Page 188 of 199

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 18/08/2016 11:04
by Renfe445
Gracias! ^^

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 18/08/2016 11:26
by Sky
Per cert, d'on surt el 4 inicial de la numeració? Recordo autobusos numerats XX i 1XX, però no 1XXX, 2XXX o 3XXX.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 18/08/2016 11:50
by Danilleida
Sky wrote:Per cert, d'on surt el 4 inicial de la numeració? Recordo autobusos numerats XX i 1XX, però no 1XXX, 2XXX o 3XXX.
El 100 correspon a una base... 1000 a una altra... 2000 sarbus... 3000 sarfa crec... 4000 autobusos de lleida...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 18/08/2016 12:20
by Sky
Danilleida wrote:
Sky wrote:Per cert, d'on surt el 4 inicial de la numeració? Recordo autobusos numerats XX i 1XX, però no 1XXX, 2XXX o 3XXX.
El 100 correspon a una base... 1000 a una altra... 2000 sarbus... 3000 sarfa crec... 4000 autobusos de lleida...
Ah, d'acord. Em crida l'atenció que tractin Autobusos de Lleida com una empresa més del grup Moventis quan en principi és una concessió temporal. :?

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 18/08/2016 17:04
by sag470
El primer numero indica la ubicació dins el grup Moventis.
1xxx: Casas
2xxx: Sarbus, La Vallesana i Barcelona City Tour.
3xxx: Sarfa
4xxx: Autobusos de Lleida
5xxx: grup TCC
La que no conec és quina numeració té TCC Pamplona (6000?). SGMT té numeració Moventis?

Autobusos de Lleida en si és com una empresa del grup Moventis, al ser l'operador. El fet de ser 4xxx i no 2xxx és per això, Moventis només gestiona part de l'empresa.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 25/08/2016 22:29
by albe6
Avui han fet plegar el bus turístic dos hores abans (a les 19h enlloc de les 21h) per posar-lo a l'homenatge a Saul Craviotto
Ha portat tota la comitiva des del centre de piraguisme que porta el seu nom fins la Paeria, on s'ha fet un acte al balcó.

PD: Ja que els equips de la ciutat no donen gaires alegries de títols o ascensos (futbol, bàsquet, hoquei) almenys s'hi pot celebrar alguna cosa (al balcó) :P

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Tuesday 20/09/2016 17:43
by Sky
Denuncien que no arriba cap línia d’autobús a l’Institut Castell dels Templers de Lleida

El Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Lleida ha recordat avui que l’equip de govern segueix incomplint des de fa un any l’acord de fer arribar una línia d’autobús fins a l’Institut Castell dels Templers, situat a la partida de Copa d’Or.

Donat el compromís assolit ahir a la Comissió de l’Horta perquè autobusos interurbans passin pels camins de l’Horta per donar servei de transport als seus veïns, des de CiU s’ha instat a acomplir definitiu a l’acord de ple de garantir la mobilitat a la comunitat educativa de l’IES Castell dels Templers.

El passat setembre es va aprovar per unanimitat la moció presentada per Convergència i Unió per tal de garantir les necessitats de desplaçament fins a l’IES Castell dels Templers mitjançant transport públic urbà col·lectiu. Fins ara és el mateix centre qui contracta el servei de transport per als alumnes.

Tanmateix, transcorregut un any, “l’executiu municipal segueix incomplint un acord de ple perquè encara no ha fet arribar cap línia d’autobús al centre”, precisa la regidora Marta Gispert. Lamenta que “un cop més es demostra la falta de voluntat per solucionar les demandes dels veïns i veïnes de l’Horta en matèria de serveis”.

http://www.holalleida.com/denuncien-que ... de-lleida/

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Tuesday 20/09/2016 20:00
by bigcoaster
Hi ha serveis especials a aquest institut. Solen ser dos autobusos normals que porten el cartell : castell templers o una cosa així.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Wednesday 21/09/2016 21:55
by Danilleida
bigcoaster wrote:Hi ha serveis especials a aquest institut. Solen ser dos autobusos normals que porten el cartell : castell templers o una cosa així.
A primera hora del mati sol va un... el 4124... i cap alla a les 3 va el 4124 i el 4127...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Thursday 22/09/2016 13:13
by albe6
A partir de demà i fins diumenge 25 se celebra la Volta Ciclista a Lleida.
L'ajuntament ja ha fet públics els talls previstos, però a Autobusos encara no han posat els desviaments :avall

- Divendres
Sortida neutralitzada, originant talls puntuals que poden afectar a les línies 3,4,5,8,9 i 10 (l'etapa acaba a Tremp)

- Dissabte
Arribada des de Tremp. Idèntic recorregut al de l'any passat a la Vuelta
Tota la tarda totes les linies afectades, excepte la 8 i la 9 (perquè no circulen en dissabte)

- Diumenge
Comença i acaba a Lleida. Entre 10 i 12h afectades les línies 1,2,5,6,7 i 8

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Tuesday 27/09/2016 11:36
by Sky
El grup municipal d’ERC-Avancem denuncia incompliments en el pla de mobilitat de Biloba i permissivitat del Govern municipal

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha denunciat que el pla de mobilitat de la discoteca Biloba, al qual ha tingut accés aquest dilluns, és insuficient i desobeeix els requeriments de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM). A més, acusa l’equip de Govern de la Paeria de màniga ampla a l’hora de donar la llicència d’activitat al local d’oci i poca fermesa davant els incompliments continuats de l’empresa.

Els republicans exigeixen al Govern del PSC que faci complir de forma immediata als promotors de la discoteca els requeriments per millorar la mobilitat i la seguretat al voltant del local i que expliqui per què no ha actuat amb contundència.

La discoteca Biloba té 5.472 metres quadrats i un aforament de prop de 4.000 persones i, per tant, està obligada per llei a tenir un pla de mobilitat.

[...]

El 29 de juny el departament de territori i Sostenibilitat de la Generalitat va enviar a l’alcalde de Lleida un informe de l’ATM en què s’advertia que al pla de mobilitat de la discoteca s’havien “detectat mancances que caldria resoldre” i instava a “definir la proposta de servei de transport públic que enllaci el centre urbà de Lleida amb el complex d’oci amb caràcter fix i no només en cas d’esdeveniments especials” com havia proposat l’empresa. A més, el document posava de manifest que el pla de mobilitat previst per l’empresa era contrari al Pla de Mobilitat Urbana de Lleida i l’estratègia d’afavorir els modes més sostenibles.

[...]

http://locals.esquerra.cat/lleida/artic ... biloba-i-p

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Sunday 02/10/2016 13:03
by RamonBV
Hola a tothom!

Fa uns mesos que us segueixo i fins ara no havia obert boca. La veritat és que jo no he hagut d'agafar gaire l'autobús però sempre m'ha fascinat. Encara recordo que de petit havíem d'agafar el "BS Les bases", L1 Exterior...

NO faig cap publicitat amb el que diré ara simplement vull donar informació, perquè jo mateix no em vaig enterar que existien simuladors d'autobusos fins l'any passat.
Per aquells interessats i que s'ho poden permetre existeix un joc que es diu OMSI 2, un simulador d'autobusos ambientat a Berlín, sobre els anys 90. El cas és que és bastant flexible i personalitzable; es poden afegir mapes, autobusos, modificacions, etc. N'hi ha de pagament i n' hi ha de lliures, creats per altres jugadors. Vaja que és ideal per aquells que hauríem pogut ser conductors d'autobús però hem acabat escollint una ocupació diferent.

Tot això ho dic perquè jo estic fent el mapa de Lleida del 2015 per poder-lo jugar. Si tot va bé m'agradaria fer el mapa ambientat al 1995 o 1996. Tot el que estigui interessat en ajudar-me poseu-vos en contacte amb mí per missatge privat.

Fil diferent, subfòrum diferent

Posted: Sunday 02/10/2016 13:53
by Guigui
El fil sobre OMSI ja existeix: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=12753

Si us plau, no barregem temes, perquè si no, el Fòrum seria un batibull de ca l'ample.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 03/10/2016 15:49
by Sky
La Paeria va augmentar quasi en un milió la subvenció a Autobusos el 2015

La junta del govern local la va aprovar per 7,6 milions, davant els 6,7 de l’any anterior

El 2003, al privatitzar el servei, l’aportació municipal va ser de 2,46 milions


La subvenció de la Paeria a Autobusos de Lleida el 2015 va ser de 7.638.625 euros, gairebé 900.000 euros més que l’any anterior, quan es va situar en 6,76 milions. La liquidació definitiva de la contribució va ser aprovada en la junta de govern local d’aquesta setmana, fet que ha suscitat crítiques d’alguns grups de l’oposició al considerar que la despesa pública ha de debatre’s en comissió informativa i passar per sessió plenària, ja que, malgrat que l’equip de govern tingui competències per ratificar-la, totes les formacions han de poder opinar i saber en què s’inverteixen els diners dels ciutadans.

S’ha de recordar que des de la privatització del servei dels autobusos urbans el 2003, el dèficit d’explotació del servei (és a dir, la diferència entre els costos i els diners que paguen els usuaris pels bitllets) no ha parat d’augmentar. Així, per exemple, el 2003 l’aportació municipal a l’empresa concessionària va ser de 2,46 milions d’euros, mentre que el 2012 va ascendir fins als 5,35 milions anuals i l’any passat, fins als 7,6 milions recentment aprovats.

Un factor que pot influir en l’augment progressiu del dèficit són les tarifes de bonificacions implantades per l’ajuntament, amb les quals els jubilats (a través de la targeta T-Temps) o els nens menors de dotze anys (gràcies a la targeta T-12) viatgen gratis a la xarxa d’autobusos urbans.

De fet, segons xifres municipals, un de cada tres usuaris que van pujar durant l’any passat a un autobús urbà no va pagar bitllet gràcies a aquestes deduccions.

La Paeria va portar a terme una remodelació integral de la xarxa d’autobusos el setembre del 2014 amb l’objectiu de reduir els quilòmetres recorreguts i disminuir, d’aquesta manera, la despesa per a les arques municipals que suposava el servei, ja que el consistori paga la concessionària per quilòmetre. A aquesta reorganització la van seguir altres modificacions en línies puntuals per racionalitzar la despesa i incrementar el nombre de viatgers.

Així, l’any passat la xarxa d’autobusos va registrar 6.213.420 usuaris, un 11% més que el 2014, però lluny dels 7,5 milions del 2010. Les línies més utilitzades van ser l’L7, que enllaça el Secà amb els Magraners; l’L6 Mercat Bordeta-Arnau de Vilanova; l’L2 Ronda-Hospitals, i l’L20 Ronda.

http://www.segre.com/noticies/lleida/20 ... _1092.html

Qui treu partit de la situació actual?

Posted: Monday 03/10/2016 16:03
by Guigui
Quin benefici treu la concessionària de l'explotació? Potser que vagin pensant en remunicipalitzar el servei...

Dit això, tampoc m'estranyaria gens que hi hagués determinats interessos inconfessables perquè la situació no canviï.

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 03/10/2016 17:23
by albe6
I això que amb la remodelació de xarxa van baixar els quilòmetres, i per tant la factura a pagar.

Primera vegada que fan public el percentatge de viatges gratuits, ja era hora!
Això demostra que molts dels viatges de més són gratis; la qual cosa només maquilla els números d'ús però no els comptes

Els de la CUP ja fa temps que fan campanyes per la re-municipalització, tant abans d'obtenir representació municipal com ara; però com a Lleida no tallen el bacallà...


PD: els nous suposats vehicles existeixen? O són els pares?

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 03/10/2016 19:07
by bigcoaster
Quina fantasmada tot, que si nova xarxa, nous busos, més viatgers però l'ajuntament hi fot un milió més, i tot sent una explotació privada. Això és l'oest! :)

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 10/10/2016 15:23
by Sky
Els primers nous busos arribaran a finals de mes:

Els viatgers dels autobusos de Lleida creixen gairebé un 3% en els primers 9 mesos de l’any, que s’afegeix a l’increment de l’11% del 2015

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, que avui ha visitat l’activitat ‘Puja a l’autobús, ha destacat que “segueix la tendència que ja es va observar en el nombre d’usuaris de l’any 2015 respecte al 2014”

D’aquí a finals d’any la Paeria renovarà la flota de transport públic amb 10 nous autobusos, 8 dels quals seran híbrids


Els viatgers dels autobusos de Lleida creixen gairebé un 3% en els primers 9 mesos de l’any. Així ho ha posat de manifest l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, durant la seva visita a l’activitat ‘Puja a l’autobús’ on també ha posat de relleu que “segueix la tendència que ja es va observar en el nombre d’usuaris de l’any 2015 respecte al 2014, en què el creixement va ser de l’11%”.

Ros ha destacat, a més, que aquestes xifres ratifiquen la confiança dels ciutadans i ciutadanes en el transport públic i en la seva utilitat per realitzar els desplaçaments habituals o esporàdics per la ciutat. “Lleida gaudeix d’una bona xarxa de transport públic, adaptada a les necessitats ciutadanes, el seu ús incideix directament en la pacificació del trànsit i en la millora del medi ambient”. “Una xarxa, ha dit el paer en cap, ja consolidada en què s’han anat incorporant petits canvis, com el que estem estudiant per fer arribar el transport públic a la zona nova del barri de Cappont, on ha crescut molt la població”

Per la seva banda, el gerent d’Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, ha explicat que d’aquí a finals d’any es renovarà la flota de transport públic amb 10 nous autobusos, 8 dels quals seran híbrids. La primera remesa de 6 vehicles arribaran a finals d’aquest mes i, la resta, abans d’acabar l’any. Cal destacar que 9 dels 10 autobusos urbans seran estàndard de pis baix -8 amb motorització híbrida i 1 dièsel- i un altre serà un autobús mini accessible de motorització dièsel.

Un miler d'alumnes participen enguany en l'activitat educativa 'Puja a l'Autobús'

Un miler de nens i nenes de tercer de primària de 24 centres educatius de Lleida participen enguany en l'activitat educativa 'Puja a l'Autobús', una iniciativa que pretén donar a conèixer com és un bus i com funciona, així com afavorir la reflexió sobre som s'ha d'utilitzar el transport públic i, alhora, analitza l'interès cívic i ambiental d'utilitzar aquest tipus de transport

El paer en cap, Àngel Ros, i el gerent d’Autobusos de Lleida-Grup Moventis, Carlos Soldevilla, han presentat avui aquesta activitat, que forma part del programa educatiu municipal Educació a l’Abast i està organitzada conjuntament entre la Paeria i l’empresa concessionària del transport urbà a la ciutat. Ros ha explicat que “Puja a l’Autobús” és una activitat d’educació viària molt ben valorada pels nens i nenes i els professors i que, cada any, augmenta el nombre de participants.

L’activitat “Puja a l’Autobús”, que avui han realitzat un grup d’alumnes del Col·legi Santa Anna, consisteix en una visita guiada en bus que ha realitzat una tècnica d’Autobusos de Lleida per diferents indrets de la ciutat i les cotxeres, explicant als alumnes el funcionament de l’autobús, així com les normes cíviques en la utilització del transport públic.

Com a complement de la visita, les escoles tenen l’opció de presentar-se al concurs “Puja a l’Autobús” de redacció. Els alumnes poden presentar els seus treballs de forma individual i per escrit, en concret una història inventada a partir de la visita realitzada amb l’autobús. La data límit per lliurar-los és el 4 de maig del 2017 i l’acte d’entrega dels premis es realitzarà a principis de juny.

Aquesta activitat es realitza des de fa 12 anys i es tracta d’una de les activitats escolars més demanada i ben valorada pels mestres i alumnat.

[...]

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=26519

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 10/10/2016 21:57
by albe6
I per gent no escolar de 3r de primària, no hi ha visites? :P
I d'aquest increment, quants viatges han estat gratis? Quina mania de deixar-se aquesta informació...

Re: Autobusos de Lleida

Posted: Monday 10/10/2016 22:06
by Sky
albe6 wrote:I per gent no escolar de 3r de primària, no hi ha visites? :P
I d'aquest increment, quants viatges han estat gratis? Quina mania de deixar-se aquesta informació...
De fet si en lloc de créixer hi hagués menys viatgers segurament ni ho publicarien.