Guigui wrote:437.001 wrote:De debò pensem que els únics usuaris de la L9 seran els que vagin a l'aeroport des de Plaça Catalunya?
Els trajectes interns no compten, per exemple Pubilla Cases-El Prat o Europa Fira-Entença?
Els trajectes cap a l'aeroport des de zones que no siguin el centre tampoc compten?
I la Fira... no compta, accedir-hi amb metro? El Prat tampoc compta? Zona Universitària tampoc? Mercabarna tampoc?
Els enllaços amb Rodalies, metro i FGC tampoc?
Em sembla que ningú no qüestiona l'argument dels trajectes parcials. El problema és que, si els ajuntes tots, et surt un espagueti amorf que sembla fet per l'enemic més acèrrim del transport públic.
Doncs llavors, no els estàs qüestionant, també?
Guigui wrote:I això afecta precisament altres trajectes parcials, que amb un recorregut més racional permetrien una connexió molt més ràpida, per exemple [...]
Crec que hauries de fer servir més la L9. És ràpida, la que més.
El que sobre plànol pot semblar una volta de cal déu, sota terra es fa ràpid. Com a mínim, al tram que està en servei.
En tot cas, ja veurem.
Guigui wrote:[...] per exemple Aeroport-Fira,
Ja veurem, però en aquest cas crec que exageres. Com a molt seran cinc minuts més, que no faran perdre la vida a ningú.
I a més es guanya l'enllaç amb Rodalies al Prat, que no està malament. Sobre altres coses d'aquest tram, contesto més avall.
Guigui wrote:Zona Universitària-La Sagrera
En desacord dels més absoluts! Precisament aquest és el tram on NO fa voltes!!! I no, passar per Mandri no és cap volta!!!
Guigui wrote:Mas Blau-Sarrià.
Un dels recorreguts que menys passatgers faran (i ho saps), i el poses com a exemple?
Guigui wrote:Tot plegat perquè el gremi de poltronaires associats ha decidit, en l'habitual "l'un per l'altre" de l'oasi català, satisfer els capricis i somnis humits de l'alcalde del Prat. Ara té una línia que farceix el seu municipi (millor dit, el seu poble, entès com a concepte mental i no purament demogràfic) de parades i que, un cop inaugurada, no tornarà a veure mai més des de dintre. Tot sigui per la bicoca.
Sí que és discutible la volta que fa per l'estació fantasma de La Ribera.
Entenc que hagués estat més racional fer-la passar directa de Mercabarna al centre del Prat, i fer que fós la L1 la que arribés al centre del Prat per l'estació i sense passar per l'estació fantasma de La Ribera, o almenys havent-la deixat com Ernest Lluch, només amb l'esquelet.
Però per això, ja no hi som a temps, ja és tard.
També hauria estat més racional allargar la L2 fins a Parc Logístic per permetre serveis Aeroport T1-Badalona PF, connectant el centre millor que no ho pugui fer cap altra línia, però pel què sembla, Montjuïc és una barrera infranquejable per vés a saber quina raó...
Per això, encara hi som a temps... només falten els diners.
Ara, per mi lo més discutible de tot és que estant quasi acabada i amb les llums enceses es tiri anys sense obrir (i quan obri, certes estacions es quedaran com a estacions fantasma durant anys, i acabades i amb les llums enceses), per no dir la factura per les concessions del tram central i altres mandangues, però això no és ja un tema de transports, sinó judicial.
Guigui wrote:Parlo de poble en terme conceptual, en el sentit que es tracta d'una de tantes poblacions que, tenint les característiques que té, es dóna aires de grandesa. En trobem diversos exemples amb poblacions catalanes que afirmen tenir (ara o en el futur) un "metro", quan no és més que un tram d'una línia suburbana o, ja fora de l'àmbit estrictament transportil, en altres que es pengen la medalla d'un gran recinte firal, quan tothom sap que el recinte firal hi és perquè hi ha un altre municipi que és l'epicentre de tota una àrea metropolitana i que atreu el recinte en qüestió.
Són dirigents com aquests els que fan un flac favor al seu propi municipi, transmetent una imatge provinciana sota un vernís de suposada grandesa i cosmopolitisme.
I n'hi ha, que no les facin, aquestes coses?