Page 182 of 199

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Friday 27/11/2015 22:53
by Danilleida
4130 fa el relleu al 4153 a la 2.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 28/11/2015 21:12
by Evalleida
Que hi fa un citaro a les aules???? Flipo cada dia mes amb qui posa i treu autobusos; aquesta setmana quants dies ha estat la 11 retallada per culpa de la avaria del 4133; quan es dignaran a mirar la gent de lleida que te de aguantar dia rere dia els decrepits autobusos; les avaries van incrementant i el grup no fa res per posar sol-lucio. Per quan els autobusos nous series com la 4122 4124 o 4127 4132 i el 4056 tindrien de estar retirats fa temps!!! Ahh i el 4133 al bus demanda no a la 11! Per uns autobusos dignes ja!

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 29/11/2015 21:23
by albe6
No sé com està el tema legalment, però les últimes incorporacions "noves" (citaro articulat, heuliez midi, citelis i urbinos) s'han carregat directament en els pressupostos de la Paeria.
Pel mig també tenim els dos ex-bustrànsit, però d'aquests desconec si s'ha abonat alguna quantitat per ells o no.

La qual cosa em porta a pensar, qui decideix el material nou, Sarbús o l'Ajuntament?

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 29/11/2015 22:08
by Adolescent barceloní
A Sant Cugat del Vallès, tot i que el servei l'opera Sarbus, els autobusos són comprats per l'ajuntament de la població i no pas per l'empresa.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 30/11/2015 6:46
by Danilleida
Adolescent barceloní wrote:A Sant Cugat del Vallès, tot i que el servei l'opera Sarbus, els autobusos són comprats per l'ajuntament de la població i no pas per l'empresa.
Lleida seria igual que la resta d'ajuntaments imagino...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 30/11/2015 17:00
by sag470
Cada concessió és un mon. Sant Cugat és un cas especial, perque tot ho decideix l'ajuntament i l'operador només explota. La majoria de concessions, l'ajuntament especifica quin tipus de flota ha d'haber, i és l'operador que decideix que oferta i només necesita el vist-i-plau de l'ajuntament. El cost l'asumeix la concessió, dins la quantia que percep l'operador. Els vehicles van lligats a la concessió.
En el cas de Lleida diria que és un cas més. La flota és de l'ajuntament, qui el paga directament, a part dels cànons de l'explotació. He aquí el problema de l'endevelliment de la flota. Crec que els que ha d'operar, han de ser de l'ajuntament. Moventis si aporta directament no rebria cap part economica, cosa que si passa si els compra l'ajuntament. És un tira-i-afloja, Sarbus no aporta perque no guanya diners, i l'ajuntament no compra perque no té diners.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 15:23
by Sky
Arribaran "diversos vehicles híbrids" i també s'instal·laran noves màquines de recàrrega de targetes:

Augmenta la satisfacció global del servei d’Autobusos de Lleida

Els recorreguts adequats, el bon tracte del personal, la facilitat per la compra de títols de transport, la correcta temperatura dels vehicles i la neteja han estat les variables més ben valorades entre una enquesta realitzada a més de 1.100 usuaris del transport públic

Creixement interanual positiu del 10,8% en el nombre d’usuaris dels autobusos municipals en el període d’octubre de 2014 a octubre de 2015


Augmenta la satisfacció global del servei d’Autobusos de Lleida entre la ciutadania. Així s’ha posat de manifest en el decurs de la Comissió de Seguiment del Servei de Transport Urbà celebrada avui a l’Ajuntament de Lleida, després d’analitzar l’enquesta que s’ha dut a terme enguany entre els usuaris del transport públic.

L’estudi, que s’ha realitzat a un total de 1.128 persones amb l’objectiu valorar els atributs del servei, ha confirmat que els recorreguts adequats, el bon tracte del personal, la facilitat per la compra de títols de transport, la correcta temperatura dels vehicles i la neteja dels autobusos han estat les variables més ben valorades entre els usuaris del transport públic. A més a més, dels resultats de l’estudi se’n desprèn que l’índex de satisfacció global ha crescut en la pràctica totalitat de les línies respecte l’any passat. Cal destacar, molt especialment, el 85,2% de satisfacció de la línia del Centre Històric.

En el decurs de la comissió celebrada avui també s’ha donat compte que la xarxa d’autobusos municipals consolida el seu continu augment d’usuaris des que el passat mes de setembre de 2014 la Paeria va posar en marxa una remodelació de les línies d’autobús amb l’objectiu d’atansar el servei de bus als requeriments i necessitats dels usuaris. En aquest sentit, durant la reunió s’ha constatat un creixement interanual positiu del 10,8% en el nombre d’usuaris dels autobusos municipals en el període que va des d’octubre de 2014 a octubre de 2015.

El creixement del nombre de viatgers ha estat continu durant tot l’any 2015, un fet que indica l’elevat grau d’acceptació de les noves rutes de transport públic de la ciutat i la confiança de la ciutadania en els diferents canvis que s’hi ha anat realitzant fins adaptar-se al màxim a les seves necessitats. En aquest sentit, cal destacar que el passat mes d’octubre va batre rècord pel que fa a l’ús del transport públic, amb 607.513 viatgers, un 4,5% més que el mateix més de l’any anterior.

“Des del primer mes en què van entrar en funcionament els canvis ja es van produir increments d’usuaris i ara el còmput global mostra l’acceptació dels nous recorreguts i línies”, ha destacat el tinent d’alcalde i regidor de l’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, qui ha valorat molt positivament aquestes xifres i ha remarcat que es demostra, una vegada més, que “la nova xarxa està oferint un servei públic de transport de gran qualitat i adaptat a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Lleida”.

L’Ajuntament de Lleida, per una mobilitat més verda i eficient

Diversos vehicles híbrids s’incorporaran properament a la flota d’Autobusos de Lleida en una aposta de la Paeria per l’energia verda i sostenible. El tinent d’alcalde i regidor d’hàbitat urbà, rural i la sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha destacat que cadascun d’aquests vehicles aconseguiran estalviar aproximadament un 30% en combustible.

Aposta d’Autobusos de Lleida per les noves tecnologies

Autobusos de Lleida ha apostat els darrers anys per les noves tecnologies. Cal destacar, en aquest sentit, les millores següents:

- 2007: Instal·lació de panells informatius al carrer

- 2008: Implementació de l’avís de “propera parada”

- 2011: Es posen en marxa els codis QR

- 2012: Entren en funcionament els panells solars amb informació de les línies

- 2015: Implantació de la targeta T-Temps i el wifi gratuït als autobusos. Cal recordar que Lleida és la primera ciutat de tot l’estat espanyol amb cobertura wifi en tots els seus vehicles

A més a més, durant aquest mes s’implantaran noves màquines de recàrrega a la plaça Sant Joan i a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà. També cal recordar que la totalitat de la flota de vehicles en circulació estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda.

Autobusos de Lleida SA, que forma part del Grup Moventis, és l’empresa concessionària del sistema de transport urbà a la ciutat de Lleida des de juliol de l’any 2002. Té una flota de 46 autobusos a Lleida que transcorren en 12 línies urbanes –més el bus turístic- amb freqüències de 6 a 30 minuts i 242 parades.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=24278

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 15:26
by sergilleida
O sigui ara son 6 busos i i hibrids. El properament per a quan es jajaja
Havia ficat 6 perque fa un rato a la noticia ficava 6 i ara han ficat diversos. A vere quan son en total.

Per cert llegeixo ara q Moventis va presentar 77 nous vehicles fa uns dies pels seus diferents serveis i concessionsi jo vay pensar que estarien els q han de venir a Lleida, pero la noticia no parla de Lleida per a res. Perque sempre som els grans oblidats??

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 15:35
by albe6
Els autobusos que va presentar Moventis son de concessions on ha de posar els busos.
Aquí Moventis només explota el material. El titular i qui paga la factura es l'Ajuntament

L'Ajuntament pot comprar-li el material a Moventis directament o comprar-lo a qui vulgui i després cedir-lo a Moventis per a la seva utilització en el servei.

Celebro que l'Ajuntament es decanti per hibrids.

Volvo 7900, Man Lion's city... o altres. A veure que porten
Ja per demanar... Citaros c2

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 22:06
by Danilleida
albe6 wrote:Els autobusos que va presentar Moventis son de concessions on ha de posar els busos.
Aquí Moventis només explota el material. El titular i qui paga la factura es l'Ajuntament

L'Ajuntament pot comprar-li el material a Moventis directament o comprar-lo a qui vulgui i després cedir-lo a Moventis per a la seva utilització en el servei.

Celebro que l'Ajuntament es decanti per hibrids.

Volvo 7900, Man Lion's city... o altres. A veure que porten
Ja per demanar... Citaros c2
No eren 8 autobusos?
Baixes??
4122-4124 = 3 busos.
4127-4130 5 busos.
Diuen que es posible la baixa del 4133.
Solaris no fa hibrids?
Jo diria que sera solaris,iveco, mercedes o man

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 22:17
by albe6
El Citelis aquell verd que va estar en proves a la 1 era híbird, cng o dièsel convencional?

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 03/12/2015 22:20
by Danilleida
El iveco era hibrid...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Friday 04/12/2015 12:10
by Sky
Avui publica el Segre que la Paeria adquirirà, entre el 2016 i el 2017, 10 busos nous, 6 d'ells d'híbrids. Literalment posa "sis autobusos híbrids, tres a gasoil i un minibús". :?

També informen que augmenta la quantitat de gent que viatja de franc amb una targeta social i ja representen el 36,56% del total.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Friday 04/12/2015 13:29
by Danilleida
Sky wrote:Avui publica el Segre que la Paeria adquirirà, entre el 2016 i el 2017, 10 busos nous, 6 d'ells d'híbrids. Literalment posa "sis autobusos híbrids, tres a gasoil i un minibús". :?

També informen que augmenta la quantitat de gent que viatja de franc amb una targeta social i ja representen el 36,56% del total.
Sera per donar de baixa la serie 4122 4124 i la serie 4127 4133...articulat no se sap res? Potser aguanten el 4056

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 20/12/2015 13:51
by Sky
Aquests dies s'han presentat dos grans projectes comercials per a Lleida: l'un, a l'àrea d'expansió urbanística de Torre Salses, amb diverses superfícies comercials de mida mitjana i nombrosos habitatges, i l'altre, un centre comercial Carrefour que es construiria a l'entorn de l'antic Hotel Ilerda.

Personalment dubto que s'acabi desenvolupant cap dels dos i quasi descartaria ja totalment que es fessin ambdós alhora, però de tota manera podríem comentar quina seria la millor solució per a portar-hi el transport públic.

Centre Comercial Carrefour: s'ubicaria entre la L-11 i l'Av. Tarradellas. En aquest cas es podria aprofitar per donar també servei al sector de Cappont al voltant de l'església de la Sagrada Família (fa uns mesos es va comentar que els veïns reclamaven que hi passés alguna línia). La 5? Tot i que potser és massa llarga ja.

Torre Salses (això sembla que té més possibilitats de tirar endavant): fer-hi passar la 6 o la 7?

Es fan tot dos: en aquest cas miraculós (o de malson, si ho preferiu :) ) potser es podria fer una nova línia ja que ambdues zones queden molt a prop l'una de l'altra.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 20/12/2015 15:33
by Danilleida
Jo proposo la creacio de la linia 12 poligon segre... pradinyes balafia... plaça europa... princep de viana... pont princep de viana... victoriano muñoz... bordeta per carrer boque... torre salses cap a magraners... poligon frares...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 20/12/2015 17:26
by albe6
Sent realistes, amb el que tenim ara començo.

Torre Salses
No n'hi haurà prou amb una línia.
El temps ha demostrat que a Puerto Venecia no n'hi va haver prou amb una línia de bus i se'n va haver de posar una segona (31 i C4).

Lleida no és tan gran ni atreu tanta gent com Zaragoza, ho sé, però es que la 7 ja va justeta i es pot complementar amb la 6. Òbviament, amb increment de torns a les dues

Carrefour
Fa temps que s'especulava amb un trasllat (que no segon centre com es diu ara) a Copa d'Or (Decathlon, Media Markt).
Pel costat de l'ex-hotel Ilerda i El corte chino queda poc espai, la qual cosa em porta a pensar que serà darrere les cases que donen a Palauet i amb entrada pel carrer Galícia. Només cal desplaçar les parades de Palauet / Astúries a Palauet / Galícia

Ho deixo també en mapa adjunt
Blau es la 7
Vermell la 6
Circumferència negra hipotètics terrenys Carrefour
En intermitent recorreguts plantejats
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 20/12/2015 18:55
by Sky
Per connectar Victoriano Muñoz a Torre Salses es construiria una nova avinguda de quatre carrils, l'avinguda de Víctor Torres. De fet la idea és que hi hagi una via de quatre carrils des de l'accés a la Variant Sud fins a la plaça d'Europa

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 21/12/2015 0:41
by albe6
Aixamplar el carrer Galícia a 4 carrils i d'allí a Torre Salses?
O un nou vial a part de Galicia i arrambar amb les cases unifamiliars de Palauet?

Una línia ràpida Pl. Europa o Ricard Vinñes - Renfe - Torre Salses - Poligon Frares - Poligon El Segre aniria bé
Sobretot el dia que es mudi l'estació de busos al costat de Renfe

PD: s'hauria de pensar en refer Ramon Berenguer IV en sentit LL-11. Es perd molt de temps havent de fer la plaça amb la configuració semafòrica actual

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 21/12/2015 9:01
by Sky
Pel que tinc entès el traçat serà així: http://www.icc.cat/vissir3/index.html?RRSjtsfws