Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 05/08/2010 16:06
Doncs un motiu més, que en passen pocs. Què és millor sinó, tancarla?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Només un apunt: als dos extrems de la línia passa la nineta dels ulls de Renfomentadif.victorcasta wrote:A Girona hi passen tot tipus de trens cap a la frontera. Quina pressió poden fer si a la línia només hi passen tres trens al dia?
Les 449 la nineta dels ulls? Serà, però encara han de trepitjar territori francès. La categoria dels trens internacionals de Renfe passa pel Costa Brava quan no es queda a Barcelona, el Talgo III que se suposa que ja no circula a tot Espanya a preu AVE i les còmodes 440R de seients de pedra i sense reposacaps. L'únic tren decent de la línia que passi la frontera és l'Elipsos.Guigui wrote:Només un apunt: als dos extrems de la línia passa la nineta dels ulls de Renfomentadif.victorcasta wrote:A Girona hi passen tot tipus de trens cap a la frontera. Quina pressió poden fer si a la línia només hi passen tres trens al dia?
Suposo que Guigui es refereix al fet que entre Lleida i Barcelona hi ha AVE i, per tant, no els interessa potenciar les línies alternatives, tant per Manresa, com per Valls, com per Tarragona/Reus.Tony M. Nyphot wrote:Les 449 la nineta dels ulls? Serà, però encara han de trepitjar territori francès. La categoria dels trens internacionals de Renfe passa pel Costa Brava quan no es queda a Barcelona, el Talgo III que se suposa que ja no circula a tot Espanya a preu AVE i les còmodes 440R de seients de pedra i sense reposacaps. L'únic tren decent de la línia que passi la frontera és l'Elipsos.Guigui wrote:Només un apunt: als dos extrems de la línia passa la nineta dels ulls de Renfomentadif.victorcasta wrote:A Girona hi passen tot tipus de trens cap a la frontera. Quina pressió poden fer si a la línia només hi passen tres trens al dia?
A Renfe no li fot que la línia es talli a Girona o a Sils sinó a Passeig de Gràcia. Aquesta carta la pot jugar qualsevol català llevat dels de la Lledia - la Pobla, clar que aquests ja viuen feliços amb FGC.
Tony M. Nyphot wrote:Les 449 la nineta dels ulls? Serà, però encara han de trepitjar territori francès. La categoria dels trens internacionals de Renfe passa pel Costa Brava quan no es queda a Barcelona, el Talgo III que se suposa que ja no circula a tot Espanya a preu AVE i les còmodes 440R de seients de pedra i sense reposacaps. L'únic tren decent de la línia que passi la frontera és l'Elipsos.Guigui wrote:Només un apunt: als dos extrems de la línia passa la nineta dels ulls de Renfomentadif.victorcasta wrote:A Girona hi passen tot tipus de trens cap a la frontera. Quina pressió poden fer si a la línia només hi passen tres trens al dia?
A Renfe no li fot que la línia es talli a Girona o a Sils sinó a Passeig de Gràcia. Aquesta carta la pot jugar qualsevol català llevat dels de la Lledia - la Pobla, clar que aquests ja viuen feliços amb FGC.
437.001 wrote:Jo el que no entenc és com fins i tot després d´haver modernitzat la via, la catenària, la infrastructura, TOT, a la línia de Puigcerdà i a la Manresa-lleida no hi hagi haguit un augment de velocitat quan a la mateixa línia de Puigcerdà sí que s´ha produït, i això malgrat el traçat (que és el que és).
Renfe o Adif juguen a alguna cosa.
Més que de Calaf-Lleida parlava de Calaf-Cervera... o ja té unes velocitats adequades a l´infrastructura?josep_serre wrote:Entre Calaf i Lleida s'han reduït els temps de viatge en successius canvis d'horaris.
Fins a quin punt una linia amb sis trens per sentit al dia pot tenir problemes de malla horària? Parlo del tram Ripoll-Puigcerdà.A la línia de Puigcerdà s'han eliminat unes poques limitacions de velocitat i de moment no s'ha reduït el temps de viatge, tot ve molt condicionat pels creuaments.
437.001 wrote:Més que de Calaf-Lleida parlava de Calaf-Cervera... o ja té unes velocitats adequades a l´infrastructura?josep_serre wrote:Entre Calaf i Lleida s'han reduït els temps de viatge en successius canvis d'horaris.
Fins a quin punt una linia amb sis trens per sentit al dia pot tenir problemes de malla horària? Parlo del tram Ripoll-Puigcerdà.A la línia de Puigcerdà s'han eliminat unes poques limitacions de velocitat i de moment no s'ha reduït el temps de viatge, tot ve molt condicionat pels creuaments.
En un fòrum francès s´ha comentat que entre Puigcerdà i Latour hi ha una limitació a 45 tot i la renovació (i pel que vaig entendre, es donava a entendre que la limitació no només incloïa el tram francès amb rail DC).
Però les condicions tècniques del traçat no permeten augmentar-la? I, en cas negatiu, hauria costat tant fer-ho?josep_serre wrote:Si una limitacio a 45 pero abans era a 30
L'últim tren continua sortint a les 21.52, ja que darrera el regional circulava un Rodalies Terrassa-Sant Andreu Arenal (fins a Vilafranca abans del tall de les obres de la Sagrera). Aquest Rodalies comença ara a Manresa.genissimon wrote:En sentit invers, no hi ha cap tren de Manresa a Barcelona SAA entre les 17:34 i les 18:34 i el darrer surt a les 21:26 (hi havia un regional a les 21:52).