Page 18 of 221

Posted: Thursday 18/10/2007 20:35
by Sr.Horn
Esperem que eixa trovada no siga l'avís de la mort de la L9/10 :D perque vamos...

Posted: Thursday 18/10/2007 20:45
by metring
Estic flipant amb la notícia. Devien ser d'assassinats?

Posted: Friday 19/10/2007 0:01
by Vox
Alfredo_21 wrote:El problema que veo yo a los accesos (actuales futuros) ferroviarios al aeropuerto es que el material móbil no esta adaptado a las circunstacias de la clientela que por ahí se deja caer. Como todos sabemos, hay gente que parece que lleve media maquinista y diagonal mar en maletas, y si en cercanías a veces es para echarse a temblar, no quiero ni imaginar el metro. De hecho, ya me ha pasado alguna vez que he ido de maletas que parecía que las vendía, y la verdad meterse en un vagón de metro con eso es bastante dificil, y aún gracias que los nuevos trenes son más diafános.
Pues yo he ido y voy mucho más cómdo en la L8 del Metro de Madrid que en la C10 de Barcelona. La ventaja de este último es que no tienes que bajar hasta los andenes, pero por lo demás, las excelentes frecuencias de la L8 (supongo que la L9-10 será parecida) y unas instalaciones modernas y funcionales ayudan mucho.

Vox

Posted: Friday 19/10/2007 0:21
by Vox
EUKibo wrote:
Alfredo_21 wrote:El problema que veo yo a los accesos (actuales futuros) ferroviarios al aeropuerto es que el material móbil no esta adaptado a las circunstacias de la clientela que por ahí se deja caer. Como todos sabemos, hay gente que parece que lleve media maquinista y diagonal mar en maletas, y si en cercanías a veces es para echarse a temblar, no quiero ni imaginar el metro. De hecho, ya me ha pasado alguna vez que he ido de maletas que parecía que las vendía, y la verdad meterse en un vagón de metro con eso es bastante dificil, y aún gracias que los nuevos trenes son más diafános.
Pero por el hecho que si se contruyen iran colapsados no vamos a dejar de construirlos no? Más bien al contrario, habrá quehacer una infrastructura que aguante grandes frecuencias, no como las chapuzas heredadas de RENFE... Un tren cada 30min y sin estar el nivel del suelo del tren al mismo nivel que el del anden, por no decir que ponen trenes en composicion simple... Vamos, eso si que es una verguenza, y no solo nos perjudica como a Renfe le gusta a hacer a los barceloneses sinó a la imagen de Barcelona, menos mal que la rambla cautiva a los turistas... si solo viesen el servicio ferroviario no volverian en su vida.
Abans que arribi la L9, ho farà rodalies parant a la T-Sud i a la Intermodal, amb freqüencies bastant bones.

Si només hi haguès el pla de la L9, no tindriem accès decent a l'aeroport fins 2012-3. O potser més tard.

Vox

Jo diria encara més...

Posted: Friday 19/10/2007 0:26
by Guigui
Vox wrote:Si només hi haguès el pla de la L9, no tindriem accès decent a l'aeroport fins 2012-3. O potser més tard.
I no ens enganyem: els únics que agafaran en massa el metro a l'aeroport seran els que vagin a la Fira. La resta, arribarà més de pressa en Rodalies (jo mateix, que, per anar a Penitents, també podria agafar la L9 fins a Lesseps o la L2 fins a Poble Sec).

Re: Jo diria encara més...

Posted: Friday 19/10/2007 0:39
by Vox
Guigui wrote:
Vox wrote:Si només hi haguès el pla de la L9, no tindriem accès decent a l'aeroport fins 2012-3. O potser més tard.
I no ens enganyem: els únics que agafaran en massa el metro a l'aeroport seran els que vagin a la Fira. La resta, arribarà més de pressa en Rodalies (jo mateix, que, per anar a Penitents, també podria agafar la L9 fins a Lesseps o la L2 fins a Poble Sec).
Correcte. Rodalies ens portarà al centre en pocs minuts i la L9 farà un safari per el Prat abans d'anar a la Fira 2 :D

Vox

Re: Jo diria encara més...

Posted: Friday 19/10/2007 8:13
by Sr.Horn
Guigui wrote:La resta, arribarà més de pressa en Rodalies
xD xD xD :) :) :) :) :D :D :D :D

;)

Posted: Friday 19/10/2007 11:47
by EUKibo
La qüestió és que la L9 s'ha dissenyat a Barcelona com una linia transversal pel nord i a Santa Coloma i a El Prat com un metro intern.

Per la qual cosa la connexió amb l'aeroport serà útil per:
- Passatgers del Prat arribaran abans al tenir el metro freqüències més altes i tenir l'estació més a prop de casa seva.

- Passatgers de Fira Hospitalet perquè no hauran de fer correspondència.

(Turistes i també nosaltres:)
- Guanyen proximitat, el metro els hi deixarà amb cap o 1 transbord gratuit allà on volen anar. (La xarxa Renfe no té cobertura)

- Guanyen diners, el metro els hi cobra 3 zones menys, no que amb renfe paguen un bitllet senzill de 4 zones i després per arribar al seu destí han de pagar un altre bitllet senzill per agafar el metro, no que si l'agafen directament a l'aeroport tot més barat.

- Fiabilitat. La fiabilitat del metro és impossible de comparar-la amb el servei de Renfe que dia si dia no funciona, i els dies que funciona ho fa amb retards. A més arribant L2 i L9 (dues linies) i el sistema d'explotació del metro que en cas d'avaria en 10min hi ha servei parcial que t'apropa a estacions de corresponencia...



En canvi:
Si es disposa de bitllet integrat, Renfe va be (aixo existeix? bueno, és una hipòtesi), i dona la caualitat que la teva estació es troba prop de casa teva (dificil, en el cas de Badalona l'estació està a prop de la casa dels peixos i a Viladecans està enmig de camps de cultiu) o en el seu defecte tens bona correspondència amb metro (Enllaç L4-Estació de França o L2-Passeig de Gràcia un dels exemples dels transbords Renfe)... Només en aquest cas Renfe serà més competitiva.


En el cas de Badalona, cal que reestableixin el que ens van robar que és la linia a l'aeroport, i l'estació de Badalona que la posin al Centre amb correspondència amb la L1 i L2. D'aquesta manera si que la linia a l'aeroport de Renfe estarà en clara superioritat i guanyarà per part de Badalona 220.000 habitants, més els de Santa Coloma que podran connectar a Badalona Centre L1 o Sagrera|AV L9 uns altres 120.000 i els de Sant Adrià quan el tren passi pel centre també suma...

Però en el cas de linies actual de Renfe, amb la bastarda R10, un que visqui a Fondo li surt a compte pillar directament la L9 que no agafar la L1 fins Sagrera o Fabra i Puig i allà agafar el tren fins a Sants i allà el tren a l'aeroport... Els transbords són molt pesats amb maletes a més que amb tantes linies diferents t'arrisques a que una vagi malament i quan un va a l'aeorport no s'està per retards...

Posted: Friday 19/10/2007 19:42
by Túnels del Garraf
Eukibo diguem quin pecat capital no ha comès la Renfe?

Ara la Renfe us ha robat la línia de l'Aeroport... Vaja és que els badalonins sou uns incompresos... Teniu l'estació al costat del mar, clar com a la R1 totes estan soterrades als centres urbans a vosaltres us tenen mania i us la posen a la platja, no? I clar com totes les estacions de Rodalies tenen accés a l'Aeroport, a vosaltres us marginen, no?

L'únic que dius que pot ser cert és que la L1 ha d'arribar a Badalona Centre. I sí, jo estic a favor de que la R1 se soterri a Badalona perquè és una ciutat de 220.000 habitants, però si està a la platja no és perquè la Renfe us tingui mania, en tot cas demana-li explicacions a en Miquel Biada... (Ui, em sembla que hauràs d'anar al cementiri...).

La línia de l'aeroport serà establerta entre Manresa i l'Aeroport, oblida't de veure trens Mataró - Aeroport, mira l'actual disposició de Sants i veuràs que només és possible cizallant la platja de vies de Sants.

Els trens de la costa nord continuaran cap a la costa sud, així que tu sortiràs guanyant perquè podràs anar a Castelldefels sense fer transbord.

Ah, i a partir de l'1 de gener de qui serà la culpa? Rodalies serà gestionada per la Generalitat.

Posted: Friday 19/10/2007 20:37
by EUKibo
Túnels del Garraf wrote:Eukibo diguem quin pecat capital no ha comès la Renfe?.
De fet jo crec que els té tots, fins i tot ja porta 12 assassinats a les obres de l'AVE...

Túnels del Garraf wrote: Ara la Renfe us ha robat la línia de l'Aeroport... Vaja és que els badalonins sou uns incompresos... Teniu l'estació al costat del mar, clar com a la R1 totes estan soterrades als centres urbans a vosaltres us tenen mania i us la posen a la platja, no? I clar com totes les estacions de Rodalies tenen accés a l'Aeroport, a vosaltres us marginen, no?

L'únic que dius que pot ser cert és que la L1 ha d'arribar a Badalona Centre. I sí, jo estic a favor de que la R1 se soterri a Badalona perquè és una ciutat de 220.000 habitants, però si està a la platja no és perquè la Renfe us tingui mania, en tot cas demana-li explicacions a en Miquel Biada... (Ui, em sembla que hauràs d'anar al cementiri...).
Tens tota la raó, però la veritat és que Badalona està totalment marginada, som 220.000 habitants. L'única ciutat comparable es Hospitalet i té dues estacions de rodalies, una amb R1 R3 R4 R7 i l'altra amb R2 i R10, a més que es construirà una tercera amb totes les linies, per no dir que també té la R5 i la R6 i de linies de metro la L1 L5 L8 L9 L10 i moltes estacions.

En canvi Badalona només té una sola estació ferroviaria a la platja (en Miquel Biada va fer una linia de mercaderies, ja fa molts anys que es va morir per haver pogut adaptar la linia als viatgers) i 3 estacions de metro que no cobreixen gaire part de la ciutat. En definitiva, 3 estacions per a 220.000 habitants, això serien 75.000 habitants per estació... Crec que cap ciutat a Catalunya té aquest ràtio.
Túnels del Garraf wrote: La línia de l'aeroport serà establerta entre Manresa i l'Aeroport, oblida't de veure trens Mataró - Aeroport, mira l'actual disposició de Sants i veuràs que només és possible cizallant la platja de vies de Sants.?
Pos saps que dic d'això? Que em sembla bé. la R1 i la R4 nord més o menys tindran la mateixa població i si no va una que vagi una altra, l'únic a que em podria agafar és a drets històrics, pero objectivament és el mateix.
Tot i que pensa que a Sants els R4 i els R1 paren a la mateixa andana i cisallaran igual. I de fet, si la R1 va a Castelldefels-Vilanova-Vendrell passarà per Bellvitge per les mateixes vies que la R4. Podrien fer com tu dius, però que els reforços de la R1 en comptes de que acabin a Hospitalet que potser un tren cada mitja hora o cada hora sigui directe Aeroport - Mataró per evitar el conyàs dels transbords.

Túnels del Garraf wrote: Els trens de la costa nord continuaran cap a la costa sud, així que tu sortiràs guanyant perquè podràs anar a Castelldefels sense fer transbord.
:p Guai!
¬¬ Tot i que per llavors espero haver acabat la carrera eh!!

Túnels del Garraf wrote: Ah, i a partir de l'1 de gener de qui serà la culpa? Rodalies serà gestionada per la Generalitat.
Pues seguiré despotricant contra el que hi hagi mentre s'em burlin i m'estafin, sigui català o sigui espanyol, a mi m'importa un bledo qui ho gestioni mentre o faci bé. I si no es fa bé; que la ministra ara o el conseller en el futur dimiteixin igual que a qualsevol de nosaltres l'acomiaden .

Voltes i més voltes

Posted: Friday 19/10/2007 22:23
by Guigui
EUKibo wrote:- Passatgers de Fira Hospitalet perquè no hauran de fer correspondència.
Però s'hauran d'empassar unes giragones de pronòstic. A les llumeneres que han ideat aquest nyap els dedico la comparació amb Madrid que tant denosten: línia 8 Aeropuerto - Campo de las Naciones. Què els semblarà?

Re: Voltes i més voltes

Posted: Friday 19/10/2007 22:27
by EUKibo
Guigui wrote:
EUKibo wrote:- Passatgers de Fira Hospitalet perquè no hauran de fer correspondència.
Però s'hauran d'empassar unes giragones de pronòstic. A les llumeneres que han ideat aquest nyap els dedico la comparació amb Madrid que tant denosten: línia 8 Aeropuerto - Campo de las Naciones. Què els semblarà?
Això sí, a El Prat s'han passat. Una cosa és fer volta per cobrir una estació molt concreta pero necessària com pot ser Zona Universitària o Sagrera, però el que volen fer amb la L9... L'estacio de Centre direcccional se le poden estalviar amb la L1...

Posted: Saturday 20/10/2007 0:57
by Túnels del Garraf
En teoria la L9 havia de creuar en línia recta El Prat de Llobregat per l'Av. Verge de Montserrat, la principal arteria est-oest de la localitat i una via suficientment ampla com per construir una línia de metro sense problemes. Aquest projecte incloia (venint des de Barcelona) les estacions següents: Verge de Montserrat, Pl Catalunya, St Cosme, Mas Blau, Aeroport actual i Aeroport nou.

Llavors quan es va pactar l'entrada de la LAV pel sud i l'estació intermodal del Prat de Llobregat van decidir que la L9 pararia e l'estació intermodal per que els viatgers de l'AVE poguessin fer transbord fins l'aeroport. Segons la meva opinió, això va ser un error perquè ja estava planejat també un sistema de llançadores de Rodalies entre l'estació intermodal i les de l'Aeroport i també estava planejada l'arribada de la L1 a Pl. Catalunya parant primer a l'Intermodal.

Aquest traçat només incloia una estació més, la de l'Intermodal, situada entre Verge de Montserrat i Pl. Catalunya. però ara el traçat ja no atravessava l'Av. Verge de Montserrat sinó que creuava de ple el casc antic del municipi, i tenint en compte que el sòl és deltaic ja van començar a sortir queixes. Així que finalment es va decidir modificar el traçat de nou, aquest cop entre Verge de Montserrat i l'Intermodal, passant pel nou Eixample Nord del Prat, amb l'estació de Centre Direccional. Aquest barri ja estava servit amb l'ampliació de la L1, així que tampoc es guanya res, senzillament es perd una brutalitat de temps i es masgalten una gran quantitat de diners. L'únic bo, al meu parer, que va suposar la nova variant del traçat és a la banda de l'Aeroport, ja que ara el metro no uneix directament les dues terminals per sota de les pistes, sinó que el traçat fa una variant parant també a la Ciutat Aeroportuària, reservant el túnel sota les pistes a Rodalies.

El problema que veig és que l'estació de Rodalies estarà a sota de l'edifici intermodal entre les terminals A i B mentre que l'estació de metro estarà sota l'actual de Renfe degut a que el traçat s'enfila cap a la Ciutat Aeroportuària.

Finalment, crec que si s'hagués respectat el projecte original, la Terminal Sud (no sé perquè no l'anomenen D) s'estrenaria amb metro d'aquí un any i mig, no sense cap transport ferroviari, com ho farà.

Posted: Saturday 20/10/2007 1:10
by Túnels del Garraf
EUKibo wrote:
Túnels del Garraf wrote: La línia de l'aeroport serà establerta entre Manresa i l'Aeroport, oblida't de veure trens Mataró - Aeroport, mira l'actual disposició de Sants i veuràs que només és possible cizallant la platja de vies de Sants.?
Pos saps que dic d'això? Que em sembla bé. la R1 i la R4 nord més o menys tindran la mateixa població i si no va una que vagi una altra, l'únic a que em podria agafar és a drets històrics, pero objectivament és el mateix.
Tot i que pensa que a Sants els R4 i els R1 paren a la mateixa andana i cisallaran igual. I de fet, si la R1 va a Castelldefels-Vilanova-Vendrell passarà per Bellvitge per les mateixes vies que la R4. Podrien fer com tu dius, però que els reforços de la R1 en comptes de que acabin a Hospitalet que potser un tren cada mitja hora o cada hora sigui directe Aeroport - Mataró per evitar el conyàs dels transbords.
Aquí no hi havia caigut, el nou pla de Rodalies diu que la línia de Manresa - Aeroport i la de la costa aniran pel túnel de Pl. Catalunya, per tant, cap a les vies 7-8 de Sants que a la Torrassa es convertiran en les generals de Vilanova i cetamnet si que serà possible físicamnet fer serveis Mataró - Aeroport i Terrassa - Vilanova, per posar un exemple, tot i que el més lògic seria que tots els trajectes de la línia Sant Vicenç - Maçanet seguissin la costa mentre que els que venen de l'interior (Terrassa - Manresa) acaessin a l'Aeroport en cul de sac.

Posted: Sunday 11/11/2007 21:11
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
---------------------------------------
Túnel sin estrés

La construcción de la línea 9 en Bellvitge supera los problemas en los que se encalla el AVE


FRANCESC PEIRÓN - Barcelona

La teoría de la prisa, y de un calendario fijado con criterio político y no por razones técnicas, se hace cada vez más evidente en el desaguisado ferroviario de Bellvitge. Una parte de las obras de la línea 9 del metro discurre muy cerca, casi en relación de vecindad, con los socavones del trazado del AVE y, pese a las similitudes del subsuelo deltaico, con mucha agua, y del método constructivo utilizado - entre pantallas-, las diferencias en cuanto al balance de desastres son notables entre uno y otro emplazamiento. Separados por menos de 500 metros. el ruido que uno genera contrasta con la discreción del otro, al menos hasta ahora.

La prueba de cargo contra el subsuelo o el método parece declinar. La comparación de ambas obras - hay que insistir: al menos hasta ahora- es todo un ejercicio de comprensión de cómo los túneles también son víctimas del estrés. ¿Del estrés electoral? La Generalitat ya ha asumido hace tiempo que fijar una fecha definitiva para concluir la L9 es poco menos que una quimera. La filosofía, y más después del derrumbe del Carmel, es avanzar con el máximo de garantías. Un ejemplo de esta forma de hacer se encuentra en el otro extremo de la línea, en la zona del Besòs. Aunque ahí el procedimiento era distinto - se construía con tuneladora-, el taladro gigante estuvo en punto muerto más de medio año en la calle Sant Adrià, en Sant Andreu, antes de cruzar las vías de Renfe. Los estudios diarios - además de la colaboración desde el exterior de vecinos veteranos- permitieron descubrir que uno de los edificios contaba con unos cimientos más profundos de los que se documentaron en el proyecto.

En l´Hospitalet, en el tajo del corredor de alta velocidad - una denominación paradójica respecto al retraso de su culminación y puesta en servicio- han tenido que parar los trabajos por culpa de los deslizamientos de tierra. No se puede olvidar que esta circunstancia es la causa directa del corte parcial de cercanías y de Ferrocarrils. Los responsables de Adif, ente del Ministerio de Fomento que gestiona la infraestructura, siempre han mantenido que previamente a las obras se estudió el subsuelo y que los problemas surgieron por un error de la UTE de empresas - una unión que lidera la firma OHL- al no realizar una tarea correcta de sellado de las junturas de las pantallas. El presidente José Luis Rodríguez Zapatero ha hecho suyo este argumento. El pegamento no respondió como se esperaba y surgieron una veintena de socavones.

La solución buscada ha consistido en contratar una firma especializada en el cerramiento de estas pantallas, así como en la realización de sondeos geofísicos. Esta medida, que ha hecho sospechar a muchos que los análisis anteriores eran escasos y de poca calidad, se justifica oficialmente por la necesidad de comprobar el impacto que ha tenido la construcción del túnel en un terreno ya de por sí precario. El resultado ha sido que el subsuelo de la vía 2 de la red convencional está muy tocado.

¿Acaso estos análisis no se podrían haber hecho día a día? Esta es una de las preguntas que se formulan fuentes del sector de la construcción, donde consideran que OHL es una empresa de probada experiencia, tanto como puedan serlo FCC, Copisa o Comapa, que son las tres que trabajan en el frente de la línea 9 entre Fira 2 y Gornal - con parada intermedia en Amadeu Torner- único tramo, de unos 700 metros, que se hace entre pantallas y, una parte, en mina.

Los responsables de Fomento, e incluso el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, niegan en todo momento que se haya presionado a la empresa OHL para que el AVE llegara a la estación de Sants el próximo 21 de diciembre. La caída de esta fecha en el olvido se visualiza con la retirada de los carteles en los que se anunciaba esa gran inauguración. El ministerio ha recordado, para defenderse de las acusaciones electoralistas, que la constructora incumplió dos plazos y que ya estaba en la tercera prórroga.

La citadas fuentes del sector replicaron que "los plazos dados para una obra de esta envergadura eran muy ajustados". La diferencia, subrayaron, es que en el tajo del metro se avanza sin prisas, pero sin pausa, y, sobre todo, sin grandes sobresaltos. Al más mínimo indicio de que puede haber un problema, se para, se estudia lo sucedido y se aplican soluciones. No se vuelve a perforar hasta que todos los indicadores recuperan la normalidad. Otro elemento que demuestra este contraste se encuentra en el hecho de que en la alta velocidad se trabajaba por ambos frentes del túnel, mientras que en la L9 se alterna uno y otro para facilitar la consolidación del terreno.

Los trabajos del metro se encuentran a más de un 80%: el primer tramo está casi acabado y en el otro, el que desemboca en Gornal, el ataque se sitúa a unos cien metros de la meta. "Sin problemas graves", insistieron. Sin embargo, reconocieron que se han registrado algunas incidencias similares en su génesis a las del AVE. Así, en ocasiones el sellado de las pantallas tampoco fue el más adecuado. Gracias a que abajo se ha instalado todo tipo de artilugios de medición, con un geólogo a pie de tajo que los supervisa, cuando se observaba una filtración de arenisca o de agua se detenían los trabajos.

Esta forma de ejecutar la obra ha impedido los socavones y más alarma social. Al contrario que el túnel de Bellvitge, que ha influido en el retraso de la adjudicación del paso por el centro de Barcelona.

Comparacions odioses

Posted: Sunday 11/11/2007 21:31
by Guigui
Ja és gros que la construcció de la L9, que també és de jutjat de guàrdia pels endarreriments, imprevistos i traçats ridículs, sigui un model d'excel·lència comparat amb la pasterada de la LAV.

Re

Posted: Monday 12/11/2007 19:30
by Santfeliuenc
Hola,

Sigo echando a faltar en la web oficial de la L9 los datos oficiales de las estaciones y el tramo que ha de terminar en el aeropuerto.

WEB OFICIAL L9

Saludos,
Sergio

Causa força òbvia

Posted: Monday 12/11/2007 21:37
by Guigui
Santfeliuenc wrote:Sigo echando a faltar en la web oficial de la L9 los datos oficiales de las estaciones y el tramo que ha de terminar en el aeropuerto.
N'endevines la causa? Jo també. Com tampoc he perdut del tot l'esperança de que finalment acabin desfent algun dels balls de filabarquí que s'han tret de la màniga pel Prat i Sarrià-Pedralbes.

Re: Causa força òbvia

Posted: Monday 12/11/2007 21:46
by mikado
Guigui wrote:
Santfeliuenc wrote:Sigo echando a faltar en la web oficial de la L9 los datos oficiales de las estaciones y el tramo que ha de terminar en el aeropuerto.
N'endevines la causa? Jo també. Com tampoc he perdut del tot l'esperança de que finalment acabin desfent algun dels balls de filabarquí que s'han tret de la màniga pel Prat i Sarrià-Pedralbes.
Els del Prat si no creus en miracles ja et dic jo q no. La tuneladora ja és montada al Pou d'atac de Mas Blau per tal d'engegar camí cap al centre urbà i d'estacions que jo sàpiga n'hi ha una construint-se prop de la Caserna dels Mossos i altra una mica més endavant. la Tuneladora és la que va fer el tram FIRA - PARC LOGISTIC (ja acabat). D'aquí a poc hi possaran un altra qen direcció contrària desde MAS BLAU farà camí cap al Aeroport, el bordejarà i anirà a la T-SUD

Re: Causa força òbvia

Posted: Tuesday 27/11/2007 12:01
by Ecomobisostrans
--------------------------------------------------------------------------------

Super plano de la L9-L10 de la web de Ifercat:

http://www.ifercat.cat/pfw_files/cma/pr ... raçats.jpg