Unes 5.000 persones de Cappont es beneficiaran de l’ampliació del recorregut de la L5 del servei de bus urbà
La Paeria amplia el recorregut de la L5 per donar resposta a les necessitats dels veïns i veïnes de les zones d’expansió de Cappont, així com dels tres centres educatius del barri i d’equipaments esportius com l’Atlètic Segre
El servei de bus arriba a 6.500.000 viatgers anuals i continua creixent
L’Ajuntament de Lleida amplia a partir del proper 26 de juny el recorregut de la L5 del servei de bus urbà per donar un millor servei al barri de Cappont. L’alcalde de Lleida, acompanyat de la tinenta d’alcalde i regidora Montse Mínguez, i el tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha donat a conèixer avui els canvis en el recorregut de la línia, que donaran resposta a una reivindicació veïnal històrica de les zones d’expansió del barri de Cappont, densament poblades.
El paer en cap ha destacat que “la nova ampliació de la línia 5 oferirà un millor servei de bus a uns 1.600 habitatges de les zones del Carrer Agustins-Pont de Suert-Doctor Trueta i de l’Avinguda de Barcelona, que corresponen a unes 5.000 persones, que ara quedaven allunyades de les parades actuals”. A més a més, segons ha explicat l’alcalde, “es cobriran les necessitats del servei de bus dels tres centres educatius de Cappont –Frederic Godàs, Camps Elisis i Francesco Tonnuci-, a més a més d’altres equipaments esportius com l’Atlètic Segre”. La presidenta de l’Associació de Veïns, Veni Ros, s’ha mostrat satisfeta amb l’ampliació de la línia i ha agraït la Paeria el fet de donar resposta a les reivindicacions veïnals.
L’autobús, una vegada hagi passat el Pont Vell i hagi entrat a l’Avinguda de les Garrigues, circularà per l’Avinguda Camí de Picos, Pont de Suert, Carrer Agustins, Avinguda Barcelona i es tornarà a incorporar a l’Avinguda de l’Estudi General per recuperar el traçat actual. Durant aquest nou recorregut es realitzaran cinc parades, que s’anomenaran Alacant-Garrigues, Pont de Suert, Agustins-Garrigues, Barcelona-Riu Ebre, Estudi General-Joan Fuster. Així, en el seu recorregut actual pel barri de Cappont, la línia actual disposa de cinc parades i, amb la modificació, passarà a disposar-ne de set.
Per altra banda la freqüència de la línia augmenta en 2-3 minuts en dies feiners, passant dels 17-18 minuts als 15 minuts, amb la qual cosa l’afectació als usuaris actuals serà mínima.
La L5 és la sisena amb nombre de passatgers de tota la xarxa urbana, i dóna cobertura als barris de Cappont, Centre Històric, Noguerola, Pardinyes, Balàfia, Xalets-Humbert Torres, Camp d’Esports i la zona d’Hospitals.
El nombre de viatgers d’Autobusos de Lleida assolirà un creixement aproximat d’un 3,5% des del 2015
Durant el decurs de l’acte, Àngel Ros ha destacat que el nombre de viatgers de la xarxa de bus urbà continua creixent. En aquest sentit, l’alcalde ha explicat que l’any 2016 va registrar un increment d’un 1,7% i que, enguany, s’espera un increment d’aproximadament un 2%. Segons aquestes dades, “des del 2015 hi haurà un 3,5% d’increment, arribant als 6.500.000 de viatgers anuals”. “Des de que es va fer el canvi en la xarxa d’autobús, el nombre de viatgers s’ha anat incrementant any rere any i ara, justament, aquest canvi en la L5 implica arribar a més persones”, ha conclòs el paer en cap.
L'acte de posada en funcionament de l'ampliació de la L5 ha comptat també amb l'assistència dels regidors Carme Culleré, Jose Luis Osorio, Josep Maria Baiget, Joan Vilella i Carlos González.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=28410