Page 3 of 4

Posted: Friday 19/10/2007 21:01
by orique
Alfredo_21 wrote:No entiendo ahora estos mensajes en contra de la ley, hasta que no ha salido el estudio del RACC nadie ha piado ni una mosca. Leches, si ya se veía ilógico desde un primer momento. Llevo yo batallando ya desde hace tiempo con esto, y en teoría yo estaba equivocadísimo. Y eso era el summun.
Si no se ha dado nunca ni un santo dato, simplemente reduce la contaminación y fuera, y aumeta la capacidad de la vía en cuestión.
Des d'un primer moment a mí no m'ha semblat bé aquesta mesura. PERO, una cosa molt diferent és saltar-se a la torera una norma establerta. Si al final s'ha d'anar a 80, doncs s'anirà a 80.

Posted: Saturday 20/10/2007 22:25
by Alfredo_21
Viendo la aceptación social que ha tenido (foros de périodicos, foros de motor, revistas sector especializado...)me parece que lo único que hubiera hecho eso es aumentar exponencialmente las ventas de sistemas de localización de radares. Aunque bueno, basta con echar un vistazo a la web de la Generalitat ya que ahí los dicen todos.
Por lo que he podido ver, se llamaba más a la desobidiencia que otra cosa, y como ya ha dijo el RACC en su día, si muy pocos conductoresya respetan el límite de velocidad a 120 que se preocupen primero de que lo respeten y despues si se considera necesario bajar la velocidad que se baje.
Me parece muy bien que se tengan que respetar las leyes(de hechoe s lo que hay que hacer), pero a mi que por un cálculo aritmético bien sencillo resulta que en vez de un 3% de contaminación salga un 12% en fín, a mi me parece que eso no es un error, si no las ganas de imponer una ley porque sí. Por eso no merece credibilidad ni respeto de ninguna de las maneras.

Posted: Thursday 08/11/2007 11:13
by Danzig
"Els estudis teòrics referents a la relació entre la velocitat i la capacitat d’una via de comunicació ens indiquen que en una autopista, la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via. Quan la intensitat de circulació és molt elevada i propera a la capacitat màxima de la via, és aconsellable una reducció de la velocitat de circulació amb la finalitat d’augmentar-ne la capacitat i evitar-ne la congestió. Concretament, segons el Highway Capacity Manual editat pel Transportation Research Board dels Estats Units, estableix a partir de dades estadístiques la següent relació entre velocitat de circulació i capacitat horària d’un carril:

Code: Select all

Velocitat (km/h) | Vehicles/carril/hora
-------------------------------------
112,60 			1.300
104,60 			1.450
96,50  			1.600
88,50  			1.750
Per tant, i amb la intenció de millorar la capacitat en períodes de temps on es prevegi una gran intensitat de circulació sembla aconsellable introduir restriccions a la velocitat. Cal recordar a més, que la reducció de velocitat màxima de circulació s’ha demostrat eficaç a l’hora de reduir el nombre d’accidents en vies amb una alta densitat de circulació (Rondes de Barcelona, any 2000) i d’uniformitzar la velocitat de circulació en els diferents trams de les autopistes, fets que ajuden a la millora de
la fluïdesa del trànsit."

http://www.eic.cat/noticies/notas/Estud ... 022005.pdf

Posted: Thursday 08/11/2007 14:33
by wefer
Danzig wrote:la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via.
És que com ja vaig dir fa temps, a mi em sembla que aquesta mesura presa amb l'excusa de la ecologia i els accidents, l'únic que amaga és una manera de posar més cotxes al mateix lloc i estalviar-se així inversions en transport públic i carreteres.
Molt simplificat, però jo crec que ve a ser això :(

Re

Posted: Thursday 08/11/2007 18:06
by Santfeliuenc
Hola,
wefer wrote:
Danzig wrote:la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via.
És que com ja vaig dir fa temps, a mi em sembla que aquesta mesura presa amb l'excusa de la ecologia i els accidents, l'únic que amaga és una manera de posar més cotxes al mateix lloc i estalviar-se així inversions en transport públic i carreteres.
Molt simplificat, però jo crec que ve a ser això :(
Y además de eso es una medida recaudatoria, ya que fomentando el aumento del parque automovilístico lo que se crea es dependencia: más necesidad de gasolina grabada con un montón de impuestos que luego no revierten en el transporte, implica más dinero a los peajes e implica más dinero a recaudar en multas. Afán recaudatorio.

Saludos,
Sergio

El que toca

Posted: Thursday 08/11/2007 23:39
by JaMiRo!
Danzig wrote:"Els estudis teòrics referents a la relació entre la velocitat i la capacitat d’una via de comunicació ens indiquen que en una autopista, la reducció de la velocitat de circulació afavoreix un augment de la capacitat de la via. Quan la intensitat de circulació és molt elevada i propera a la capacitat màxima de la via, és aconsellable una reducció de la velocitat de circulació amb la finalitat d’augmentar-ne la capacitat i evitar-ne la congestió. Concretament, segons el Highway Capacity Manual editat pel Transportation Research Board dels Estats Units, estableix a partir de dades estadístiques la següent relació entre velocitat de circulació i capacitat horària d’un carril:

Code: Select all

Velocitat (km/h) | Vehicles/carril/hora
-------------------------------------
112,60 			1.300
104,60 			1.450
96,50  			1.600
88,50  			1.750
Per tant, i amb la intenció de millorar la capacitat en períodes de temps on es prevegi una gran intensitat de circulació sembla aconsellable introduir restriccions a la velocitat. Cal recordar a més, que la reducció de velocitat màxima de circulació s’ha demostrat eficaç a l’hora de reduir el nombre d’accidents en vies amb una alta densitat de circulació (Rondes de Barcelona, any 2000) i d’uniformitzar la velocitat de circulació en els diferents trams de les autopistes, fets que ajuden a la millora de
la fluïdesa del trànsit."

http://www.eic.cat/noticies/notas/Estud ... 022005.pdf
:D

Posted: Friday 09/11/2007 0:26
by orique
Límits de velocitat dinàmics ja!

Posted: Saturday 10/11/2007 14:01
by megapauer
orique wrote:Límits de velocitat dinàmics ja!
+1

Puc entendre un dilluns al matí que hi hagi aquesta necessitat, però un diumenge al matí, per exemple, a la B-23... O un dia de diari al migdia la mateixa carretera direcció Martorell... No hi ha ni cristo.

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Tuesday 08/01/2008 1:45
by FGC
Sembla que aquesta mesura estigui pensada per als qui van de passeig, bé, per als fitipaldis que vagin a160 entran per diagonal, bé també, peró algú ha pensat en els profesionals del transport? Potser si, i en els profesionals no reconeguts com a tals? (missatgers) ja us ho puc assegurar, ni deu.
No sabeu el volum d'entregues de les que es capaç d'haver de combinar i transportar una sola persona, si ja anava justet abans, imagineu-vo's a 80km/h, inviable directament, o dit d'una altra manera, a la piiiip l'economia d'aquelles families que vivien d'aquesta feina. Tot i que proposo que ja que ens volen fer la vida impossible, proposem informacions i sistemes ( sempre legals ) per a que es fagin aguantar una estoneta, començo: actualitzar radars als navegadors tom tom, llista de carreteres sense radars, evitar peatges, aparcar o gratis o en aparcaments privats ( mai un duro a l'ajuntament ), portar sempre una càmera defotos al cotxe i com un cotxe de qualsevol cos policial o similar es salti un semàfor......clik!!! i al diari !!! de pet.
Apa podeu anar posant i aplicant idees!!

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Tuesday 08/01/2008 8:17
by Estrella_de_Galicia
FGC wrote:....portar sempre una càmera defotos al cotxe i com un cotxe de qualsevol cos policial o similar es salti un semàfor......clik!!! i al diari !!! de pet.
Apa podeu anar posant i aplicant idees!!
Molt bona idea

Añado una cosa:
Mi coche consume menos a 90-100 kms/h que a ¡80! 2 litros de diferencia!! y despues dicen que a 80 consumen menos....

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Tuesday 08/01/2008 20:19
by 252-071
FGC wrote:[..]i en els profesionals no reconeguts com a tals? (missatgers) ja us ho puc assegurar, ni deu.
+1

El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.

El que s'hauria de fer son els limits variables segons les condicions climatologiques.Així,si plou es limita a 100,en hivern,a 130 i a l'estiu limit de velocitat lliure per el carril esquerra,tal i com passa a Alemanya.

Ah no,que en Pere Navarro te que recaptar diners per ves a saber que i ell podent saltarse els limits de velocitat amb el cotxe oficial.

Si les carreteres estiguesin en millor estat,s'evitarien moltissims accidents de transit.Tant de moto(guardarrails en condicions)com de cotxe(carreteres en millor estat i amb asfalt reciclat de goma i resistent als camions.

Salutacions

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Wednesday 09/01/2008 18:08
by neroon
Compte, que veig alguns missatges que freguen amb la demagògia...

Enlloc de pensar en el pobres missatgers que no podran complir amb la seva feina (autèntics assasins al volant, en alguns casos) perquè no criminalitzem i perseguim als responsables de les empreses que els hi obliguem a conduir de manera endimoniada?

Allò de assasins al volant no és pas collita propia, és l'opinió del cap de trànsit dels Mossos d'Esquadra, que cada X temps organitzen controls per tal d'aturar aquestes pràctiques vials.

Respecte a les dades, Jo tambè en puc oferir (de fet tres):

El meu cotxe, a 80 Km/h (2100 rpm) en quarta velocitat gasta menys que a 120 (2400 rpm) en cinquena. el cotxe de la neroona, pot mantenir perfectament 80 en cinquena (el motor no pateix, 2400 rpm) i per tant gasta molt menys que a 120 amb la mateixa marxa (+ de 3000 rpm). un altre cas és el Land Rover en el qual tot el que sigui viatjar per sobre de 80-90 km/h és una ruina. Penseu que parlo de tres conceptes de vehicle molt diferents (un turbo diesel d'injecció directa, un petit utilitari de benzina i un tot terreny de "la vieja escuela") i en tots tres casos parlo de reducció en el consum de combustible i per tant en les emisions.

Tot és molt relatiu, no trobeu?

Salutacions

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Wednesday 09/01/2008 22:40
by wefer
252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Thursday 10/01/2008 20:06
by 252-071
wefer wrote:
252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Thursday 10/01/2008 21:15
by megapauer
252-071 wrote:
wefer wrote:
252-071 wrote:El meu oncle treballa de missatger i li es imposible anar amb aquests limits ja que com ja sabreu,els seus "jefes" li posen(com a qualsevol transportista de fragoneta)una hora fixa per entregar el paquet o paquets i ha d'anar amb l'avisador de radars per poder complir els horaris que li posen.
D'acord, però tal com s'ha dit el problema no és el límit de velocitat, sinó un abús de poder per part dels "jefes". si el límit fos 120, aquests mateixos "jefes" el farien anar a 140. I si fos 140, el farien anar a 180, etc.
Per tant, si cal posar mesures, serà en contra dels jefes, no pas abolir el límit de velocitat per aquesta qüestió.
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions
I amb tots els meus respectes, això és excusa??

Si el teu jefe et diu que agafis una pistola i vagis a tornar-li algo a un altre, ho faries? Doncs anar conduint com he vist que ho fan bastants transportistes de serveis urgents no és tan llunyà, perquè no sols van així sense trànsit.

Estrany

Posted: Friday 11/01/2008 16:20
by JaMiRo!
neroon wrote:El meu cotxe, a 80 Km/h (2100 rpm) en quarta velocitat gasta menys que a 120 (2400 rpm) en cinquena.
No t'aguanta en 5a a 80 km/h?

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Friday 11/01/2008 18:48
by 252-071
megapauer wrote:
252-071 wrote:
wefer wrote:
Aqui et dono la rao ;)

Salutacions
I amb tots els meus respectes, això és excusa??

Si el teu jefe et diu que agafis una pistola i vagis a tornar-li algo a un altre, ho faries? Doncs anar conduint com he vist que ho fan bastants transportistes de serveis urgents no és tan llunyà, perquè no sols van així sense trànsit.
A veure, jo no nego que hi hagin transportistes que vagin fent el cabra per la autopista pero no per aixó s'han de ficar a tots els transportistes en el mateix sac.Són gent que es guanya la vida i no tenen més remei que donarli una mica més.

Ara si,sembla que amb aquestes penes que estàn posant ara els jefes els hi donen un coixí de temps per la entrega si no volen perdre xofers.Aixó ho dic perque ahir vaig parlar amb el meu oncle i els hi han posat menys limits.


Salutacions

Bogeria patronal

Posted: Friday 11/01/2008 21:28
by Guigui
252-071 wrote:A veure, jo no nego que hi hagin transportistes que vagin fent el cabra per la autopista pero no per aixó s'han de ficar a tots els transportistes en el mateix sac.Són gent que es guanya la vida i no tenen més remei que donarli una mica més.

Ara si,sembla que amb aquestes penes que estàn posant ara els jefes els hi donen un coixí de temps per la entrega si no volen perdre xofers.Aixó ho dic perque ahir vaig parlar amb el meu oncle i els hi han posat menys limits.
Lògic. Si els conductors, en un arrebat de sensatesa, es planten col·lectivament davant aquesta salvatjada, els patrons decimonònics no tindran més remei que entrar en raó. Si fos per ells, tot s'hauria de fer bé, per ahir i amb sous sudanesos.

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Saturday 12/01/2008 20:34
by Estrella_de_Galicia
Aqui una foto del vehiclo a 50kms/h por ciudad, no creo que trabajando a menos de 2.000 rpm contamine mucho ¿o si?
Image

Re: Estalvi de combustible a 80 Km/h per autopista

Posted: Sunday 13/01/2008 11:15
by 252-071
Estrella_de_Galicia wrote:Aqui una foto del vehiclo a 50kms/h por ciudad, no creo que trabajando a menos de 2.000 rpm contamine mucho ¿o si?
Image

Todo es según que relación de marchas tenga un coche y el numero de marchas (5,6 o 7(esta acaba de salir por lo que no se sabe aun cuanto va de rpm))y cuando cambies de marcha.


Saludos