Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
Llívia es mobilitzarà si no es reforça el servei de bus
L’associació de veïns de Llívia organitzarà una marxa lenta cap a Lleida si la Paeria no augmenta la freqüència de busos urbans. Així ho va afirmar la presidenta veïnal, Andrea Hernández, després de denunciar que “hi ha pocs autobusos els dissabtes i els festius no circulen, a banda que els feiners n’hi hauria d’haver un fins a les 22.00 hores (l’últim és de les 20.45 hores) per a la gent que surt més tard de treballar”. Va afirmar que “la poca freqüència del servei provoca que entre cinc i deu persones vagin a Lleida caminant diàriament” i que “la xifra augmenta a l’estiu”.
Hernández va considerar que “la Paeria ha de comunicar amb transport públic les zones extraurbanes de Lleida, ja que d’aquesta manera hi hauria més possibilitats de trobar feina i moltes famílies s’estalviarien haver de comprar-se dos vehicles”. En aquest sentit, va afirmar que “sense transport és com si no existíssim”.
L’entitat veïnal creu que si “la Paeria no connecta les zones extraurbanes és com si no existíssim”
L’entitat veïnal va enviar la setmana passada al regidor de Llívia, Joan Ramon Castro, una proposta de nous horaris, en la qual demana que els dissabtes hi hagi una freqüència de més o menys una hora entre cada autobús des de les 8.00 fins a les 21.00 hores. Actualment, n’hi ha dos a primera hora del matí, tres entre el migdia i tarda i dos al capvespre. D’altra banda, l’entitat proposa una freqüència cada dos hores els diumenges i festius, mentre que ara no hi ha servei.
“Castro ens va dir que cal esperar als pressupostos de la Paeria per introduir els canvis, però nosaltres ho veiem com una necessitat urgent”, va assenyalar Hernández, que va dir que “volem reunir-nos amb ell i amb el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Toni Postius, per saber què es concretarà a la partida pressupostària”. En cas que no escoltin les seues demandes, els veïns es mobilitzaran.
https://www.lleida.com/noticia_canal/ll ... vei-de-bus
L’associació de veïns de Llívia organitzarà una marxa lenta cap a Lleida si la Paeria no augmenta la freqüència de busos urbans. Així ho va afirmar la presidenta veïnal, Andrea Hernández, després de denunciar que “hi ha pocs autobusos els dissabtes i els festius no circulen, a banda que els feiners n’hi hauria d’haver un fins a les 22.00 hores (l’últim és de les 20.45 hores) per a la gent que surt més tard de treballar”. Va afirmar que “la poca freqüència del servei provoca que entre cinc i deu persones vagin a Lleida caminant diàriament” i que “la xifra augmenta a l’estiu”.
Hernández va considerar que “la Paeria ha de comunicar amb transport públic les zones extraurbanes de Lleida, ja que d’aquesta manera hi hauria més possibilitats de trobar feina i moltes famílies s’estalviarien haver de comprar-se dos vehicles”. En aquest sentit, va afirmar que “sense transport és com si no existíssim”.
L’entitat veïnal creu que si “la Paeria no connecta les zones extraurbanes és com si no existíssim”
L’entitat veïnal va enviar la setmana passada al regidor de Llívia, Joan Ramon Castro, una proposta de nous horaris, en la qual demana que els dissabtes hi hagi una freqüència de més o menys una hora entre cada autobús des de les 8.00 fins a les 21.00 hores. Actualment, n’hi ha dos a primera hora del matí, tres entre el migdia i tarda i dos al capvespre. D’altra banda, l’entitat proposa una freqüència cada dos hores els diumenges i festius, mentre que ara no hi ha servei.
“Castro ens va dir que cal esperar als pressupostos de la Paeria per introduir els canvis, però nosaltres ho veiem com una necessitat urgent”, va assenyalar Hernández, que va dir que “volem reunir-nos amb ell i amb el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Toni Postius, per saber què es concretarà a la partida pressupostària”. En cas que no escoltin les seues demandes, els veïns es mobilitzaran.
https://www.lleida.com/noticia_canal/ll ... vei-de-bus
Re: Autobusos de Lleida
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any. Durant tot el 2018 es van fer prop de 6,5 milions de viatges al transport públic urbà. El gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, ha explicat que, tot i que els usuaris van en augment, li agradaria que aquest fos més accelerat.
Per línies, l'L7, que uneix els Magraners amb el Secà, segueix sent la que més creix. Ha registrat un augment d'1,5 milions de viatgers en el que va d'any, més d'un 3%. De fet, més de la meitat del creixement de la xarxa correspon a aquesta línia, explica Soldevilla. També creixen les línies L6, que va de la Bordeta a l'Arnau i a Agrònoms, i l'L4, que ha registrat un augment de 17.000 viatgers. Per contra, Soldevilla afegeix que n'hi ha altres que han quedat estancades, com la L20 o la que va al Complex de la Caparrella. En aquest darrer cas, segons explica, els usuaris oscil·len bastant en molt en funció de la matriculació que hi ha a l'Institut.
https://ua1.cat/articles/276917/els-aut ... os-de-lany
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any. Durant tot el 2018 es van fer prop de 6,5 milions de viatges al transport públic urbà. El gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, ha explicat que, tot i que els usuaris van en augment, li agradaria que aquest fos més accelerat.
Per línies, l'L7, que uneix els Magraners amb el Secà, segueix sent la que més creix. Ha registrat un augment d'1,5 milions de viatgers en el que va d'any, més d'un 3%. De fet, més de la meitat del creixement de la xarxa correspon a aquesta línia, explica Soldevilla. També creixen les línies L6, que va de la Bordeta a l'Arnau i a Agrònoms, i l'L4, que ha registrat un augment de 17.000 viatgers. Per contra, Soldevilla afegeix que n'hi ha altres que han quedat estancades, com la L20 o la que va al Complex de la Caparrella. En aquest darrer cas, segons explica, els usuaris oscil·len bastant en molt en funció de la matriculació que hi ha a l'Institut.
https://ua1.cat/articles/276917/els-aut ... os-de-lany
Re: Autobusos de Lleida
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros. Una xifra que "és una barbaritat" segons l'equip de govern, que buscarà maneres d'abaratir aquest cost tot millorant el servei. El regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro, explica que ara per ara és impossible renegociar aquest preu, ja que hi ha la concessió signada i "hauríem de fer un altre plec i hauríem de canviar les regles del joc", ha dit a Ua1 Lleida Ràdio. Per això, creu que hauran de "tenir moltes idees per donar el millor servei en menys quilòmetres". Una opció, explica Castro, podria ser redistribuir o redissenyar les línies per estalviar alguns quilòmetres que són poc utilitzats. Això, diu, permetria abaratir el servei i oferir-lo en zones on es detecti una demanda més alta.
Autobusos de Lleida reforçarà la capacitat dels seus vehicles durant l’època nadalenca
La companyia que presta el servei de transport públic a la capital del Segrià posarà en funcionament els autobusos articulats en dies assenyalats. El gerent d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, explica que, en determinades hores del dia, l’afluència de viatgers cap a les zones comercials del centre de la ciutat és elevada. Per aquest motiu, i aprofitant que són unes dates en que no es presta el servei escolar, posen els autobusos de més capacitat a fer rutes que no fan habitualment.
Pel que fa a l’increment de freqüències en els dies festius i diumenges d’obertura comercial, Soldevilla explica que encara s’ha de decidir, conjuntament amb la Paeria, si és oportú augmentar-les. Afegeix que es farà en funció de la demanda que es detecti.
https://ua1.cat/articles/276960/cada-qu ... 0R9kJZgTaI
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros. Una xifra que "és una barbaritat" segons l'equip de govern, que buscarà maneres d'abaratir aquest cost tot millorant el servei. El regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro, explica que ara per ara és impossible renegociar aquest preu, ja que hi ha la concessió signada i "hauríem de fer un altre plec i hauríem de canviar les regles del joc", ha dit a Ua1 Lleida Ràdio. Per això, creu que hauran de "tenir moltes idees per donar el millor servei en menys quilòmetres". Una opció, explica Castro, podria ser redistribuir o redissenyar les línies per estalviar alguns quilòmetres que són poc utilitzats. Això, diu, permetria abaratir el servei i oferir-lo en zones on es detecti una demanda més alta.
Autobusos de Lleida reforçarà la capacitat dels seus vehicles durant l’època nadalenca
La companyia que presta el servei de transport públic a la capital del Segrià posarà en funcionament els autobusos articulats en dies assenyalats. El gerent d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, explica que, en determinades hores del dia, l’afluència de viatgers cap a les zones comercials del centre de la ciutat és elevada. Per aquest motiu, i aprofitant que són unes dates en que no es presta el servei escolar, posen els autobusos de més capacitat a fer rutes que no fan habitualment.
Pel que fa a l’increment de freqüències en els dies festius i diumenges d’obertura comercial, Soldevilla explica que encara s’ha de decidir, conjuntament amb la Paeria, si és oportú augmentar-les. Afegeix que es farà en funció de la demanda que es detecti.
https://ua1.cat/articles/276960/cada-qu ... 0R9kJZgTaI
Re: Autobusos de Lleida
Avui per Flickr m'he trobat això del juny passat
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports Públics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports Públics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Autobusos de Lleida
És un canvi permanent i són dos cotxes, aquest i el numerat 2388, desconec quina calca portava a Lleida (matricula 7546 CFY). Porten des de principis d'estiu pel Vallès.albe6 wrote: ↑Monday 16/12/2019 13:33 Avui per Flickr m'he trobat això del juny passat
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports Públics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
Re: Autobusos de Lleida
Aquest que dius tu era el 4141 aquí.
Perquè ja no en fan d'Habits, que podrien passar quasibé per nous. Curiós que allà els hi hagin posat "tapacubos" a les llantes, doncs aquí no en portaven.
Perquè ja no en fan d'Habits, que podrien passar quasibé per nous. Curiós que allà els hi hagin posat "tapacubos" a les llantes, doncs aquí no en portaven.
Re: Autobusos de Lleida
La Federació d'Associacions de veïns de Lleida demana més freqüències d'autobusos
La Federació d’Associacions de veïns de Lleida demanen més freqüència i més autobusos que connectin els afores de la ciutat amb el centre. Algunes de les línies a millorar són L8, L5 i la L7.
El president de la federació, Toni Baró, ha explicat que a més de facilitar la mobilitat als ciutadans, amb aquestes millores es promouria la sostenibilitat: "És un peix que es mossega la cua. Si no tens un bon sistema d'autobusus fiable, agafes el cotxe. Per tant, el que hauriem de mirar és que hi hagi una freqüència adequada i que tingui una certa utilitat. Hem d'anar a fer un projecte global de mobilitat a la ciutat, i que ho inclogui tot".
Aquesta demanda també l’apliquen a la millora del transport públic amb els pobles propers a la capital de Segrià.
https://www.ua1.cat/articles/277264/la- ... Msl7wraMzU
La Federació d’Associacions de veïns de Lleida demanen més freqüència i més autobusos que connectin els afores de la ciutat amb el centre. Algunes de les línies a millorar són L8, L5 i la L7.
El president de la federació, Toni Baró, ha explicat que a més de facilitar la mobilitat als ciutadans, amb aquestes millores es promouria la sostenibilitat: "És un peix que es mossega la cua. Si no tens un bon sistema d'autobusus fiable, agafes el cotxe. Per tant, el que hauriem de mirar és que hi hagi una freqüència adequada i que tingui una certa utilitat. Hem d'anar a fer un projecte global de mobilitat a la ciutat, i que ho inclogui tot".
Aquesta demanda també l’apliquen a la millora del transport públic amb els pobles propers a la capital de Segrià.
https://www.ua1.cat/articles/277264/la- ... Msl7wraMzU
Re: Autobusos de Lleida
Bielorússia projecta packs turístics per visitar la Vall de Boí amb vols directes Lleida-Minsk
Una delegació catalana visita aquest país, que també vol invertir en una planta d'electrobusos a la ciutat de Lleida
Una delegació catalana visita aquest país, que també vol invertir en una planta d'electrobusos a la ciutat de Lleida
https://www.lamanyana.cat/detall-notici ... ida-minsk/Durant el viatge de treball també es va avançar sobre el projecte d’implantació d’una planta d’ensamblatge i fabricació d’electrobusos a la ciutat de Lleida, que estaria impulsada pel holding bielorus BKM.
Precisament aquesta companyia va anunciar que el proper mes de setembre cedirà a la capital del Segrià un electrobus per a què pugui ser provat pels lleidatans. La unitat serà d’última generació, amb 18,5 metres de longitud i tindrà capacitat per a 107 persones.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Segons diuen era el 4143. Bus del 2003. 17 anys rodant... Potser seria hora de fer una renovació de la flota i fer que els busos no passessin de 12 / 15 anys a molt estirar...
Re: Autobusos de Lleida
Els autobusos de Lleida perden la meitat d'usuaris en 8 mesos de pandèmia
Totes les línies d’autobusos estan per sota del 50 per cent després de vuit mesos de pandèmia. Així ho assegura el responsable d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla. “Tots els perfils de viatgers [jubilats, estudiants i treballadors]”, afegeix. Malgrat aquest descens de l’activitat, el cent per cent de la flota està activa i es reforça a les hores punta i a les sortides i entrades dels col·legis, assegura el responsable de l’empresa. “Hem reorganitzat els autobusos per poder oferir més freqüències en determinades hores amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i, per ara, ho estem aconseguint”, recalca. Tanmateix, les restriccions de mobilitat que la Generalitat va implantar a mitjans d’octubre per frenar els contagis de coronavirus han provocat que els autobusos urbans hagin perdut encara més usuaris, amb una baixada d’entre el 10 i un 15% pel toc de queda i el tancament perimetral del cap de setmana, sobretot.
“Actualment tenim una mitjana de 14.000 viatgers al dia, una xifra que cau entre un 10% i un 15 per cent respecte al mes de setembre i un 50 per cent si ho comparem amb els usuaris del febrer, abans que la pandèmia irrompés a la ciutat.” Una caiguda dels usuaris que des d’Autobusos de Lleida atribueixen a les limitacions de mobilitat, “ja que la ciutadania evita desplaçaments que no siguin absolutament necessaris i quan no hi ha cap altra opció de desplaçar-se opten per anar a peu, en bici o vehicle privat abans que utilitzar el transport públic, malgrat que estan perfectament preparats per al servei i amb totes les garanties sanitàries”.
La companyia ha reforçat les línies que passen per centres educatius per evitar aglomeracions
Soldevilla assenyala també que el descens ha estat generalitzat en totes les línies d’autobús. En aquest sentit, va posar en dubte les crítiques de la CUP, que assegurava que es formaven aglomeracions a les entrades i sortides dels col·legis. “Les xifres parlen per si soles i des del principi de curs hem reforçat les línies que passen pels centres educatius com l’L6 (Mercat Bordeta-Agrònoms-Tanatori), L7 (Costa Magraners-Av. Sant Pere), L8 (Balàfia-Clot-Centre) i L10 (Gran de Llívia-Caparrella)”, va sentenciar Soldevilla. S’ha de recordar que al setembre la Paeria va demanar acollir-se a un fons estatal per per cobrir les pèrdues en el transport públic. Del gener al juny els busos van ingressar 750.000 euros, la meitat del que va recaptar durant aquell mateix període el 2019.
https://www.lleida.com/noticia_canal/el ... e-pandemia
Totes les línies d’autobusos estan per sota del 50 per cent després de vuit mesos de pandèmia. Així ho assegura el responsable d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla. “Tots els perfils de viatgers [jubilats, estudiants i treballadors]”, afegeix. Malgrat aquest descens de l’activitat, el cent per cent de la flota està activa i es reforça a les hores punta i a les sortides i entrades dels col·legis, assegura el responsable de l’empresa. “Hem reorganitzat els autobusos per poder oferir més freqüències en determinades hores amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i, per ara, ho estem aconseguint”, recalca. Tanmateix, les restriccions de mobilitat que la Generalitat va implantar a mitjans d’octubre per frenar els contagis de coronavirus han provocat que els autobusos urbans hagin perdut encara més usuaris, amb una baixada d’entre el 10 i un 15% pel toc de queda i el tancament perimetral del cap de setmana, sobretot.
“Actualment tenim una mitjana de 14.000 viatgers al dia, una xifra que cau entre un 10% i un 15 per cent respecte al mes de setembre i un 50 per cent si ho comparem amb els usuaris del febrer, abans que la pandèmia irrompés a la ciutat.” Una caiguda dels usuaris que des d’Autobusos de Lleida atribueixen a les limitacions de mobilitat, “ja que la ciutadania evita desplaçaments que no siguin absolutament necessaris i quan no hi ha cap altra opció de desplaçar-se opten per anar a peu, en bici o vehicle privat abans que utilitzar el transport públic, malgrat que estan perfectament preparats per al servei i amb totes les garanties sanitàries”.
La companyia ha reforçat les línies que passen per centres educatius per evitar aglomeracions
Soldevilla assenyala també que el descens ha estat generalitzat en totes les línies d’autobús. En aquest sentit, va posar en dubte les crítiques de la CUP, que assegurava que es formaven aglomeracions a les entrades i sortides dels col·legis. “Les xifres parlen per si soles i des del principi de curs hem reforçat les línies que passen pels centres educatius com l’L6 (Mercat Bordeta-Agrònoms-Tanatori), L7 (Costa Magraners-Av. Sant Pere), L8 (Balàfia-Clot-Centre) i L10 (Gran de Llívia-Caparrella)”, va sentenciar Soldevilla. S’ha de recordar que al setembre la Paeria va demanar acollir-se a un fons estatal per per cobrir les pèrdues en el transport públic. Del gener al juny els busos van ingressar 750.000 euros, la meitat del que va recaptar durant aquell mateix període el 2019.
https://www.lleida.com/noticia_canal/el ... e-pandemia
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Estic intentant trobar les dades de demanda de viatgers de cada línia en particular. He trobat alguna dada de les línies 6 i 7, però en general no. Algú sap on trobar-les?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Autobusos de Lleida
És el Vanhool midi, que va entrar amb la primera remesa de "Cityxatarra". 2006, potser?
Re: Autobusos de Lleida
Va ser el 2005. Aviat farà 16 anys. Una pena. Només queda el 4159 com a midi.
Re: Autobusos de Lleida
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió dels autobusos
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió. La firma que gestiona el servei d'autobusos urbans de Lleida ha demanat a la Paeria allargar el contracte per 5 anys més.
La concessió s'acaba el proper 30 de juny, i la voluntat de l'empresa és seguir gestionant els autobusos de la capital del Segrià fins al 2027. Tot i això, Moventis i la Paeria estan en negociacions per veure si això és possible, ja que segons el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, "hem de modificar el contracte perquè el que tenim ara no és sostenible". El regidor apunta que no es poden fer noves inversions, ja que el consistori arrossega "un deute històric de 340.000 euros que paguem anualment", i això impedeix accions com per exemple incorporar nous vehicles a la flota.
Un dels principals elements de negociació, explica Castro, és la rebaixa del preu per quilòmetre. Actualment, aquest es paga a 5,4 euros, i això segons el regidor "és una xifra que és molt alta, que està en la franja alta en comparació amb ciutats similars a Lleida" i per això estan intentant que aquest es rebaixi "per poder donar més servei". Castro assegura que, en cas que no s'arribi a una entesa amb l'empresa, es farà una nova licitació del contracte.
https://www.ua1.cat/articles/290930/laj ... -autobusos
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió. La firma que gestiona el servei d'autobusos urbans de Lleida ha demanat a la Paeria allargar el contracte per 5 anys més.
La concessió s'acaba el proper 30 de juny, i la voluntat de l'empresa és seguir gestionant els autobusos de la capital del Segrià fins al 2027. Tot i això, Moventis i la Paeria estan en negociacions per veure si això és possible, ja que segons el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, "hem de modificar el contracte perquè el que tenim ara no és sostenible". El regidor apunta que no es poden fer noves inversions, ja que el consistori arrossega "un deute històric de 340.000 euros que paguem anualment", i això impedeix accions com per exemple incorporar nous vehicles a la flota.
Un dels principals elements de negociació, explica Castro, és la rebaixa del preu per quilòmetre. Actualment, aquest es paga a 5,4 euros, i això segons el regidor "és una xifra que és molt alta, que està en la franja alta en comparació amb ciutats similars a Lleida" i per això estan intentant que aquest es rebaixi "per poder donar més servei". Castro assegura que, en cas que no s'arribi a una entesa amb l'empresa, es farà una nova licitació del contracte.
https://www.ua1.cat/articles/290930/laj ... -autobusos
Re: Autobusos de Lleida
En una entrevista recent, el gerent d'Autobusos comentava que calculen que fins a un 30% del passatge pre- pandèmia no tornarà al bus, per trassvassament a cotxe, vmp o anar a peu.
Les xifres de passatge del 2021 són millors que les de 2020, però no arriben a les de 2019
S'ha cursat sol·lictud de fons Next Generation UE per comprar busos elèctrics
També durant l'any ha de sortir la proposta de la Paeria per la ZBE, igual per aquí es pot rascar passatge
Les xifres de passatge del 2021 són millors que les de 2020, però no arriben a les de 2019
S'ha cursat sol·lictud de fons Next Generation UE per comprar busos elèctrics
També durant l'any ha de sortir la proposta de la Paeria per la ZBE, igual per aquí es pot rascar passatge
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Pinta malament. Acabaran reduint freqüencies abans que atacar el problema real.
Jo crec que el principal problema actualment és que es fan molts km per quedar bé amb les associacions de veïns, però que realment no justifiquen el servei. Per exemple, la línia 5 és un cas de com s'ha es va crear una línia per "donar servei" a certs barris i amb el temps encara s'ha anat pervertint més allargant-la per Cappont. Al final ens queda una línia molt llarga que requereix molts vehicles, i que tampoc acaba portant massa viatgers. La línia 4 també deixa bastant que desitjar.
En canvi, a l'altra banda hi trobem les línies 6 i 7, autèntics èxits en quan a consolidació de corredors, demanda i ocupació dels vehicles. En el cas de la 6 és millorable les extensions més enllà de l'Arnau, però per la resta, un 10.
Penso que caldria una altra reconfiguració del servei més cap al model de les línies 6 i 7, deixar-ho en uns quants corredors amb bona demanda i servei cada 10 minuts, que aportin solidesa i confiabilitat al servei. Per "donar servei" a la resta de la ciutat, millor subvencionar taxis com es fa a l'Horta.
Finalment, crec que seria interessant el debat de si els perllongaments de les línies 2 i 3 a l'Arnau i a Cappont han resultat positiu o no. Jo potser m'inclinaria per tornar als 2 i 3 per Ronda i Av. Madrid (com l'actual 20) sense anar a l'Arnau, i en canvi fer un joc de dues línies amb final a l'Arnau, una per la zona de Ronda i una altra per Príncep de Viana.
Jo crec que el principal problema actualment és que es fan molts km per quedar bé amb les associacions de veïns, però que realment no justifiquen el servei. Per exemple, la línia 5 és un cas de com s'ha es va crear una línia per "donar servei" a certs barris i amb el temps encara s'ha anat pervertint més allargant-la per Cappont. Al final ens queda una línia molt llarga que requereix molts vehicles, i que tampoc acaba portant massa viatgers. La línia 4 també deixa bastant que desitjar.
En canvi, a l'altra banda hi trobem les línies 6 i 7, autèntics èxits en quan a consolidació de corredors, demanda i ocupació dels vehicles. En el cas de la 6 és millorable les extensions més enllà de l'Arnau, però per la resta, un 10.
Penso que caldria una altra reconfiguració del servei més cap al model de les línies 6 i 7, deixar-ho en uns quants corredors amb bona demanda i servei cada 10 minuts, que aportin solidesa i confiabilitat al servei. Per "donar servei" a la resta de la ciutat, millor subvencionar taxis com es fa a l'Horta.
Finalment, crec que seria interessant el debat de si els perllongaments de les línies 2 i 3 a l'Arnau i a Cappont han resultat positiu o no. Jo potser m'inclinaria per tornar als 2 i 3 per Ronda i Av. Madrid (com l'actual 20) sense anar a l'Arnau, i en canvi fer un joc de dues línies amb final a l'Arnau, una per la zona de Ronda i una altra per Príncep de Viana.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Autobusos de Lleida
Dues línies de bus urbà de Lleida modifiquen demà la freqüència de pas per baixes per Covid
La línia 20 – Ronda reduirà la freqüència de pas demà divendres, tot el dia
A la tarda la mesura afectarà la línia 3 – Exterior Hospitals, amb l’alternativa de poder agafar L-2 que fa el mateix trajecte en sentit contrari
L’Ajuntament de Lleida, amb l’empresa concessionària del servei d’autobusos urbà Moventis, modificarà demà divendres, dia 7 de gener, dues línies de bus de Lleida per baixes per Covid entre el personal conductor. En concret, la L20-Ronda reduirà la freqüència de pas durant tot el dia. Els autobusos cobriran igualment aquesta línia però el servei es farà amb un vehicle menys per la manca de conductors/es. La línia 3 – Exteriors Hospitals es veurà afectada per la mateixa mesura només a la tarda. En aquest cas, les persones que n’hagin de fer ús tenen l’opció d’utilitzar la L-2 Ronda – Hospitals que fa el mateix trajecte en sentit contrari.
Abans de fer aquesta modificació, la Paeria i Moventis han recorregut a la borsa de treball prevista per atendre aquest tipus d’incidències en el servei. Tot i això, s’han hagut de fer els canvis en les dues línies pel repunt de casos positius entre la plantilla i la borsa i perquè els conductors/es no es poden substituir fàcilment.
De moment, l’afectació és puntual i es garanteix que el servei es continuï prestant amb el mínim d’incidència possible per a les persones usuàries. De cara al cap de setmana, es preveu que el servei es mantingui com un dissabte i diumenge habituals. En funció de la incidència de la Covid entre els conductors i les conductores, el servei podria veure’s obligat a modificar altres línies i/o més dies. Si es donen noves incidències, la informació s’anirà actualitzant i s’informarà a través dels comptes de Twitter de @paerialleida i @MoventisInfo.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
La línia 20 – Ronda reduirà la freqüència de pas demà divendres, tot el dia
A la tarda la mesura afectarà la línia 3 – Exterior Hospitals, amb l’alternativa de poder agafar L-2 que fa el mateix trajecte en sentit contrari
L’Ajuntament de Lleida, amb l’empresa concessionària del servei d’autobusos urbà Moventis, modificarà demà divendres, dia 7 de gener, dues línies de bus de Lleida per baixes per Covid entre el personal conductor. En concret, la L20-Ronda reduirà la freqüència de pas durant tot el dia. Els autobusos cobriran igualment aquesta línia però el servei es farà amb un vehicle menys per la manca de conductors/es. La línia 3 – Exteriors Hospitals es veurà afectada per la mateixa mesura només a la tarda. En aquest cas, les persones que n’hagin de fer ús tenen l’opció d’utilitzar la L-2 Ronda – Hospitals que fa el mateix trajecte en sentit contrari.
Abans de fer aquesta modificació, la Paeria i Moventis han recorregut a la borsa de treball prevista per atendre aquest tipus d’incidències en el servei. Tot i això, s’han hagut de fer els canvis en les dues línies pel repunt de casos positius entre la plantilla i la borsa i perquè els conductors/es no es poden substituir fàcilment.
De moment, l’afectació és puntual i es garanteix que el servei es continuï prestant amb el mínim d’incidència possible per a les persones usuàries. De cara al cap de setmana, es preveu que el servei es mantingui com un dissabte i diumenge habituals. En funció de la incidència de la Covid entre els conductors i les conductores, el servei podria veure’s obligat a modificar altres línies i/o més dies. Si es donen noves incidències, la informació s’anirà actualitzant i s’informarà a través dels comptes de Twitter de @paerialleida i @MoventisInfo.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
Re: Autobusos de Lleida
Segueixen els problemes derivats de baixes per COVID.
Segons a l'app de Moventis, avui tot el dia la línia 5 circula amb freqüència de dissabte.
Segons a l'app de Moventis, avui tot el dia la línia 5 circula amb freqüència de dissabte.