Page 157 of 221

Rodalia oblidada

Posted: Friday 10/10/2014 11:41
by Guigui
Si la línia de rodalia fos més fiable (i tingués una fama que, actualment, és possiblement pitjor que la realitat, que ja és prou dolenta), doblés pel cap baix la freqüència i també arribés allí on la gent ho necessita (és a dir, la T1), ni tan sols hauria calgut plantejar la L9, si més no en els termes actuals.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 10/10/2014 14:00
by 437.001
wefer wrote:Com a apunt: amb la Renfe es triguen 25 minuts des de l'aeroport fins al centre de Barcelona (Pg. de Gràcia), amb una línia construïda des dels anys 70. Si es tornessin a fer trens directes, encara es podrien esgarrapar 3 o 4 minuts més.
Amb la novíssima L9+L1 es trigaran uns 40 minuts per arribar al centre (Pl. Catalunya).

I per això ens hem gastat... quants milers de milions? :boig
Un moment, un moment, no tant de pressa:

Dius que es triguen 25 minuts des de la T2 fins a Passeig de Gràcia.
Si la suma de L9+L1 entre la T1 i Plaça Catalunya serà de més o menys 40 minuts, quin és el temps de trajecte des de la T1 a Passeig de Gràcia amb llançadora entre T1 i T2+R2 des de la T2 fins a Passeig de Gràcia?

De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?

Els milers de milions del cost de la L9 ja són cosa de jutges, o ho hauria de ser si no ho és encara.
El sobrecost ha estat bestial. Però això ja és un altre tema.

Quan les fulles no permeten veure el bosc

Posted: Friday 10/10/2014 15:18
by Guigui
437.001 wrote:De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Em sembla que ningú no qüestiona l'argument dels trajectes parcials. El problema és que, si els ajuntes tots, et surt un espagueti amorf que sembla fet per l'enemic més acèrrim del transport públic. I això afecta precisament altres trajectes parcials, que amb un recorregut més racional permetrien una connexió molt més ràpida, per exemple Aeroport-Fira, Zona Universitària-La Sagrera o Mas Blau-Sarrià.

Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.

El Prat de Llobregat

Posted: Friday 10/10/2014 16:29
by Javi M
Guigui wrote:[...] Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
Jo sóc el primer que pensa que el traçat de la L9 al terme municipal d'El Prat no té ni cap ni peus. Coincidim també en quina creiem -o sabem, de fet- que ha estat la causa d'aquest despropòsit. Ara bé, no entenc a què ve dir que "conceptualment, El Prat és un poble", com si fos quelcom dolent. Això pot semblar ofensiu a qui visqui a un poble de veritat, i a qui visqui a El Prat, que és una ciutat no només des del punt de vista demogràfic, sinó també quant a serveis i costums dels seus habitants. D'altra banda, el seu Alcalde, és usuari habitual del transport públic.

Provincians de poble

Posted: Friday 10/10/2014 16:52
by Guigui
Parlo de poble en terme conceptual, en el sentit que es tracta d'una de tantes poblacions que, tenint les característiques que té, es dóna aires de grandesa. En trobem diversos exemples amb poblacions catalanes que afirmen tenir (ara o en el futur) un "metro", quan no és més que un tram d'una línia suburbana o, ja fora de l'àmbit estrictament transportil, en altres que es pengen la medalla d'un gran recinte firal, quan tothom sap que el recinte firal hi és perquè hi ha un altre municipi que és l'epicentre de tota una àrea metropolitana i que atreu el recinte en qüestió.

Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.

Edito: i perquè s'entengui millor què vull dir i no se m'acusi d'escombrar cap a casa, posaré un exemple de la meva pròpia ciutat. Quan afirmen que Barcelona és la "capital mundial del mòbil", és una altra mostra de provincianisme. I només ho diuen perquè és seu -per cert, limitada en el temps- del MWC, actualment la trobada més gran del ram, i per aquests quatre dies que dura, es pengen aquesta medalla. Doncs si realment volen ser la "capital mundial del mòbil", cal que ho demostrin els altres 361 dies de l'any; evidentment, els en falta un bon tros.

Re: Quan les fulles no permeten veure el bosc

Posted: Friday 10/10/2014 23:44
by 437.001
Guigui wrote:
437.001 wrote:De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Em sembla que ningú no qüestiona l'argument dels trajectes parcials. El problema és que, si els ajuntes tots, et surt un espagueti amorf que sembla fet per l'enemic més acèrrim del transport públic.
Doncs llavors, no els estàs qüestionant, també?
Guigui wrote:I això afecta precisament altres trajectes parcials, que amb un recorregut més racional permetrien una connexió molt més ràpida, per exemple [...]
Crec que hauries de fer servir més la L9. És ràpida, la que més.
El que sobre plànol pot semblar una volta de cal déu, sota terra es fa ràpid. Com a mínim, al tram que està en servei.
En tot cas, ja veurem.
Guigui wrote:[...] per exemple Aeroport-Fira,
Ja veurem, però en aquest cas crec que exageres. Com a molt seran cinc minuts més, que no faran perdre la vida a ningú.
I a més es guanya l'enllaç amb Rodalies al Prat, que no està malament. Sobre altres coses d'aquest tram, contesto més avall.
Guigui wrote:Zona Universitària-La Sagrera
En desacord dels més absoluts! Precisament aquest és el tram on NO fa voltes!!! I no, passar per Mandri no és cap volta!!!
Guigui wrote:Mas Blau-Sarrià.
Un dels recorreguts que menys passatgers faran (i ho saps), i el poses com a exemple?
Guigui wrote:Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
Sí que és discutible la volta que fa per l'estació fantasma de La Ribera.

Entenc que hagués estat més racional fer-la passar directa de Mercabarna al centre del Prat, i fer que fós la L1 la que arribés al centre del Prat per l'estació i sense passar per l'estació fantasma de La Ribera, o almenys havent-la deixat com Ernest Lluch, només amb l'esquelet.
Però per això, ja no hi som a temps, ja és tard.

També hauria estat més racional allargar la L2 fins a Parc Logístic per permetre serveis Aeroport T1-Badalona PF, connectant el centre millor que no ho pugui fer cap altra línia, però pel què sembla, Montjuïc és una barrera infranquejable per vés a saber quina raó... :|
Per això, encara hi som a temps... només falten els diners.

Ara, per mi lo més discutible de tot és que estant quasi acabada i amb les llums enceses es tiri anys sense obrir (i quan obri, certes estacions es quedaran com a estacions fantasma durant anys, i acabades i amb les llums enceses), per no dir la factura per les concessions del tram central i altres mandangues, però això no és ja un tema de transports, sinó judicial.
Guigui wrote:Parlo de poble en terme conceptual, en el sentit que es tracta d'una de tantes poblacions que, tenint les característiques que té, es dóna aires de grandesa. En trobem diversos exemples amb poblacions catalanes que afirmen tenir (ara o en el futur) un "metro", quan no és més que un tram d'una línia suburbana o, ja fora de l'àmbit estrictament transportil, en altres que es pengen la medalla d'un gran recinte firal, quan tothom sap que el recinte firal hi és perquè hi ha un altre municipi que és l'epicentre de tota una àrea metropolitana i que atreu el recinte en qüestió.

Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.
I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses? :twisted:

Els menys provincians

Posted: Saturday 11/10/2014 0:36
by Guigui
437.001 wrote:I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses? :twisted:
Algun o altre poble, precisament.

Re: Els menys provincians

Posted: Saturday 11/10/2014 20:57
by 437.001
Guigui wrote:
437.001 wrote:I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses? :twisted:
Algun o altre poble, precisament.
Poble en el sentit de volk o en el sentit de dorf?

Poble

Posted: Saturday 11/10/2014 22:31
by Guigui
En el sentit de Dorf. Village per als més versats en llengua anglesa o francesa.

Per a aquesta qüestió, sempre m'he cenyit a l'àmbit català.

Re: Poble

Posted: Sunday 12/10/2014 1:17
by 437.001
Guigui wrote:En el sentit de Dorf. Village per als més versats en llengua anglesa o francesa.

Per a aquesta qüestió, sempre m'he cenyit a l'àmbit català.
Sí, encara hi ha pobles que fan les coses bé i sense mirar-se excessivament el melic. Encara n'hi ha... :|

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/10/2014 15:08
by uriol108
Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... :? si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ? :nose

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/10/2014 15:12
by 122-042-132
I tant que és farà, no en dubtis pas. Hauran de passar uns anys, però tampoc tants. I finalment tindrem acabada la L9-L10 (2026), i posteriorment la L2. Salut!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/10/2014 17:46
by Renfe445
122-042-132 wrote:I finalment tindrem acabada la L9-L10 (2026), i posteriorment la L2. Salut!
Ah, jo creia que l'acabarien en el segle XXII...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/10/2014 19:50
by trensmat
uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... :? si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ? :nose
Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/10/2014 20:11
by 437.001
trensmat wrote:
uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... :? si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ? :nose
Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.
Aparte de terminar la L9/L10, la prolongación de la L4 entre La Pau y Sagrera-Meridiana también está empezada, así que habría que terminarla.

Lo siguiente ya sería empezar de cero (L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella), y pese a ser una ampliación de una sola estación que daría bastante juego, me temo que vamos a tardar bastante en verla en servicio.

Luego está programada la prolongación de la L3 entre Zona Universitària y Pont d'Esplugues, pero me pregunto si eso va a ir para adelante en los próximos 20/25 años (porque además se pisa con el tranvía).

Salvo inversión de prioridades tras entrada de dinero a mansalva en caja (cosa harto improbable), la prolongación de la L2 hasta Parc Logístic y su conexión a la L9 vendría sólo luego de todo eso ("eso" también incluye la prolongación de FGC en Sabadell, también con obra iniciada).

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 31/10/2014 16:54
by França451
437.001 wrote:
trensmat wrote:
uriol108 wrote:Em pregunto si algun dia, d'aquí a uns anyets... :? si es farà la perllongació de la L2 per Montjuic, fins a la Zona Franca i la unió amb els tunels de la L9 fins a l'aeroport ? això si seria la unió del centre de la ciutat amb l'aeroport, i potser la L2 quan passes pels tunnels de la L9 es podria saltar alguna estació ? :nose
Espera sentado sin ofender, como esta el patio acabaran la L9/L10 y para de contar por desgracia.
Aparte de terminar la L9/L10, la prolongación de la L4 entre La Pau y Sagrera-Meridiana también está empezada, así que habría que terminarla.

Lo siguiente ya sería empezar de cero (L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella), y pese a ser una ampliación de una sola estación que daría bastante juego, me temo que vamos a tardar bastante en verla en servicio.

Luego está programada la prolongación de la L3 entre Zona Universitària y Pont d'Esplugues, pero me pregunto si eso va a ir para adelante en los próximos 20/25 años (porque además se pisa con el tranvía).

Salvo inversión de prioridades tras entrada de dinero a mansalva en caja (cosa harto improbable), la prolongación de la L2 hasta Parc Logístic y su conexión a la L9 vendría sólo luego de todo eso ("eso" también incluye la prolongación de FGC en Sabadell, también con obra iniciada).
Pues sinceramente... Prioritario, prioritario, yo pondría:
la L3 a Trinitat Vella o la L4 a La Sagrera, una de esas dos en primer lugar. Y si no que la NXB hubiera hecho ya la V29, que siendo lógicos debería ir del Fòrum a Roquetes o de Diagonal Mar a Roquetes, ya que estos dos puntos dependen de la todopoderosa 26 con sus todopoderosas frecuencias y están fatal comunicados. O tenemos línea 4 a La Sagrera, o abrimos ya el V29. O hacemos la L3 a Trinitat Vella. Ya que el 60, con sus todopoderosas frecuencias...

Abrir la línea 9 ahora mismo me sigue pareciendo un despropósito. Ya está el tren y el 21 de TMB, hay transporte de sobra. En todo caso urgiría más la línea 10 por Zona Franca, eso sería lo segundo prioritario. La Zona Franca sigue estando fatal comunicada, ya que la línea 23 sólo circula laborables, te deja tirado en el Parc Logístic en vez de entrar en Mercabarna, las calles cercanas a las cocheras, etc. Por tanto, antes la línea 10 que la 9.

Después, iría la prolongación de la 2 al Aeroport, va directa al centro, es más directa que la 9 y cruza por puntos más importantes que la Torrassa o el Camp Nou que sólo sirve para ir a ver al Barça (cómo pierde, con equipos como los de color blanco la última vez)...

Pero bueno que hagan lo que quieran.

Y esa esotra. Las prolongaciones de FGC S1 y S2 para cuándo???

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 04/11/2014 11:47
by 437.001
França451 wrote:Pues sinceramente... Prioritario, prioritario, yo pondría:
la L3 a Trinitat Vella o la L4 a La Sagrera, una de esas dos en primer lugar. Y si no que la NXB hubiera hecho ya la V29, que siendo lógicos debería ir del Fòrum a Roquetes o de Diagonal Mar a Roquetes, ya que estos dos puntos dependen de la todopoderosa 26 con sus todopoderosas frecuencias y están fatal comunicados. O tenemos línea 4 a La Sagrera, o abrimos ya el V29. O hacemos la L3 a Trinitat Vella. Ya que el 60, con sus todopoderosas frecuencias...
Ok, eso sería lo ideal, pero ten en cuenta que se parte de una situación de base que es la que es: la L4 empezada y parcialmente en servicio como parte de la L9/L10, absolutamente dependiente de la extensión de la L9/L10 desde Sagrera hasta como mínimo Guinardó para que se pueda poner en servicio el tramo de la L4 La Pau-Santander-Sagrera; y la L3 sin empezar (esa fue una putada de Felip Puig y Joaquim Nadal, que decían "hasta la Trinitat", sin especificar cuál, engañando a la gente, que obviamente quería Trinitat Vella y se quedó con cara de tonto cuando fue sólo Trinitat Nova).

Si ambas prolongaciones estuvieran empezadas (y en el caso de la L4, sin dependencia de la L9/L10), serían la máxima prioridad.
Pero hay otras obras mucho más avanzadas, en las que se ha invertido mucho dinero, y que deberían abrirse, lo que no sería lógico es tenerlas en barbecho durante años y años (aún más de lo que ya están, quiero decir).
França451 wrote:Abrir la línea 9 ahora mismo me sigue pareciendo un despropósito. Ya está el tren y el 21 de TMB, hay transporte de sobra. En todo caso urgiría más la línea 10 por Zona Franca, eso sería lo segundo prioritario. La Zona Franca sigue estando fatal comunicada, ya que la línea 23 sólo circula laborables, te deja tirado en el Parc Logístic en vez de entrar en Mercabarna, las calles cercanas a las cocheras, etc. Por tanto, antes la línea 10 que la 9.
Despropósito o no, la L9 entre Collblanc o Zona Universitaria y Aeroport T1 es lo siguiente en caer de TMB, para 2016. No hay otra.

La L10 a Zona Franca posiblemente sea lo siguiente en abrir tras la L9 a la T1 (no sería lógico que no lo fuera). Pero aún no han dado fechas.
França451 wrote:Después, iría la prolongación de la 2 al Aeroport, va directa al centro, es más directa que la 9 y cruza por puntos más importantes que la Torrassa o el Camp Nou que sólo sirve para ir a ver al Barça (cómo pierde, con equipos como los de color blanco la última vez)...
:D Por la razón que sea, los estudios de ese tramo de la L2 se posponen una y otra vez. :nose
França451 wrote:Pero bueno que hagan lo que quieran.


Ya lo hacen, ya... >:(
França451 wrote:Y esa esotra. Las prolongaciones de FGC S1 y S2 para cuándo???
La prolongación a Terrassa de la S1 para "verano de 2015" (está avanzadísima, pero le debe de faltar algún retoque final tipo señalización, acabados de las estaciones o algo así). De hecho, es lo siguiente que abre, antes que la L9 a la T1.

La S2 a Sabadell, no antes de 2017.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 04/11/2014 20:42
by uriol108
Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?

sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 04/11/2014 20:58
by Renfe445
uriol108 wrote:Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?

sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
Ui, t'acabes d'oblidar de l'ample de via... :)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 04/11/2014 22:37
by Miquel
Renfe445 wrote:
uriol108 wrote:Una alternativa a la prolongació de la L2 fins a l'aeroport, potser menys costosa, y més senzilla ?

sería, potser prolongar, la L1 desde Hospital de Bellvitge a partir de la cua de maniobres, fins a l'estació Intermodal del Prat de Llobregat i que desde allí la L1 compartís tunnel fins a l'Aeroport amb la L9, no crec que calgues tunneladora, potser ho podrien fer amb pantalles ?
Ui, t'acabes d'oblidar de l'ample de via... :)
Igualment la prolongació de la L1 fins com a mínim a l'estació ""intermodal"" és al PDI. Però realment no seria gaire útil en temps de viatge, poder surt més pràctic seguir dins de L9 fins a Europa | Fira i canviar a FGC fins al centre de la ciutat.
La millora "real" de L2 es que travessa per sota de Montjuïc, pel Morrot impossible (tot i que per aquí algun cop es va debatre dur la L2 per allà aprofitant la creació del barri nou per allà abaix), i per la part superior ja tenim FGC.