Page 3 of 6

Posted: Thursday 07/09/2006 11:19
by Platanito
Ecomobisostrans wrote:Bueno, un telesferico no deja de ser un ferrocarril elevado, ademas que si no no se donde meterlo. Otra cosa se me olvidó decir que todas las lineas tendrian que estar integradas.
Un ferrocarril elevado, como el Aeromàgic? :)

Vaya, no sé qué entenderás por telesférico, pero yo, como muchos otros, definimos con la palabra teleférico (sin 's') un vehículo que cuelga de un cable, que, si bien suele ser de acero, yo no osaría denominarlo "ferrocarril".

En loq ue te doy la razón es en el hecho de que los funiculares son ferrocarril (aquí sí que hay carriles, y el cable es únicamente tractor), y si son urbanos son por tanto metropolitanos y pueden considerarse un ferrocarril metropolitano más. Si le sumamos que no acostumbran a tener pasos a nivel, para distinguirlos del "metro" habría que añadir una cláusula más: debe tratarse de un vehículo autopropulsado.

Posted: Thursday 07/09/2006 11:19
by Fran-Ikarus
No, un teleférico no es un ferrocarril elevado. Un ferrocarril elevado es un ferrocarril elevado. Un teleférico es un teleférico. Si no sabes dónde meterlo, una posible pista es que quizá no haga falta meterlo en ningún sitio. Es un transporte que está donde está, y sirve para lo que sirve (básicamente como uso turístico, sobre todo el del puerto). No por incluirlo en el plano de la red de Metro con un número de línea L, un color y unas paradas (sin transbordo) va a ser un Metro. Para empezar, no es ni siquiera un ferrocarril.

No hace falta forzar las cosas para que encajen donde no tienen por qué encajar. Un tranvía es un tranvía. No hace falta homogeneizar su número de línea con el del Metro, porque la gente que lo espere en la parada no se va a encontrar con un Metro, sino con un tranvía, con sus virtudes y defectos. Igual que el teleférico. Igual que el Tramvia Blau.

Posted: Thursday 07/09/2006 11:27
by Mortadel·lo
FIU FIU GOLONDRINAS INTEGRADAS YA

PALOMINO FUTURO CONSELLER D'OBRES PÚBLIQUES

Posted: Thursday 07/09/2006 11:32
by Fran-Ikarus
Tu-tu-tu-tu-tú... Pròxima estació: Moll de la Fusta. Correspondència amb L3 i L1492
(L'ascensor del monument a Colom)

Posted: Saturday 09/09/2006 1:08
by Izo
He votat la 4a opció. Amb això vull dir que L6, L7 i L8 no són metro però poc n'hi falta per ser-ho. I per ser-ho cal que l'alcalde de Barcelona tingui el peu dret a l'Ajuntament i la mà esquerra a la Generalitat, o el que és el mateix: que l'alcalde vulgui per a la seva ciutat tenir aquestes línies com a línies reals de metro (això és el peu dret a l'Ajuntament) i que per portar-ho endavant convenci als de la Generalitat per finançar-ho (això és la mà esquerra a la Generalitat).

Posted: Saturday 09/09/2006 13:03
by Renfe451
Jo he votat que SÍ. I perquè? Doncs perquè jo a les L6,L7, L8 de FGC les considero com metro encara que la L8 es suburbá, pero es metro per les frequencies que té.


Salutacions.

Posted: Wednesday 04/10/2006 23:44
by Fran-Ikarus
Coi, si consideréssim el Mina-Grott un Metro, ja podem anar considerant així també el Tren de la Bruixa de totes les fires que es fan a l'any a Barcelona (i el del Tibidabo, si en té, que no ho sé pas)

Posted: Thursday 05/10/2006 0:27
by Trenscat
Fran-Ikarus wrote:Coi, si consideréssim el Mina-Grott un Metro, ja podem anar considerant així també el Tren de la Bruixa de totes les fires que es fan a l'any a Barcelona (i el del Tibidabo, si en té, que no ho sé pas)
El Tibidabo Exprés hauria de ser L14, la muntanya russa L15, el remuntador aquell tipus monorail que puja de la part baixa a la part alta del parc L16 i l'Aeromàgic L17!! xD

Posted: Thursday 05/10/2006 0:31
by Fran-Ikarus
De fet la Nòria és l'autèntica i genuina línia circular del Metro de Barcelona :D

I què tal les cintes transportadores horitzontals que hi ha entre les terminals A i B de l'aeroport?

Posted: Thursday 05/10/2006 0:40
by Ferrovi
Bueno, i la linia que va de adalt i avall del Tibidabo, es a dir, la cauguda lliure? es un transport molt ràpid per moure's per dins de la ciutat. :)

Posted: Thursday 05/10/2006 0:57
by Guigui
Ferrovi wrote:Bueno, i la linia que va de adalt i avall del Tibidabo, es a dir, la cauguda lliure? es un transport molt ràpid per moure's per dins de la ciutat. :)
Serà el sistema d'ascensors exprés que instal·laran a les estacions més profundes de l'L9. :D

Posted: Thursday 05/10/2006 1:20
by bitxofo
Sí, són "full metro", només caldria millorar la freqüència de l' L8!
;)

Posted: Thursday 05/10/2006 2:04
by Ferrovi
Guigui wrote:Serà el sistema d'ascensors exprés que instal·laran a les estacions més profundes de l'L9. :D
M'has fet immaginar, que darrera d'una escala de metro, hi ha una base, amb cadires i subjectabraços, oi que sería divertit baixar al metro a tota velocitat?, i veient passar les diferents plantes de les escales, miraré de fer un muntatge a veure com queda... :D
Quan arribes a l'andana tindría la cara groga de la adrenalina :) :o :x :P :P

Posted: Thursday 05/10/2006 9:32
by metring
fantito wrote:Va ser el tren de la Mina-Grott un metro?
En certs sectors, si que es va considerar com la 1a línia de metro de Barcelona, suposo que per allò de ser subterrani, tot i que era ben petit.

Posted: Thursday 05/10/2006 11:03
by davida
Aqui teniu la definio de Metro de la pagina urbanrail.net:
What is a metro? A subway? An underground?
My personal definition is:

1) An urban electric mass rail transport system, i.e. it is primarily used to move within the city
2) Totally independent from other traffic, rail or street traffic
3) High frequency service (maximum interval approx. 10 minutes during normal daytime service)

Obviously a metro does not have to be underground (this is why I prefer this term to 'subway' or 'underground' or 'U-Bahn' as all these terms imply a tunnel), it can also be elevated or at grade. A metro does not necessarily use heavy rail technology, therefore the Docklands Light Railway or the Lille VAL are full metro services, with the only difference that their capacity is smaller according to the needs of the city/area they serve. It's also irrelevant whether the metro runs on steel wheels or rubber tyres, is monorail or conventional double rail, uses third rail power supply or overhead wire, is fully automated or has a driver, has standard, narrow or broad gauge.

There are many mixed forms nowadays and probably there will be even more in the future. In Europe (especially Germany and the Benelux) light rail systems (Stadtbahn, Premetro) have been bridging the gap between metros and trams for some decades now and provide, in most cases, a perfect service in their city. For the time being I can only cover these mixed systems (which I'd like to refer to as metroTrams) in Europe only, although also in America and Asia more and more networks of this kind are being built


Em sembla una bona definició.
Segons aquesta definició la L6 i L7 per si soles no es podrien considerar metro perque comparteixen vies amb altre serveis, pero si agafem la xarxa completa en ample UIC de FGC si:
- Es una sistema de transport electric sobre rail de masses per la metropolis de Barcelona.
- Totalment independent d'altres trafics, ferroviaris o de carrer.
- Alta frequencia, maxim 10 minuts en horari normal (potser no es compleix en tots els trams al 100% com exemple Uab-Sabadell o Rubi - Terrassa que son 12 minuts)

La L8 no es podria definir com a Metro perque comparteix via amb serveis regionals i mercaderies.

El mina-Grott no es podria considerar un metro perque no era un transport urba de masses.

Posted: Thursday 05/10/2006 11:14
by Mortadel·lo
doncs jo crec que sobra el fet que sigui elèctric...

Posted: Thursday 05/10/2006 11:21
by Platanito
Mortadel·lo wrote:doncs jo crec que sobra el fet que sigui elèctric...
Cert, ja que això implicaria que el metro de Londres hauria començat a operar el 1890, tot i que es va inaugurar el 1863.

Posted: Thursday 05/10/2006 12:45
by entfe001
Trenscat wrote:El Tibidabo Exprés hauria de ser L14, la muntanya russa L15, el remuntador aquell tipus monorail que puja de la part baixa a la part alta del parc L16 i l'Aeromàgic L17!!
Fa anys que no funciona el remuntador aquell, i després de la instal·lació d'ascensors al parc dubto que mai torni a funcionar :(

I per acabar-ho d'adobar, amb la reforma de l'Aeromàgic a El magatzem de les bruixes i els bruixots l'han desqualificat com a atracció emblemàtica i per poder-hi pujar cal pagar ara l'entrada completa :evil:

Posted: Thursday 05/10/2006 13:55
by BCN Término
Doncs encara que sembli una broma, el Mina-Grott va ser un ferrocarril metropolità.

Una salutació.

BCN Término.

Alex Reyes.

Posted: Thursday 05/10/2006 14:09
by Minotaure
Jo he votat sí per un motiu: les línies L6,L7 i L8 compleixen la definició de metro de l'Institu d'Estudis Catalans:

metro m. Ferrocarril urbà de recorregut generalment subterrani per al transport ràpid de viatgers. Saps si hi ha metro a València?

Per mi un metro és un ferrocarril urbà amb alta freqüència i estacions força pròximes.

La R10 de Renfe no compleix al definició.

Per cert, el remuntador del Tibidabao biplaça sí que funciona. Vaig anar-hi aquest mes d'agost i funcionava.