Page 3 of 14
Posted: Tuesday 16/10/2007 23:28
by metrobaix
per quan els nous horaris??
Esperaran a ultima hora a penjar els horaris... o be u faran amb temps suficient perque la gent comenci a acostumar-se.
Posted: Wednesday 17/10/2007 19:17
by UT596001
metrobaix wrote:per quan els nous horaris??
Esperaran a ultima hora a penjar els horaris... o be u faran amb temps suficient perque la gent comenci a acostumar-se.
Quan van obrir Martorell-Central i Europa-Fira els horaris els van donar amb 1 o 2 dies d'antel·lació... i els horaris d'agost del "Metro del Vallès" es van començar a repartir el mateix dia que van entrar en vigor.
Posted: Sunday 21/10/2007 2:42
by entfe001
Carai amb FGC...
Per altra banda, no és estrany que a Girona arribin els nous horaris de Renfe quan ja porten tres o quatre dies en vigor.
Posted: Tuesday 23/10/2007 19:57
by liniadelRipollés
És molt probable la suspensió sine die dels nous horaris, atesa la impossibilitat de compatibilitzar-lo amb les maniobres a L'Hospitalet-Av.Carrilet.
A l'Hospitalet s'han tret mampares de vidre i algunes BTS estan bloquejades obertes.
Està per veure si finalment es talla el servei entre Martorell i Olesa aquest cap de setmana, tal i com estava previst inicialment. Sembla que no es tallarà.
A més a més, cal tenir en compte que quatre 213 han quedat captives a Plaça Espanya i no podran sortir més enllà d'Europa-Fira. Aquestes quatre unitats porten el lavabo tancat i els termòmetres interiors modificats, apareix la línia només entre Plaça Espanya i l'Hospitalet, el tram Europa-Fira-Hospitalet com a tram en obres.
La complexitat de les obres fa preveure una llarga temporada de tall.
Posted: Wednesday 24/10/2007 8:34
by Trenscat
liniadelRipollés wrote:És molt probable la suspensió sine die dels nous horaris, atesa la impossibilitat de compatibilitzar-lo amb les maniobres a L'Hospitalet-Av.Carrilet.
A l'Hospitalet s'han tret mampares de vidre i algunes BTS estan bloquejades obertes.
Està per veure si finalment es talla el servei entre Martorell i Olesa aquest cap de setmana, tal i com estava previst inicialment. Sembla que no es tallarà.
A més a més, cal tenir en compte que quatre 213 han quedat captives a Plaça Espanya i no podran sortir més enllà d'Europa-Fira. Aquestes quatre unitats porten el lavabo tancat i els termòmetres interiors modificats, apareix la línia només entre Plaça Espanya i l'Hospitalet, el tram Europa-Fira-Hospitalet com a tram en obres.
La complexitat de les obres fa preveure una llarga temporada de tall.
Per quin motiu es tallava la línia aquest cap de setmana de Martorell a Olesa? Potser era per connectar una nova agulla a Abrera per disposar d'un tram més llarg de doble via a Abrera i poder fer entrades simultànies mentre no es completi la doble via?
Posted: Wednesday 24/10/2007 10:08
by liniadelRipollés
Crec que va per aquí.
Oblida't de metros comarcals i nous horaris.
Trenscat wrote:liniadelRipollés wrote:És molt probable la suspensió sine die dels nous horaris, atesa la impossibilitat de compatibilitzar-lo amb les maniobres a L'Hospitalet-Av.Carrilet.
A l'Hospitalet s'han tret mampares de vidre i algunes BTS estan bloquejades obertes.
Està per veure si finalment es talla el servei entre Martorell i Olesa aquest cap de setmana, tal i com estava previst inicialment. Sembla que no es tallarà.
A més a més, cal tenir en compte que quatre 213 han quedat captives a Plaça Espanya i no podran sortir més enllà d'Europa-Fira. Aquestes quatre unitats porten el lavabo tancat i els termòmetres interiors modificats, apareix la línia només entre Plaça Espanya i l'Hospitalet, el tram Europa-Fira-Hospitalet com a tram en obres.
La complexitat de les obres fa preveure una llarga temporada de tall.
Per quin motiu es tallava la línia aquest cap de setmana de Martorell a Olesa? Potser era per connectar una nova agulla a Abrera per disposar d'un tram més llarg de doble via a Abrera i poder fer entrades simultànies mentre no es completi la doble via?
Posted: Wednesday 24/10/2007 10:43
by liniadelRipollés
Crec que va per aquí.
Oblida't de metros comarcals i nous horaris.
Trenscat wrote:liniadelRipollés wrote:És molt probable la suspensió sine die dels nous horaris, atesa la impossibilitat de compatibilitzar-lo amb les maniobres a L'Hospitalet-Av.Carrilet.
A l'Hospitalet s'han tret mampares de vidre i algunes BTS estan bloquejades obertes.
Està per veure si finalment es talla el servei entre Martorell i Olesa aquest cap de setmana, tal i com estava previst inicialment. Sembla que no es tallarà.
A més a més, cal tenir en compte que quatre 213 han quedat captives a Plaça Espanya i no podran sortir més enllà d'Europa-Fira. Aquestes quatre unitats porten el lavabo tancat i els termòmetres interiors modificats, apareix la línia només entre Plaça Espanya i l'Hospitalet, el tram Europa-Fira-Hospitalet com a tram en obres.
La complexitat de les obres fa preveure una llarga temporada de tall.
Per quin motiu es tallava la línia aquest cap de setmana de Martorell a Olesa? Potser era per connectar una nova agulla a Abrera per disposar d'un tram més llarg de doble via a Abrera i poder fer entrades simultànies mentre no es completi la doble via?
Posted: Wednesday 24/10/2007 20:46
by metrobaix
Aprofito aquest fil per parlar de l'estat d'enpitjorament mooolt agreujat darrerament.
Fa un temps veig al diposit de M-Enllaç, dos cotxes d'una unitat 213, crec q es la Piera, falta un cotxe de cabina. El tenen obert, a la intempèrie, porta molt temps així. Un temps es va veure com cremat per dins... amb el sostre caigut, sense seients,... ara el cotxe de cabina ja no hi és...
A més, han estat grafitejats, i pel que observat... encara no els han netejat.
Aquest matí la 213.18, fent un servei S diria, passant per Martorell Central , he pogut veure que circulava amb un parell de grafitis en el tester costat Barcelona. A més estan com oxidades en la part superior, la pintura sembla q ha caigut...
No sé. La meva percepció es que ultimament FGC ha baixat el nivell de qualitat i es nota un servei mes degradat, amb retards considerables i q es van acumulant...
I no em refereixo pas al incidents que han passat i q poc tenen q veure amb el funcionament de la empresa.
Posted: Wednesday 24/10/2007 21:27
by Brill_13
metrobaix wrote:Aprofito aquest fil per parlar de l'estat d'enpitjorament mooolt agreujat darrerament.
Fa un temps veig al diposit de M-Enllaç, dos cotxes d'una unitat 213, crec q es la Piera, falta un cotxe de cabina. El tenen obert, a la intempèrie, porta molt temps així. Un temps es va veure com cremat per dins... amb el sostre caigut, sense seients,... ara el cotxe de cabina ja no hi és...
A més, han estat grafitejats, i pel que observat... encara no els han netejat.
Aquest matí la 213.18, fent un servei S diria, passant per Martorell Central , he pogut veure que circulava amb un parell de grafitis en el tester costat Barcelona. A més estan com oxidades en la part superior, la pintura sembla q ha caigut...
No sé. La meva percepció es que ultimament FGC ha baixat el nivell de qualitat i es nota un servei mes degradat, amb retards considerables i q es van acumulant...
I no em refereixo pas al incidents que han passat i q poc tenen q veure amb el funcionament de la empresa.
Pregunta-li al senyor Nadal sobre la seva política de fer més amb menys diners.
Posted: Thursday 25/10/2007 0:24
by wefer
metrobaix wrote:Aquest matí la 213.18, fent un servei S diria, passant per Martorell Central , he pogut veure que circulava amb un parell de grafitis en el tester costat Barcelona. A més estan com oxidades en la part superior, la pintura sembla q ha caigut...
No sé. La meva percepció es que ultimament FGC ha baixat el nivell de qualitat i es nota un servei mes degradat, amb retards considerables i q es van acumulant...
Algú pot estar-hi no d'acord... però jo tinc molt clar quan va començar a empitjorar el servei de FGC, de forma molt lenta i gradual però apreciaable (sobretot en neteja): pocs mesos després de que pugés al govern el primer tripartit.
Potser va ser casualitat... però com a mínim força curiós.
Per cert, que ningú pensi que recolzo incondicionalment els que hi havia abans (aquells que no van fer res de metro durant anys), però al cèsar el que és del cèsar.
Posted: Thursday 25/10/2007 7:01
by josep_serre
La gent teniu molt poca memòria i és fals dir que FGC ha empitjorat el servei des del tripartit.
Ja a la darrera legislatura amb govern de CiU es va produir una lenta degradació de la qualitat del servei en sentit global, que és la mateixa que s'ha seguit produint després, de tota manera jo segueixo veient FGC amb un estàndard de qualitat alt, i més comparant-ho amb altres coses que tenim per aquí.
I pel que fa als retards que hi ha, amb la infrastructura que hi ha no es poden fer massa miracles.
wefer wrote:metrobaix wrote:Aquest matí la 213.18, fent un servei S diria, passant per Martorell Central , he pogut veure que circulava amb un parell de grafitis en el tester costat Barcelona. A més estan com oxidades en la part superior, la pintura sembla q ha caigut...
No sé. La meva percepció es que ultimament FGC ha baixat el nivell de qualitat i es nota un servei mes degradat, amb retards considerables i q es van acumulant...
Algú pot estar-hi no d'acord... però jo tinc molt clar quan va començar a empitjorar el servei de FGC, de forma molt lenta i gradual però apreciaable (sobretot en neteja): pocs mesos després de que pugés al govern el primer tripartit.
Potser va ser casualitat... però com a mínim força curiós.
Per cert, que ningú pensi que recolzo incondicionalment els que hi havia abans (aquells que no van fer res de metro durant anys), però al cèsar el que és del cèsar.
Posted: Thursday 25/10/2007 9:49
by wefer
josep_serre wrote: és fals dir que FGC ha empitjorat el servei des del tripartit.
Agafava diverses vegades cada dia els FGC en aquella època. Per tant, sé del que parlo en aquest cas i fals no ho és. Curiosament a més, no sóc l'únic que ho diu.
josep_serre wrote:La gent teniu molt poca memòria
Evidentment, com que tots som "gent", tots podem tenir poca memòria
Posted: Thursday 25/10/2007 16:21
by metrobaix
Estic totalment d'acord amb el wefer... ença van arribar al poder... van tenir altres prioritats.
Tot i que s'ha apostat per els desdoblaments i les reformes d'estacions, el dia a dia et fa veure un minvament en la qualitat del servei.
Posted: Thursday 25/10/2007 16:46
by liniadelRipollés
La decadència va començar quan el Sr. Llevat va deixar FGC.
Pocs casos hi ha de directors amb la suma de capacitat i passió per la feina, amb l'afegitó prou important, d'amic del ferrocarril.
També cal dir que la incorporació de la línia de La Pobla de Segur va perjudicar el manteniment a la xarxa metropolitana.
En qualsevol cas, FGC continua sent la millor, però ha d'anar en compte en no transformar-se en un rodalies. Per evitar això, formació i implicació de la gent en l'aspecte "més ferroviari" manteniment preventiu, neteja de vies, subcontractacions d'empreses de seguretat amb gent responsable.
Posted: Thursday 25/10/2007 21:31
by josep_serre
Anem a veure perquè jo et puc dir i sí que sé de què parlo que no és certa la teva afirmació.
En primer lloc l'efecte d'una cosa no sol començar a la seva causa sinó que la primera cosa té sempre un retard respecte de la segona.
Si es decideix netejar una estació un cop cada dia i fins ara es feia dos cops cada dia, probablement no notaràs l'efecte la primera setmana, però més tard o més d'hora l'acabaràs notant.
Per tant la pèrdua de qualitat de FGC que hi ha hagut des de que governa el tripartit és la continuació d'una situació que era anterior.
Deixant de banda la política, que dintre de tot FGC sempre ha estat una empresa gestionada de forma bastant independent, tot i que també és cert que aquesta independència és cada cop menor cal tenir en compte moltes coses que han canviat en els darrers temps.
Darrera legislatura amb govern de CiU:
Es desencallen alguns temes històrics relacionats amb la construcció de noves infrastructures, es construeix el Cremallera de Montserrat i s'aprova construir la prologació a Terrassa, amb anterioristat l'empresa era totalment contrària a ampliar la xarxa, les actuacions s'havien centrat exageradament, en donar una imatge moderna i de qualitat que en molts casos ocultava els pocs recursos o la precarietat d'alguns aspectes del servei, actualment això no és necessari.
És en els darrers mesos d'aquesta legislatura que s'aprova també els metros comarcals del Bages i de l'Anoia, una decisió al meu entendre molt qüestionable perquè sembla poc justificable amb el potencial que pugui tenir el servei, de fet jo no he vist i si algú ho té que m'ho presenti, les espectatives d'increment de viatgers que pugui suposar aquesta actuació.
Un aspecte que és important és l'entrada de FGC en el sistema d'integració tarifària, a part dels efectes beneficiosos per l'usuari per l'empresa suposa una disminució de la percepció per viatger i km, la qual cosa es tradueix amb una minva d'ingressos que es compensa amb l'increment de viatgers, però alhora obliga a realitzar determinats retalls pressupostaris.
Govern tripartit i d'entesa:
A part evidentment de la càrrega que suposa la gestió de la línia de La Pobla de Segur que es segueix fent a càrrec de Renfe i d'Adif, altres coses han canviat:
Es decideix crear nous tràfics de mercaderies, transport d'automòbils de SEAT, cal tenir present que mentre va existir l'anterior govern, l'empresa mai va mostrar cap interès en tenir cap tràfic de mercaderies que no fos aquell que ja estava consolidat.
També s'ha de considerar que metre governava CiU en pocs casos es van tenir simultàniament diversos trams en obres que afectessin el servei, mentre que amb el tripartit sí, per acabar-les abans, mentre que amb el govern anterior inaugurant tram a tram les obres s'endarrerien molt més, i que gran part de l'empitjorament del servei l'han causat unes obres per aconseguir millorar-lo a mig termini.
Obres del túnel del Roc del Dui, també s'han iniciat en aquest període.
Per tant és bastant més complicat que afirmar que "ha empitjorat des de tal moment", i tampoc és correcte enlluernar-se per la gestió de l'empresa en un altre moment que també va tenir molts errors, doncs a cada moment es gestiona amb les prioritats que convenen, i la gent sol tenir molt poca memòria i recordar només algunes coses, normalment les més positives i tampoc és correcte parlar tan negativament de la gestió actual de FGC.
Posted: Thursday 25/10/2007 22:15
by liniadelRipollés
Estem parlant bàsicament del mateix. Sé perfectament quan va començar la decadència d'FGC a les línies metropolitanes, una mica després de la implantació del metro del Vallès. Ara bé, actualment va molt a la baixa i això no és a causa de les obres. De fet, crec que una volta per la línia Llobregat-Anoia amb els ulls oberts ho diu tot: senyals migtapats per la vegetació, guardes poc simpàtics, senyalètica vella i mal mantinguda...
El metro comarcal, de moment suspès, crec que tindrà èxit almenys a l'Anoia si bé el millor seria fer-los arribar a Barcelona. La decisió de suprimir les UT211 i no comprar més trens pot tenir a veure amb aquest servei parcial tipus R50 i R60.
La idea d'altres mercaderies ja pertany clarissimament a època CiU (ells parlaven de ciment des de Quatre Camins i d'observar els llocs on eren el transportatista potencial com SEAT) i en qualsevol cas és curiosa la implicació d'en Llevat actualment en aquest transport.
Posted: Friday 26/10/2007 13:23
by Trenscat
Diari d'Igualada wrote:
La Coordinadora pro Soterrament demana
als caps de FGC que experimentin el viatge
■
REDACCIÓ/Igualada
La Coordinadora pro Soterrament
informa que ja són vora
8500 persones les que han signat
demanant el soterrament del pas
a nivell i les vies fèrries al seu pas
per Igualada i Vilanova del Camí.
Recorda que tots els partits polítics
de l’Ajuntament d’Igualada
pensen que és la millor solució, i
han defensat l’obra aprovant una
moció en ple municipal.Tots els
partits polítics de Vilanova del
Camí també recolzen la idea, i
també han presentat una moció
per reclamar el soterrament immediat.
La Coordinadora es pregunta:
«Si tot això és així, perquè desde la
Generalitat segueixen insistint en
el Tren-Tram? Només faltaven les
declaracions del Sr. Teo Romero,
que si be totalment legítimes per el
seu Ajuntament, obren una nova
opció a les moltes ja existents».
Segons la coordinadora,
«la polèmica
segueix oberta, el temps
passa, i molt aviat arribaran trens
cada 20 minuts a la ciutat d’Igualada,
sense que ningú hagi posat
solució al pas a nivell i les sis baixades
de barrera a l’hora. Els veïns
afectats ja fa anys que criden i ara
és difícil posar remei al problema.
Tothom i diu la seva, i cada proposta
és més bèstia que d’anterior».
Segons la Coordinadora,
«si
amb aquestes signatures, no aconsegueixen
que els escoltin, «haurem
de donar la raó a aquells que
no voler ni acostar-se a les urnes,
perquè, diuen, hi hagi qui hagi al
poder, sempre acaba fent el què vol
sense escoltar la veu, ni les necessitats
reals del pobl.. Això és juntament
el que s’està fent desde Ferrocarrils
de la Generalitat».
Igualada i comarca, segons
l’ens, necessita un tren ràpid a
Barcelona,un tren amb un recorregut
que no posi en perill els habitants
ni ocasioni molèsties innecessàries.
«Un tren modern, del
s.XXI, que no necessiti passos a
nivell amb barrera en tot el seu
traçat, que son tercermundistes. Si
per aconseguir això hem de canviar
de idea, que vingui qui hagi de
venir i en parlarem».
Proposa a qui pren les decisions
que agafi el tren a Plaça Espanya,
rellotge en mà, i gaudeixi
del viatge fins a Igualada
«tot
pensant què deu ser haver d’utilitzar
aquest medi de transport diàriament,
per anar a treballar o estudiar
per exemple»
.Quan hagi passat
pas a nivell,
«que baixi del
comboi i ens demostri aquí, a casa
nostra, i davant de l’estació de ferrocarrils
actual, que el que ells volen
fer és millor del que nosaltres
proposem».
■
SOTERRAR LA VIA O
SOTERRAR EL CARRER ?
Observo que assolir una major
freqüència de pas en una línia de
trens històricament menystinguda,
precisament pel problema d’intervals
entre servei i servei en el seu
recorregut entre Martorell i Igualada,
aixeca, en aquesta darrera
plaça, més que joia, enuig.
Em torna a venir al cap l’ocasió
perduda que en el seu moment
hauria comportat el soterrament
de la línia ferroviària, que per sota
del passeig Verdaguer tindríem ara
fins a l’anomenada Estació Vella, i
que aquesta vila –excarrer de Barcelona–
va desaprofitar veient –de
manera ignorant i sense previsió
de futur– en el pas del tren pel mig
de la ciutat una nosa més que no
pas una opció de continuïtat i connexió
més enllà del propi món conegut.
Potser n’era el mateix
menyspreu, el de pensar en fer-la
tancar o que quedés com la darrera
línia per electrificar en terres del
Principat.
Ara un col·lectiu de ciutadans,
malpensant un servidor, dels que
majoritàriament no deuen utilitzar
el transport públic i potser partidaris
de les voreres petites i les carreteres
ben amples i poc regirades, o
simplement benpensant, dels que
volem arribar a casa aviat i amb el
mínim d’entrebancs possibles, demanen
que se soterri la via, ja que
l’increment de circulació del, no
ens enganyem, encara embrionari
metro de l’Anoia comportarà problemes
amb l’encreuament en un
tram de carrer on fins ara els automòbils
s’aturen dues vegades cada
seixanta minuts. Algú ha comptat
quants cops l’hora ens pot fer frenar
i parar un típic semàfor que reguli
un encreuament normal? I no
per això recollim signatures, oi ?
És evident que arreu en tota cruïlla
s’ha de fer compatible, d’una
manera o altra, l’ús de l’espai públic
de forma alternativa i proporcional
entre els diferents vehicles i
la direcció que aquests porten o
prenen.
El que sobta, tot i que m’imagino
el motiu pel que deia més
amunt, és que la reclamació en la
fluïdesa circulatòria vagi adreçada
només sobre el circuit del futur metro,
un mitjà de transport social no
individual,compartit i obert a totes
les classes socials que, d’altra banda
i sortosament, des de fora d’Igualada
hi continuen –continuem–
apostant com la millor alternativa
a una mobilitat insostenible i poc
respectuosa amb el medi ambient,
com és l’automòbil privat.
Per què,doncs,en comptes de demanar
soterrar la via no es demana
soterrar el carrer, que ves per on té
més demanda d’ús (volum de pas) i
seria un fet que col·lateralment salvaria
l’inconvenient de transitar a
tocar el centre escolar ubicat prop
de la intersecció problemàtica?
Mentre pensem, però, què soterrem
o no, ens haurem d’espavilar
solets,com ja fem per no passar per
davant del nou hospital comarcal.
Evitar les penalitats i entrebancs
en la circulació és una qüestió de
canvi d’hàbits i particularment de
dignitat personal.
És de confiar, però, que l’administració
local (Ajuntament d’Igualada)
promourà alternatives a
la queixa plantejada i reconduirà la
circulació per darrere l’estació i
per allà on vegi més factible. Per
fer-ho possible, només cal mirar la
ciutat des de dalt, i no vull dir amb
helicòpter: n’hi ha prou amb una
taula,un plànol i sobretot el consell
dels bons tècnics, encara que
aquests vinguin de fora i ens demanin
cartes més extenses que les de
la pròpia ciutat. La visió objectiva
promet.Ja se sap:els bons jugadors
veuen (interpreten,intueixen) més
enllà del seu propi nas.
Mentrestant, els altres soferts i
pacients usuaris que es mouen per
la força de la sang i no per la del petroli
callen la seva alegria amb la
millora qualitativa que s’acosta i
que esperen amb candeletes. Saben
com ningú que no hi ha millor
apropament en el temps amb
allà
baix
–la ciutat comtal–, amb Piera,
SanTesteve
, Martorell i Igualada
que no haver de pensar a quina hora
surt o arriba el tren a la seva estació.
Aquest deien –diem–:velocitat?
No, gràcies.Major servei? Sí, si
us plau.
Per això el futur del nostre
metro,
sigui per escurçar la distància entre
caps sense
moure les poblacions de
lloc o sigui per arribar més lluny,
passa per soterrar el tren on calgui
–no on es vulgui–,desdoblar i allargar
via, ampliar horaris i, òbviament,
si a mateix preu mateix servei,
aconseguir que els avui promesos
vint minuts passin un dia com a
mínim a vuit. Via, estacions i vagons
ja hi són.
Fa falta, però, l’important:
que el passatge pugi més al
tren i menys al cotxe.
Manel Ramoneda i Coch
La Pobla de Claramunt
Sort de la segona part de la cosa perquè si no era per posar-se dels nervis la part primera!!
Xerrameca d'ignorant
Posted: Friday 26/10/2007 15:45
by Guigui
Algun analfabet funcional wrote:Un tren modern, del s.XXI, que no necessiti passos a nivell amb barrera en tot el seu traçat, que son tercermundistes.
Per què garla més qui menys idea en té? No sabia que Suïssa, Àustria, Alemanya, Holanda, etc. fossin el tercer món.
Posted: Wednesday 07/11/2007 20:31
by Trenscat
Una altra perla directament des d'Igualada... Jo directament demanaria que el tren s'acabés a Vilanova del Camí ja posats perquè en vistes del plan... Llegiu, llegiu
Regió 7 wrote:L´Ajuntament d´Igualada estudiarà la viabilitat de traslladar l´estació dels FGC com a alternativa al soterrament
L'Ajuntament d'Igualada ha avançat que té la intenció d'encarregar un estudi per valorar la viabilitat de traslladar l'estació dels FGC d'Igualada en un altre punt de la ciutat per evitar que el pas de nivell del tren divideixi el barri del Sant Crist, aconseguint allunyar el pas de nivell d'un centre escolar i eludint els constants talls de l'Avinguda Montserrat cada vegada que passa un tren, que col·lapsen el carrer a les hores punta. ACN D'aquesta manera, l'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, ha reconegut que, des del govern municipal, no es veu amb mals ulls buscar alternatives al soterrament que, en un àmbit assumible per a la ciutat, resolgués el problema.
L'alcalde d'Igualada, Jordi Aymamí, ha recordat però que l'aposta del govern municipal és la de soterrar la via del tren per l'entrada a la ciutat, de tal manera que s'asseguri el compliment de la seguretat per als ciutadans i els vehicles. Tot i així, Aymamí ha afirmat que 'no descarten la recerca d'alternatives coherents amb aquests principis i, per tant, si s'opta per la reubicació de l'estació a l'antiga piscina del Requesens, el govern municipal ho veuria amb bons ulls'. Tot i això, Aymamí ja ha avançat que és una decisió que s'hauria de valorar al ple municipal amb la resta de forces polítiques.
En cas que es complís aquest propòsit, Aymamí ha constatat que aquest fet suposaria retornar a Igualada la zona de l'estació de trens, que es podria convertir en una zona verda o en un espai per millorar la capacitat de mobilitat de la ciutat.
Millores al pas a nivell
El pròxim diumenge 18 de novembre, aprofitant la davallada de la freqüència de trens com a conseqüència de l'horari de cap de setmana, es procedirà a reasfaltar de nou el pas de nivell de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat al seu pas per Igualada. La mateixa operació servirà per millorar la senyalització i els panells informatius que té el pas de nivell.
Així mateix, s'habilitarà uns plafons informatius i una senyalització per garantir la seguretat tant per a vehicles com per a vianants. La operació suposarà el tancament l'avinguda Montserrat el dissabte a la nit i fins el dilluns.
Aquesta reforma estava prevista per poder fer front a l'increment de freqüència de combois en aquesta línia, que ara és d'un tren en cada direcció cada hora i que aviat augmentarà fins a tres. L'alcalde d'Igualada, a més, ha informat que s'està negociant amb el Departament de Política Territorial i amb els FGC que algun d'aquests trens que surtin d'Igualada pugui ser semidirecte fins a Barcelona.
Estupidesa
Posted: Wednesday 07/11/2007 22:08
by JaMiRo!
Estupidesa en estat pur.
No són capaços de veure que amb un bon arranjament de la via, amb la creació de passos soterrats/elevats per a vianants i amb una gestió correcta de la circulació dels automòbils desviant-los cap a altres carrers ja n'hi hauria prou i no ens gastariem tants diners?.
Per cert, quina gràcia això de "complir amb la seguretat de ciutadans i vehicles"...Ara resulta que cal protegir el vehicle privat...D'altra banda, els responsables polítics locals tampoc s'amaguen quan diuen que si l'obra es fa amb l'espai alliberat "es podria fer una zona verda o bé un espai per millorar la capacitat de mobilitat de la ciutat", és a dir, que o es fa una zona ajardinada amb arbres -perfecte- o bé hi foten un vial per a automòbils, que és molt més segur per als escolars de la zona. Està clar.
Quin fàstic.