Page 165 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 12/02/2015 0:19
by nitrasc
A veure si demà deixen caure alguna cosa sobre el tram de la Zona Franca...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 12/02/2015 20:10
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... cupacio.do

Santi Vila: "L'L9 millorarà el transport públic de l'Hospitalet de Llobregat, el Prat i Barcelona i generarà ocupació"

El conseller de Territori i Sostenibilitat viatja en un tren en proves de l’L9 entre l’Aeroport de Barcelona i Fira (GranVia) acompanyat del conseller delegat de GSMA Ltd, John Hoffman

L’L9 entre Aeroport i Zona Universitària, que inclou l’estació de Fira, entrarà en servei coincidint amb la celebració del congrés de telefonia mòbil de l’any que ve

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat avui el tram en proves de l’L9 del Metro entre l’Aeroport de Barcelona-El Prat i l’estació de Fira, juntament amb el conseller delegat de GSMA Ltd i màxim responsable del Mobile World Congress, John Hoffman. En l’acte també han participat el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, i els alcaldes de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat, Xavier Trias, Núria Marín i Lluís Tejedor, respectivament.

Durant la visita, el conseller Vila ha confirmat l’entrada en servei del tram Aeroport – Zona Universitària, que inclou l’estació de Fira (recinte de Gran Via) el febrer de 2016, i ha remarcat la rellevància d’aquesta fita: “Ens hi jugàvem millorar el sistema de transport públic del Prat, de l’Hospitalet de Llobregat, també parcialment de la ciutat de Barcelona, però, sobretot, garantir un projecte que té un projecte econòmic i una transcendència social tan gran, una transcendència en la generació d’ocupació tan gran com és el Mobile World Congress”.

El tram Aeroport-Fira s’insereix en el ramal Aeroport – Zona Universitària de l’L9, que entrarà en funcionament a principis de l’any que ve, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress 2016. Tot el nou tram té una longitud de 20 quilòmetres i 15 estacions fins a la T1 de l’aeroport, amb una previsió de 23 milions de viatgers anuals. En les alternatives d’explotació de la línia que s’estan analitzant, es preveu que la freqüència de pas dels combois serà de 7 minuts. El trajecte, en concret, entre l’Aeroport i Fira abasta 15 quilòmetres i 10 estacions.

La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’aeroport --actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2-- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. Al mateix temps, millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien.
Pel que fa a la posada en servei d’altres trams de l’L9, com el ramal de Zona Franca, que en el 2016 servirà com a ramal de servei del tram de l’Aeroport per accedir a la zona de tallers i dipòsit de trens, el conseller ha refermat “el compromís del Govern de Catalunya de no parar fins a culminar-la perquè aquesta ja és avui i serà la línia més moderna del sistema metropolità i serà una de les ínies més avançades de tots dels sistemes metropolitans d’Europa”

10ª edició del MWC a Fira

El Mobile World Congress celebrarà del 2 al 5 de març vinent la seva tercera edició al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, després de 8 anys d’organitzar-se al recinte de Montjuïc. En el seu desè any a la ciutat, el saló espera batre rècords amb 2.000 expositors, més de 90.000 assistents, 4.000 periodistes i analistes, 160 delegacions governamentals i més de 250 ponents com el responsable d'Android de Google, Sundar Pichai o el fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, segons van anunciar ahir a Barcelona els seus organitzadors .

El Mobile World Congress està organitzat per GSMA, associació d'empreses que representa prop de 800 operadors de 220 països, amb la col·laboració de Fira de Barcelona.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 12/02/2015 22:14
by raulitinbcn
Al video de BTV, parla sobre el tema d'L10 diria. Jo hi he asistit. Al Flickr d'Amics del Bus en podeu veure fotos: https://www.flickr.com/photos/amicsdelbus/

Topònims

Posted: Thursday 12/02/2015 23:33
by Javi M
L'L9 millorarà el transport públic de l'Hospitalet de Llobregat, el Prat i Barcelona
metring wrote: entre l’Aeroport de Barcelona i Fira (GranVia)
metring wrote:entre Aeroport i Zona Universitària
Amb quin criteri han escrit "Zona Universitària", "Fira" i "Aeroport" en majúscula, però no així "l'Hospitalet" i "el Prat"? I què se suposa que és això de "GranVia"?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 13/02/2015 0:54
by victorcasta
Javi M wrote:Amb quin criteri han escrit "Zona Universitària", "Fira" i "Aeroport" en majúscula, però no així "l'Hospitalet" i "el Prat"? I què se suposa que és això de "GranVia"?
Doncs amb l'únic criteri possible en català. Excepte que siguin inici de frase, l'article dels topònims catalans sempre va en minúscula. Més info: http://esadir.cat/gramatica/sintaxi/remarttopon

Avinguda Granvia de l'Hospitalet és el nom que té, a l'Hospitalet, el carrer que continua la Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 13/02/2015 7:23
by fgc113
I supose que 'Aeroport', 'Fira' i 'Zona Universitaria' s'escriuen en majúscula perquè són noms d'estacions.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 13/02/2015 13:28
by nestor
Algú sap alguna cosa de la tuneladora que hi havia prop de Lesseps? Va arribar a Lesseps? Està allà enterrada? La van treure? Gràcies :hola

Re: Topònims

Posted: Friday 13/02/2015 14:24
by Javi M
victorcasta wrote:
Javi M wrote:Amb quin criteri han escrit "Zona Universitària", "Fira" i "Aeroport" en majúscula, però no així "l'Hospitalet" i "el Prat"? I què se suposa que és això de "GranVia"?
Doncs amb l'únic criteri possible en català. Excepte que siguin inici de frase, l'article dels topònims catalans sempre va en minúscula. Més info: http://esadir.cat/gramatica/sintaxi/remarttopon

Avinguda Granvia de l'Hospitalet és el nom que té, a l'Hospitalet, el carrer que continua la Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona.
Desconeixia aquesta norma. Suposava que la regla era la mateixa que la castellana. La confusió em ve de què l'Ajuntament de l'Hospitalet fa anys que reclama que l'article s'escrigui en majúscula (vegeu el banner del web i totes les abreviacions "L'H" que hi apareixen), i imaginava que demanaven el correcte ús de la norma. (Pel que veig ara, en demanen potser una excepció?)

L'Avinguda Granvia de l'Hospitalet, només té majúscula inicial (no GranVia).

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 15/02/2015 23:39
by adri
Notícies d'un diari no enllaçable, els titulars:

La Generalitat plantea privatizar la L-9 del metro para poder acabarla

La Zona Franca se rearma


No puc llegir els articles perquè sortiran demà i nomès poden accedir els suscriptors però ja us feu una idea per on van els temes. Dintre de dos o tres dies seràn d'accès lliure.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 0:12
by premixero
Sobre lo que se desprende de lo poco que se puede leer, es que es algo malo y perjudicial lo de concesionar la linea, yo creo que no seria una mala idea y una solucion a un problema, parece que los de zona franca dicen que ellos son los unicos que piden el metro y el resto de Barcelona, sobre todo los de la zona alta lo tratan como una molestia y eso es poco menos que demagogia ya que si bien es verdad que han podido pedir que se tapen las obras es mas bien por las incomodidades que suponen teniendo en cuenta que estas estarian paradas durante mucho tiempo y es de logica que entorpezcan lo menos posible. Tambien se ve de lejos la ideologia del periodico casi siempre critico con lo que hace o propone este ayuntamiento, cuando con el anterior esto mismo lo venderian como la repera.
Para mi la concesion seria una buena noticia y no mas malo que las concesiones que hay en los buses o es que hay quejas estructurales sobre baixbus, sagales o moventis entre otras

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 0:24
by premixero
por cierto, me extraña que una noticia tan importante como esta salga un domingo para publicarlo el lunes de golpe y que solo se haga eco un periodico, logicamente ahora se ara "bullir l.'olla" durante la semana.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 10:03
by Lluis
Interessant l'opinió de Daniel Albalate
https://twitter.com/danielalbalate/stat ... 7242067968.

PD. Hi ha cap problema en enllaçar el twit?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 12:11
by uriol108
Proposo al Sr.Conseller que ja posats, allarguin la línia fibs als Emirats Arabs i que li canviïn el nom de la línia a Qatar Railways, segur. que els emirs pagaran les obres gustosament... i fomentarem el turisme de burka de passada...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 18:41
by raulitinbcn
I a un altre diari no enllaçable:
(BARCELONA. LUNES, 16 DE FEBRERO DEL 2015 - 17.51 H)
Trias: "Tenemos muy claro que no permitiremos la privatización de la L-9 ni de broma"
El alcalde de Barcelona defiende el papel de TMB en la gestión del metro
Segons diu, és una idea d'infraestructures.cat

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 20:14
by Don Ramón
Antes que nada, premixero, deberías hacerte mirar esto de tus prejuicios. Ayer leí el artículo en cuestión (se puede leer gratis registrándose), y ya me pareció como que lo que tu decías salía de la nada, hoy he leído el editorial del diario en cuestión, que no sólamente menciona que esa fórmula ya fue utilizada por el tripartito, sino que concluye que aunque por un lado hay que tener cuidado de no "dejarnos timar" (por decirlo de alguna forma, que sea un proyecto económicamente viable y no una ruina), si se trata de conseguir una infraestructura necesaria a buen precio no importa si el dinero es público o privado. Es decir, que el editorial expresa una opinión bastante neutra al respecto, apuntando principalmente a la cautela respecto a esta privatización. Otra cosa ya es el artículo de Daniel Albalate enlazado por Lluis, que se publica en el mismo diario y expresa una visión más crítica respecto a ésto, pero es la opinión del columnista en cuestión.

Ahora, yo que no soy muy fan de las privatizaciones no veo tan mala idea esto. Saldría un poco más caro, pero en cambio podríamos tener la L9 funcionando muchos años antes, y en contrapartida se podría ver de compensar ese sobre-sobrecoste con la recaudación por los viajeros, pues mantenimiento ya estamos pagando ahora. Coincido con el diario en cuestión, es cosa de que no acabe siendo un timo (como las Radiales de Madrid) donde las arcas públicas y por consecuente la ciudadanía salga gravemente perjudicada a la larga.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 21:30
by albe6
Més que privatització, hauria de comptar-se com un pagament diferit més, com els "peatges a l'ombra", per dir-ne un, de l'Eix Transversal

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 21:40
by Don Ramón
albe6 wrote:Més que privatització, hauria de comptar-se com un pagament diferit més, com els "peatges a l'ombra", per dir-ne un, de l'Eix Transversal
En aquel artículo se hace referencia a éste mismo ejemplo.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 16/02/2015 21:48
by TramviaBlau
Jo tampoc veig a priori malament que es faci una concessió, es qüestió de primer fer números. El que no es pot fer es dir si o no radicalment per una qüestió electoralista o de "principis". Al cap i a la fi, que són les línies de busos interurbans i d´altres mes?? i el tramvia??? i no ha sortit mai el Trias dient que ni de conya i que quan puguin ho canviaran.....

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 17/02/2015 12:46
by premixero
Don Ramon, yo solo podia leer el principio del articulo del columnista y me daba la impresion de que tiraba claramente hacia un lado, a mi personalmente la posible privatizacion como ya dije no me pareceria mal ya que asi como tu dices tendriamos un servicio que ahora esta en el aire, por supuesto esta concesion/privatizacion se tendria que hacer con "luz y taquigrafos" para no encontrarnos despues con ninguna desagradable sorpresa. Como ya se va diciendo por aqui hay muchas concesiones que ya funcionan y lo hacen bien

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 18/02/2015 17:21
by uriol108
Podeu comptar que si les obres i la gestió de la L9 la fan una empresa privada, voldran amortitzar ràpidament la inversió, i el bitllet senzill per viatjar-hi, segur que surt per 10€ mínim, i podem oblidar-nos de targetes integrades de l'ATM...