Hola! Dos anys després, ha tocat una nova inauguració de la L9/L10. Ja tocava!!
Després de patejar-me les estacions durant la tarda, vull fer unes quantes reflexions del que he vist, que estic convençut que molts dels que heu anat també a veure-les estareu d'acord amb mi.
Anem de principi a final:
L'arribada a les estacions des de la L5:
Tal i com us deia ahir, a la L5 no s'indica enlloc (exceptuant a l'estació de Collblanc) que s'enllaça amb la L10 Sud a Collblanc. Ni als termòmetres de les estacions i trens, ni als plànols... res. Tampoc s'indica a la megafonia de Collblanc el nou enllaç amb la L10 Sud. Un gran error de cara a donar visibilitat a la línia que no m'esperava després de la bona feina amb la L9 Sud (tota la cartelleria i senyalització estava llesta dies abans). Tampoc TMB ni ATM han publicat el nou mapa amb la L10 Sud en funcionament a les webs. Espero que en els propers dies ho vagin arreglant...
Les estacions de Provençana i Ciutat de la Justícia:
Aquestes estacions tenen les andanes al descobert, i es pot apreciar que estan ultra avançades... fins i tot les dues tenen la senyalèctica de l'estació instal·lada. Suposo que faltarà rematar els pous i els accesos, però crec que obrir Ciutat de la Justícia a l'octubre és una bogeria: es pot fer al febrer perfectament, juntament amb Provençana. A veure si van accelerant el ritme.
Foneria:
L'estació m'ha agradat moltíssim, sobretot les lluminàries de les andanes (fan MOLTA llum, no s'aprecia bé a les fotos!) i les lluminàries en forma d'anell del vestíbul. També m'agrada que deixin part del formigó a la vista, tot i què no durarà gens sabent com són alguns ciutadans del barri. Pel que fa al pou, es nota molt que aquests pous circulars són molt més petits que els de Torrassa o Collblanc, ja que hi han mes replans d'escales mecàniques i hi ha menys espai entre l'andana i el pou, fent que l'estació sigui més aviat petita. Igualment, la pujada de les andanes al vestíbul es fa en minut i mig/dos. Ara bé, si que m'agradaria dir que a Foneria han fet coses molt estranyes, com per exemple un replà totalment buit i amagat darrera de les escales mecàniques i els ascensors, just a sobre de l'andana superior. Em fa molt mala espina, i pot ser un niu molt perillós de botellones/graffitis/etc. Us deixo una imatge feta des del replà de dalt:
Pel que fa als ascensors, des de l'andana pel meu gust estan força amagats, però ben senyalitzats.
I ara la meva crítica principal:
l'han cagat amb el sentit de les escales mecàniques. Com bé sabeu, a Torrassa, Collblanc i Gornal hi han 2 escales de pujada i en paral·lel 2 de baixada, de manera que la sortida dels passatgers d'un tren es reparteix entre les dues boques que té l'andana. Doncs no se el motiu, però a Foc i Foneria NO ho han fet així. Hi han 2 escales de pujada i a l'altra banda de l'andana les 2 escales de baixada, de manera que si algú baixa a l'extrem d'una andana i surt per on es baixa a l'andana inferior, haurà de tornar a l'andana i anar cap a les escales de pujada. Per a mi és una cagada inexplicable i no entenc ni el motiu ni la necessitat. És més, no sé fins a quin punt, si la línia va agafant cada cop més passatge, ho canviïn i ho posin com a Collblanc/Torrassa/Gornal.
Més fotos:
Foc:
També m'ha agradat molt, de fet, m'agrada molt més que Fira. Aquesta estació comparteix els mateixos defectes que Foneria: més replans degut a menor diàmetre del pou, el que significa més escales mecàniques (tot i què, de nou, es recorren força ràpid). En el cas de Foc els ascensors estan encara més amagats que a Foneria (en aquest cas, hi ha un ascensor al costat de les 2 escales de pujada i un altre al costat de les 2 escales de baixada. A Foneria els ascensors estaven junts a les andanes).
De nou, a Foc no sabien com aprofitar l'espai sobrant, i han fet una zona d'exposicions (on s'ha fet la inauguració oficial, de fet), que ja veurem el que dura i si se li dona un ús lògic:
Més fotos:
El vestíbul de l'estació és molt ample, i està preparat per a l'enllaç de la L2 (tinc la lleugera sospita que on la paret no té imatges verdes de Montjuïc és on es farà el futur passadís cap a la L2). L'estació és molt blanca i crec que envellirà força malament. Els temps dirà
:
L'enllaç té pinta que anirà a la paret de l'esquerra: