Page 3 of 4
Posted: Wednesday 22/07/2009 13:30
by Ecomobisostrans
Jo faria el 24 express, per exemple amb el numero 25, de la següent manera:
Primer de tot li canviaria la parada de O-F al 58: La posaria junt a la del 9, aprofitant la que va deixar lliure el 66. Llavors l'actual parada del 58 se la quedaria el 25. I faria les seguents parades:
·ORIGEN: Pl.Catalunya-parada 24 (enllaç metro L1-L6-L7 FGC i RENFE)
·Pg.Gràcia-Gran Via (enllaç metro L2-L4)
·Pg.Gràcia-Aragó (enllaç metro L3 i RENFE)
·Pg.St.Joan-Provença (enllaç metro L4-L5)
·Escorial-Pl.Joanic (enllaç metro L4)
·Escorial-Legalitat
·Escorial-N.S.Remei
·Camèlies-Ca l'Alegre de Dalt
·a partir d'aqui totes les parades del 24 fins a Ctra.Carmel-Mühlberg
·a partir d'aqui totes les parades del 28 fins al final del C/Gran Vista.
De tornada mes o menys igual:
·Gran Vista (totes les parades del 28)
·Ctra.Carmel/Ramiro de Maeztu (totes les parades del 24)
·Sardenya-Rda.Guinardó
·Pi i Margall-Secretari Coloma
·Pi i Margall-Escorial (enllaç metro L4)
·Pg.St.Joan-Av.Diagonal (enllaç metro L4-L5)
·Pg.Gràcia-Consell de Cent (enllaç metro L3 i RENFE)
·Pg.Gràcia-Gran Via (enllaç metro L2-L4)
·Pl.Catalunya-Pg.Gràcia davant Banc d'Espanya (enllaç metro L1-L6-L7 FGC i RENFE)
·FINAL: Pl.Catalunya-Davant Corte Inglés.
Pl.Catalunya-Pg. de Gràcia
Posted: Wednesday 22/07/2009 22:38
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:·Pl.Catalunya-Pg.Gràcia davant Banc d'Espanya (enllaç metro L1-L6-L7 FGC i RENFE)
Deus voler dir, RNE (Ràdio Nacional d'Espanya, o allò que en queda). En plata, Pg. de Gràcia, 1.
I, per cert, és Pi i
Margall.
Posted: Thursday 23/07/2009 12:50
by Ecomobisostrans
No, jo volia dir a la parada de Pl.Catalunya del 24 direcció Paral·lel, el 55 direcció Montjuic, etc., pero bueno, tambe es podria fer a Pg.Gracia, 1
Lo de Margall ja està editat.
Pg. de Gràcia o Rambla Catalunya
Posted: Thursday 23/07/2009 17:15
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:No, jo volia dir a la parada de Pl.Catalunya del 24 direcció Paral·lel, el 55 direcció Montjuic, etc., pero bueno, tambe es podria fer a Pg.Gracia, 1
Aleshores, vols dir Pl. Catalunya amb Rambla Catalunya. De cara als enllaços amb metro i Renfe, gairebé millor Pg. de Gràcia. L'autobús s'estalviaria un semàfor.
Proposta de reordenació
Posted: Monday 05/10/2009 13:31
by Guigui
Proposta per a reordenar el trànsit d'autobusos al Carmel, especialment amb vistes a la propera inauguració del perllongament de la L5:
- 24 Paral·lel-Gran Vista (on ara acaba el 28)
- 28 Catalunya-Alfons X pel Coll
- Creació d'una línia de bus de barri entre Pl. Sanllehy i la Vall d'Hebron, que cobriria la L3, L5 i L9; podria agafar Dr. Bové i la Font d'en Fargues
Queixes per les aglomeracions de passatgers a la línia 24
Posted: Wednesday 27/04/2011 16:28
by metring
http://www.btvnoticies.cat/2011/04/27/q ... obus/#None
Queixes per les aglomeracions de passatgers a la línia 24 d’autobús
Actualitzat el 27.04.2011 a les 11:14
Aitana Molina / Miquel Rodríguez
La línia 24 de TMB comença l'itinerari a l'avinguda del Paral·lel i finalitza al barri del Carmel. Els autobusos recullen passatgers en zones cèntriques com la plaça de Catalunya, passen pel Parc Güell i també s'aturen a l'Hospital de l'Esperança. Turistes i veïns es veuen obligats a anar com sardines a les hores punta.
Durant l'any 2010 la línia 24 va transportar quatre milions i mig de passatgers, gairebé 400.000 cada mes. Tot i la tendència a la baixa, a les hores punta del migdia l'autobús va ple. Els robatoris a turistes, la manca d'espai i el temps d'espera són les principals queixes dels usuaris.
LÍDIA ARGELÍ, usuària
"Va una mica ple, penso que potser hauria d'haver més servei, sempre va molt ple de turistes i té fama, a mi no m'ha passat mai, però té fama que hi ha lladregots."
MARIA VALERO, usuària
"Cuando llegan al Parc Güell que hay tanto turismo, entonces se llena y ya es imposible cogerlo, la gente se espera a otro."
JUAN MARTÍNEZ, usuari
"El 24 viene a tope, como suben de arriba. En esta parada descarga una cantidad de gente, madre mía."
L'interval de pas és de 7 a 9 minuts, però la dificultat del recorregut per algunes zones del Carmel fa que qualsevol incidència de trànsit o l'aparcament irregular de vehicles pugui afectar a tot el carrusel de la línia.
ESPERANÇA SIERRA, usuària
"Moltes vegades es queden atapeïts allà, venen dos seguits i després s'està vint minuts sense aparèixer cap, però en general, quin remei, perquè l'he d'agafar."
TINA MORAL, usuària
"A veces un cuarto de hora, veinte minutos, no hay quien se lo quite, y hay días que más, sobretodo cuando los niños terminan el colegio quitan servicio y es casi media hora."
Des de Transports Metropolitans de Barcelona s'ha estudiat la manera de millorar la línia i al 2009 va proposar una reestructuració a la zona del Carmel que no va prosperar. Després d'aquest rebuig, TMB ha optat per intentar gestionar amb la màxima eficàcia el recorregut actual.
Re: Queixes per les aglomeracions de passatgers a la línia 2
Posted: Wednesday 27/04/2011 23:40
by pau5321
metring wrote:http://www.btvnoticies.cat/2011/04/27/q ... obus/#None
Queixes per les aglomeracions de passatgers a la línia 24 d’autobús
Actualitzat el 27.04.2011 a les 11:14
Aitana Molina / Miquel Rodríguez
La línia 24 de TMB comença l'itinerari a l'avinguda del Paral·lel i finalitza al barri del Carmel. Els autobusos recullen passatgers en zones cèntriques com la plaça de Catalunya, passen pel Parc Güell i també s'aturen a l'Hospital de l'Esperança. Turistes i veïns es veuen obligats a anar com sardines a les hores punta.
Durant l'any 2010 la línia 24 va transportar quatre milions i mig de passatgers, gairebé 400.000 cada mes. Tot i la tendència a la baixa, a les hores punta del migdia l'autobús va ple. Els robatoris a turistes, la manca d'espai i el temps d'espera són les principals queixes dels usuaris.
LÍDIA ARGELÍ, usuària
"Va una mica ple, penso que potser hauria d'haver més servei, sempre va molt ple de turistes i té fama, a mi no m'ha passat mai, però té fama que hi ha lladregots."
MARIA VALERO, usuària
"Cuando llegan al Parc Güell que hay tanto turismo, entonces se llena y ya es imposible cogerlo, la gente se espera a otro."
JUAN MARTÍNEZ, usuari
"El 24 viene a tope, como suben de arriba. En esta parada descarga una cantidad de gente, madre mía."
L'interval de pas és de 7 a 9 minuts, però la dificultat del recorregut per algunes zones del Carmel fa que qualsevol incidència de trànsit o l'aparcament irregular de vehicles pugui afectar a tot el carrusel de la línia.
ESPERANÇA SIERRA, usuària
"Moltes vegades es queden atapeïts allà, venen dos seguits i després s'està vint minuts sense aparèixer cap, però en general, quin remei, perquè l'he d'agafar."
TINA MORAL, usuària
"A veces un cuarto de hora, veinte minutos, no hay quien se lo quite, y hay días que más, sobretodo cuando los niños terminan el colegio quitan servicio y es casi media hora."
Des de Transports Metropolitans de Barcelona s'ha estudiat la manera de millorar la línia i al 2009 va proposar una reestructuració a la zona del Carmel que no va prosperar. Després d'aquest rebuig, TMB ha optat per intentar gestionar amb la màxima eficàcia el recorregut actual.
Jo crec que es tindria que fer una altra línia Express a part de la 24, com aquesta que vaig dissenyar en el seu dia:
http://propostesdemobilitat.wordpress.c ... sta-bus25/
Re: Invasió de turistes a l'autobús del Carmel
Posted: Thursday 28/04/2011 14:05
by Ismael_BCN
Lo del Carmel no te solució, ja us podeu oblidar de fer propostes que TMB no te cap interes en possar solució i si el problema es el Parc Güell, encara pitjor, perque tindria que haver com a minim una estació de metro i no hi ha molta intenció de ferhi una i també que la frecuencia de pas, fa riure en la 24 i en totes les linies. Si ahi desde el carrer Cartellá fins a Gran de Sant Andreu vaig tenir que baixar caminant perque no hi baixaba cap autobús, es normal aixó en un dimecres a las 6 de la tarda?, jo a la gent que conec de altres indrets de Espanya com Madrid o les illes Canaries, els hi dic que aquesta ciutat no vinguin ni de vacances perque el transport es tercer mundista, encara que es paga com si fos un luxe. I a la minima que pugui aquest any foto el camp de aqui que hi ha millors llocs per viure i que tenen un transport molt millor que en aquesta ciutat i mes economic i tarjeta sense contacte cossa que aqui de aixó no sen parla res.
I un amic de Madrid, de Vallecas, va a estar el any passat aqui a Barcelona i en el mateix dia que va vindre va fotre el camp perque no li va agradar res i jo penso lo mateix.
I què més?
Posted: Thursday 28/04/2011 14:17
by Guigui
Tornar-se'n a Madrid pel transport públic... això m'ho he de creure?
Però tornem al tema del fil.
Problemes al 24
Posted: Friday 01/06/2012 17:54
by Fran-Ikarus
Ahir em vaig trobar el Diario Qué (al bus, precisament). Hi havia un article sobre els problemes de la línia 24, deguts a la quantitat de turistes que van al Parc Güell. No em vaig quedar el diari perquè creia que trobaria l'article a l'edició digital, però no...
Si algú el té encara (el Qué d'ahir), potser el podria recuperar. En essència, s'explicaven els problemes de massificació deguts a la quantitat de turistes que hi van, i d'altres derivats (carteristes, etc.). També deia que el conductor de vegades decideix deixar el passatge a la Pl. Sanllehy, perquè li costa molt continuar endavant.
Es feia esment a la proposta de TMB del 2009 (que trobem referenciada en aquest mateix tema), referent a escurçar la 24 i posar un bus de barri que cobrís la resta del trajecte, i de com els veïns la van rebutjar pels inconvenients que li veien al transbordament.
Re: Problemes al 24
Posted: Friday 01/06/2012 22:31
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Ahir em vaig trobar el Diario Qué (al bus, precisament). Hi havia un article sobre els problemes de la línia 24, deguts a la quantitat de turistes que van al Parc Güell. No em vaig quedar el diari perquè creia que trobaria l'article a l'edició digital, però no...
Si algú el té encara (el Qué d'ahir), potser el podria recuperar. En essència, s'explicaven els problemes de massificació deguts a la quantitat de turistes que hi van, i d'altres derivats (carteristes, etc.). També deia que el conductor de vegades decideix deixar el passatge a la Pl. Sanllehy, perquè li costa molt continuar endavant.
Es feia esment a la proposta de TMB del 2009 (que trobem referenciada en aquest mateix tema), referent a escurçar la 24 i posar un bus de barri que cobrís la resta del trajecte, i de com els veïns la van rebutjar pels inconvenients que li veien al transbordament.
Es que és un inconvenient, si els busos van a petar, que facin una 85 nova, i que sigui circular Sanllehy - Crta. Carmel - Santuari - Pg.Mare de Déu del Coll - Rep. Argentina - Plaça Lesseps - Ronda del Mig (tot i que "lo" de ronda ja va coix).
Línia circular al voltant del Parc Güell
Posted: Friday 01/06/2012 22:51
by Guigui
Doncs no és absolutament cap mala idea. No sols serviria per al propi barri, sinó que facilitaria l'accés dels turistes al Parc Güell des del metro.
Invasió de turistes a la 92 també?
Posted: Friday 01/06/2012 22:54
by Adolescent barceloní
El 92 també ha d'anar a petar, oi? Ja que passa pel Parc Güell, també...
Perquè és la 92, oi? O m'equivoco?
El 92, normal
Posted: Friday 01/06/2012 23:06
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:El 92 també ha d'anar a petar, oi? Ja que passa pel Parc Güell, també...
No. L'explicació és força clara: no passa pel centre.
Re: Línia circular al voltant del Parc Güell
Posted: Saturday 02/06/2012 10:03
by Miquel
Guigui wrote:Doncs no és absolutament cap mala idea. No sols serviria per al propi barri, sinó que facilitaria l'accés dels turistes al Parc Güell des del metro.
La idea és aquesta, el bus apropa a les estacions de Vallcarca i Lesseps, i tampoc queda gaire lluny de l'eix Tibidabo.
Faltaria que Turisme de Barcelona promocionés aquesta línia més la connexió amb Metro, i així alleugerir la 24 sense escapçar-la. Tot i que el que molesta a TB no són els turistes, si no el terminal del 24 a Doctor Bové, on cal fer maniobres per donar la volta. D'aquí a que vulguin posar midis un cop s'enfila la Crta del Carmel.
Re: Invasió de turistes a l'autobús del Carmel
Posted: Monday 02/01/2017 18:16
by Adolescent barceloní
Anys després, el problema amb la línia 24 ha empitjorat.
El conflicte dels busos de barri convertits en busos turístics
Cada cop hi ha més grups de turistes asiàtics que volen conèixer Gaudí, i molts ho han començat a fer amb visites guiades en transport públic, en metro o autobús
http://www.ccma.cat/324/el-conflicte-de ... a/2766198/
Re: Invasió de turistes a l'autobús del Carmel
Posted: Monday 02/01/2017 18:48
by oriolp13
Adolescent barceloní wrote:Anys després, el problema amb la línia 24 ha empitjorat.
El conflicte dels busos de barri convertits en busos turístics
Cada cop hi ha més grups de turistes asiàtics que volen conèixer Gaudí, i molts ho han començat a fer amb visites guiades en transport públic, en metro o autobús
http://www.ccma.cat/324/el-conflicte-de ... a/2766198/
Tot i que puc entendre que sigui una molèstia per els usuàris habituals de la línia, aquests turistes tenen el mateix dret que nosaltres a utilitzar la línia.
Trobaria un fet força preocupant que se'ls prohibís l'entrada al bus. El que ha de fer TMB és, sabent que es dona aquesta situació en determinades línies, reforçar-les.
Un exemple del que aquí s'explica me'l vaig trobar a Kyoto, Japó. És la ciutat amb més temples de tot Japó, n'hi ha moltíssims. Alguns més famosos que d'altres. Hi viuen quasi 1.500.000 habitants (per tant, més o menys igual que Barcelona). Hi ha pròpiament dues línies de metro més algunes línies de ferrocarril suburbà (que fan la funció de metro dins la ciutat), però a la majoria de temples s'hi arriba amb bus. Doncs aquests busos anaven sempre plens, i eren línies normals i corrents.
L'únic que sí que trobo que es podria exigir és a aquests grups que portin un guia que busquin un autocar propi per a fer el transport, doncs al final és una empresa que s'està lucrant fent visites turístiques.
El gabinet de premsa de TMB ha fet bona feina
Posted: Monday 02/01/2017 19:07
by Guigui
Ara resulta que tot el que no és Noxarbus és un bus de barri. El rentat de cervell oficialista està funcionant molt bé entre els periodistes incauts, que semblen una víctima propiciatòria per a escampar notícies manipulades.
Re: El gabinet de premsa de TMB ha fet bona feina
Posted: Monday 02/01/2017 19:37
by oriolp13
Guigui wrote:Ara resulta que tot el que no és Noxarbus és un bus de barri. El rentat de cervell oficialista està funcionant molt bé entre els periodistes incauts, que semblen una víctima propiciatòria per a escampar notícies manipulades.
Més aviat serà que el nivell de periodisme que hi ha al país deixa molt, molt a desitjar.
Corrupció informativa
Posted: Monday 02/01/2017 21:35
by Guigui
Una cosa va amb l'altra. Els poders fàctics s'aprofiten de la ignorància de qui escampa les notícies per a esbombar la seva versió molt particular de les coses.