Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Posted: Wednesday 03/11/2010 15:36
Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
sag470 wrote:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Hola; més que cotxera és una campa. Està en PERE IV (lògic)calisay wrote:sag470 wrote:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
Sí, com diu otto28, és una campa, ja que només en queda el solar (o una part). Això sí, es va conservar part del mur d'entrada, però de l'edifici ja no queda res.calisay wrote:Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
Perdò sempre em passa, que lis dic hibrids a tots, però si, era del d'hidrògen 1085sag470 wrote:EL híbrid?? El otro dia estava el 1085, un dels prototipus Mercedes-Benz Citaro d'hidrogen. No os aconsejo que entreis, aunque sea una campa, tienecamaras de vigilancia.
El Street View es bastante antiguo, ya que salen los Citaros 27's, hará ya 2 años. Más actual es el Maps, ya que salen los 3 Citaros de hidrogeno, supongo que serán de 3 o 4 mesesDr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Dr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Quedaven, ja no estàn, fins fa uns dies vaig veure el 8231 (estava una mica lluny i el vaig veure a traves de la valla), i ja no hi està, i el d'hidrògen igual (ja anava a escriure hibrid )otto28 wrote:Dr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Hola:
Actualment, queda un 87XX i un 83XX o 82XX.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -mobilitatEl polígon industrial barceloní acollirà la primera estació pública d’Espanya dedicada al proveïment d’hidrogen vehicular on s'abastiran els autobusos de pila de combustible, dels quals TMB n' adquirirà 8 pròximament.
S’ha establert destinar una parcel·la del polígon industrial de 5.000 metres quadrats, ubicada al número 45-47 del carrer D, on es construirà una planta de producció, emmagatzematge i càrrega d’hidrogen que utilitzaran els autobusos de TMB d’aquesta tecnologia i potencialment també altres flotes i en general les indústries del polígon així com vehicles de particulars que l’adoptin com a solució energètica alternativa. [...]
En concret seran 8 unitats de 12 metres de longitud, la mida estàndard, que arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022. Els vehicles estaran assignats al CON de la Zona Franca [...] amb un consum estimat de 160 quilos diaris.
El guanyador de la licitació ha estat el fabricant portuguès Caetano Bus, que subministrarà els vuit vehicles el 2021 per un import de 6,4 milions d’euros, IVA inclòs.
Els vuit autobusos adquirits per TMB seran del model H2 City Gold LHD de Caetano, de 12 metres de longitud, i el seu nucli tecnològic serà la pila de combustible, de la firma japonesa Toyota, de 60 quilowatts. La motorització i la part electrònica els aportarà Siemens. El fabricant els estima un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia de 300 quilòmetres. Arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022.
DIria que una bona part de la inversio son fos europeus del pla JIVE 2.wefer wrote: ↑Wednesday 30/09/2020 12:36 6.400.000 € per vuit autobusos. Això són prop de 800.000 € cada autobús, el doble del que costa un híbrid normal. En plena crisi.
Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.
Revisant el fil dels busos d'hidrogen, he vist una errada greu en el preu d'una 213; com podeu dir que una 213 val 60.000 €, sí un cotxe una mica car ja et costa això. Sí un cas seran 6.000.000 € per unitat 213 (3 cotxes). Penseu que la compra de les noves UTE 115, tenen un valor cadascuna de 8.500.000 € (4 cotxes). I perdoneu el "fora de context".Lluita1714 wrote: ↑Tuesday 07/07/2009 14:35Trytasa Baldaquino wrote:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.
I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.
Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.
I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!