Page 24 of 221

Més detalls de l'esvoranc a Mercabarna

Posted: Sunday 24/02/2008 19:33
by Guigui
Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------------------

Una filtració d'aigua a les obres de la L9 del metro causa dos esvorancs a la Zona Franca

La calçada del carrer K s'ha enfonsat parcialment en dos punts i ha calgut tallar-hi el trànsit

Agències
Zona Franca
Ult. Act. 24.02.2008 - 18:28 hs


Una fuita d'aigua a les obres de construcció de la línia 9 del metro a la Zona Franca ha causat dos esvorancs al carrer K. Un dels esvorancs és de quatre metres de diàmetre i un de profunditat. L'altre forat és més petit.

L' incident ha obligat a tallar el trànsit en aquest carrer. Segons els tècnics del departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) que han inspeccionat la zona, la filtració d'aigua del subsòl s'ha produït en el punt on s'estan construint unes pantalles de formigó de la futura estació de Mercabarna.

Ara caldrà omplir amb formigó els punts de terreny que ha quedat descaçat per resoldre el problema, i refer la calçada.

L'esfondrament es va produir cap a les vuit d'aquest dissabte al vespre, sense causar ferits, ja que en aquell moment ningú treballava a la zona.

El conseller Nadal
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha considerat que les crítiques fetes pel PP sobre les obres de la línia 9 del metro de Barcelona són "un intent de sobredimensionar... una incidència previsible" i ha avançat que el carrer s'obrirpa al trànsit dilluns al matí.

Nadal ha garantit que "no hi ha cap mena de perill", sinó que solament ha tingut lloc un assentament de pantalles on s'estava excavant una part de l'estació de Mercabarna.

El cap del DPTOP ha afirmat que els assentaments ja estan controlats i que "ja no hi ha fuita d'aigua".

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Monday 25/02/2008 9:12
by RodalinesCatalanes
La noticia de l'esvoranc a la Zona Franca m'ha sorprès: em pensava que en aquesta zona
i fins a prop del passeig de Zona Franca el metro es feia elevat. O és que l'esvoranc
s'ha fet en un dels fonament dels pilars que aguantarà l'estructura de les vies i estacions?

Ramals diferents

Posted: Monday 25/02/2008 9:23
by Guigui
RodalinesCatalanes wrote:La noticia de l'esvoranc a la Zona Franca m'ha sorprès: em pensava que en aquesta zona
i fins a prop del passeig de Zona Franca el metro es feia elevat. O és que l'esvoranc
s'ha fet en un dels fonament dels pilars que aguantarà l'estructura de les vies i estacions?
El tram elevat és el corresponent a la L10, que acaba a la ZAL. En canvi, l'esvoranc s'ha produït a la futura estació de Mercabarna, corresponent a la L2/L9, és a dir, al ramal que anirà a l'aeroport.

Posted: Wednesday 27/02/2008 14:54
by Ecomobisostrans
metring wrote:El meu carrer té nom de lletra, i no li passa absolutament res :)
Deus viure al carrer de la Jota, no? Es l'unic que conec per aquella zona amb nom de lletra :D

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Wednesday 27/02/2008 23:40
by metring
:D

Obres a Av. Xile

Posted: Friday 29/02/2008 12:37
by Peter
Ahir vaig passar per avinguda de Xile amb Gregorio Marañón (allà on hi ha la bolera) i vaig veure que estan desviant el transit i posant tanques per fer obres d'embergadura considerable. Són obres per la L-9?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 29/02/2008 18:20
by 437.001
Hola,

He llegit avui a La Vanguardia que ben aviat es faran talls de trànsit a la zona de Travessera de Les Corts/Carretera de Collblanc amb motiu de l´inici de les obres de construcció de l´estació Collblanc de la L9.

Obres a Lesseps

Posted: Sunday 02/03/2008 1:04
by Guigui
A la Plaça Lesseps estan obrint una boca el doble d'espaiosa que l'actual justament al costat. També he vist que han obert un pas subterrani que atravessa l'Av. Príncep d'Astúries. Tal i com es veu, sembla que es tracti d'un accés que volen fer des del capdamunt de Gran de Gràcia. Al costat mar del perímetre de la plaça, es veuen uns pous que bé podrien ser, entre d'altres, el de l'ascensor.

En fi, que s'hi meu moviment metrer més enllà de les obres generals de remodelació.

Per cert, el barracó d'informació que hi havia just davant l'església ja fa un bon temps que es va retirar, però em sembla que d'això ja se n'informà en el seu moment.

Re: Obres a Av. Xile

Posted: Monday 03/03/2008 13:06
by Danzig
Peter wrote:Ahir vaig passar per avinguda de Xile amb Gregorio Marañón (allà on hi ha la bolera) i vaig veure que estan desviant el transit i posant tanques per fer obres d'embergadura considerable. Són obres per la L-9?
esperem que comencin amb Campus Sud

Image
Image

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 04/03/2008 22:57
by 437.001
Uiuiuiiii, que la L9 passa just sota el Miniestadi... encara es lesionarà algun jugador... :)

Miniestadi

Posted: Wednesday 05/03/2008 0:39
by Guigui
437.001 wrote:Uiuiuiiii, que la L9 passa just sota el Miniestadi... encara es lesionarà algun jugador... :)
Tranquil, que properament serà oportunament requalificat. En tot cas, s'hi esfondrarà algun piset...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 06/03/2008 19:02
by pol
jejeje possaran el sotre de vidre per veure com entrenen, ara els periodites ja saven com fotografiar-los!

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 14/03/2008 20:05
by BCN2008
Ahir vaig passar al costat del viaducte de la zona franca.
S'ha de dir que sembla que les estacions començen a prendre forma, amb les escales i les columnes del ascensor, així com una part de les grans marquesines.
Hi han fins i tot els rails a punt de ser posats a sota del viaducte.
Per cert, els 9000s haurán de tenir l'acceleració d'un Formula 1, per poder pujar la rampa, especiament en pluja, com ja s'ha comentat anteriorment :gym .

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 15/03/2008 16:34
by EUKibo
En teoria han d'acabar ja aquella part del traçat, perquè s'hi troben les cotxeres i alstom fa temps que els 9000 els esta entregant i crec que la L2 i la L4 ja no poden absorvir-ne molts més.

Tot i que ara que penso tampoc els poden portar a aquelles cotxeres perquè el primer tram en servei serà Sagrera-Badalona|Santa Coloma.

És a dir que d'aquí a poc potser porten els 9000 a Can Zam i Gorg.

I una pregunta: Gorg o Can Zam ja tenen lloc per on ficar els trens des de la sperfície?

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Saturday 15/03/2008 20:51
by 437.001
Suposo que els 9000 que ara estan entregant deuen ser els de la L2 i la L4 per acabar amb els 1100...
I a més, si a finals d´any s´inaugura el tram Canyelles-Trinitat Nova de la L3, algun tren de més hi hauran de posar, no?
I si la L2 està ja quasi totalment noumilitzada, i de 1100 en queden pocs a la L4... se suposa que n´entregaran bastants més, de 9000, no? No eren 90, els que havien encomanat?

Introducció de trens a la L9

Posted: Sunday 16/03/2008 0:29
by Guigui
EUKibo wrote:I una pregunta: Gorg o Can Zam ja tenen lloc per on ficar els trens des de la sperfície?
Si no vaig errat, els aniran ficant des del Triangle.

Re: Introducció de trens a la L9

Posted: Sunday 16/03/2008 0:42
by George85
Guigui wrote:
EUKibo wrote:I una pregunta: Gorg o Can Zam ja tenen lloc per on ficar els trens des de la sperfície?
Si no vaig errat, els aniran ficant des del Triangle.
En principi han d'entrar per Can Zam ja que entre d'altres coses esta disenyada per això.

Can Zam i ZF seran entrada, tallers i cotxeres.

A les de ZF ja es pot veure l'entrada i els rails i tot.

;)

PD: Gorg no es re especial. Simplement final de línia amb una cua de maniobres i algun que altre espai per estacionar-hi algun tren.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Tuesday 18/03/2008 13:12
by EUKibo
El que és cert és que fa poc van connectar el triangle ferroviari amb la L9.
Aquesta obra es fa crec per a l'extensió de la L4, d'aquesta manera la sortida de trens no colapsarà tant les línies. Cal tenir en compte que pel tram Santander-La Pau de la L4 hi passaran els trens de la L2 que sutin-entrin de cotxeres.
Igualment ja va bé que tota la xarxa estigui interconectada
L3 L4 Passeig de Gràcia
L2 L4 La Pau
L4 L9 L10 Triangle ferroviari
L4 L11 Trinitat
L4 L5 ?
Podrien entrar els primers 9000 via Triangle mentre Can Zam està operatiu. El que no se és si hi haurà suficient espai, no sé si hi haurà suficient amb la purga dels trens cascats de la L4.

Connexions entre línies

Posted: Tuesday 18/03/2008 13:15
by Guigui
EUKibo wrote:L3 L4 Passeig de Gràcia
L2 L4 La Pau
L4 L9 L10 Triangle ferroviari
L4 L11 Trinitat
L3-L5 Sants Estació

Re: Connexions entre línies

Posted: Tuesday 18/03/2008 14:11
by U-Bahn
Guigui wrote:
EUKibo wrote:L3 L4 Passeig de Gràcia
L2 L4 La Pau
L4 L9 L10 Triangle ferroviari
L4 L11 Trinitat
L3-L5 Sants Estació
L4-L5 Maragall
L2-L3 Paral·lel