Page 194 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 22:19
by Renfe445
Miquel wrote:Fer-te tota la L9 sencera des de Santa Coloma a l'Aeroport? Em jugo el coll a que ningú es passarà més d'una hora assegut al tren per fer-se més de 40 Km per l'àrea metropolitana i arribar a l'altre punta.
O vaja, jo no ho faria. :x A falta de rodalies, cotxe. Però metro? :)

No ens enganyem, els únics que farem la L9 sencera serem nosaltres el dia que l'acabem, si encara som vius per veure-ho.
Només els colomencs frikis farien la línia 9 sencera. :D :D

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 22:49
by El Maño amañado
ferroparc wrote:Quina volta, siusplau! Quin munt de canvis si pots agafar directament rodalies a Clot cap a l'aeroport! També et recordo que a El Prat de Llobregat hi ha un magnífic bus anomenat PR1 que va directe (amb dues parades) a la T1 des de l'estació de Rodalies de El Prat cap a la T1 en 10 minutets de res i a tota velocitat per la C-31. I val la T-10.
Doncs... Encara que no sembli, és lo més cómode i més si vas carregat amb maletes o bultos. A Clot, com m'imagino que ja sabràs, no hi ha ni mecàniques ni ascensors i a més, has de fer l'enllaç que no és molt, però tampoc és poc. Amb lo que si vinc de Bac de Roda, lo millor és pujar per les mecàniques fins a la L1 (30") i agafar la L1.

En Arc de Triomf lo bo que tenia abans quan estaven reformant l'estació era que es podia passar d'andana del Metro al de la Renfe en un pis-pas, com a Paral•lel, a Marina, etc. Ara mateix hem de fer l'enllaç pel vestíbul, encara que al haver-hi mecàniques i ascensors es fa en un moment i no és per res pesat.

I arribem a Sants. A Sants, fent el camí atajo de les andanes d'Arc de Triomf, la vegada que menys vem trigar des de Bac de Roda va ser 18'. 18'! Amb el Metro L2+L5 (amb lo que suposa fer l'enllaç de Sagrada F. i viatjar amb els trens plens de la L5) fins a lo que és vestíbul de renfe trigàvem una mitjana de 30'. Ara mateix, fent l'enllaç correcte d'Arc solem anar als 19-22'. No em diguis que si has d'anar a corre-cuita a Sants, aquesta opció no és la més ràpida!?

A l'aeroport. Quan faig el canvi a Sants, sempre em situo per agafar els últims cotxes, ja que són els que van més buits (i sempre és així). I a la que arribo al Aeroport, si haig d'anar a la T1, doncs faig lo mencionat. L9 i cap a la T1. Passo d'agafar els bus llançadora que va ple, a més d'anar ple i de fer tot el passadís, per anar al mateix lloc. A la L9 no va pràcticament ningú, amb lo que hi ha seients de sobres.

Tema del PR1: Conec aquesta combinació a la perfecció. Lo dolent és que passa cada 30' (als 10' i 40' per l'estació del Prat) i si lo que volem és arribar bé i lo més còmode possible, prefereixo agafar la L9. Ja que està posada, la farem servir, jajajaja. Que també la podria agafar al Prat? També! Però perd més temps per cobrir el trajecte Prat Estació - T2 que no pas el Rodalies. I lo que he dit... Quan estigui el rodalies en funcionament fins a la T1, de la L9 ens oblidarem absolutament. Només l'utilitzaríem en cas que rodalies fallés, com a 2ª opció.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 22:53
by uriol108
I ús heu fixat en la imatge que il·lustrava la notícia de TV3 un Metro en la Estació de l'aeroport... però , no es pas el de Barcelona... és el de Valencia em sembla...

Image

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 22:54
by Miquel
Periodistes... Res de nou...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 23:14
by fgc113
Renfe445 wrote:
Miquel wrote:Fer-te tota la L9 sencera des de Santa Coloma a l'Aeroport? Em jugo el coll a que ningú es passarà més d'una hora assegut al tren per fer-se més de 40 Km per l'àrea metropolitana i arribar a l'altre punta.
O vaja, jo no ho faria. :x A falta de rodalies, cotxe. Però metro? :)

No ens enganyem, els únics que farem la L9 sencera serem nosaltres el dia que l'acabem, si encara som vius per veure-ho.
Només els colomencs frikis farien la línia 9 sencera. :D :D
O un castellonenc avorrit. :D :)
uriol108 wrote:I ús heu fixat en la imatge que il·lustrava la notícia de TV3 un Metro en la Estació de l'aeroport... però , no es pas el de Barcelona... és el de Valencia em sembla...
Sí, és el de València. Justament l'estació de l'aeroport. Em sembla que han buscat a Google "metro aeroport" i han triat la primera imatge.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 12/02/2017 23:48
by Renfe445
Sembla que l'estació on és aquest 4300 és la de l'Aeroport de València? :x

Ja deia jo que era molt llarga la línia 9...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 13/02/2017 0:03
by uriol108
fgc113 wrote: Sí, és el de València. Justament l'estació de l'aeroport. Em sembla que han buscat a Google "metro aeroport" i han triat la primera imatge.
Si, es aquesta imatge :

Image

http://www.aeropuertos.net/aeropuerto-d ... cia-metro/

que per cert, i mirant la web sobre les tarifes del metro a l'aeroport a valencia em trobo això :
Línea 3: Rafelbunyol- Aeropuerto

Tarifas:
Billete sencillo:
Una zona: 1.50 €.
Dos zonas: 2.10 €.
Tres zonas: 2.80 €.
Cuatro zonas: 3.90 €.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 13/02/2017 8:49
by Fran-Ikarus
ferroparc wrote:La L9, si no està acabada sencera, no té sentit. Mentres, per intentar guanyar passatgers es pot permetre la T-10 de totes les zones i vendre-la (això seria molt útil per als turistes que agafen el Mon-bus a Sitges o altres busos interurbans) a les màquines de venda. Així, la gent podria transbordar a El Prat Estació o a Aeroport T2 per arribar a Sants, Passeig de Gràcia, etc i també per poder transbordar a Europa|Fira amb els FGC. Segur que guanyaven més passatgers, i ajudaven a contaminar menys (es podria treure o reduir els busos T1-T2). De fet, dec estar copiant la proposta de la PTP, que va encertar totalment.
Per això no calia cap proposta de la PTP, només continuar fent allò que s'havia fet sempre pel metro :x
fgc113 wrote: Sí, és el de València. Justament l'estació de l'aeroport. Em sembla que han buscat a Google "metro aeroport" i han triat la primera imatge.
:martell1 :osti :boig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 13/02/2017 11:47
by wefer
uriol108 wrote:I ús heu fixat en la imatge que il·lustrava la notícia de TV3 un Metro en la Estació de l'aeroport... però , no es pas el de Barcelona... és el de Valencia em sembla...
Image
He vist el vídeo i només puc dir: PATÈTICA informació la de TV3 (la seva). Ni tan sols són capaços de posar una foto del metro de Barcelona que han de posar-ne una del metro... de València!!!! :cop

Però és que això no és tot. A més es dediquen a manipular la informació de forma interessada.
A la informació es fa una comparativa amb altres modes de transport: taxi, aerobús i... res més. Res més?! I Rodalies on és?
A la T1 no hi arriba, però a la T2 sí que hi va. Però és clar, suposo que no interessa dir que Renfe triga només 24 minuts des del centre de Barcelona fins la T2. I que fins i tot si has d'anar a la T1 segurament acabes abans amb Renfe+bus intern que no pas amb la L9 que ens ha costat una quantitat indecent de milions a tots els catalans.

TV3, havies estat una de les millors televisions d'Europa i segur la millor d'Espanya. Però ara només fas pena quan no directament fàstic. Sortosament ja fa anys que vaig deixar de veure't però encara et pago amb els meus impostos.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 13/02/2017 11:57
by metring
En la mateixa línia d'això, que es troba en alguna pàgina d'aquest mateix fil...
metring wrote:No us podeu perdre l'anunci que fan a la web del districte de Sant Andreu, de les visites a Sagrera. Val que la L9-10 anava a l'aeroport, però a quin? :riure :riure :riure

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=

Image

Enllaç d'Arc de Triomf

Posted: Tuesday 14/02/2017 14:30
by Javi M
El Maño amañado wrote:En Arc de Triomf lo bo que tenia abans quan estaven reformant l'estació era que es podia passar d'andana del Metro al de la Renfe en un pis-pas, com a Paral•lel, a Marina, etc. Ara mateix hem de fer l'enllaç pel vestíbul, encara que al haver-hi mecàniques i ascensors es fa en un moment i no és per res pesat.
No oficialment, però aquest enllaç encara es pot seguir fent. La majoria de portes es troben obertes (físicament tancades, però sense bloquejar i sense alarma).

Re: Enllaç d'Arc de Triomf

Posted: Tuesday 14/02/2017 15:46
by El Maño amañado
Javi M wrote:
El Maño amañado wrote:En Arc de Triomf lo bo que tenia abans quan estaven reformant l'estació era que es podia passar d'andana del Metro al de la Renfe en un pis-pas, com a Paral•lel, a Marina, etc. Ara mateix hem de fer l'enllaç pel vestíbul, encara que al haver-hi mecàniques i ascensors es fa en un moment i no és per res pesat.
No oficialment, però aquest enllaç encara es pot seguir fent. La majoria de portes es troben obertes (físicament tancades, però sense bloquejar i sense alarma).
Ho sé perquè ja ho comprovat amb altres persones que rondaven per allà. Jo ho faria i més si vaig en sentit Bac de Roda (cap a casa), però si vaig a Sants, després tinc el problema que les màquines no m'agafen la T-Jove perquè no he validat en Arc.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 14/02/2017 17:17
by uriol108
que fan aquests missatges del enllaç de Arc de Trionf al fil de la L9 ? no haurien d'estar al fil de les portes d'emergencia obertes de arc de trionf ?

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 5&start=20

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 15/02/2017 13:43
by França451
uriol108 wrote:que fan aquests missatges del enllaç de Arc de Trionf al fil de la L9 ? no haurien d'estar al fil de les portes d'emergencia obertes de arc de trionf ?

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 5&start=20
No se está hablkando de eso exactamente, sino de una combinación para un trayecto concreto.
Maño, la vuelta que das, tiene una solución. No sé si conoc´ñias que en Clot Aragó Renfe hay una salida que sí que es PMR, la de Canonge Rodó, y Metro L2 tiene también una salida PMR. Lo comenté una vez en otro hilo. Te diré el enlace de Renfe a Metro, que me resulta más fácil. En vez de al salir ir recto al pasillaco que va al metro, sales por la salida inmediatamente a tu derecha de los tornos. Tienes a la izquierda un ascensor que rara vez está averiado y a tu derecha esas famosas escaleras mecánicas que se averían siempre. Tal cual sales, dejando la iglesia a la izquierda, vas bordeándola, hacia adelante y luego te metes por el callejón ese que tiene una rampa, y que sale directo a la Meridiana.
Cruzas la Meridiana de frente tal cual te viene, y al llegar al otro lado te encuentras otro cruce: el de calle Valencia. Lo pasas y lè voilá!!!!! Te topas con el ascensor de la L2 de la Calle Sibelius.
Ya no tienes excusa para ir de la L2 a la R2 directo, y la combinación para el Prat te vale para cualquier otro destino de la R2.
:topic
Cerranfo off topic tengo una pregunta: Si la frecuencia de trenes actual de L9 de Zona al aeroport es de unos siete u ocho minutos, si tenían pensado abrir un tramo de la L10 sólo desde la estación de enlace con Bellvitge R, esta estación sólo tiene dos vías. ¿No supondría un estorbo para el resto de la línea meter ahí un tren que finalice trayecto y luego vuelva a irse? (Algo Tipo Glories T5 para la T4, por ejemplo)

Trens automàtics

Posted: Wednesday 15/02/2017 15:12
by Javi M
França451 wrote:Si la frecuencia de trenes actual de L9 de Zona al aeroport es de unos siete u ocho minutos, si tenían pensado abrir un tramo de la L10 sólo desde la estación de enlace con Bellvitge R, esta estación sólo tiene dos vías. ¿No supondría un estorbo para el resto de la línea meter ahí un tren que finalice trayecto y luego vuelva a irse? (Algo Tipo Glories T5 para la T4, por ejemplo)
Al tratarse de trenes automáticos, en principio, tendrían que poder dar la vuelta donde les dé la gana, sin mayor complicación.

Por otra parte, yo tenía entendido que la L10 la querían hacer llegar hasta Collblanc.

Re: Trens automàtics

Posted: Wednesday 15/02/2017 16:11
by Miquel
Javi M wrote:
França451 wrote:Si la frecuencia de trenes actual de L9 de Zona al aeroport es de unos siete u ocho minutos, si tenían pensado abrir un tramo de la L10 sólo desde la estación de enlace con Bellvitge R, esta estación sólo tiene dos vías. ¿No supondría un estorbo para el resto de la línea meter ahí un tren que finalice trayecto y luego vuelva a irse? (Algo Tipo Glories T5 para la T4, por ejemplo)
Al tratarse de trenes automáticos, en principio, tendrían que poder dar la vuelta donde les dé la gana, sin mayor complicación.

Por otra parte, yo tenía entendido que la L10 la querían hacer llegar hasta Collblanc.
Home, automàtics o no, si emprenya fa el mateix. Y sigui quin sigui el mode de conducció, es pot canviar el sentit del tren sense cap problema. :)

Si L10 al final usa les dues vies, caldrà cercar un canvi de via/nivell. Si no, serà arribar a Gornal, aturar-se el temps corresponent (se suposa que màxim 3 minuts) i invertir la marxa. Això no molestarà a L9. En tot cas, certament el sentit de L10 es que arribi a Collblanc, i imagino que farà el final a l'andana de la via que no continua a Zona Universitària.

Però vaja, amb la gran freqüència de 7 minuts de L9, un L10 per allà al mig no emprenya en absolut.

Trens automàtics

Posted: Wednesday 15/02/2017 16:26
by Javi M
Miquel wrote:Home, automàtics o no, si emprenya fa el mateix. Y sigui quin sigui el mode de conducció, es pot canviar el sentit del tren sense cap problema.
Si no són automàtics i no hi ha cua de maniobres, cal que hi hagi un altre motorista esperant a l'extrem oposat de l'andana per tal de fer la inversió ràpidament i no obstaculitzar. A un tren automàtic tant li fa anar endavant o enrere, i fer una parada i inversió és exactament igual de ràpid que fer una parada normal.

I sí, efectivament, amb les freqüències de la L9, no crec que hi hagi cap problema en fer arribar la L10 a Collblanc. Especialment considerant que l'andana superior està operativa però sense servei, i que hi ha un canvi de nivell just entre Collblanc i Torrassa.

Re: Trens automàtics

Posted: Wednesday 15/02/2017 17:06
by Miquel
Javi M wrote:
Miquel wrote:Home, automàtics o no, si emprenya fa el mateix. Y sigui quin sigui el mode de conducció, es pot canviar el sentit del tren sense cap problema.
Si no són automàtics i no hi ha cua de maniobres, cal que hi hagi un altre motorista esperant a l'extrem oposat de l'andana per tal de fer la inversió ràpidament i no obstaculitzar. A un tren automàtic tant li fa anar endavant o enrere, i fer una parada i inversió és exactament igual de ràpid que fer una parada normal.

I sí, efectivament, amb les freqüències de la L9, no crec que hi hagi cap problema en fer arribar la L10 a Collblanc. Especialment considerant que l'andana superior està operativa però sense servei, i que hi ha un canvi de nivell just entre Collblanc i Torrassa.
Però el tren ha de fer parada, per tant ja perd mig minut pel cap baix sí o sí. I per un pelet més, el motorista ja ha canviat de cabina. I si no, amb dos ja fan en un obrir i tancar d'ulls. Si volen poden, l'automatizació no fa res que no es pugui fer ja. :twisted:

Posted: Wednesday 15/02/2017 19:08
by Javi M
Miquel wrote:l'automatizació no fa res que no es pugui fer ja
Els motoristes no fan res que no pugui fer ja l'ATC. De fet, els motoristes no fan res, ja que a la resta de línies qui governa el tren és l'ATO.

L'automatització permet estalviar diners que es poden invertir en coses que representin una millora real del servei. Ah, i permet també estalviar vagues, especialment les encobertes.

Re:

Posted: Wednesday 15/02/2017 21:10
by Miquel
Javi M wrote:
Miquel wrote:l'automatizació no fa res que no es pugui fer ja
Els motoristes no fan res que no pugui fer ja l'ATC. De fet, els motoristes no fan res, ja que a la resta de línies qui governa el tren és l'ATO.

L'automatització permet estalviar diners que es poden invertir en coses que representin una millora real del servei. Ah, i permet també estalviar vagues, especialment les encobertes.
A nivell de circulació, l'ATC no ofereix cap tipus d'avantatge sobre l'ATP/ATO si no hi ha una gran quantitat de circulacions en molt poc temps sobre un mateix espai, i això L9/L10 ni ho olora, ni ho olorarà mai (ja prou que ens van vendre els serveis semidirectes i ni se'ls veu <potser excepte MWC>, ni se'ls espera, i res que no es solucionés amb voluntat i conducció manual com fan a tot arreu). Tenint en compte que d'alt del tren hauria d'haver un treballador com a mínim, sigui quin sigui el mètode de conducció, tampoc representa cap estalvi a nivell de personal. I dubto que el sobrecost per tenir l'ATC a ple rendiment (connexions, trens, infraestructura) sigui més barata que mantenir el bloqueig per cantons de sempre. Bloqueig que hauria d'existir ja posats, ni que sigui per circular en ATP o Manualment quan el sistema de l'ATC peta i deixa la línia caiguda, cosa que ja ha passat més d'un cop.

Cap tren amb més de 900 persones a bord hauria d'anar sense personal però ja sabem que l'important no es estalviar per millorar, si no per endur-se els estalvis a la butxaca de 500 directius.
Per no parlar de les estacions, que hauria d'haver un treballador a cada vestíbul, i algún més de guàrdia per atendre la zona d'andanes si es necessari.

No cal automatizar per fer una simple maniobra que requereix dos treballadors. La millora real del servei la fan un generós volum de treballadors perfectament preparats per a desenvolupar les tasques que corresponen. Ja sigui la conducció, atenció al passatger, gestions, tallers i brigades, etc.

I sobre les vagues encobertes com que tampoc, poso la ma al foc a que des de el CCM poden retenir un tren en ATC aturat a qualsevol estació tant de temps com vulguin.