Page 3 of 17
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 12:50
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0
30-05-2013 10.16
Dilluns entren en servei els dos primers busos de la línia exprés Igualada-Barcelona
La d’Igualada és la cinquena línia de la xarxa exprés.cat que posa en marxa la Generalitat
Els dos nous autobusos permetran regularitzar el pas dels serveis i reforçar les expedicions amb major demanda
La nova línia de bus exprés que unirà les ciutats d’Igualada i Barcelona començarà a funcionar aquest dilluns, 3 de juny. Ara es posen en funcionament els primers dos autobusos del total de cinc que tindrà la xarxa un cop estigui totalment desplegada, a finals de l’any que ve. La d’Igualada és la cinquena línia de la xarxa exprés.cat que posa en marxa la Generalitat, després de les Terrassa, Sabadell, Ripollet i Cerdanyola-UAB, que estan funcionant des de l’octubre. La principal característica d’aquesta xarxa exprés, que quan s’acabi d’implantar estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.
Els nous vehicles que s’assignen al servei en aquesta primera fase permetran mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts i, alhora, incrementar el nombre de places disponibles per als viatgers en les franges horàries de major demanda. En aquest sentit, s’ha posat especial èmfasi en la de primera hora del matí, per l’alt grau de concentració de passatgers a causa de la mobilitat obligada per treball i estudis.
D’altra banda, les expedicions que realitzen el servei directe entre les dues poblacions s’inclouran al mateix model exprés. Així, se segmenta el corredor en serveis directes i semidirectes de manera que quedaran reforçades tant les comunicacions entre Igualada i Barcelona com la resta de la línia de transport regular per carretera. El corredor d’Igualada és actualment el que té la mitjana més alta d’ocupació de tot Catalunya, amb 33 viatgers per expedició. Segons dades de 2011, va tenir un total de 950.000 passatgers, amb gairebé 28.500 expedicions.
Per incrementar la velocitat comercial es millorarà la fluïdesa de circulació dels vehicles de forma progressiva. A la trama urbana d’Igualada es preveu habilitar la sortida de vehicles per passadís als jardins annexos a l’Estació i es prioritzarà al semàfor la incorporació a l’avinguda de Montserrat. Per entrar a Barcelona, el bus farà servir el carril bus des de l’avinguda Diagonal fins a Maria Cristina i, en un futur, el carril bus de la B-23 i l’intercanviador de Diagonal.
El desplegament de la segona fase de la xarxa exprés.cat, previst per a l’any 2014 sempre i quan les disponibilitats presspostàries ho permetin, suposarà la incorporació del tres vehicles més. D’aquesta manera es reforçarà la fiabilitat del servei, es millorarà la puntualitat i es garantirà una oferta de places de qualitat òptima adequada en tot moment a la demanda.
Informació a l’usuari
La informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, s’ha realitzat un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria que s’han instal·lat a les marquesines. També en les properes setmanes s’incorporarà informació dinàmica amb un sistema que posiciona els vehicles geogràficament i informa els usuaris del temps previst d’arribada a les parades i/o d’eventuals incidències. Aquesta funció estarà disponible tant per als viatgers a l’interior dels vehicles com als panells informatius de l’Estació d’Autobusos d’Igualada, i als pals de les principals parades: a Igualada estarà a la parada de Correus sentit Barcelona; i a Barcelona, a les parades de Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària.
A més, la informació sobre el servei estarà constantment activa a les xarxes socials de la concessionària La Hispano Igualadina Monbús, també al web (igualadina.com) i es posarà a disposició dels usuaris una aplicació per a smartphone-tablet per comunicar qualsevol incidència significativa.
Els vehicles
El desplegament d’aquesta xarxa comporta la introducció de millores en la flota de vehicles, per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda.
Al corredor Igualada-Barcelona la flota estarà integrada per autobusos de 15 metres que permetran absorbir la demanda màxima de viatgers en cada franja horària. Els vehicles s’aniran identificant progressivament amb la imatge de la xarxa exprés.cat.
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 15:42
by alf_
Pero la concesión sigue siendo de Hispano Igualadina Monbús, a pesar del servicio legendariamente pésimo que dan.
Ahí siguen, dale que te pego, que el carril Bus. Si no podemos hacer obras faraónicas, vamos directamente a la chapuza total. Patético.
Val la pena?
Posted: Thursday 30/05/2013 17:48
by Guigui
Quant ens costa a tots mantenir aquesta línia? Quant temps triga en fer el trajecte?
No ho dic perquè tingui res contra la gent de l'Anoia, ni els negui les necessitats de mobilitat. Ho dic perquè ja tenim una "cosa" anomenada FGC que fa el fet. I si va massa a poc a poc, potser que pensin en solucions que requereixen matèria grisa (millorar l'horari) en lloc de diners (infraestructures o concessions noves), que es podrien aprofitar molt millor en serveis amb oferta dolenta o directament nul·la.
Re: Val la pena?
Posted: Thursday 30/05/2013 17:54
by alf_
Guigui wrote:Quant ens costa a tots mantenir aquesta línia? Quant temps triga en fer el trajecte?
No ho dic perquè tingui res contra la gent de l'Anoia, ni els negui les necessitats de mobilitat. Ho dic perquè ja tenim una "cosa" anomenada FGC que fa el fet. I si va massa a poc a poc, potser que pensin en solucions que requereixen matèria grisa (millorar l'horari) en lloc de diners (infraestructures o concessions noves), que es podrien aprofitar molt millor en serveis amb oferta dolenta o directament nul·la.
Los trenes van vacíos mientras los buses no dan abasto. Felicidades, Santi
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 18:34
by Sagrerenc
gencat wrote:La principal característica d’aquesta xarxa exprés, que quan s’acabi d’implantar estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.
Algú ha vist mai un plànol d'aquesta xarxa de 40 línies?
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 18:41
by Ecomobisostrans
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 18:59
by raulitinbcn
Algú sap on tindrà l'origen?
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 19:11
by gatvell
Tot això de les línies express en busos l'únic que farà es donar mala imatge al tren, si es que en algusn aspectes ja no la té, i prendre més passatgers en detriment del servei ferroviari.
Com deia en Guigui
Guigui wrote:Quant ens costa a tots mantenir aquesta línia? Quant temps triga en fer el trajecte?
No ho dic perquè tingui res contra la gent de l'Anoia, ni els negui les necessitats de mobilitat. Ho dic perquè ja tenim una "cosa" anomenada FGC que fa el fet. I si va massa a poc a poc, potser que pensin en solucions que requereixen matèria grisa (millorar l'horari) en lloc de diners (infraestructures o concessions noves), que es podrien aprofitar molt millor en serveis amb oferta dolenta o directament nul·la.
Doncs, això, treguem algun revolt, una mica més de "peralte" per fer un revolt més ràpid i no se, treure alguna estació (això només si es inevitable!!!)?
Arreglar el servei de "rodalies" de RENFE es una feinada ingent.
El problema d'FGC es només una falta de més velocitat. Més senzill d'arreglar.
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 20:18
by alf_
gatvell wrote:Tot això de les línies express en busos l'únic que farà es donar mala imatge al tren, si es que en algusn aspectes ja no la té, i prendre més passatgers en detriment del servei ferroviari.
Com deia en Guigui
Guigui wrote:Quant ens costa a tots mantenir aquesta línia? Quant temps triga en fer el trajecte?
No ho dic perquè tingui res contra la gent de l'Anoia, ni els negui les necessitats de mobilitat. Ho dic perquè ja tenim una "cosa" anomenada FGC que fa el fet. I si va massa a poc a poc, potser que pensin en solucions que requereixen matèria grisa (millorar l'horari) en lloc de diners (infraestructures o concessions noves), que es podrien aprofitar molt millor en serveis amb oferta dolenta o directament nul·la.
Doncs, això, treguem algun revolt, una mica més de "peralte" per fer un revolt més ràpid i no se, treure alguna estació (això només si es inevitable!!!)?
Arreglar el servei de "rodalies" de RENFE es una feinada ingent.
El problema d'FGC es només una falta de més velocitat. Més senzill d'arreglar.
Lo propuse en otro hilo, lo vuelvo a proponer: Si hay espacio para poner un carril bus en ambos sentidos en la B-23 manteniendo 3 carriles por sentido, tambien habría el espacio para reducir el ancho de las calzadas y poner un derecho de vía para el carrilet por el centro. Una obra así en superficie es muy económica, y permitiría que los trenes entre St. Vicenç dels Horts y Barcelona (en este caso Z. Universitaria) ahorren mucho tiempo: Actualmente de St. Vicenç dels Horts a Pl. Espanya es un trayecto de 26 minutos, cuando el trayecto siguiendo la B-23 serían alrededor de 7 minutos (que es lo que se tarda en coche para ese tramo según google). El ahorro sería de 15 minutos en el peor de los casos, y llegando a Z. Universitaria, no Pl. Espanya. Creo que una línea de tren es una mejor inversión que un carril bus. La capacidad sería mayor, el tiempo hasta Igualada comparable* y no haría falta mantener ese absurdo servicio de bus que ya ahora se solapa con el ferrocarril.
Pero lo que digo, en TiS no les interesa nada que sea ferrocarril si no incluye obras faraónicas: Tunel de Montcada, Cruce de la Torrassa, soterramiento de Bellvitge, AVE en Tarragona, L9, La Sagrera,
prolongación del carrilet desde Pl. Espanya a Francesc Macià (que es como lo que propongo, pero en caro e inútil)... sigo? Nunca se les ocurriría hacer una obra sencilla pero práctica y que sirva para el futuro, como lo podría ser una extensión de este tipo del carrilet, o ampliaciones de la red del Tram (eso sí, buses chupiguayarticulados). Por mucha crisis y mucho Santi Vila miradmesoytanprogre esta gente no es capaz de poner los pies a la tierra, y se siguen poniendo una meta inalcanzable en el cielo del ladrillo y hormigón, a la vez que hasta entonces nos condenan a unos caminos que no son más que parches y chapuzas.
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 22:44
by gatvell
Molt bé Alf, bona pensada.
Re: Exprés.cat
Posted: Thursday 30/05/2013 23:07
by alf_
gatvell wrote:Molt bé Alf, bona pensada.
Es igual, ¿de que sirve? Por muchas soluciones inventivas y originales que propongamos, la línea de la administración esta clarísima. ¿Conocéis el último PDI? De seguir vigente (y es del 2012 la última actualización), actuaciones previstas incluyen por ejemplo una ampliación de la red de vía ancha por Viladecans, Sant Boi y hasta Z. Universitaria, todo en túnel, lógicamente, y con vueltas y giros y estaciones cada kilómetro, cual L9. Es que no quieren aprender, estan empeñados en seguir haciendo los mismos errores que llevan haciendo desde hace 10 años.
Re: Exprés.cat
Posted: Friday 31/05/2013 0:26
by Euromed22
A vegades em dona la sensació que tot aixó ho fan perque les empreses autobuseras ploren perque els hi donguin tantes facilitats
Re: Exprés.cat
Posted: Friday 31/05/2013 9:59
by gatvell
Veien que tot això de les línies express fa quatre dies que funicionen, potser alguna un parell d'anys, em fa malpensar que CiU no hi sigui al darrera...perquè, bàsicament, es generen uns beneficis a la empresa privada en detriment de la pública i això, es ben normal en la dreta. No se si es una idea del govern o bé, un suggeriment dels empresaris de transports d'autobusos que ho han proposat i així s'ha fet.
Però això a la llarga només farà mal al ferrocarril, sigui RENFE o FGC
Re: Exprés.cat
Posted: Friday 31/05/2013 10:33
by alf_
gatvell wrote:Veien que tot això de les línies express fa quatre dies que funicionen, potser alguna un parell d'anys, em fa malpensar que CiU no hi sigui al darrera...perquè, bàsicament, es generen uns beneficis a la empresa privada en detriment de la pública i això, es ben normal en la dreta. No se si es una idea del govern o bé, un suggeriment dels empresaris de transports d'autobusos que ho han proposat i així s'ha fet.
Però això a la llarga només farà mal al ferrocarril, sigui RENFE o FGC
Euromed22 wrote:A vegades em dona la sensació que tot aixó ho fan perque les empreses autobuseras ploren perque els hi donguin tantes facilitats
Y que os habíais pensado, que en España estan empeñados en quitar líneas de tren porque les gusta vernos enfadados? Es más barato para la administración que la gente se mueva en autocares: Las autovías ya las pagamos entre todos, y los pocos que no tienen coche que se quejen, el 80% me sigue votando gracias a las autovías 'gratuitas'. Así que, si ya nos gastamos tanto dinero en lo que es básicamente un instrumento electoral, de paso aprovechemos para que la gente se mueva en autocares privados por esas mismas autovías, y nos quitamos de encima ese estúpido gasto del tren: El tren al gobierno le cuesta más, e idealmente el beneficiado es la sociedad que obtiene mejor transporte por menos dinero (como dirían en un infomercial estadounidense
and we're passing the savings on to you!!). Idem pasa con el bus a Igualada, si la gente se transporta en bus la empresa privada se encargará de esto, usando unas autovías que se han pagado con los impuestos de todos, por tanto la operación del bus sale más barata que el tren. A TiS le viene muy práctico que la Igualadina lleve a la gente aunque sea cual transporte de ganado, porque significa menos trenes, menos mantenimiento, menos gasto en FGC en general, a cambio de un mayor uso de una autovía que de por sí estan manteniendo sin peaje para lamerle los ****** a los votantes (no hay valor de poner un peaje en la A-2 - AH NO QUE YA HAY UNA AUTOPISTA DE PEAJE PARALELA). Mayor gasto en autovías: Ningun problema, el 80% de la gente es tan imbécil que le darán su beneplácido a esto. Mayor gasto en TP: Mayor gasto de la administración, mayor gasto en operación. Es irrelevante que el servicio fuera a ser infinitamente mejor y más eficiente, y que efectivamente supondría un ahorro (concesión del bus, desgaste de la calzada...) por la elevada demanda del corredor... Buses son el futuro. Ya lo decía nuestro gran ideólogo y modelo a seguir Porcioles: Los tranvías lejos del centro (si es que), y sobre todo buses, buses, buses.
Algún día en España también le calará a la gente (incluyo a algunos de este foro) que el bus es el peor medio de transporte público imaginable, ya que desincentiva activamente el uso del transporte público, al estar sujeto a un comportamiento siempre subordinado al coche, por tanto es un transporte equivalente al coche, pero masivo (hablando claro, una carroza de los pobres, un transporte público fruto de una inversión mínima) Esto, junto con la evidente incomodidad, es lo que hace que los buses repelan viajeros, y existen estudios demostrando como desciende el pasaje cuando se pasa de tranvía a bus (incluso pasando de trolebus a bus o viceversa el cambio de afluencia es de entre 10 y 15% a favor del trolebus). Pero los gobernantes se excusan ignorando estos estudios, y alegando una calidad comparable entre el transporte en autocar y en tren, incapaces de ver que los atractivos del tren van aún más allá de todas sus ventajas tangibles, la mejora en atractivo y en imagen de este transporte no tiene precio, y es lo que realmente puede hacer que mucha gente se pase del coche a TP en una relación que ya siempre ha tenido cobertura en transporte público.
Re: Exprés.cat
Posted: Friday 31/05/2013 23:10
by Oriolix
Hi ha una línia Express.cat de Barcelona a Terrassa, que resulta que surt per la Meridiana, per la qual cosa coincideix amb la lína de Rodalies. Com que la banda "Meridiana" ja està coberta per Rodalies, i el centre està servit per FGC, crec que caldria un servei per la Diagonal, amb connexió amb el Baix Llobregat
Així doncs, la meva proposta és
Estació de Sants - Diagonal (L3) - autopista fins Molins (Rodalies) - B30 i C1413A per l'oest de Rubí (FGC) - C16 i riera de les Arenes per l'est de Terrassa fins estació Rodalies Terrassa passant per les facultats de Vallparadís.
Sense sentit
Posted: Friday 31/05/2013 23:22
by Guigui
El fet que circuli per un corredor diferent no canvia en absolut que connecti poblacions que estan prou servides de transport públic en les relacions mútues.
Resumim: l'exprés.cat es limita actualment a duplicar amb autobús relacions ferroviàries existents. Veient aquesta tendència, no trigarem a veure'n "noves" entre Barcelona per una banda i Vilanova, Martorell i Granollers per l'altra. Ah, Vic i Mataró ni es toquen, no fos cas que el Sr. Sagalés se'ns molestés; cosa que no fa sinó demostrar que rere un nom molt bufó, no hi ha absolutament cap voluntat de presentar una oferta unificada a l'usuari.
Re: Sense sentit
Posted: Friday 31/05/2013 23:41
by oriolp13
Guigui wrote:El fet que circuli per un corredor diferent no canvia en absolut que connecti poblacions que estan prou servides de transport públic en les relacions mútues.
Resumim: l'exprés.cat es limita actualment a duplicar amb autobús relacions ferroviàries existents. Veient aquesta tendència, no trigarem a veure'n "noves" entre Barcelona per una banda i Vilanova, Martorell i Granollers per l'altra. Ah, Vic i Mataró ni es toquen, no fos cas que el Sr. Sagalés se'ns molestés; cosa que no fa sinó demostrar que rere un nom molt bufó, no hi ha absolutament cap voluntat de presentar una oferta unificada a l'usuari.
En principi, a Vic i Mataró també hi ha planejades unes línies Exprés, que, probablement, s'encarregui, en el cas de Vic quasi segur, l'empresa Sagalés.
Re: Exprés.cat
Posted: Saturday 01/06/2013 6:23
by alf_
Curiosamente, el Exprés.cat a Terrassa hubiera tenido todo el sentido del mundo si lo mandaran por los tuneles de Vallvidrera. Actualmente realiza un trayecto cuasi idéntico al de la renfe pero con menos paradas, tardando más. El trayecto de Terrassa a BCN por los tuneles el nitbus lo hace en 20 minutos, así que ahí sí hay tiempo a ganarle al tren, un tren que, por cierto, es de los pocos que realmente va saturado debido a la baja capacidad de las unidades.
Pero bueno, nadie dijo que el fuerte de la GenCat sea tener dos dedos de frente.
Re: Exprés.cat
Posted: Saturday 01/06/2013 12:51
by victorcasta
Doncs no sé quants d'aquí heu fet servir el bus exprés entre Terrassa i Barcelona, però una cosa són el que diuen els horaris i una altra cosa la realitat. Jo l'he agafat a la Rambla d'Egara i en 15 minuts estava a la Sagrera i sense aglomeracions com a rodalia.
Re: Exprés.cat
Posted: Saturday 01/06/2013 13:06
by Fran-Ikarus
Vols dir? Vull que ja és lògic que sigui ràpid, si no fa parades intermitges. Respecte un cotxe, només tindria les petites limitacions de maniobrabilitat i "reprís" en recorregut urbà, i, un cop a l'autopista, la limitació de 100 Km/h. en comptes de 120 Km/h. Tot i així, però, els aproximadament 27 Km. (segons Google Maps) els faria un cotxe en 23-24 minuts (segons Google Maps), i per fer-los en 15 minuts surt una mitja de 108 Km/h.! (suposant que no s'atura mai, i que la manté, o bé compensa, en les parts urbanes de Terrassa i Barcelona)
20 min. encara ho veig més realista.