són una trentena de persones entre tècnics municipals, personal de les empreses de manteniment, de senyalització i via pública, així com els inspectors i personal d’atenció al públic d'Autobusos de Lleida, als quals se sumaran a partir de dilluns agents de la Guàrdia Urbana i els 13 agents cívics, que continuaran donant informació com han fet en els últims dies. Precisament, aquest dilluns reforçaran les tasques d’informació en els nodes principals on es concentren més parades, com Ricard Viñes, el pont Vell o l’estació d’Autobusos i també a l’interior dels autobusos.
En total, es canvien o es modifiquen una cinquantena de parades, la qual cosa suposa nova senyalització i informació, reubicació o canvi de pals, senyalització horitzontal, etc.
La Paeria també està duent a terme un pla de difusió important per tal que tothom s’assabenti dels canvis que comporta l’entrada en funcionament de la nova xarxa d’autobús de Lleida, com ha explicat la 1a tinent d'alcalde, Marta Camps. Així, durant aquesta setmana hi ha hagut carpes informatives a la plaça Ricard Viñes (que continuarà durant els propers dies), Mercat de la Bordeta, rambla Corregidor Escofet (Pardinyes) i demà es trasllada al mercat de Barris Nord. Aquesta difusió s’ha ampliat amb la informació que els ciutadans poden trobar a l’oficina d’Autobusos de Lleida, així com a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana, a més de les pàgines webs d’Autobusos de Lleida i
http://www.paeria.cat/novesliniesbus i al Facebook “Nova xarxa d’Autobusos de Lleida”. A bord dels autobusos també hi haurà tota la informació sobre la nova xarxa, així com a les parades (així com les que hagin canviat o s’hagin traslladat) hi haurà tota la informació sobre la xarxa, les línies i els horaris
Així mateix, s’han editat 50.000 tríptics informatius i 5.000 itineraris recomanats de 15 barris (es proposa com anar d’un barri amb un seguit de destinacions principals i les combinacions diferents de les línies).
En aquesta darrera setmana s’han dut a terme alguns canvis viaris que eren necessaris amb l’entrada en funcionament dels nous recorreguts de l’autobús, com són el gir a l’esquerra al pont Vell per anar cap a l’avinguda Blondel, o el gir a l’esquerra a l’avinguda Artesa amb l’avinguda Miquel Batllori.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=17506
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Sunday 14/04/2013 14:15
by erbuki
Demà és el dia. Més de 25 anys de recorreguts circulars diuen adéu per donar pas a una nova xarxa d'autobusos a Lleida, més eficient i més racional. Veurem com assimilen aquest cacau els usuaris, sobretot la gent gran.
A partir de demà tocarà fer els recorreguts de prova de rigor per comprovar el funcionament de totes les linies, noves assignacions, punts forts i febles, etc.
Personalment, trobaré a faltar la L8, ja que han sigut més de 15 anys portant-me a l'escola, a l'institut i a la universitat. El recorregut per Lluís Companys i Pius XII (que queden deserts) i el gir infernal de Bisbe Martín Ruano amb Vallcalent amb els busos articulats.
Ara tocarà benerar i defensar les noves linies 5, 7 i 8
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Sunday 14/04/2013 14:20
by Sky
Per mi que visc a la confluència Dr. Castells / Garrigues el canvi és genial. Perdo la L13 però guanyo noves línies que em porten directament als punts més importants de la ciutat.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Sunday 14/04/2013 14:53
by sergilleida
Doncs si diem adeu a anys i anys de pas de busos per un mateix carrer en processó per donar pas a noves linies més modernes...
En el meu cas em quedo igual amb les linies 2 i 3 guanyant un vehicle en hores punta.
Demà veurem quans vehicles van a cada linia i com respon la gent... Avui al Segre he llegit que els associacions de veïns es mostraven favorables al canvi..
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Sunday 14/04/2013 17:02
by Sky
Doncs qui ho diria, que llegint algunes coses darrerament sembla que tinguéssim una xarxa magnífica que ara se'n va en orris.
https://twitter.com/PZepol/status/321626459099766784
A poques hores de l'entrada en funcionament de la nova xarxa d'autobusos de Lleida l'ampli dispositiu tècnic i humà continua treballant per tal de canviar tota la informació de les parades, ja que fins a l’últim moment conviuran les línies antigues amb les noves.
En total són una trentena de persones entre tècnics municipals, personal de les empreses de manteniment, de senyalització i via pública, així com els inspectors i personal d’atenció al públic d'Autobusos de Lleida, als quals se sumaran a partir de dilluns agents de la Guàrdia Urbana i els 13 agents cívics, que continuaran donant informació com han fet en els últims dies.
Gràcies a tots ells pel treball i l'esforç d'aquests dies!!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 135&type=1
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Sunday 14/04/2013 22:30
by sergilleida
Doncs arribats a aquestes hores i quan gairebé tots els busos han acabat el recorregut podem dir allò que finalitza una etapa d'Autobusos de Lleida. A partir de demà el gran dia de l'esperada Nova Xarxa!!
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 8:53
by erbuki
De moment, a aquesta hora del matí l'assignació del 8 són dos Hispano Habit (4144 i 4145) i el 4059 per fer el reforç a Gualda. Ha sigut una sorpresa veure un articulat en aquesta linia. Segurament el retiren a partir de les 9:34, quan la linia deixa de pujar a Gualda. Veurem si per la tarda també el destinen tot l'interval horari de pujada (de 12:00 a 18:24). Aquesta tarda tinc festa i em dedicaré a investigar la resta d'assignacions a totes les noves linies!
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 15:00
by Sky
En funcionament la nova xarxa d’autobusos de Lleida
Durant el matí no hi ha hagut incidències destacables i les línies han funcionat correctament, mentre continua el dispositiu per informar els usuaris i resoldre els seus dubtes amb la distribució de 70.000 tríptics i plànols
Aquest dilluns ha entrat en funcionament la nova xarxa d’autobusos de Lleida, que ha comportat una reestructuació per passar d’un total de 18 línies a 10, amb més autobusos per línia i amb una millor freqüència de pas, sense incidències destacables.
En hora punta hi havia 35 autobusos circulant pels carrers de la ciutat i s’ha organitzat un ampli dispositiu per tal de l’Ajuntament i d’Autobusos de Lleida per disposar d’inspectors, agents cívics i tècnics municipals per anar informant i resolent els dubtes dels usuaris de les diferents línies tant al carrer, en els principals punts de confluència i intercanvi de línies com el Pont Vell o l’Estació d’Autobusos, així com a bord de l’autobús. L’única incidència puntual ha estat el fet d’haver de reforçar a primera hora del matí la línia 7, que cobreix els Magraners i el Secà, amb un autobús addicional atesa la gran demanda de passatgers que hi havia.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat l’entrada en funcionament del nou servei d’autobús urbà de la ciutat molt positivament i ha destacat l’augment d’autobusos i freqüències per cada línia per tal d’aconseguir una millora en la mobilitat per al conjunt de la ciutadania. Tot i així, ha explicat que “és obvi que en les primeres hores hi hagi incertesa entre els usuaris però que s’han anat resolent i, per tant, no s’ha hagut de destacar cap incidència”. Així mateix, l’alcalde ha volgut subratllar que malgrat la importància d’aquesta reforma no ha estat necessari fer ajustos de la plantilla de personal d’Autobusos de Lleida.
Ros també ha destacat l’àmplia campanya de difusió i informació que s’ha dut a terme en les darreres setmanes i que continuarà en els propers dies. En aquest sentit, la 1a tinent d’alcalde, Marta Camps, ha explicat que s’han editat 70.000 exemplars entre tríptics informatius i plànols de les noves línies i s’han redoblat esforços per seguir donant informació per tal que tothom estigui assabentat dels canvis.
Nou concepte de xarxa de transport urbà
La reforma integral del servei d’autobusos de Lleida suposa un nou concepte de xarxa de transport urbà, en la mateixa línia que s’està aplicant a les grans ciutats, Barcelona, Vitòria o Pamplona, per exemple. Està dissenyada sobre els desplaçaments més habituals que fa la gent de Lleida i la demanda dels usuaris de transport públic.
L’estructura es basa en les mateixes característiques de la xarxa de carrers de la ciutat, és a dir, unes rondes (3), i unes vies principals que connecten els barris amb aquestes i amb el centre.
L’Ajuntament de Lleida potencia, sobretot, la connexió interbarris amb nous recorreguts que en alguns casos també arribaran fins al centre. La reducció de línies (de divuit a deu) i de parades té com a objectiu disminuir les esperes dels viatgers, ja que la circulació serà més àgil i hi haurà més vehicles per línia. D’aquesta manera, es millora la freqüència de pas dels busos a tots els barris de manera que en hora punta passaran cada 10-12 minuts, en lloc dels 20-30 que hi havia fins ara. En les línies centrals, la freqüència baixa de 15 a 12 minuts.
A més, gairebé totes les línies fan el recorregut d'anada i tornada pel mateix trajecte, perquè els desplaçaments siguin més ràpids i la gent pugui pujar i baixar pràcticament a la mateixa parada. La distància entre parades s'augmenta en alguns casos perquè la xarxa sigui més ràpida. A això també ajudarà el carril bus i el fet que s'hagi de demanar que l'autobús pari. En aquest sentit, es disminueix el temps de viatge en tots els trajectes i, per tant, el viatge de porta a porta serà més ràpid
Una altra novetat és que la freqüència varia en funció de les hores punta o hores vall. La Paeria millora la freqüència a tots els barris en hora punta (excepte Llívia que es queda igual), de tal manera que la mitjana d’espera a les línies de barri passa de 20-30 minuts a 10-12 minuts i a les línies centrals de 15 minuts a 12 minuts. També, s’estableixen més clarament els punts de transbordament, de tal manera que pivoten majoritàriament sobre la L-1 Interior (l’única circular), amb un temps d’espera mig de 3 minuts, i L-2 (que fa un recorregut similar al de l’antiga Ronda), amb un temps d’espera mig de 4,5 minuts. Les parades centrals són Ricard Vinyes, Estació d’Autobusos, Arnau de Vilanova i estació de Renfe.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=17524
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 17:17
by Sky
Sky wrote:Aposto a que el titular del Segre de dimarts 16 serà una cosa així: Confusió en l'estrena de la nova xarxa d'autobusos.
Si fa o no fa...
Desconcert entre els usuaris el primer dia de la nova xarxa d'autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 20:41
by erbuki
Doncs sí, es pot resumir la jornada amb les paraules "confusió", i en alguns moments de "cacau". Però és normal sent el primer dia de l'implantació d'una nova xarxa d'autobusos en una ciutat.
He pogut comprovar el funcionament d'algunes linies, i com a observacions personals, he de dir que el 7 té una demanda molt potent (com era d'esperar), el 6 té unes assignacions massa exagerades (ho dic pels dos articulats) i el 5 per Pardinyes és absolutament terrorífic (em refereixo als carrerons de doble sentit per on passa, i quins girs ha de realitzar). Com era d'esperar hi ha hagut força descontrol amb els horaris, on en alguns moments s'han vist dos autobusos junts d'una mateixa linia (a la 5 i a la 6 sobretot), alguns BKB amb "Fora de Servei", i en alguns autobusos on he pujat, els conductors anaven tant o més perduts que els propis usuaris (a nivell d'horaris i parades). Com a curiositats, he pogut veure un BKB on hi posava "3 XTERIOR" i un altre a la 8 "ALC.PORQUERES - RICARD VIES".
Us passo els avistaments d'aquesta tarda:
Linia 1: 4137, 4147 (reforç) i 4160
Linia 2: 4123, 4138, 4139 i 4141 (al mati he vist un Citaro però l'hauràn canviat)
Linia 3: 4124, 4128 (reforç), 4148, 4149 i 4159 (vist al matí)
Linia 4: Sense avistament
Linia 5: 4130, 4136, 4143, 4156 i 4158
Linia 6: 4127, 4155, 4157, 4057 i 4058
Linia 7: 4122, 4129, 4131, 4132, 4135, 4150 i 4151
Linia 8: 4144, 4145 i 4059 (reforç)
Linia 9: 4134
Linia 10: 4140
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 21:50
by Sky
El que he pogut observar jo aquest vespre:
- Un 5 i un 8 completament buits.
- Dos 7 plens a rebentar.
- Un 2 i un 3 amb el passatge habitual que veia a la L2 i L10, potser una mica més.
- Un 3 tenia al panell lateral "3 1".
- Un 8 (crec, pel carrer on l'he vist) tenia al BKB "Fora de Servei".
Després molta gent preguntant coses al conductor (cosa comprensible). No m'he trobat cap "agent cívic" i pel veig que tampoc no han deixat tríptics a l'espai que hi ha a la cabina del conductor.
D'altra banda penso que l'assignació d'un color per a cada línia pot acabar quallant. Recordo que Sarbus ja va fer una assignació de colors quan va obtenir la concessió del servei, però només va durar uns mesos per alguna raó que desconec.
Esperem que el 6 triomfi a agrònoms
Posted: Monday 15/04/2013 21:58
by Ferry1ac1
No sé com deu haver anat amb el 6 per agrònoms, però la cosa ha millorat bastant respecte la situació anterior ja que hi ha millor cadenciament.
Ja anireu informant, i per altra banda estaria molt bé que l'ajuntament anés informant de l'evolució de passatgers cada setmana durant el 1er mes, aviam si la cosa qualla o què passa.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 22:11
by sergilleida
Aixi doncs el numero de vehicles per linia per les assignacions dites es:
1: 2 vehicles + 1 de reforç
2: 4 vehicles + 1 de reforç??
3: 4 vehicles + 1 de reforç?
4: 1 vehicle
5: 4 vehicles + 1 de reforç
6: 5 vehicles
7: 7 vehicles
8: 2 vehicles + 1 de reforç
9: 1 vehicle
10: 1 vehicle
Crec que a la 7 li haurien de ficar algun articulat per absorbir tanta demanda...
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 22:30
by erbuki
sergilleida wrote:Aixi doncs el numero de vehicles per linia per les assignacions dites es:
1: 2 vehicles + 1 de reforç
2: 4 vehicles + 1 de reforç??
3: 4 vehicles + 1 de reforç?
4: 1 vehicle
5: 4 vehicles + 1 de reforç
6: 5 vehicles
7: 7 vehicles
8: 2 vehicles + 1 de reforç
9: 1 vehicle
10: 1 vehicle
Crec que a la 7 li haurien de ficar algun articulat per absorbir tanta demanda...
Al 2 i al 3 són tres vehicles + 1 de reforç. El que passa és que avui algun dels que he dit deu ser el reforç però no l'he sapigut identificar. El 4159 l'he vist al mati al 3, però a la tarda ja no hi era.
Crec que no pot anar assignat un articulat a la 5 o a la 7 degut als carrers per on han de passar (Pardinyes, Secà i Magraners). No podria girar en segons quins vials. A la 8 la demanda serà bona en hores centrals, però a partir de les 19:30 la demanda baixa considerablement. Per això crec que fer la última sortida de Ricard Vinyes a les 21:00 ho trobo un encert. També vull comentar que a la tarda (de 12:00 a 18:24) ha tornat el Citaro articulat 4059 a fer el reforç al 8. Crec que el destinen tot aquest horari per manca de més busos estàndard en hores punta, si no només apareixeria a les 14:30 com fins ara, quan surten tots els nens dels instituts de Gualda. Veurem com evoluciona tot això, i segurament hi haurà variacions en les assignacions.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 22:50
by sergilleida
Moltes gràcies Erbuki. La veritat es que trobo encertat el canvi i tot i come s normal els primers dies costi, poc a poc la gent s'anirà adaptant i entendrà les parades.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 23:37
by Sky
Desconcert entre els usuaris el primer dia de la nova xarxa d'autobusos de Lleida
El desconcert dels usuaris està definint avui la posada en marxa de la nova xarxa d'autobusos a la ciutat de Lleida. Amb tot, són molts els que asseguren que ja han guanyat temps amb els nous trajectes que avui s'han estrenat, sobretot per arribar dels barris cap al centre de la ciutat.
Però també es cert que a les parades s'escolten moltes protestes, sobretot de la gent més gran a la que li està costant entendre els canvis i avui tot han estat dubtes i preguntes.
Per tal de contribuir a l’adaptació tan els conductors com la guàrdia urbana com els agents cívics estan aquests dies atenent al ciutadà per a resoldre els seus dubtes.
Així el primer dia de posada en marxa de la nova xarxa d'autobusos urbans ha estat generant molts desconcerts, excepte als que prèviament s'havien estudiat els canvis que ha patit la seva ruta habitual o els que circulaven per la L-1 que es l’única línea que no ha experimentat cap canvi.
La resta d'usuaris anaven bastant perduts i marejats anant d'una parada a l'altra sense acabar de trobar per on exactament circulava el seu bus.
La gent gran, sobretot, es la que ha tingut mes dificultats al no saber quin era el nou lloc on s'hauran d'esperar a partir d'ara o davant el fet d'haver de fer transbordaments.
Els més joves entenen que el nou sistema esta dissenyat per a guanyar temps i freqüència de pas i per tant son conscients que aquest embolic és lògic durant els primers dies fins que tothom s'haurà acostumat a les noves rutes.
El nou disseny està pensat per a millorar la connexió dels barris amb el centre i augmentar les freqüències de pas de l’autobús. Suposa haver reduït de 18 a 10 el nombre de les línies i cadascuna d'elles té un color diferent i esta identificada amb el punt d'origen i de destinació.
La majoria de les línies, a mes, tenen un nou concepte lineal amb el que ara els vehicles circulen pel mateix trajecte tan en un sentit com en l'altre, exceptuant la L1 Interior, la L2 Ronda i la L3 Exterior.
Avui la Paeria nomes ha hagut de reforçar amb un nou vehicle la L7 que cobreix el trajecte del Seca i Magraners per la forta demanda que hi ha hagut a primera hora del mati però la resta ha funcionat amb normalitat.
L’associació per la promoció del transport públic a Lleida celebra la posada en marxa de la nova xarxa per que asseguren respon a les demandes incloses dins el pla de mobilitat urbana i als criteris d'eficiència.
http://cat.lleida.com/actualitat/index.html#159746
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 23:43
by albe6
Articulat a la 7?
Tenim un problema. El gir de Mossèn Salvador per agafar la baixada de Costa de Magraners és tancadíssim. Si a un estàndard li costa, imagina un articulat.
I la pregunta del milió:
Els bkb's dels busos segueixen lluint la L davant del número de línia?
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Monday 15/04/2013 23:55
by sergilleida
Tens raó albe6. No havia caigut en els carrers dels Magraners.
No la L del davant ha desaparegut. Ara tan sols es el numero.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Tuesday 16/04/2013 12:35
by albe6
Gràcies!
I en quant a Magraners, allò sembla el dragon kahn, sobretot Mossèn Salvador entre el local social i Costa de Magraners
I pel tema articulats, es podria fer una "xapussa":
Al final de costa de Magraners hi ha una rotonda, davant de les piscines de Magraners, amb un carrer que no me'n sé el nom, que va cap a l'expansió desèrtica de Torre Salses, amb tot urbanitzat, connexió amb Magraners, Variant Sud i la Bordeta però sense cap edificació.
La questió seria girar de Mossèn Salvador cap a aquesta rotonda per agafar Costa de Magraners en condicions. És molt poca distància extra, però no sé si desgavellaria gaire l'horari.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Tuesday 16/04/2013 14:49
by erbuki
albe6 wrote:Gràcies!
I en quant a Magraners, allò sembla el dragon kahn, sobretot Mossèn Salvador entre el local social i Costa de Magraners
I pel tema articulats, es podria fer una "xapussa":
Al final de costa de Magraners hi ha una rotonda, davant de les piscines de Magraners, amb un carrer que no me'n sé el nom, que va cap a l'expansió desèrtica de Torre Salses, amb tot urbanitzat, connexió amb Magraners, Variant Sud i la Bordeta però sense cap edificació.
La questió seria girar de Mossèn Salvador cap a aquesta rotonda per agafar Costa de Magraners en condicions. És molt poca distància extra, però no sé si desgavellaria gaire l'horari.
No només és el gir de Costa de Magraners. A la Bordeta també hi ha algun gir entre Plà d'Urgell i algun altre carrer que és pràcticament impossible fer-lo amb un articulat. Al Secà, el gir davant de l'IES Terres de Ponent també és força tancat. La única solució és augmentar la freqüencia de pas per evitar que els busos es saturin de viatgers.
Per altra banda, avui al 8 tornem a tenir l'articulat 4059 fent el reforç a Gualda, i els Hispano Habit 4135 i 4144.