Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Posted: Thursday 05/01/2012 11:33
Bé del tot cert no és el que dius, el tren taller que es va construir a partir d'una unitat de la sèrie 400, segons vaig veure en un paper que hi té a la cabina pot circular pel ramal d'Avinguda Tibidabo amb restriccions de velocitat, de 15 km/h pel túnel i 5 km/h a les estacions.
Quan a mitjan anys 90 es va renovar la catenària sembla que va quedar amb condicions de que hi poguessin circular d'aquesta forma.
Si un 112 pot circular per aquest ramal, en principi l'únic impediment és que ha de tornar per la mateixa via, desconec si s'ha provat i si hi ha algun problema addicional, en qualsevol cas el gàlib és força semblant al d'un tren de la sèrie 111.
Quan a mitjan anys 90 es va renovar la catenària sembla que va quedar amb condicions de que hi poguessin circular d'aquesta forma.
Si un 112 pot circular per aquest ramal, en principi l'únic impediment és que ha de tornar per la mateixa via, desconec si s'ha provat i si hi ha algun problema addicional, en qualsevol cas el gàlib és força semblant al d'un tren de la sèrie 111.
awe wrote: Quelcom de prou important hi ha d'haver per tal que el FC de Sarrià fes un material rodant específicament adaptat al ramal d'Av Tibidabo. Els pericos es varen projectar tenint en compte el gàlib del túnel, i a l'època era l'únic material que hi podia circular: les granotes no passen. I si a algú se li fa estrany que una granota no passi pel túnel i un perico sí, ja s'ho pot creure. Per això els pericos duen les resistències a sota del tren enlloc de dur-les al sostre, i tenen el pantògraf muntat més avall que les granotes. Fins i tot les caixes de granotes i pericos són diferents entre elles, més enllà de la diferència òbvia del nombre de portes: els testers dels pericos són molt més arrodonits els de les granotes (que no sé si te a veure amb els radis de gir del ramal d'Av. Tibidabo o no, però la diferència hi és).
Avui en dia, és segur i empíric que els 111 poden passar per qualsevol línia. No sé si els 112 no hi van només perquè no cabrien a les andanes, o si hi ha algun motiu addicional.