Page 23 of 221
Absurd
Posted: Tuesday 05/02/2008 14:50
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Segons em van dir a la caseta d'informacio de Lesseps, esta previst fer semidirectes de Sagrera-AVE a Aeroport, amb parada nomes a Sagrera-Meridiana, Lesseps, Collblanc i Torrassa .
Amb perdó, però això no té ni cap ni peus. Com volen encabir serveis semidirectes en una línia de metro, passant de llarg, a més, d'estacions importants com Zona Universitària i Fira?
Si informacions d'aquest tipus són el motiu pel qual el barracó de Lesseps ja no hi és, queda tot explicat.
Re: Giragonses
Posted: Tuesday 05/02/2008 17:14
by EUKibo
Guigui wrote:Les giragonses de la L9 es presten a qualsevol cosa menys a una línia tipus rodalia.
El Dragon Khan es fa en la zona Llobregat de la L9. Vull matisar això, perquè el traçat al Barcelonès crec que la L9 és impecable ja que uneix els barris amb més densitat de Catalunya amb totes les línies de metro amb poques parades (L1 L2 L4), amb l'AVE i totes les línies de Rodalies d'una forma molt directa.
Giragonses, també a Barcelona
Posted: Tuesday 05/02/2008 17:27
by Guigui
EUKibo wrote:El Dragon Khan es fa en la zona Llobregat de la L9. Vull matisar això, perquè el traçat al Barcelonès crec que la L9 és impecable ja que uneix els barris amb més densitat de Catalunya amb totes les línies de metro amb poques parades (L1 L2 L4), amb l'AVE i totes les línies de Rodalies d'una forma molt directa.
El mareig que fa el traçat entre Mandri i Collblanc, especialment entre Sarrià i Zona Universitària, també es porta l'oli. Amb una planificació a més llarg termini i una bona percepció de la intermodalitat, s'ho haurien ben pogut estalviar.
És una llàstima, perquè una línia tan necessària com la L9 perdrà bona part del seu atractiu a causa d'aquesta concepció tan estiracordetes d'ampliar la xarxa de metro.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 05/02/2008 20:44
by George85
iluro wrote:La idea de fer "semidirectes" per la L9 no es dolenta, i ja s'ha plantejat altres vegades, el problema es que les andanes de les estacions van dins del tunel, justament allá on hauria d' anar la segona via, així que no crec que sigui posible.
Aquest espai s' aprofitarà per fer vies apartadors, i per conectar la via superior i la inferior, amb la rampa corresponent.
Correcte, al ser una línia tant profunda no es poden fer les andanes fora del túnel. Com a solució s'ha obtat per fer les estacions tipus pou, un "pou" pot tenir moltíssima profunditat i requereix de molt d'espai en superfície, que seràn secants amb el túnel (fet amb tuneladora) de manera que les andanes necesiten ser construides per dins del túnel.
Com a avantatge de les andanes dins del túnel ens trobem que el seu perllorgament, si mai és necessari no suposarà un problema, doncs serà ben senzill.
L'espai "sobrant" del túnel entre estació i estació s'aprofita per a les rampes d'intercomunicació entre nivell, algunes vies d'apartat (no gaires) i altres instal·lacions.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Tuesday 05/02/2008 22:58
by uriol108
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 06/02/2008 7:44
by mikado
Fa 2-3 setmanes la tuneladora va fer el "Cale" del Pou de ventilació Mas Blau , a l´alçada de l'entrada al Parc de Negocis del mateix nom (carrer on acaba el 165)de TMB hores d'ara suposso que pràcticament estarà a punt de passar sota la carretera de Connexió - Ronda de Dalt (cap a l'Aeroport) i creuarà cap a les rodalies de la Comissaria dels Mossos a Sant Cosme.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Wednesday 06/02/2008 21:56
by uriol108
He trobat un video al youtube del cale de la tuneladora a Mas Blau, tambe hi ha mes videos de les obres a l'espai de youtube den javi, que es un operari molt simpatic de la UTE :
http://es.youtube.com/watch?v=SHBtkcke6d8
OT: el codi de la pàgina
Posted: Sunday 10/02/2008 11:25
by entfe001
Alacreu wrote:Aquest enllaç s'ha de veure amb Internet Explorer, ja que amb el Firefox no es veuen totes les fotos.
Sé encara molt poc de pàgines (X)HTML però fins i tot jo sóc capaç de veure l'enorme
nyap que és, en primer lloc, posar un JavaScript fora del cos de la pàgina, però és que no tancar les etiquetes <body> i <html> ja és de jutjat de guàrdia. Amb el SeaMonkey / IceWeasel es veu fatal, després ho provo amb Konqueror a veure què passa
Però com es pot arribar a ser tan inútil?
Posted: Saturday 16/02/2008 10:15
by Ecomobisostrans
El dilluns em vaig colar a les obres de la L9 a Fondo i vaig fer un parell de fotos am el mobil es veuen malament pero algo es veu:
La 1ª es el pou d'atac vist des de la meitat mes o menys, a ull calculo que deu tenir uns 15 o 20 m. d'ample i 50 o 60 de profund. No m'hi vaig poder apropar gaire per que hi havia els obrers treballant i m'haurien vist:
La 2ª es de les andanes. Jo estava quasi a l'andana inferior, i es veu l'andana superior i al fons, el tunel amb la seva forma circular:
Caos a Fondo
Posted: Tuesday 19/02/2008 11:30
by EUKibo
Fondo és el caos ara amb les obres. Partim de que l'estació de Fondo L1 és la que més volum de passatgers surt (tot i no tenir correspondència) i amb l'estació sense obres ja hi ha massificacions per sobre d'uns límits de seguretat i comoditat mínima (per no dir també que a Fondo hi viuen molts passatgers que denoten una mancança d'educació i civisme). A això li hem de sumar ara el tancament d'un dels accessos a l'andana habitual. Centenars de persones, en alguns cassos m'atreviria a dir que superen el miler han de pujar per només una escala i alhora. Després la reducció de la superfície del vestíbul. I sobretot, el que més toca els nassos; trens (sempre són 6000) acaben el seu recorregut a Santa Coloma i t'obliguen a desallotjar, un s'ha d'esperar al següent tren que arriba a Fondo amb el doble de passatge...
El que més rabia fa es que no avancen les obres. Aquestes obres amb una tan greu afectació s'haurien de fer ràpides. 24h/24 (amb condicions laborals humanes, això sí, perquè després els exploten i no els hi paguen res) haurien d'estar treballant els obrers allà (però com que el PSC sembla que ha paralitzat les obres a càrrec de la Generalitat per enviar obrers a les obres de l'AVE...)
Han destroçat gairebé tot el vestíbul de la L1 per a canviar enrajolats, quan podien haver esperat a enmerdar el vestíbul quan anessin a treballar! No que han tret les rajoles però no en posen les noves...
Posted: Wednesday 20/02/2008 9:27
by Ecomobisostrans
No entenc per que fan aixo de fer acabar 1 de cada 2 trens a Sta.Coloma. On canvien de via, llavors? A mig cami de Sta.Coloma i Baro de Viver, potser?
Re:
Posted: Wednesday 20/02/2008 12:14
by EUKibo
Ecomobisostrans wrote:No entenc per que fan aixo de fer acabar 1 de cada 2 trens a Sta.Coloma. On canvien de via, llavors? A mig cami de Sta.Coloma i Baro de Viver, potser?
Gairebé tots acaben a Fondo.
El canvi de via es fa només entre Fondo i Santa Coloma (si no hi ha serveis parcials per incidència) ja que a la cua de maniobres inexplicablement no hi ha per a canviar de via.
Els trens buits continuen fins a Fondo (crec que és el que vols dir). Els trens que desallotjen a Santaco són els que haurien d'utilitzar l'andana "no convencional" de Fondo que es troba ara en obres.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 21/02/2008 23:33
by EUKibo
Avui estava neguitós quan a les 21.00 he agafat un 6000 a Clot sentit Fondo ja que a aquesta hora la probabilitat de desallotjar a Santa Coloma és molt alta. Per sort el 6000 ha fet servei normal (trovo molt extrany que TMB que sempre informa molt i molt be de les incidències de les obres a Fondo no digui gairebé res) però tot i això no treu el neguit de saber si podras arribar o no a Fondo de manera directa. Cosa que fa sensació de mal servei o fins i tot de trovar-se a ADIF-Renfe.
Avui han tancat l'accés a andanes que estava obert i han obert el tancat (sense avís previ, per la qual cosa jo que m'havia situat a prop de la sortida dins el tren he hagut de desplaçar-me força per l'andana i no he pogut sortir ràpid per agafar l'autobús fins a la ciutat pitjor comunicada de l'àrea metropolitana (Badalona).
A l'accés d'andana li han canviat els esglaons de l'escala que ara són negres (les escales velles estaven força desgastades) i les parets sembla que també són noves (no estic segur). El terra si que l'han canviat. Sembla que ampliaran el vestíbul perquè la botigueta xinesa que havia l'han desmantelat i no sembla que hi vagin a posar cap altre nova botiga.
Si hi haguéssin eleccions al setembre podrien perfectament obrir el tram Fondo - Can Zam sense ennfonsar cap Bellvitge. Però com els mitjans de comunicació s'han oblidat de la L9, la Generalitat continua regalant diners a les empreses contructores d'aquesta línia a canvi de no res (no avancen les obres, s'extenen inexplicablement 12 anys...) en el que es convertirà en la línia de metro més cara i més lenta en construir-se de la història d'Europa, tot en una ciutat amb uns dels dèficits de transport i inversió més gran.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 22/02/2008 10:19
by RodalinesCatalanes
EUKibo wrote:
Si hi haguéssin eleccions al setembre podrien perfectament obrir el tram Fondo - Can Zam sense ennfonsar cap Bellvitge. Però com els mitjans de comunicació s'han oblidat de la L9, la Generalitat continua regalant diners a les empreses contructores d'aquesta línia a canvi de no res (no avancen les obres, s'extenen inexplicablement 12 anys...) en el que es convertirà en la línia de metro més cara i més lenta en construir-se de la història d'Europa, tot en una ciutat amb uns dels dèficits de transport i inversió més gran.
Per cert se sap si les dues tuneladores a la Sagrera ja tornen a funcionar, o encara estan en parada
tècnica (fa la sensació que la gran part del temps estàn aturades per motius "tècnics".
És cert el rumor de radio makuto sobre les obres de l'AVE han incorporat obrers que estaven treballant en l'ampliació de línies de metro, per així poder acabar-les en el termini previst?
Si fos això seria un fet gravíssim pq un endarreriment més en l'AVE no afecta els usuaris (a Madrid les companyies aeries donen un servei molt bó), mentres que la L2, L5, L3 i L9 si donaran servei en àrees deficitaris de la conurbació barcelonina
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 22/02/2008 12:06
by Danzig
RodalinesCatalanes wrote:És cert el rumor de radio makuto sobre les obres de l'AVE han incorporat obrers que estaven treballant en l'ampliació de línies de metro, per així poder acabar-les en el termini previst?
Si fos això seria un fet gravíssim pq un endarreriment més en l'AVE no afecta els usuaris (a Madrid les companyies aeries donen un servei molt bó), mentres que la L2, L5, L3 i L9 si donaran servei en àrees deficitaris de la conurbació barcelonina
A l'inrevès, jo conec un treballador de la UTE del Gornal que ara treballa a la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 22/02/2008 12:20
by mikado
Pel que fa a part del tram Llobregat de la construcció de la L9 que és el que conec no s'ha prescindit de cap treballador, ben al contrari s'estan accelerant les tasques per acabar abans.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 24/02/2008 11:44
by metring
DE EPC:
La Generalitat inspecciona l'esvoranc a les obres de la línia 9 del metro a la Zona Franca
Tècnics de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat (DPTOP) inspeccionen l'esvoranc d'un metre de profunditat i tres d'amplada que ha aparegut al carrer K de la Zona Franca de Barcelona, en una zona pròxima a les obres de construcció de la futura estació de Mercabarna de la línia 9 del metro.
L'enfonsament del terreny es va produir ahir al voltant de les vuit del vespre, sense causar ferits, ja que en aquell moment ningú estava treballant a la zona.
La Guàrdia Urbana encara manté el carrer tallat al trànsit, ja que el forat afecta dos carrils de la via. Una fuga d'aigua que podria haver anat erosionant el terreny sota l'asfalt es perfila com la causa més probable de la incidència.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 24/02/2008 14:09
by EUKibo
Dos comentaris:
Primer: (offtòpic) Em sembla molt lleig que a una ciutat Europea es posin noms de lletres als carrers. Què és això de carrer K? Com si no tinguéssim cultura i història per a posar noms als carrers.
Segon: Si treballadors de les obres de la LAV del Gornal ara treballen a les obres de la L9 està ben clar que el govern del PSC ha facilitat en la messura del possible l'avançament de les obres, en aquest cas sembla que no ha decidit augmentar obrers de la L9 fins que el TAV no ha arribat a Barcelona bé abans de les eleccions. El que està clar que la L9 va molt endarrerida i les obres avancen molt lentament. Una de les causes segurament és la manca d'obrers, la inmensa majoria de les estacions de la L9 estan paralitzades, quan si la Generalitat volgués en tres anys podrien tenir totes les estacions construides (una altra cosa seria el túnel que tampoc té perquè endarrerir-se tant)
Carrers de la Zona Franca
Posted: Sunday 24/02/2008 17:55
by Guigui
EUKibo wrote:Primer: (offtòpic) Em sembla molt lleig que a una ciutat Europea es posin noms de lletres als carrers. Què és això de carrer K? Com si no tinguéssim cultura i història per a posar noms als carrers.
A un lloc tan impersonal com un polígon industrial ja va bé que els carrers tinguin noms tan inanimats. Així també és més fàcil de situar-se.
Però potser
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 24/02/2008 17:56
by metring
EUKibo wrote:Dos comentaris:
Primer: (offtòpic) Em sembla molt lleig que a una ciutat Europea es posin noms de lletres als carrers. Què és això de carrer K? Com si no tinguéssim cultura i història per a posar noms als carrers.
El meu carrer té nom de lletra, i no li passa absolutament res