Page 23 of 41
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Saturday 26/03/2011 18:22
by josep_serre
Avui he fet una visita ràpida a la línia entre Calaf i Manresa, visitant bàsicament les estacions.
Calaf, el pas a nivell que hi havia costat Barcelona està eliminat tot i que encara hi queda la instal·lació, en paraules tècniques està donat de baixa provisionalment mentre s'espera la clausura definitiva.
Seguers-Sant Pere Sallavinera, res destacable, l'andana apujada de fa temps això sí per només tres cotxes, quan es facin els reforços porreta exprés, vull dir pels assistents a la Fira del Teatre al carrer de Tàrrega caldrà fer la maniobra de doble estacionament.
Aguilar de Segarra, l'estació feta una caqueta com sempre s'ha ripat la via de manera que aquesta queda a l'antiga andana sense via.
Rajadell, s'ha ampliat l'andana pel costat població cobrint l'espai corresponent a la via a mig desmantel·lar.
Treballs d'electrificació van avançant però de moment només tot allò que té a veure amb la col·locació dels pals no he vist que hagin posat el fil enlloc.
Sky wrote:Tallada sis setmanes la línia de tren a Cervera per obres
• Servei amb autobús de la Segarra a Manresa
Renfe ofereix des de dilluns passat un servei de transport alternatiu amb autobús entre Cervera i Manresa després que la interrupció dels trajectes entre Calaf i Manresa s'hagi ampliat fins a la capital de la Segarra per obres. La companyia va explicar ahir que es tracta de treballs vinculats a les obres de millora que porta a terme el ministeri de Foment en aquesta via des de fa mesos.
Per la seua part, l'alcalde, Joan Valldaura, va assenyalar que els treballs no es desenvolupen a Cervera, si bé afecten aquesta estació per qüestions operatives. S'ha de recordar que Adif tenia previst iniciar aquest mes la restauració de la catenària en aquest tram de via, que es preveu que estigui a punt per a l'estiu.
El servei continuarà interromput des de la capital de la Segarra com a mínim fins al 30 d'abril. Els usuaris amb destinació a Barcelona hauran d'agafar un autobús de Cervera a Manresa i recuperar el tren entre la capital del Bages i l'Hospitalet de Llobregat-Barcelona.
D'altra banda, diverses entitats, grups lúdics i musicals i Iniciativa per Catalunya han convocat un acte reivindicatiu, que inclourà interpretacions musicals a bord del tren, per reclamar la millora de la línia. La campanya denuncia la desproporció entre els temps de trajecte de Lleida a Barcelona (més de tres hores) i de Lleida a Madrid (dos hores i sis minuts en AVE), tot i la diferència de distàncies. L'organització preveia viatjar de Tàrrega a Calaf, però només farà el trajecte fins a Cervera per la interrupció del servei.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... per-obres/
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Monday 28/03/2011 13:32
by Sky
Tàrrega recupera les protestes per la precarietat de la línia de Manresa
• Acte musical amb 200 persones que no van pagar bitllet per demanar trens més ràpids
Amb el lema Aquest tren va lent, uns 200 veïns de Tàrrega van agafar aquest diumenge el tren fins a Cervera, sense pagar bitllet, per protestar per la lentitud dels combois de la línia Lleida-Manresa. La iniciativa és del cantant de Naraina, Carlos Miñarro, que va criticar el fet que igual que fa 150 anys, en ple segle XIX el trajecte de Tàrrega a Barcelona es cobreix en tres hores. Miñarro va llegir un manifest en què va criticar la marginació de les comarques del pla de Lleida. Així mateix, va destacar que mentre que l’AVE tarda dos hores a recórrer els 500 quilòmetres de Lleida a Madrid, per cobrir els 120 que hi ha deTàrrega a Barcelona el tren tarda més de tres hores.
La proposta va rebre el suport dels grups musicals de la zona que, primer al tren i després a la plaça de l'Estació de Cervera, van reivindicar amb música la millora d'aquesta línia. L'acte també va comptar amb la presència del capgròs que recorda Rosalia, dona que va regentar durant més de mig segle un taller de bicicletes al Pati de Tàrrega. En el concert van actuar els grups Dolton, Comandante Rock, La Terrasseta de Preixens, El Petit de Cal Eril i Naraina. El trajecte va estar amenitzat amb la música tradicional de Guixanet i del Casal Lo Clot de l'Infern i, finalment, va comptar amb la confecció d'un grafit satíric a càrrec de La Reserva.
Així mateix, la protesta va comptar amb la participació dels líders locals d'ICV Miguel Gascon i Xavier Cañabate, que, segons Miñarro, són els que en els últims anys han reclamat més vegades aquesta millora. També hi va participar el dirigent d'ERC Jordi Ramon.
Segons Carlos Miñarro, la lentitud del tren provoca que la majoria dels potencials usuaris el descartin com a forma de desplacés fins a Barcelona, "amb el consegüent col·lapse de les carreteres i la despesa innecessària de carburant en un moment en què la gent ja està molt tocada per la crisi econòmica".
Aquesta acció arriba quan es compleixen 10 anys de l'inici de les protestes de la Plataforma per la Millora del Tren de Ponent, encapçalada pel president del Centre Cultural de Tàrrega, Pep Vall, que va organitzar diverses mobilitzacions sense resultat.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/
Molta gràcia, poc efecte
Posted: Monday 28/03/2011 13:48
by Guigui
Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Monday 28/03/2011 14:06
by brito_cat
Si, potser seria més efectiu tallar un dia la línia...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Monday 28/03/2011 19:19
by 593Dromedario
brito_cat wrote:Si, potser seria més efectiu tallar un dia la línia...
Per desgràcia, no crec que als de dalt els vingui de què els pocs trens diaris que hi circulin arribin a destí més tard del compte.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Monday 28/03/2011 22:00
by PoLeTe124
I no es podrien fer serveis Manresa-Lleida amb 592?
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Tuesday 29/03/2011 0:35
by josep_serre
Ara mateix s'està renovant la via a l'estació de Calaf i canviant els desviaments.
PoLeTe124 wrote:I no es podrien fer serveis Manresa-Lleida amb 592?
Re: Molta gràcia, poc efecte
Posted: Tuesday 29/03/2011 9:33
by Ferry1ac1
Guigui wrote:Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.
Però ja han sortit als mitjans de comunicació un cop més, i ara que s'acosten eleccions sempre va bé que es parli del ferrocarril i no sigui per soterrar-lo!
De fet tant és fer accions folklòriques o preparar un estudi de 300 pàgines sobre la viabilitat social o econòmica del tren ja que el faran servir de paper higiènic! Com a mínim amb les accions d'aquest tipus s'arriba a més gent i es guanya "simpatia per la causa!"
Re: Molta gràcia, poc efecte
Posted: Friday 01/04/2011 8:26
by josep_serre
Dilluns es reobre de Cervera a Calaf
Ferry1ac1 wrote:Guigui wrote:Amb tots els meus respectes, però no serà fent actes folklòrics que veuran complertes les seves reivindicacions.
Però ja han sortit als mitjans de comunicació un cop més, i ara que s'acosten eleccions sempre va bé que es parli del ferrocarril i no sigui per soterrar-lo!
De fet tant és fer accions folklòriques o preparar un estudi de 300 pàgines sobre la viabilitat social o econòmica del tren ja que el faran servir de paper higiènic! Com a mínim amb les accions d'aquest tipus s'arriba a més gent i es guanya "simpatia per la causa!"
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 12:04
by Sky
Reobre el tram Calaf-Manresa i finalitza el calvari de dos anys de transbords a la línia
• Adif i Renfe n'ultimen les obres perquè pugui ser operativa a començaments de maig
L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries (Adif), dependent del ministeri de Foment, ultima les obres de reforma del tram entre Calaf i Manresa de la línia Lleida-Barcelona per la capital del Bages amb l'objectiu de posar-la en servei a començaments del mes de maig, segons va explicar ahir un portaveu de l'esmentat organisme. Durant els dos anys de treballs, els usuaris d'aquesta línia s'han vist obligats a fer transbords amb autocar entre les dos poblacions. D'aquesta manera, si es compleix la previsió d'Adif, el trajecte entre Lleida i Barcelona per la línia de Manresa es farà íntegrament amb tren. Un portaveu de Renfe, operadora del trajecte, també es va mostrar confiat a poder reobrir el tram a principis del mes de maig. Les obres han acumulat un retard de més d'un any, l'últim perquè la catenària en aquest tram va ser robada, circumstància que va obligar Adif a tornar a licitar-ne la col·locació i, per tant, a enderrerir-ne de nou la posada en marxa.
El ministeri de Foment ha invertit uns 50 milions en els últims anys per millorar la línia de Manresa, entre Lleida i la capital del Bages. La meitat de la inversió s'ha destinat entre Calaf i Manresa i la resta, entre Lleida i Calaf. Els treballs han consistit en la col·locació de noves travesses, substitució de rails, millora de les estacions, reforma dels talussos i substitució de la catenària. Els usuaris d'han queixat en diverses ocasions del mal estat de la via, encara que ara s'haurà de veure si aquest trajecte, que dura entre tres i quatre hores veu reduïda la durada.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-linia/
S'ho fan venir bé
Posted: Thursday 07/04/2011 12:25
by Guigui
Avanç de previsió de reobertura d'un mes, amb eleccions municipals pel mig i el partit governamental en hores baixes. Malpensat qui hi veigi més que pura coincidència.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 13:48
by Sagrerenc
Quant de temps creieu que, amb la via renovada, es podria tardar en fer els 61,6 km que hi ha entre Manresa i Cervera de Segarra?
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 14:29
by Pe Jorba
I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 15:18
by PoLeTe124
Pe Jorba wrote:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 17:05
by josep_serre
Sagrerenc wrote:Quant de temps creieu que, amb la via renovada, es podria tardar en fer els 61,6 km que hi ha entre Manresa i Cervera de Segarra?
Primerament caldrà suprimir les limitacions de velocitat que segurament es mantindran durant un temps amb la via renovada, després espero que es refacin els quadres de velocitats màximes del tram Manresa-Calaf de forma que siguin força més atrevits que els que hi havia fins ara, malgrat tot jo crec que fins el canvi d'horaris de desembre no notarem un canvi singificatiu en el temps de viatge i ja veurem si és aprofitable si després resulta que no volen refer la malla de trens dintre del nucli de rodalies, malgrat tot jo crec que ben bé uns 20 minuts o més es poden restar entre Manresa i Calaf respecte dels temps de viatge d'abans de la renovació.
Per cert ara seria qüestió de saber si el Ministeri té previst renovar amb cara i ulls el tram Lleida-Cervera amb una rehabilitació feta fa uns anys amb carril de segona mà, però especialment el tram de Bell-lloc a Lleida que no es va renovar i que manté un estat força lamentable.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 21:39
by Pe Jorba
PoLeTe124 wrote:Pe Jorba wrote:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.
Si és així, una opció ben desafortunada. (A part que segurament els usuaris de la línia són mereixedors d'alguna acció "de desgreuge" -d'alguna mesura de compensació- per tot el que han hagut de patir darrerament.) D'entrada, les 447 són material estrictament de rodalia, de proximitat. I, anant a algun aspecte més concret, em penso que ningú no admetria que, per a anar de l'Hospitalet a Lleida, l' entaforessin en un autocar amb seients durs com de les 447. És clar, però, que -en el transport ferroviari- "todo vale": des de viatjar sense bitllet, fins a pidolar i molestar els viatgers, fins a haver d'esperar un tren en una estació en estat de ruïna.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 23:37
by PoLeTe124
Pe Jorba wrote:PoLeTe124 wrote:Pe Jorba wrote:I se sap alguna cosa del material rodant a utilitzar?
Segurament, entre Hospitalet i Lleida serà 447. Els Cervera-Lleida 470.
Si és així, una opció ben desafortunada. (A part que segurament els usuaris de la línia són mereixedors d'alguna acció "de desgreuge" -d'alguna mesura de compensació- per tot el que han hagut de patir darrerament.) D'entrada, les 447 són material estrictament de rodalia, de proximitat. I, anant a algun aspecte més concret, em penso que ningú no admetria que, per a anar de l'Hospitalet a Lleida, l' entaforessin en un autocar amb seients durs com de les 447. És clar, però, que -en el transport ferroviari- "todo vale": des de viatjar sense bitllet, fins a pidolar i molestar els viatgers, fins a haver d'esperar un tren en una estació en estat de ruïna.
Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 07/04/2011 23:43
by oriolp13
PoLeTe124 wrote:Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...
Les 447 a Cerbére?? N'estàs segur? Jo no n'hi he vist mai cap... És al revés, les 440R serveis Regionals a Portbou i Cerbére i les 447 feien (i defet encara fan) algun servei a Tortosa/Reus. Per no parlar de la línia de Puigcerdà, que tot i ser de la UN de rodalia, fer el trajecte de 3h fins a Puigcerdà-Latour de Carol en 447 també té tela...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Friday 08/04/2011 9:00
by trensmat
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Friday 08/04/2011 9:42
by Mako448
oriolp13 wrote:PoLeTe124 wrote:Abans les 447 pujaven a Cervera de la Marenda, i les 440R feien Regionals i alguns Catalunya Exprés a Tortosa i Reus...
Les 447 a Cerbére?? N'estàs segur? Jo no n'hi he vist mai cap... És al revés, les 440R serveis Regionals a Portbou i Cerbére i les 447 feien (i defet encara fan) algun servei a Tortosa/Reus. Per no parlar de la línia de Puigcerdà, que tot i ser de la UN de rodalia, fer el trajecte de 3h fins a Puigcerdà-Latour de Carol en 447 també té tela...
Les 447 sí que han pujat en servei a Cerbere,tot i que a motl de temps que no ho fan,peró fent serveis sobretot en diumenge ho han fet.
Veig més possible que ho facin unitats 470 com abans,peró ja ho veurem...