Page 22 of 221

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 18/01/2008 19:07
by George85
Ecomobisostrans wrote:
De_Bufalà wrote:Un total de vuit ascensors, 6 de gran capacitat i 2 per persones amb mobilitat reduïda, seran els encarregats de salvar els 50 metres de profunditat que hi ha entre l'estació i el carrer.
:x No entenc aixo de que les PMR hagin d'utilitzar ascensors diferents als de gran capacitat.
Els ascensors de gran capacitat només faran el viatge vestíbul <-> preandana. Aquesta preandana estarà situada exactament entre els nivells de les dues andanes (com si diguessim, entre el -1 i el -2) de manera que des d'ella s'haurà de pujar o baixar uns quants graons per accedir a la l'andana que es desitgi.

En canvi, per salvar aquests graons els ascensors per a PMR arribaràn cadascun a directament una de les andanes.

Per això existeixen els ascensors per a PMR.

No se si m'he explicat.... :roll:

Ascensors

Posted: Friday 18/01/2008 19:32
by Guigui
George85 wrote:Els ascensors de gran capacitat només faran el viatge vestíbul <-> preandana. Aquesta preandana estarà situada exactament entre els nivells de les dues andanes (com si diguessim, entre el -1 i el -2) de manera que des d'ella s'haurà de pujar o baixar uns quants graons per accedir a la l'andana que es desitgi.

En canvi, per salvar aquests graons els ascensors per a PMR arribaràn cadascun a directament una de les andanes.
I quin inconvenient hi havia per a fer ascensors per a tothom amb tres nivells (vestíbul, andana 1 i andana 2)?

Re: Ascensors

Posted: Friday 18/01/2008 22:46
by George85
Guigui wrote:
George85 wrote:Els ascensors de gran capacitat només faran el viatge vestíbul <-> preandana. Aquesta preandana estarà situada exactament entre els nivells de les dues andanes (com si diguessim, entre el -1 i el -2) de manera que des d'ella s'haurà de pujar o baixar uns quants graons per accedir a la l'andana que es desitgi.

En canvi, per salvar aquests graons els ascensors per a PMR arribaràn cadascun a directament una de les andanes.
I quin inconvenient hi havia per a fer ascensors per a tothom amb tres nivells (vestíbul, andana 1 i andana 2)?
Doncs per a facilitar la sortida. Així tothom agafa/deixa l'ascensor en el mateix punt i s'agilitza molt més l'"evacuació" de l'estació.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 20/01/2008 1:14
by EUKibo
Exacte, agilitat. Una PMP prefereix 8 esglaons, a esperar-se 30s més en un ascensor. Doble capacitat... bueno no sé com explicar-ho, però és més còmode.


¬¬ Tot i que potser hagués estat millor una rampeta per a tothom i no dividir en ascensors per a uns i per a altres. A més que les escaletes són "un conyàs" no se si aneu sovint a Clot, però si hi heu d'anar cada dia es fan odiar i molt els 3 esglaons que hi ha cada 6 metres, són realment odiosos,
1r, no els posaran parells, no, si tens pressa no pots baixar de dos en dos, a més que al ser imparells psicològicament notes com si faltés un.
2n, no poden posar els 9 de cop o posar rampetes, no
3r, no pots caminar normal perquè has d'estar al tanto que has de fer passes mes curtes o més llargues per no caure per les escales.
4t, no pots baixar escales normal perquè al 3r esglaó ja has de caminar un altre cop....
5è, si has de correr perquè se t'escapa el tren, ja no diem...
6è, en aquest suposat el terra llisca per ajudar-te a baixar els tres esglaons de cop
7è, per a rematar la única validadora que hi ha al cantó metro que meitat de dies no funciona, i l'altra meitat de dies té cua kilòmetrica has de fer una volta impressionant a l'estació que té més vestíbuls i taquilles en ruines abandonades que operatives.
8è, per a PMR és genial! Cada 6 metres els han d'estar agafant.
9è, bueno, uns quants detallets més que fan estimar-se cada dia més a aquest gran operador i que et fa algun dia tenir ganes de tirar-te a les vies, tot i que a Clot abans et mengen les rates que un tren t'atropelli.

Reagafant el fil, espero que a la L9 es mirin aquests detallets una miqueta. (Que em perdonin les rates per no desitjar-lis una nova casa als túnels de la L9).

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 20/01/2008 16:55
by pol
Els 9000 es van entregar amb restard oi? aixi que si la L-9/10, s'augues inagurat quant tocava que circularia per ella?

9000 i "semi-pis"

Posted: Sunday 20/01/2008 16:59
by Guigui
pol wrote:Els 9000 es van entregar amb restard oi? aixi que si la L-9/10, s'augues inagurat quant tocava que circularia per ella?
No m'estranyaria gens que a Alstom s'ho prenguessin amb més calma quan van veure que la L9 no s'inauguraria ni de conya el 2004 i que, a més, a TMB no li interessava tenir el parc mòbil nou de trinca sense circular.

D'altra banda, deixar els ascensors en un "semi-pis" és d'aquelles solucions de ni carn ni peix que no deixen ningú satisfet. Si tants ascensors hi haurà a cada estació, per què no fer que uns vagin a l'andana -1 i els altres a la -2 i, per a PMR que s'hagin equivocat o vulguin refer el trajecte pel motiu que sigui, un petit ascensor que connecti les dues andanes? Ja em veig, amb la meva gambada ràpida, anant a pas de tortuga darrere la gent a qui li costa Déu i ajuda pujar o baixar quatre esglaons.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 21/01/2008 11:33
by Danzig
suposo que el periodista, quan parlava de la Orbital pensava en Meteor (MÉTro-Est-Ouest-Rapide), que és el nom la L14 parisina

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 26/01/2008 14:00
by Santfeliuenc
Hola,

He aquí las consecuencias de no tener un acceso ferroviario situado justo bajo las terminales del aeropuerto y en cambio sí una pasarela obsoleta que me río yo del trasbordo kilométrico de Pº de Gracia...
26/1/2008 LLEGADA DE UN NUEVO MEDIO DE TRANSPORTE A LAS INSTALACIONES AEROPORTUARIAS

La obra de la L-9 corta 2 meses el acceso al tren del aeropuerto

• La actual pasarela, que utilizan cada día 13.000 usuarios de El Prat, será derribada

• La Generalitat habilitará un servicio de autobuses para viajeros y empleados


CRISTINA BUESA
BARCELONA

Durante los próximos dos meses, llegar en tren al aeropuerto será un poco más difícil. Si los sufridos viajeros ya se han acostumbrado a que su línea de Cercanías, la C10, sea la primera que se queda sin servicio cuando hay una avería ferroviaria en el corredor sur de Barcelona, ahora deberán acostumbrarse a la incomodidad de cambiar la pasarela que hasta ahora recorrían a pie por un autobús. La causa de la interrupción son las obras de llegada de la línea 9 del metro a El Prat.
El paso elevado que ahora conecta la estación de Renfe con las terminales del aeropuerto quedará cortado a partir del martes. Es el paso que utilizan los 13.000 pasajeros diarios de esa línea de Cercanías para llegar a las instalaciones de AENA y viceversa. Desde ese día, deberán sustituir los pasillos rodantes de esa galería por un servicio de autobús alternativo que ha dispuesto la Conselleria de Política Territorial. Los ocho vehículos circularán entre las 5.30 horas y la medianoche hasta la terminal B --donde ahora acaba la pasarela-- coordinados con los horarios de los trenes. También se ha previsto que se pueda trasladar en microbuses a los trabajadores del aeropuerto que durante la madrugada usan este camino.

REFUERZO DEL TERRENO

Según informó ayer la conselleria, desde el verano se está trabajando en la preparación del terreno en el entorno del aeropuerto para preparar la llegada de la futura L-9. Precisamente en las inmediaciones de donde está situada la pasarela se construirá la futura estación intermodal, donde confluirán los viajeros del metro y de Cercanías. Los trabajos que se afrontan ahora consistirán en derribar la parte más cercana a la actual estación ferroviaria, que quedará inutilizada durante dos meses, y construir un nuevo paso de 20 metros de longitud más al este. Una de las mejoras que se introducirá será colocar dos ascensores y unas escaleras mecánicas para facilitar el acceso a personas con movilidad reducida.

CAMPAÑA INFORMATIVA

Pero mientras se ejecutan todas estas tareas, los usuarios de la C-10 deberán cargarse de paciencia. Por fortuna, sus trayectos siguen siendo gratuitos desde la crisis de los socavones de Bellvitge en octubre y la posterior interrupción del servicio ferroviario durante 42 días. Esta gratuidad se mantendrá hasta que llegue el AVE a Sants, con lo que la yincana del Cercanías al autobús de las próximas semanas aún será sin coste.

Sin embargo, Política Territorial ha diseñado una campaña informativa para que los pasajeros estén informados de los cambios en su ruta. Un equipo de 15 personas situadas tanto en la estación de Renfe como en el acceso a la pasarela desde el aeropuerto atenderán a los usuarios y les indicarán el camino hasta los autobuses. Además, se repartirán 20.000 trípticos donde se especificarán los motivos del cierre de la galería y durante cuánto tiempo deberán usar los buses.
Parece como si hubiese un complot... o más bien una mala leche crónica en las administraciones para jorobar y putear un poquito a quienes han de llegar o salir del aeropuerto de Barcelona, ¿no? la línea de cercanías que siempre tiene problemas es la C10, los cortes, retrasos más importantes, etc. para este lugar, cuando hay una avería siempre es aquí, y eso que pueden poner una lanzadera entre El Prat y el aeropuerto... ¿quién sigue siendo el gran beneficiado de la no llegada del ferrocarril al recinto aeroportuario o de todos sus males? ¿taxis? ¿autobuses azules 4 veces más caros que los de TMB? ¿...?

Y fijáos que en la planificación dicen que van a derribar y luego que harán un nuevo paso algo más al este, por ese orden. ¿Y si antes de derribar nada pusiesen la alternativa y después derribasen? ¿no sería lo lógico? primero se pone el otro paso y cuando ya tengas listo lo que utilizará la gente, pues coges y derribas el actual... pero no, mejor todo al revés.

Saludos,
Sergio

Rodalia, no metro

Posted: Saturday 26/01/2008 19:47
by Guigui
Jo em referia a un fil dedicat a la connexió en rodalia (actualment en mans de Renfe) a l'aeroport. Freqüències, connexions, trajectes, ubicació de l'estació o estacions, etc.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Sunday 27/01/2008 18:48
by Alacreu
Us deixo un enllaç a la web d'IFERCAT (Infraestructures Ferroviàries de Catalunya), on surten bastantes fotos de la L9 en el seu estat actual.

Aquest enllaç s'ha de veure amb Internet Explorer, ja que amb el Firefox no es veuen totes les fotos.

http://www.ifercat.net/proyectos/indexG ... %3D&MTc%3D&&

A gaudir-les!

Salutacions!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 28/01/2008 14:02
by Danzig
òndia quina sorpresa!

merci per compartir la troballa ;)

El pou de la bifurcació és el del barri del Gornal, per si algú no ho sap

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 29/01/2008 9:28
by Alacreu
Potser m'equivoco, però em sembla veure ja colocades les vies als tallers de la Zona Franca i els de Can Zam oi?

Tan avançats per algunes coses i tan endarrerits per altres!

Salutacions!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 29/01/2008 10:17
by mikado
A la Zona Viaducte/Zona Franca efectivament està OCSAL col.locant carril desde fa unes setmanes

"Reciclatge" del material històric de l'FMB

Posted: Tuesday 29/01/2008 10:55
by Guigui
mikado wrote:A la Zona Viaducte/Zona Franca efectivament està OCSAL col.locant carril desde fa unes setmanes
Què?! La L9 circularà sobre les restes mortals incinerades dels 1000? :|

Re: "Reciclatge" del material històric de l'FMB

Posted: Tuesday 29/01/2008 11:40
by mikado
Guigui wrote:
mikado wrote:A la Zona Viaducte/Zona Franca efectivament està OCSAL col.locant carril desde fa unes setmanes
Què?! La L9 circularà sobre les restes mortals incinerades dels 1000? :|
Efectivament, la subcontrata que munta via per UTE L9 Viaducte és OCSAL , la "trinxa1000's" , que és veina de la zona. :cop

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 04/02/2008 14:23
by RodalinesCatalanes
Espero no fer un suggeriment estúpida: :nose
El tram central de la L9 s'està construint un "macro" túnel de dos pisos. Per les fotos que he vist, de fet el túnel sembla prou gran per a que en cada pis hi hagin 2 vies. Si és així, es podria aprofitar per tenir un servei de semi-directes que només s'aturin amb les estacions amb correspondència o major demanda. Això, per exemple permetria escurçar força els trajectes més llargs (StaColoma/Badalona->Hospitalet/ZonaFranca/Aeroport) i premetria que la L9/L10 tingués un caràcter doble de metro i rodalies (com els ferrocarrils però més eficients pq els semidirectes no anirien per la via regular i només es creuaria en les estacions de doble parada "rodalies"/metro)

Any additional comment?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 04/02/2008 14:46
by iluro
La idea de fer "semidirectes" per la L9 no es dolenta, i ja s'ha plantejat altres vegades, el problema es que les andanes de les estacions van dins del tunel, justament allá on hauria d' anar la segona via, així que no crec que sigui posible.

Aquest espai s' aprofitarà per fer vies apartadors, i per conectar la via superior i la inferior, amb la rampa corresponent.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 04/02/2008 20:58
by pol
Bona idea ho es, ja que si vols anar d epunta a punta ti pots morir, pero es aquest el problema, qu eles etsacions no i caben si no.

Giragonses

Posted: Monday 04/02/2008 21:04
by Guigui
Les giragonses de la L9 es presten a qualsevol cosa menys a una línia tipus rodalia.

Posted: Tuesday 05/02/2008 14:30
by Ecomobisostrans
Segons em van dir a la caseta d'informacio de Lesseps, esta previst fer semidirectes de Sagrera-AVE a Aeroport, amb parada nomes a Sagrera-Meridiana, Lesseps, Collblanc i Torrassa .