Page 3 of 4
Posted: Friday 19/01/2007 15:04
by UT596001
buertu wrote:A Sant Joan Despí, a més de posar aquests nous rètols (2 a l'exterior de l'estació), n'han posat a l'interior! Un de venda automàtica de bitllets i un altre de taquilla. Això si que no m'ho esperava, per dues MAEs i una guixeta que hi ha dins l'estació no sé si és tan necessari ficar aquests rètols, perè bé... benvingut sigui per qui vagi molt perdut i ho necessiti saber
A d'altres estacions "no importants" també s'estan instal·lant aquests rètols a l'interior e les estacions?
A Sant Feliu també ho han fet, a Sabadell-Nord i a Terrassa. A Manresa no n'estic segur, però diria que també...
Posted: Saturday 20/01/2007 14:53
by EUKibo
esque aquests de la RENFE... no fan res per si mateixos i si la gent es queixa fan les coses a mig fer, ara diran que han reformat la imatge de totes les estacions (mentira! perque no ho han fet del tot perque s'han quedat les marques antigues) també diran que van reformar sencera l'estació de Montgat (mentira! peque van deixar el forat de l'ascensor sense ascensor!) XD si esque els de la RENFE son els que son... Encara no s'ha inventat en cap llengua un insult o adjectiu per definirlos...
Posted: Saturday 20/01/2007 15:13
by Estrella_de_Galicia
EUKibo wrote:... Encara no s'ha inventat en cap llengua un insult o adjectiu per definirlos...
Si, antiferroviaris... perque "van a por la pasta"
Però tant com canviar la imatge amb aquests nopus lletreros... no ho tinc molt clar. Pregunta que vui fer: amb els nous lletreros ya no apareix en cap lloc el logotip de renfe, oi?, si es aixi es perque ya podran operar diferentes comapnies??? dubtes que poso en l'aire.
Posted: Saturday 20/01/2007 16:51
by EUKibo
Simplement perque el logotip de RENFE de la galeta fa anys que hauria d'estar extint, van fer canvi d'imatge i ara el logotip es aquelles lletres liles.
Que hagin ficat nomes el logotip de rodalies i no també el de RENFE pues no ho se XD potser per no gastar pasta, el fet de ser les lletres liles, en el letrero vermell... haurien de pagar mes, no se XD
Posted: Saturday 20/01/2007 17:51
by Ecomobisostrans
Quina manera de llençar els cuartus. Pero si aquests cartells son quasi igual que els altres
Posted: Sunday 21/01/2007 9:21
by UT596001
EUKibo wrote:Simplement perque el logotip de RENFE de la galeta fa anys que hauria d'estar extint, van fer canvi d'imatge i ara el logotip es aquelles lletres liles.
Que hagin ficat nomes el logotip de rodalies i no també el de RENFE pues no ho se XD potser per no gastar pasta, el fet de ser les lletres liles, en el letrero vermell... haurien de pagar mes, no se XD
Doncs perquè ara les estacions i vies no són de RENFE, sinó de l'ADIF. En algunes estacions de fora del nucli de Rodalies (a Catalunya, només Camp de Tarragona) tenen ja nous cartells de color verd de l'ADIF. I el fet de que no porti el logotip de RENFE és per això mateix, per si operen altres companyies en el futur (més aviat llunyà)
Posted: Sunday 21/01/2007 9:31
by EUKibo
XD veritat
Posted: Sunday 21/01/2007 9:34
by EUKibo
Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?
Muntem nosaltres una companyia? XD Demanem un parell de trens a l'ALSTOM i demanem una hipoteca a la Caixa, treure la preferència a RENFE sobre vies ADIF no deu ser gens dificil, ja que no fan absolutament res be XD
Posted: Sunday 21/01/2007 9:38
by UT596001
EUKibo wrote:Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?
A la xarxa de FGC no li afecta la resolució europea que obliga als estats europeus separar infraestructura de gestió del servei. Encara que crec que la xarxa de FGC (i la del FMB) pertany a la generalitat (Ifercat?) i que aquestes dues companyies (FGC i FMB) les exploten en exclusiva.
Posted: Sunday 21/01/2007 13:33
by Trenscat
De moment Ifercat l'únic que fa és la construcció de línies totalment noves com són la línia 9 del metro, l'Eix Transversal Ferroviari i la Línia Orbital Ferroviària. A la llarga se suposa que ha d'acabar sent com un "adif" català que gestioni totes les infrastructures que no siguin competència d'adif però encara està molt verd tot plegat...
Posted: Sunday 21/01/2007 21:58
by entfe001
Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif?
Posted: Monday 22/01/2007 0:05
by Trenscat
entfe001 wrote:Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif?
Vec que has captat la ironia
Posted: Monday 22/01/2007 0:07
by Guigui
entfe001 wrote:Trenscat wrote:encara està molt verd tot plegat...
Verd Adif?
Adif, a la "verda"!
Posted: Thursday 25/01/2007 16:33
by EUKibo
Els de la p*** RENFE sembla que ens han escoltat i al menys a BarcelonaSAC les marques dels antics letreros les han pintat i quedan els nous letreros ja be!!!
Posted: Thursday 25/01/2007 16:55
by Jordilar
EUKibo wrote:Pero llavors els FGC? Es una empresa d'infrastructura i servei alhora, no serà ilegal això?
Això que es multi una empresa ferroviaria per gestionar ells mateixos el servei i la infrastructura em sembla una absoluta parida.
Que es fotin en altres temes aquest de la UE.
Salut,
Posted: Thursday 25/01/2007 17:08
by EUKibo
Energia, correu, telefonia, transport aeri i ara transpor per ferrocarril, la economia europea es basa en la competència i aquests serveis son els que la UE preten introduir-hi la liberalització per estimular la competència i la optimització dels serveis.
Aquestes liberalitzacions com ja he dit fa que empreses i ciutadans puguin tenir dret de competència i d'elecció, és una manera d'estimular el mercat i per exemple fer, que si RENFE no ho fa bé se li treu la llicència i ACCIONA, FGC o la empresa que millor pugui oferir aquell servei que ho fagi.
A la telefonia amb el fi de monopoli de Telefònica, al Transport Aeri Iberia, a missatgeria Correus... Aquestes liberalitzacions són drets dels ciutadans i a més que porten estabilitat econòmica i es solidaritzen amb la filosofia Europea. (La SNCF tindrà facilitats d'aquesta manera per poder entrar a Espanya i RENFE a entrar a França)
Posted: Thursday 25/01/2007 17:11
by EUKibo
Energia, correu, telefonia, transport aeri i ara transpor per ferrocarril, la economia europea es basa en la competència i aquests serveis son els que la UE preten introduir-hi la liberalització per estimular la competència i la optimització dels serveis.
Aquestes liberalitzacions com ja he dit fa que empreses i ciutadans puguin tenir dret de competència i d'elecció, és una manera d'estimular el mercat i per exemple fer, que si RENFE no ho fa bé se li treu la llicència i ACCIONA, FGC o la empresa que millor pugui oferir aquell servei que ho fagi.
A la telefonia amb el fi de monopoli de Telefònica, al Transport Aeri Iberia, a missatgeria Correus... Aquestes liberalitzacions són drets dels ciutadans i a més que porten estabilitat econòmica i es solidaritzen amb la filosofia Europea. (La SNCF tindrà facilitats d'aquesta manera per poder entrar a Espanya i RENFE a entrar a França)
Fa uns anys Espanya va començar el camí cap a aquesta llibertat, amb la segregació dels espais públics d'infrastructures (vies i estacions) ADIF i la que competirà amb altres operadors per explotar el servei, en el context europeu que vivim no es lògic que unes vies siguien de RENFE perque si? si la SNCF vol utilitzarles que? i si jo vull muntar una empresa de transport per que no podria?
Posted: Thursday 25/01/2007 17:18
by Albert
Doncs jo no estic a favor d'aquesta liberalització total i de tots els serveis. Per exemple, a FGC no es pot aplicar aquesta liberalització ja que seria impossible encaixar a dues empreses prestant servei sobre les mateixes vies sense disminuïr l'oferta actual. El mateix ens passaria amb les Rodalies de Renfe: creieu que dues empreses podrien oferir transport a la mateixa línia? Segur que els perjudicats seriem els usuaris. Una altra cosa són els serveis Regionals i els de Llarga Distància ...
Què hem guanyat amb la liberaliztació de les telecomunicacions? Si no vius a una gran ciutat, només reps els serveis de Telefónica o bé dels operadors alternatius a través de Telefónica, amb un preu que no varia massa....
Jo crec que liberalització no és sinònim de millor servei. Cada cas és diferent,la recepta de la liberalització no serveix sempre igual.
Posted: Thursday 25/01/2007 17:44
by George85
Albert wrote:Doncs jo no estic a favor d'aquesta liberalització total i de tots els serveis. Per exemple, a FGC no es pot aplicar aquesta liberalització ja que seria impossible encaixar a dues empreses prestant servei sobre les mateixes vies sense disminuïr l'oferta actual. El mateix ens passaria amb les Rodalies de Renfe: creieu que dues empreses podrien oferir transport a la mateixa línia? Segur que els perjudicats seriem els usuaris. Una altra cosa són els serveis Regionals i els de Llarga Distància ...
Què hem guanyat amb la liberaliztació de les telecomunicacions? Si no vius a una gran ciutat, només reps els serveis de Telefónica o bé dels operadors alternatius a través de Telefónica, amb un preu que no varia massa....
Jo crec que liberalització no és sinònim de millor servei. Cada cas és diferent,la recepta de la liberalització no serveix sempre igual.
Albert,
la liberalització que ha marcat la UE només afecta a lo que s'anomena REd de Interés General (o algo aixi) i que ve a ser la xarxa en ibèric i UIC.
Les xarxes traspassades a les CCAA no els afecta. (no tinc ni idea de com queda lo de la Pobla)
La competència apareixerà en regionals/mitja distància, llarga distància i alta velocitat.
Pel que fa la competència en rodalies funcionarà a base de concursos.
Es treuran a concurs serveis en linies de rodalies i que s'adjudicara a una sola empresa. Esta per veure doncs, si a barcelona es licitarà tota la xarxa de rodalies en bloc o si la dividiran en paquets.
Esta clar que l'única empresa que disposarà del material suficient com per guanyar el concurs serà RENFE, no hi veurem cap diferència a curt termini.
A lo millor, d'aqui a uns anys ( bastants) alguna gran empresa tipus ACCIONA, FCC, CONTINENTAL ja ha tingut temps per preparar-se, aconseguir les peles i comprar trens i davant el nefast servei de Renfe es torna a fer un concurs públic i guanya alguna linia de rodalies
Però a això encara falta mooooolt.
Posted: Thursday 25/01/2007 17:48
by Albert
Al meu parer, és millor adjudicar el servei de tota la xarxa de Rodalies al mateix operador. Una de les raons és que els bitllets han de permetre anar d'un punt a l'altre de la xarxa amb el mateix bitllet. D'altra banda, la capacitat de reacció davant avaries o incidències es redueix molt si l'empresa opera només una línia, de manera que no pot oferir serveis alternatius, desviats ...