Page 192 of 199
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 01/02/2017 13:53
by erbuki
Sky wrote: L7, la pitjor línia d’autobusos de la història
Sóc un usuari de la Línia 7 dels autobusos de Lleida i puc dir, amb certesa, que és la pitjor línia de la història. Comprèn els barris de Bordeta, Secà De Sant Pere I Magraners. Com l’autobús és articulat hi ha llocs on no pot passar, i està destinat als més petits. Són barris amb una gran massa d’usuaris i en hores punta, aquesta gran afluència implica que, fins i tot, el transport de porcí, sigui un luxe al seu costat.
La teoria és que passen cada 13 minuts, no obstant i molt sovint ho fan cada vint o trenta, com avui que usuaris com jo, hem hagut d’esperar el pròxim (tres quarts d’hora), ja que no hi entrava més gent i només deixaven baixar, no pujar. Alguns s’han queixat. El xofer ha deixat pujar la meitat dels usuaris, jo he preferit esperar perquè era indescriptible com anava. Potser hauria pogut fer-ho i gravar un vídeo en directe a Instagram, animo a tot aquell que es trobi en aquesta situació ho faci.
Ens hauríem de plantejar perquè la gent encara continua agafant el cotxe per anar a llocs on no caldria, si hi hagués una bona infraestructura.
No podem estar sense fer-hi res en aquestes situacions! No podem queixar-nos només a les parades i després com si no passes res! D’acord que contra el tràfic no es pot lluitar. D’acord que els conductors no en tenen la culpa. Jo no tinc la solució. Si més no, aquesta línia, per la seva magnitud, s’hauria de tractar com la L-1, que molt sovint va sense quasi usuaris i, tot i així, hi ha autobús cada 5 o 7 minuts.
Fa uns dies vaig llegir un article que diu que el Govern destina unes subvencions per al transport públic perquè assumeixin les seves pèrdues:
L’única pèrdua que hi ha en aquesta línia és la dignitat de les persones que l’utilitzem.
Lleidatans per Lleida
http://www.holalleida.com/l7-la-pitjor- ... -historia/
És curiós. Aquest cas es podria comparar amb la situació que va viure l'antiga L8 Balàfia-Gualda just després d'ampliar el seu recorregut cap a Gualda. Tenia temps de volta teòric de 40 minuts, amb dos vehicles (dels més antics, per cert) i freqüencia de pas de 20 minuts. Doncs era absolutament impossible complir amb aquest horari, i els busos perdien 1 o fins i tot 2 voltes al llarg de la jornada. De lo malament que anava la linia, jo he arribat a estar 35-40 minuts esperant a Bisbe Ruano a que passés un L8.
L'agonía es va prolongar fins que uns anys després es va incorporar un vehicle més i es va ampliar el temps de volta a 45 minuts (freqüència de pas de 15').
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Tuesday 07/02/2017 18:59
by albe6
Menuda castanya els Vectia
Toscos, portes lentes (i encara hidrauliques) i no són Start&Stop (el motor dièsel no para, a diferència dels Volvo)
30' la 7 en laborable? No m'hi he trobat mai...
Dos torns més hauria de tenir, un amb articulat.
Voleu dir que algun dels vells no es quedarà per si de cas?
Perquè la setmana passada ja amb els vectia corrent, el vell rocker 4122 seguia donant guerra a la 8
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Tuesday 07/02/2017 19:35
by bigcoaster
La 7 cumpleix la freqüència, el que passa és que simplement no és suficient. S'hauria de començar per posar 2-3 busos més i rebaixar les freqüències a menys de 10 minuts. O fer alguna altra línia que tingués un recorregut semblant per secà, balàfia i pardinyes però que arribes a indibil per blondel enlloc de catalunya i des d'allí cap a bordeta per el bowling.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 08/02/2017 18:09
by Sky
Demanen un pas de vianants i una parada d’autobús davant el nou Hospital de Dia Miquel Martí i Pol
El grup municipal del PDeCAT i Unió a la Paeria, ha informat avui que demanarà en la propera comissió d’Urbanisme que s’habiliti un pas de vianants davant l’edifici del CAP d’Onze de Setembre i que s’estudiï la modificació de les actuals línies d’autobús urbà de Lleida per ubicar-hi una nova parada. El motiu principal d’aquesta petició és donar facilitats als usuaris del nou Hospital de Dia Miquel Martí i Pol, inaugurat ahir a la tarda, i que dóna servei a pacients amb malalties neurodegeneratives que, moltes vegades, tenen greus problemes de mobilitat. Actualment, la parada d’autobús més propera a aquest centre és la que hi ha a la plaça d’Europa. Per a les persones amb mobilitat reduïda la distància entre aquesta parada i el centre de salut primària està ple d’entrebancs, entre altres que el carrer fa pendent. El president del grup municipal, Toni Postius, ha recordat que “la Fundació Esclerosi Múltiple ja va fer aquesta petició a través del departament de Salut que, al seu torn, ho ha demanat a la Paeria” i reclama que s’atengui aquesta petició amb urgència “per evitar incomoditats i, sobretot, que pugui haver-hi algun accident”.
http://www.holalleida.com/demanen-un-pa ... rti-i-pol/
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 08/02/2017 21:21
by Sky
Danilleida wrote:Sky wrote:¿No serán marquesinas para los usuarios del taxi? Como la que ya hay delante de la estación de trenes (es el mismo modelo que usa Autobusos).
Son pals de parada... podria ser per la linia 7 i 8 a ricard vinyes... i el carrefour potser modifiquen la 4 o la 5.
M'acabo de fixar que el pal de parada "reciclat" del costat del Carrefour sí que era per a senyalar la parada de taxis...
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Thursday 09/02/2017 15:24
by albe6
A Prat de la Riba / Ricard Vinyes també hi ha un pal de bus reciclat per a Taxis.
Des de quan el 1 té el relleu de conductor a la Diputació? O haurà estat puntual per conveniència?
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Friday 10/02/2017 8:38
by bigcoaster
albe6 wrote:Menuda castanya els Vectia
Toscos, portes lentes (i encara hidrauliques) i no són Start&Stop (el motor dièsel no para, a diferència dels Volvo)
^Portes lentes sí, lletjos estèticament també, però si que tenen el Start&Stop, però no l'usen tan sovint com els volvo.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Friday 10/02/2017 9:10
by Renfe445
bigcoaster wrote:albe6 wrote:Menuda castanya els Vectia
Toscos, portes lentes (i encara hidrauliques) i no són Start&Stop (el motor dièsel no para, a diferència dels Volvo)
^Portes lentes sí, lletjos estèticament també, però si que tenen el Start&Stop, però no l'usen tan sovint com els volvo.
Eso del Start/Stop del motor de combustión, supongo que lo que pasa en los Vectia que mencionáis pasa igual que en los 67 híbridos de TMB.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Friday 10/02/2017 9:39
by Sky
Per cert, el plànol del futur centre comercial Gran Gardeny (
http://i.imgur.com/rN6Kfa7.png) contempla una marquesina a l'antiga parada de Camí de Rufea, davant l'IES Joan Oró.
És només una proposta de l'empresa que l'impulsa i l'Ajuntament farà o no el que cregui convenient, tot i que m'imagino que si el centre comercial s'acaba fent se cercarà una solució de transport permanent.
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Friday 10/02/2017 16:46
by albe6
Error meu
Tenen Start&Stop, però molt més reduït (als 3-5 km/h ja engega el dièsel)
Si funciona com el que conec (Peugeot 2008), segons la temperatura exterior (massa fred o massa calor) s'apaga l'Start&Stop
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 15/02/2017 9:06
by Sky
Sis ferits al xocar un bus i un cotxe a la rambla d'Aragó
http://www.segre.com/noticies/lleida/20 ... _1092.html
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 15/02/2017 20:04
by bigcoaster
Buff, un 7. Ja tenen prous problemes. Els conductors deuen estar-ne fins als nassos amb aquesta línia, busos sempre a tope, ruta complicadilla, i grans avingudes amb molts cotxes, parades curtes on només hi cap un bus però hi passen 4 o 5 línies, amb el que sempre han de parar fora de la parada, efecte acordió...
Per cert, sembla que comencen a assentar-se els nous busos.
- Els volvo, a la 1,2 i 3 sempre i excepcionalment un a la 5.
- Els vectia, a la 6 un o dos sempre i a les altres línies encara no he observat cap patró, és un poti poti de busos.
- EL nou citaro, va estar molt a la 5 les primeres setmanes, ara ja es va movent més i no sé mai on para.
Com a observació, la línia 7 encara no ha tocat cap dels busos nous, ni híbrid ni diésel. Moitiu? Nidea. I com a segona observació, els busos més vells ja gairebé ni es veuen, els números 4122, 4128 que tan acostumats estàvem a veure rondant per tot arreu les 24h 7 dies a la setmana, ni els oloro ara. Quina pena, a mi m'agraden més que els man i els citaros, eren més espaiosos, i tenien el truquet de les finestres del darrere i la corrent d'aire per l'estiu (el coneixieu?
).
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Thursday 16/02/2017 8:14
by Danilleida
bigcoaster wrote:Buff, un 7. Ja tenen prous problemes. Els conductors deuen estar-ne fins als nassos amb aquesta línia, busos sempre a tope, ruta complicadilla, i grans avingudes amb molts cotxes, parades curtes on només hi cap un bus però hi passen 4 o 5 línies, amb el que sempre han de parar fora de la parada, efecte acordió...
Per cert, sembla que comencen a assentar-se els nous busos.
- Els volvo, a la 1,2 i 3 sempre i excepcionalment un a la 5.
- Els vectia, a la 6 un o dos sempre i a les altres línies encara no he observat cap patró, és un poti poti de busos.
- EL nou citaro, va estar molt a la 5 les primeres setmanes, ara ja es va movent més i no sé mai on para.
Com a observació, la línia 7 encara no ha tocat cap dels busos nous, ni híbrid ni diésel. Moitiu? Nidea. I com a segona observació, els busos més vells ja gairebé ni es veuen, els números 4122, 4128 que tan acostumats estàvem a veure rondant per tot arreu les 24h 7 dies a la setmana, ni els oloro ara. Quina pena, a mi m'agraden més que els man i els citaros, eren més espaiosos, i tenien el truquet de les finestres del darrere i la corrent d'aire per l'estiu (el coneixieu?
).
Els hispano habit son per tot arreu... per exemple a la 1 corre un normalment... a la 4 aquests dies tambe... a la 5, 6 i a la 7...
Al no portar publicitat crec que pot ser el 4135, 4142 o el 4145...
La linia 7 no hi poden anar articulats... el que fa falta es un parell de busos mes... i treure el reforç de la linia 1, ja que amb 2 va de sobres... la linia 7 tindria de anar a 5 - 8 minuts i no a als 12 -15 actuals...
A la 7 per exemple podria anar el solaris nou 4173 i a la 4, 5 6 els vectia...i els volvo repartits entre la 1, 2, 3,20.
Quina porqueria ela vectia que han comprat... el primers dies el 4176 va tindre de ser remolcat per la grua...
Els iveco tambe una altra porqueria... van provar amb el 4149 a la 4 i al final el van tindre de treure de alli...
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Thursday 16/02/2017 10:03
by Sky
Què passa a l’L7 de Lleida?
“En hores punta, aquesta gran afluència implica que, fins i tot, el transport de porcí, sigui un luxe al seu costat” així de durament criticava una usuària dels autobusos de Lleida el funcionament de l’L7 al nostre diari. No és per a menys, una de les línies més llargues de transport públic de la ciutat veu cada dia com la massificació obliga a alguns conductors a no acceptar més passatgers (o aquests ja ni s’atreveixen a pujar a les llaunes de sardines). Per no parlar d’horaris que no es poden complir ni en el país de la piruleta. Dimarts, un vehicle d’aquesta línia va envestir un cotxe a Rambla d’Aragó, deixant cinc persones ferides. Què passa en aquesta línia?
Sens dubte, la darrera reforma que es va fer dels autobusos va resultar un autèntic desastre, per molt que es maquillin els números gràcies a la gratuïtat d’una part dels usuaris. Però si una línia s’endú el premi al despropòsit i la mala gestió, és l’L7. Com deia la lectora del nostre diari, no és d’estranyar que hi hagi gent que agafi el cotxe. I això, per a un ajuntament que es vanagloria de la seva “revolució verda” és sens dubte una molt mala notícia. Tot i que pitjor notícia és per totes les persones que diàriament el tenen (o intenten) agafar.
http://www.holalleida.com/que-passa-a-ll7-de-lleida/
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Thursday 16/02/2017 21:07
by bigcoaster
AVui he vist un volvo dels nous a la 5!!!
Realment, segueixen algun patró a l'hora de posar cada bus a cada línia, o va per ordre de sortida de la cotxera? Quin desmadre!
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Thursday 16/02/2017 22:32
by Danilleida
bigcoaster wrote:AVui he vist un volvo dels nous a la 5!!!
Realment, segueixen algun patró a l'hora de posar cada bus a cada línia, o va per ordre de sortida de la cotxera? Quin desmadre!
La 5 ha tingut el millor dia de la seva historia... 4170 volvo, 4173 solaris nou, 4174 vectia...
Les assignacions estan mal repartides... un bus nou a cada linia minim...
El solaris nou tindria de anar a la 7 i deixar el vectia a la 5 o un volvo...
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Wednesday 22/02/2017 14:13
by Danilleida
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Saturday 06/05/2017 10:50
by Sky
Recullen signatures per demanar a Autobusos de Lleida que s'hi puguin portar mascotes en cistella de transport
Una usuària denuncia que se li va vetar el viatge per anar amb un gat al transportí
http://www.lamanyana.cat/detall-noticie ... transport/
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Saturday 06/05/2017 12:17
by bigcoaster
Em surt la notícia en blanc. Quin bus era?
Re: Autobusos de Lleida
Posted: Saturday 06/05/2017 12:27
by Sky
Hi ha una còpia a la cache de Google
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=es
Era el Mercedes 4122.