Re: Rescat d'autopistes no rendibles amb els diners de tots
Posted: Friday 02/05/2014 18:11
Veritat com un temple. +1000
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Totalmente de acuerdowefer wrote:M'encanta el "capitalisme" que gastem en aquest país: si l'empresa guanya diners se'ls queden els seus propietaris i la resta de la societat no en veu ni un euro. Si en perd, ho paguem entre tots en concepte de "rescat".
Ei, això sí, s'aplica només en el cas que parlem d'empreses multinacionals (bancs, constructores, etc), perquè si el de la botiga de la cantonada que ha d'alimentar la família perd diners i ha de tancar, bon vent i barca nova.
Capitalisme quan interessa, comunisme quan convé. Sempre per beneficiar als mateixos.
Anem a veure: la concessionària és una societat formada per les següents empreses:wefer wrote: Ei, això sí, s'aplica només en el cas que parlem d'empreses multinacionals
Això, suposo, acabarà amb una negociació Estat-Abertis i es pactarà prolongar la concessió de l'AP-7 uns anyets més, a partir del 2021.Diari de Girona, 22 de març de 2017 wrote: L'Estat, obligat a pagar 1.500 milions a Abertis pel descens de trànsit a l'AP-7
Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid reconeix a la concessionària el dret a ser rescabalada per la pèrdua d'usuaris de l'autopista
Foment, que pot recórrer contra el veredicte, hauria de fer efectiu el pagament l'any 2021
[...]
El problema està en un Conveni on l'Estat garantia a Abertis uns determinats mínims de trànsit i, per tant, uns ingressos «mínims» assegurats. Ningú no demanarà responsabilitats a qui va firmar aquest Conveni en nom de l'Estat («l'aleshores ministra de Foment socialista, Magdalena Álvarez»)?Guigui wrote:És tan vergonyosa la falta d'escrúpols de determinades sangoneres com l'existència d'un sistema jurídic que permet aquestes sentències esperpèntiques que atempten contra la lògica econòmica més elemental.