Page 184 of 199

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 17/01/2016 22:41
by albe6
Una modificació de la 5 podria ser la següent:

Jeroni Pujades - Baró de Maials - Pont de Pardinyes - Camí Grenyana - Victoriano Muñoz - Camí de Picos - Pont de Suert - Agustins - Cronista Muntaner i recuperar recorregut a Doctora Castells

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Friday 29/01/2016 0:16
by albe6
Venia avui (dijous 28) un article al diari Segre sobre reducció de gasos contaminants en transport públic, esmentant primer el taxi i després el bus.
Fan referència als 6-8 nous híbrids i que es comprarien pel segon semestre de 2016

L'Ajuntament va estirant la entrada dels nous busos com si d'un xiclet es tractés... :nose

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Wednesday 02/03/2016 14:07
by sergilleida
Cal quee tant ahir com avui la 2 porti el 4122? Sembla vergonyós que una linia que arriba als Hospitals porti aquesta xatarra de bus.
Per quan els nous busos a Lleida? Moventis presenta 70 i pico busos nous i cap es per Lleida. a que esperen aquí?

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Wednesday 02/03/2016 15:19
by Danilleida
sergilleida wrote:Cal quee tant ahir com avui la 2 porti el 4122?
Esta clar que aquest bus es un tapaforats... suplira a algun dels citaro o al solaris 4164... el que queda clar que ningu el vol a cap linia per lo tant va rotant de linia en linia... crec que es lo millor i no marginar linies com la 6 o la 7 que son les que mes pasatgers tenen... potser seria millor que el 4127 fes de tapaforats i el 4122 les aules, pero els caps pensants ...
sergilleida wrote: Per quan els nous busos a Lleida? Moventis presenta 70 i pico busos nous i cap es per Lleida. a que esperen aquí?
Els busos nous arribaran quan el ajuntament es deixi de recaudar amb radars i vaigo pagant la factura a can moventis...
El que no veig gens be son els autocars... cap de adaptat i una furgoneta amb rampa sol... exepte els setra tot el demes porqueria...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Friday 11/03/2016 14:40
by Sky
Els viatgers dels autobusos de Lleida creixen gairebé un 10% el darrer mes de febrer

-Segueix la tendència que ja es va observar en el nombre d’usuaris de l’any 2015 respecte al 2014, en què el creixement fou de prop de l’11%

-1000 persones utilitzen entre dilluns i divendres la wifi gratuïta d’autobusos, xifra que arriba als 550 els dissabtes i uns 250 els diumenges.


El nombre d’usuaris de la xarxa d’autobusos de Lleida continua creixent. Durant el passat mes de febrer l’increment ha estat de prop d’un 10% (9,97%) respecte al mateix mes de l’any passat. En els dos primers mesos de 2016, 1.051.963 persones han utilitzat l’autobús urbà de Lleida.

Cal destacar que el bon comportament en nombre d’usuaris d’autobús d’aquest mes de febrer segueix la línia de l’increment total d’usuaris que es va produir l’any 2015 respecte al 2014 en què es van posar en marxa noves rutes i serveis i es va assolir un 10,97% d’increment.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que aquestes xifres ratifiquen la confiança dels ciutadans i ciutadanes en el transport públic i en la seva utilitat per realitzar els desplaçaments habituals o esporàdics per la ciutat. “Lleida gaudeix d’una bona xarxa de transport públic, adaptada a les necessitats ciutadanes, el seu ús incideix directament en la pacificació del trànsit i en la millora del medi ambient”. El paer en cap ha destacat aixímateix la bona acceptació de les millores introduïdes a la xarxa d’autobusos municipals, com el servei wifi gratuït, que ja utilitzen 1000 persones entre dilluns i divendres, una utilització que en cap de setmana és de 550 persones els dissabtes i de 250 els diumenges.

Per línies, la més utilitzada el passat mes de febrer ha estat la línia L-7 Costa Magraners- Secà amb 147.555 usuaris, seguida de la L-6 Mercat Bordeta- Arnau de Vilanova amb 81.041 viatgers, la L2 Ronda Hospitals amb 54.258 passatgers i la L-20 Ronda amb 50.536. A continuació se situa la L-1 Interior amb 47.993 viatgers, l’L-5 Dra. Castells-Arnau de Vilanova amb 49.105 , l’ L-3 Exterior-Hospitals amb 42.841, l’L-4 Pardinyes- Mariola amb 38.218 viagers, l’ L’10 Gran de Llívia- Caparrella amb 18.819 usuaris, la línia L-8 Balàfia-Clot-Centre amb 17.387 viatgers,la línia del Centre Històric (L-11) amb 3.981 viatgers, la dels Polígons (L9) amb 3.649 i l’autobús a demanda, que l’han utilitzat 533 persones.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=24942

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 12/03/2016 13:45
by sergilleida
Veien el numero de viatjers de febrer. Jo penso perque la 8 no la fan més atractiva poden augmentar el numero de passatgers? I encara m'ha sorpés que siguin 17.000 i no menos.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 12/03/2016 14:17
by Danilleida
sergilleida wrote:Veien el numero de viatjers de febrer. Jo penso perque la 8 no la fan més atractiva poden augmentar el numero de passatgers? I encara m'ha sorpés que siguin 17.000 i no menos.
Tot aixo es per les tarjetes gratuites que tenen les persones majors de 65... la majoria de linies han vist incrementat el nombre de viatgers per aixo... si no existisin aquestes tarjetes el nombre de viatgers seria mes baix que l'anterior xarxa d'autobusos.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 13/03/2016 0:48
by albe6
Una cosa, Sarbus participa en l'Eix Bus (Lleida - Girona)?
Ho dic perquè al matí d'ahir dissabte, camí a la Expotren, un Beulas nou (Cygnus o Aura) d'Eix Bus estava a l'espai que es veu des del carrer de la cotxera.
Que jo sàpiga, els Eix Bus anaven sempre a les instal·lacions d'Alsa - Alsina Graells, al poligon El Segre

I en quant al nombre de passatgers dues coses:
- Molt de número absolut, però res del percentatge que suposen els viatges gratuïts dels jubilats
- Urgeix fer alguna cosa amb la línia de Balàfia, que duu molt poca gent

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 13/03/2016 1:21
by UT440_132M
albe6 wrote:Una cosa, Sarbus participa en l'Eix Bus (Lleida - Girona)?
Ho dic perquè al matí d'ahir dissabte, camí a la Expotren, un Beulas nou (Cygnus o Aura) d'Eix Bus estava a l'espai que es veu des del carrer de la cotxera.
Que jo sàpiga, els Eix Bus anaven sempre a les instal·lacions d'Alsa - Alsina Graells, al poligon El Segre

I en quant al nombre de passatgers dues coses:
- Molt de número absolut, però res del percentatge que suposen els viatges gratuïts dels jubilats
- Urgeix fer alguna cosa amb la línia de Balàfia, que duu molt poca gent
Sarbus no pinta res a Eix Bus. Eix Bus es una UTE formada per Teisa, Castellà (Grup Sagalés), i Alsa.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 13/03/2016 14:53
by sergilleida
Si amb la linia de Balàfia caldria reformular-la unint-la amb un altre barri com per exemple el cas de la 4. això afavoriria mes desplaçaments dels dos barris i zona per on passes. A més de fer-la pasar per la zona de Corts Catalanes al baixar per donar servei a aquella zona del barri de Balàfia.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 19/03/2016 14:17
by sergilleida
Segons diu avui el Segre, després d'una reunió de l'Ajuntament amb els Veïns de Cappont, la Linia 5 ampliarà recorregut arribant a la part de Cappont de l'esglesia Sagrada Familia. Aixi doncs es de pensar que tirarà recte Av.Garrigues fins rotonda bowling i allí entrara per aquell carrer per girar cap al Carrer Camí de Picos i d'alli torna a Doctora Castells i seguir recorregut com ara. Imagino que amb aquesta incorporació de trajecte sumarà uns 5 minuts aproximats a la freqüencia total del trajecte.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 19/03/2016 14:41
by bigcoaster
Cinc minuts més?? No avancem.

S'han de comprar nous busos ja, millorar les línies de bus a Balàfia i Pardinyes i reordenar les que arriben a Magranes i Agrònoms.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 19/03/2016 15:54
by sergilleida
Lo dels 5 mn mes es un calcul personal que he fet jo veien mes o menys la volta q fara aproximadament. Pero vaya dubto que afegeixin un vehicle mes. Imagino que si ara es cada 15 mn els feiners ara passara a ser cada 16-18 o 20 mn.

Pel que fa a la linia de Balafia si que caldria donar una ruta millro inclus que unis dos barris com fa la 4 o la 7. No se una idea podría ser Balafia- Clot -Copa d'Or reforçant tota la zona de cases que hi ha construïdes en aquella zopna i que ara nomes tenen el bus 6 que passa per Miquel Batllori

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 19/03/2016 16:32
by albe6
Aquesta "excursió" per Agustins, Dr.Trueta i Camí de Picos seran 8-9 min més que no pas 5.
Ja donarà per girar des de Av. València cap a Dra,Castells?
Mentre el bus no taponi el carril dels que giren de Av.Garrigues a Av. València (venint del Pont Vell) (gir a esquerra per la dreta)

Balàfia: i unir la 7 i la 8 en una sola línia?
Anada de la 7 com fins ara al Secà i a la tornada agafar el carrer del pavelló Juanjo Garra, Alcalde Porqueres, Corts Catalanes, Sabadell i recuperar recorregut a Baró de Maials, conservant les extensions del 8.
N'hi hauria prou amb els actuals carrusels de la 7 i 8 o s'hauria de posar-hi més cotxes?
El diumenge desdoblaria el servei al mercat de Torrefarrera del servei urbà d'aquesta proposta

Torre Salses veurem si tira endavant, que ni Urbanisme ni la resta de grups municipals ni el lobby de comerciants més la Cambra de Comerç els fa gaire gràcia el projecte
Suposo que primer haurem de veure-hi coses construïdes abans d'enviar busos per allà.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Saturday 19/03/2016 19:53
by bigcoaster
He fet un mapa de com podria ser la xarxa d'autobusos retocant algunes línies. Crec que es podria dur a terme sense necessitat de comprar nous vehicles. Al mapa hi falten les línies 9 i 10 que es quedarien igual que en l'actualitat.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Wednesday 30/03/2016 16:15
by Danilleida
Aquest mati un solaris crec que seria el 4166 i el 4122 a la linia 10... hores mes tard el 4122 aparegut a la 3 fent relleu a algun iveco destartat o algun solaris...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 31/03/2016 0:19
by albe6
Últimament toca rotació al 10, el passat dijous sant hi havia un citaro
I el "incombusible rockero" 4122 cada dia te'l trobes en un lloc diferent; aguanta més que el 4116 en els seus temps.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 31/03/2016 7:03
by Danilleida
albe6 wrote:Últimament toca rotació al 10, el passat dijous sant hi havia un citaro
I el "incombusible rockero" 4122 cada dia te'l trobes en un lloc diferent; aguanta més que el 4116 en els seus temps.
La linia 10 i la 8 normalment van variant de busos ultimament...
El 4116 era un daf, el unic dels 3 que portava un bkb... no voldras dir el 4114?? Que era un mercedes....

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 31/03/2016 11:22
by Sky
L’Ajuntament de Lleida renova enguany la seva flota de transport públic amb 10 nous autobusos, 8 d’ells híbrids

Fèlix Larrosa: “L’actuació forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern de la Paeria i és una mostra més de la seva aposta per la reducció d’emissions de C02 per aconseguir una Lleida més verda”

L’Ajuntament de Lleida ha autoritzat l’inici dels tràmits corresponents per a la renovació de la flota de bus urbà a Lleida. Durant l’any 2016 es procedirà a l’adquisició de 10 autobusos de pis baix, nous i totalment accessibles, 8 dels quals funcionaran amb motors híbrids.

El tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha explicat que l’adquisició dels nous vehicles híbrids forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern de la Paeria durant aquest mandat d’una banda i de l’aposta per una Lleida més verda i per la reducció d’emissions de C02 per l’altra. “La promoció del transport públic és una de les actuacions que promou l’Ajuntament de Lleida per avançar en matèria de sostenibilitat i eficiència energètica, juntament amb altres com el nou sistema de gestió conjunta i unificada dels equipaments i edificis municipals, la reducció d’emissions aconseguides amb el nou enllumenat públic, el foment del transport públic i la bicicleta, la propera instal·lació de diversos punts de recàrrega de vehicles elèctrics a la ciutat, les millores en la gestió dels residus que s’estan treballant, el compromís d’augmentar un 30% l’arbrat de la ciutat els propers anys o la creació de boscos urbans als diferents barris de Lleida, entre altres.

En concret, el decret autoritza l’inici dels tràmits per l’adquisició d’un autobus d’uns 9 metres amb motorització dièsel, un altre autobús standard de motorització dièsel i, finalment, vuit autobusos standard i motorització híbrida. Tots els vehicles són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda severa.

Cal destacar que, segons s’especifica al plec de condicions, l’autonomia dels vehicles híbrids haurà de ser similar a la dels autobusos convencionals. A més a més, el motor tèrmic haurà d’estar dissenyat i optimitzat per l’ús del mode “start-stop” que permeti la desactivació automàtica del motor de gasoil quan es produeixi la detenció del vehicle. Tots els autobusos tindran una garantia mínima de dos anys a partir de la seva posada en servei, per a tots els seus components i avaries.

El valor total del contracte és de 3.030.000 euros. El finançament es realitzarà a través d’una operació de leasing a set anys .

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=25094

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 31/03/2016 11:57
by Danilleida
El 4056 segurament es queda...o si es dona de baixa pasarem a tenir sol 3 articulats...
Es donara de baixa segurament el 4122, 4124, 4127, 4128, 4129, 4130, 4131, 4132, 4133... tambe podrien retirar el 4134 que falla molt...
Aquest mati el 4122 a la 10... veurem un cau a la tarda... :x
El que no entenc es que hi fa el 4157 a castell templers i el 4122 o altres reliquies com el 4128 a la 6 tot el dia...