Page 19 of 41
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Wednesday 25/08/2010 11:08
by genissimon
UT596001 wrote:genissimon wrote:En sentit invers, no hi ha cap tren de Manresa a Barcelona SAA entre les 17:34 i les 18:34 i el darrer surt a les 21:26 (hi havia un regional a les 21:52).
L'últim tren continua sortint a les 21.52, ja que darrera el regional circulava un Rodalies Terrassa-Sant Andreu Arenal (fins a Vilafranca abans del tall de les obres de la Sagrera). Aquest Rodalies comença ara a Manresa.
Doncs, segons la web de renfe, l'últim surt de Manresa a les 21:26. Celebro estar equivocat.
Salut !!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Friday 27/08/2010 9:45
by mix3
No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.
Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Friday 27/08/2010 13:36
by Pere
mix3 wrote:No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.
Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.
Per arribar a Cervera a les 17:44 hauries de sortir amb l'autobús substitutori a les 15:56 de Terrassa-Renfe fins a Calaf, i des d'allà amb tren fins a Cervera.
El més recomanable és que estiguis uns 10-15 minuts abans a l'estació i preguntis a la taquilla, on compres el bitllet, on s'agafa l'autobús.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Wednesday 01/09/2010 14:58
by genissimon
Quin mal efecte fa la via acabada de posar nova de trinca i uns pals i pòrtics de catenària que no subjecten res al tram on no passa cap tren entre Manresa i Calaf.
Crec que una mesura intel·ligent (no apte per a renfomentadif, és clar) hauria sigut restablir el servei purament ferroviari ni que sigui amb tracció dièsel (592.200) entre Barcelona i Lleida per Manresa. O, si hi ha problemes de fums als túnels de Barcelona, limitar la circulació del superman al tram Manresa-Lleida per minimitzar els efectes del doble transbordament. Total, són tres trens al dia per sentit. No hi hauria d'haver problemes ni de temps de recorregut ni de disponibilitat de material.
Salut !!
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 07/09/2010 10:21
by wefer
Aquesta línia, la pensen reobrir algun dia?
Quina por em fa la resposta
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 07/09/2010 11:59
by davida
Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
A Madrid desde fa poc el Regionals a Avila i Segovia els explota Rodalies Madrid. Era curios perque a Segovia en una Cercanias Guadalajara - Madrid - Cercedilla i es convertia en regional de Cercedilla a Segovia.
Horaris Cercanias Madrid Atocha - Segovia
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Wednesday 08/09/2010 0:10
by UT596001
davida wrote:Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
Si fan això seria un traspàs encobert a la Generalitat de la línia, sense infraestructura, això sí.
Aviam si es fa això s'admeten títols ATM fins a Calaf, com sí fa la Hispano Igualadina amb el Barcelona-Calaf (2 expedicions al dia, de dilluns a dissabte, via Igualada i C-1412) i el Manresa-Calaf de Castellà (sis expedicions diàries els laborables i una els dissabtes, combinant les expedicions per la N-141/BV-3008 i les semidirectes per la C-25).
Posted: Wednesday 08/09/2010 13:12
by Ecomobisostrans
De moment amb els nous horaris tornen a circular els Barcelona Lleida en el tram Barcelona-Manresa, algo es algo.
Sempre podem estar pitjor
Posted: Wednesday 08/09/2010 14:22
by Guigui
A això juguen les administracions d'aquest país: vendre'ns mediocritat com a qualitat de vida, amb la permanent aura de l''"i encara gràcies".
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 05/10/2010 14:33
by brito_cat
Està clar que el que busquen les administracions és que de Terrassa fins a Balaguer ningú no faci servir cap tren per a res. Amb l'estat actual de la cosa i les perspectives futures, a fe de deu que ho aconseguiràn.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/10/2010 19:20
by josep_serre
Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.
Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/10/2010 19:51
by liniadelRipollés
Bufff...dièsel i BTN? Bufff
josep_serre wrote:Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.
Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.
Decaiguda
Posted: Thursday 07/10/2010 19:54
by Guigui
És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.
Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.
Re: Decaiguda
Posted: Thursday 07/10/2010 20:26
by Miquel
Guigui wrote:És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.
Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.
Ara posaran el cable de telecomunicació, no la catenària, i com no es farà servir la via, tornaràn a robar, i seguirem com sempre.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 19/10/2010 15:29
by Sky
Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia
• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via
L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.
És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".
Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 19/10/2010 15:40
by josep_serre
Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.
Lamentable.
Sky wrote:Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia
• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via
L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.
És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".
Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/
Nom nou, vida nova?
Posted: Tuesday 19/10/2010 15:42
by Guigui
josep_serre wrote:Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.
Em fa molt l'efecte que es pensen que un canvi de nom ho fa tot.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Wednesday 20/10/2010 8:06
by Trenscat
Realment és trist que es pensin que per dir-li "tramvia" la línia millora automàticament. Realment tal com van dir ahir a una conferència al col·legi d'obres públiques sobre ferrocarril s'ha d'aprendre a dir que no a certes infraestructures i fer només les que realment aportin un benefici econòmico-social de debò. Justament era un directiu de FGC qui deia que era absurd que a tot arreu es fessin soterraments i que tenir passos a nivell no vol dir ser tercermundistes (com el cas paradigmàtic i surrealista de Sant Guim). La veritat és que va ser per
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Wednesday 20/10/2010 18:41
by 437.001
Doncs sí.
Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.
Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 21/10/2010 13:55
by Miquel
437.001 wrote:Doncs sí.
Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.
Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.
Quina diferència hi haurà en tramviaritzar les línies en comptes de modernitzarles?
Semàfors els mateixos, via la mateixa (ample no se), catenària més del mateix si no la roben, i les velocitats les han de respectar tot el material rodant que hi passi, sigui un s/103 com un 5000 del FMB o un Citadis.
Realment, no se que han pensat quan els hi diuen tren-tram.
Jo hi diria ferrocarril modern i decent, que en realitat, és el que necessitem.